ga je hem nu ook origineel maken enzo??
clubman neusje er terug op ofzo...
blokkie is gewoon kwestie van afstellen, zo spannend kan het verder niet zijn...
tot snel...
- Login of registreer om te reageren
ga je hem nu ook origineel maken enzo??
clubman neusje er terug op ofzo...
blokkie is gewoon kwestie van afstellen, zo spannend kan het verder niet zijn...
tot snel...
Ja gewoon terug naar origineel!! Inclusief een '70's kleurtje erop!
Ho, ho, Marijke Helwegen ziet er goed uit hoor! (van de buitenkant iig hahahaha)
Nou ik zal je eerlijk zeggen, ik wist niet dat de mini zo lelijk was aan de onderkant van het hout. (geschulpte rand enzo) Is dit altijd?
Nee Almond green is toch wel mijn kleur hoor...
Hmmm Mini met chamignons..da's zeker nieuw van Mona?
(Daar wor je tog blij van?)
Anyway, en nu dan?
Hammerite en een roller kopen en dan Almond green erover en klaar is Inimini!
MikeJetBlack schreef:
Hammerite en een roller kopen en dan Almond green erover en klaar is Inimini!
Ehm, ja zoiets waren we wel van plan. In het najaar zoeken we gewoon iemand die na tijd de mini wil strippen, lassen, spuiten en weer wil opbouwen. IMM 2010 ben ik the show and shine
[size=85:26bvvqxc](die laatste regel is om mijn humeur even op te peppenn )[/size:26bvvqxc]
En om die laatste regel meteen even met de grond gelijk te maken:
Clint gaat dan ook mee! In betere staat, dan dat hij nu is!
mocht je er weer een hout set op zetten hier wat tips
bij oude (voor oorlogse)auto's met een essen frame werd er over het hout heen metaal gezet, dit hout was onbehandeld.
als je dat buiten laat staan zuigt het hout zich vol vocht en gaat het metaal wat hier mee in contact zit snel roesten.
op een mini heeft het het zelfde effect al zit hier het hout op het staal en niet staal op hout.
Dus eerst er voor zorgen dat er geen spatje roest meer is en dat al het metaal heel dik in de lak zit
Dan het hout gewoon lakken is useless.
beginnen met 2 lagen epoxy met glas matten (ook de achterkanten!!!) dan afwerken met een goede (dus niet milieu en mens vriendelijk) polyurethaan lak in een laag of 3 (weer voor en achter)
Je hebt dan een super glans en super bescherming.
bij het monteren waar het kan veel tectyl/waxoil tussen hout en auto
Dankjewel voor de tips nonono, hier was niets gedaan tussen hout en auto, behalve de lak van de auto zelf. De volgende keer doen wij het anders. Nu hadden wij hem zo gekocht. Het hout was netjes afgekit zodat er geen vuil en vocht achter kon komen, dat wel, maar na 15 jaar (of was het inmiddels 17?) wordt kit ook poreus en dat hebben we dit jaar gezien.
Maar 15 jaar valt toch nog niet tegen he?
voor zijn leeftijd is het echt niet gek loes, je hebt er nog steeds een mooie mini aan, ik heb aardig wat minkes gezien en geloof me, iedere nette mini ziet er niet uit als je eenmaal gaat strippen, plekken die hard lijken zit soms heel veel rottigheid...
ff doorbijten en alles komt goed...
ja hoor wel veel slechtere mini gezien die ook nog gered gaan worden
ook een country man 1966 waar onder het hout helemaal geen ijzer meer zat
hilbert
Alles komt goed Inimini!!
Alles is te fixen...en jullie Wicky ook
Ja, ben mijn stalling weer kwijt
Staat nu op straat open en bloot weg te rotten. Ik zie het niet meer zitten. That's all...
Nou een klein lichtpuntje in de duisternis!
Ik heb een bedrijf gesproken die me wil een klein deel wil sponseren. Maandag gaat Wicky er heen. Eerst gaat hij nagekeken worden, behandeld en motorisch goed worden afgesteld zodat ik ermee naar het IMM kan met een verse APK. Mooi is ie dan natuurlijk nog niet, maar hij maakt wel eenlijstje voor me met welke materialen ik moet meenemen vanaf Engeland.
Als actie vindt de sponsor het leuk dat ik weer een rit voor het goede doel ga organiseren en vindt dat ons Wicky dan moet schitteren door een nieuwe restauratie.
Dus zover als nu bekend, krijg ik een redelijke mini mee naar het IMM voor een redelijke prijs en gaat de mini in oktober naar de garage om er eind april weer netjes uit te rollen. Nu hopen dat deze prijs mij net zo gaat bevallen als de man er enthousiast over deed.
het komt op den duur allemaal op zijn pootjes terecht
jij een mooie mini en hij een leuke rit
Nee ik een mooie mini voor een redelijke prijs en ik een rit waaraan hij nog eens mag betalen maar dat is dan voor een ander goed doel.
Gisterenavond Wicky opgehaald bij de garage. Na een fikse rekening de mini mee kunnen nemen. 3 grote roestplekken zijn behandeld, de auto is compleet nagekeken, 2 jaar APK erop gezet, motor nagekeken en we hebben voor de auto een OK gehad om te gaan reizen.
Na de vakantie zullen we gaan beginnen met de auto verder uit te kleden om hem hopenlijk goed te kunnen restaureren. Dus als je op het IMM of ergens anders in Engeland een lelijke Estate tegenkomt, dan ben ik het
Groetjes!
Lelijke Estates, bestaan die ook? Welk merk ?
Gefeliciteerd met de APK
used look noemen sommige forum leden dat...
ik noem mijn lelijke zwarte de dagelijkse ragbak..= bijna hetzelfde..
Tja, dat de rekening toch fors is, daar ontkom je helaas niet aan. Een bedrijf doet nu eenmaal niets voor (bijna) niets.
Het goede nieuws is natuurlijk, dat je met een gerust hart op pad kan!
Nu maar hopen, dat alles goed blijft gaan.
Voordeel is wel, dat de roestplekken die nu al behandeld zijn, niet verder gaan roesten en dat wanneer hij gerestaureerd word, die plekken niet mee gedaan hoeven te worden. Dus in principe heb ik nu al een deel van de restauratie betaald
Kijk aan beter hoor
Mag/Is Wicky toch engeland onveilig gaan maken
En hij heeft me bijgestaan gedurende bijna 3000 kilometer!
Wel wat problemen gehad. Dat ie niet lekker liep was al een jaar een probleem. Een garage naar laten kijken maar dat was niet helemaal gelukt. Een goede vriend van me heeft het nog geprobeerd, maar ondanks zijn bloed zweet en tranen (Bartjuh thanks!) ging het blokje niet lekker lopen. Uiteindelijk nog maar eens naar een andere garage gebracht en toen liep ie al wel iets lekkerder. Ze hadden de spruitstukpakking vervangen want die was lek...
Maar aangekomen in Engeland begon het blok toch weer wat oude geluiden te laten horen. Valt ook niet mee zo'n zware aanhanger trekken over de toch best wel hoge en steile weggetjes in de zuidkust. Op de camping heeft een vriendelijke man zich nog over de motorkap gebogen. De volgende dag werd het probleem alleen maar erger en dat terwijl de aanhangert er niet mee achter hing. Op de terugweg naar de camping kwam er rook vanachter de klok en maakte de motor ontploffende geluiden. Met 20 mijl per uur ben ik terug getuft en heb daarna de ANWB gebeld. Die heeft de volgende ochtend iemand van de AA gestuurd. De jongeman vertelde me dat de spruitstukpakking compleet was weggefikt en dat hij later die dag een nieuwe zou komen installeren. Zo gezegd zo gedaan, maar lekker lopen was er nog niet bij. Er werd ons aangeraden een garage op te zoeken voor het betere afstelwerk.
De volgende dag zijn we ingepakt en naar Southern Mini Days gegaan. Met langzame pasjes hebben we de weggetjes getrotseerd. Gelukkig was het maar 18 mijl rijden. Daar aangekomen heb ik meteen mensen gezocht die er veel meer verstand van hebben dan ik, maar ook deze kregen hem niet goed (bedankt Arno en Neil). Daarna ben ik naar een standhouder gegaan en gevraagd of zij hem in hun garage wilden opnemen. Ik werd doorgestuurd naar een party-tent met een man in een overall. Na 15 minuten liep het blok als een zonnetje. Alles stond net verkeerd afgesteld waardoor het een groot probleem werd. Hij had een soort lamp en had het euvel snel gefixt. Ook weten we nu dat de carberateur moet worden vernieuwd omdat deze niet meer goed kan worden ingesteld en het blok nog te rijk loopt.
Maar Wicky heeft nog nooit zo zacht en prachtig gelopen en de hele vakantie had ik weer volop vertrouwen in de oude mini.
Wicky, je bent een schat!
Zodra ik stalling heb ga ik demonteren, het moet er nu maar eens van komen...
Inimini schreef:
...Ik werd doorgestuurd naar een party-tent met een man in een overall. Na 15 minuten liep het blok als een zonnetje. ...
dat zijn vaak de beste, niet lullen, maar klussen en goed ook
Als hij met een soort lamp bezig was heeft hij de ontsteking afgesteld. Deze hou je op de krukaspouly hier zitten merk tekens op. De lamp heeft een bepaalde ferquentie van knipperen (doordat hij in verbinding wordt gezet met de ontsteking) zo kun je de ontstekingshoek of voor ontsteking aflezen als ik me niet vergis.
Dan questie van de verdeler iets te verdraaien.
Vandaag de eerste plannen gemaakt voor de totale resto... oeh spannend hoor!
We gaan de komende maanden een hoop geld ophoesten, (dat ook nog even gauw verdiend moet worden) maar als we dan weer 20 jaar vooruit kunnen dan is het goed he.
Volgens de vorige bouwer van mijn mini was het al meer dan 20 jaar geleden dat hij is gedaan en hij heeft toch wel een poos buiten gestaan en we hebben hem echt gebruikt als dagelijks vervoer. Dus klagen mogen we niet.
Vandaag hebben we de mini laten bekijken door een mini-dokter en hij was er verbaasd over dat ie er nog zo goed uitzag. Valt allemaal reuze mee nu met laswerk. Als we nog een jaar wachten wordt het erger en gaat het nog meer geld kosten.
Ik heb er zin in om het houtwerk er al af te gaan slopen en het interieur.
Ik wil zoveel mogelijk zelf doen en dan als ik niet meer verder kan kan de dokter ernaar gaan kijken.
Planning voor wanneer hij af moet zijn: Mei 2010.
Mei 2010 is inmiddels voorbij hoor Mei 2011 dan maar doen?
Ik heb nog een leuke donor staan
(nee egnie!)
Hahaha NO CASE toch? Er gebeurt immers NIETS...
Marco beloofd mij al een paar weken foto's te maken van hoe hij er nu bij staat, maar ik zie niks.
De deurtjes heb ik hier wel staan geschuurd en wel. Zouden rot zijn en niet meer te helpen zijn met lassen, maar ze zijn volkomen strak zonder laswerk
De rest van de onderdelen ligt in de gang te liggen.
Eindelijk met een nieuw kabeltje wat foto's van de telefoon kunnen halen.
Dit is hem nu :
Iemand tijd en zin mij verder te helpen? Ik kan eigenlijk niks en hij moet in het najaar toch wel weer gaan rijden heb hem nodig voor woon-werk verkeer.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
sjit daar zit nog een hoop werk in!
je kan hem nu gaan opbouwen (full time) dan issie wel klaar voor de herft.
ander koop je een goedkope japanner voor dagelijks gebruik en ga je deze in de donkere wintermaanden stap voor stap aanpakken..
wat is er gebeurt met je ander mini?
ECHT NIET! Ik kan vanwege mijn gezondheid niet fietsen.
De blauwe is van Marco en kan ik zolang gebruiken ja, maar deze moet echt af! Ben er bijna een jaar geleden mee begonnen...
Kijk het interieur en het hout is niet zo'n ramp, dat kan later ook nog wel. 1 stoel en een goede body met lekker lopende motor is voldoende om mij de winter door te krijgen...
Het is wel een mooi wagentje.
Ik snap alleen niet waarom je dit een clubman noemt, als het gewoon een Mini frontje heeft?
Volgens mij was het oorspronkelijk een Clubman, maar is er een "echte" neus op gegaan, zoiets was het toch?
Gezien het bouwjaar (1979 volgens de handtekening van Inimini) kan het niet anders dan dat dit van oorsprong een Clubman Estate was. Een Estate met ronde neus was in 1979 al jaren niet meer op de mark.
Zoals bij vele Clubmans, en dan vooral de Estates is hier in het verleden ooit een ronde neus op gezet. Feitelijk is deze Mini, net als mijn daily driver een Clubman Estate maar dan zonder de duidelijk herkenbare Clubman neus.
Juist, dat dacht ik ook al. Ik meen dat Ini dat een keertje had verteld.
Ja, ik heb hem zo gekocht.
Het is een '79 er. Officieel Clubman Estate in de kleur rood.
Daarna, door een bekende sponsor van hier, omgebouwd naar Woody in opdracht van mijn vorige eigenaar.
Toen hij zo te koop stond was ik er meteen verliefd op. Hij wordt dus gewoon weer woodystyle teruggebouwd.
Blijkt dus echt een 'no case' te worden. Of liever gezegd een COLD CASE...
Er is nou niet een telefoontje of mailtje dat mijn echt blij maakt. Het hout is te duur, het vouwdak moet eerst in de mini worden bekeken voor ze kunnen zeggen of ze het kunnen herstellen/namaken.
Pfff iemand nog een geldput thuis?
Krijg hem echt nooit meer op de weg denk ik.
Ben behoorlijk afgezet door de laatste 'klusser'
Carosserie is nog niet zo'n probleem, maar als je alles gaat optellen...
Auto zelf: 1100
Spuitwerk incl. verf: 1300
Houtwerk excl. erop zetten: 1000
Vouwdak maken: 800
En dan heb ik het nog niet gehad over nieuwe vloerbedekking (die moet echt vervangen worden) of het interieur... Tel er nog maar eens 1500 bij op voor dat!
In en in triest.... was ik er maar nooit aan begonnen,
dan kon ik er nu nog mee rijden
Iemand nog een (zwart) bijbaantje voor me?
Ik zou zeggen ga werken in de PGB
Dit levert best snel veel geld op
Alles komt goed
Groeten maikel
PGB? Wat is dat
Iemand nog wat Z W A R T werk in de aanbiedig.
Ik werk natuurlijk al 4 dagen in de week en kan net rondkomen. Nee, ik heb geen dure levensstijl wel een hoop afbetalingen.
RE: Mini NO CASE : Wicky de Viking
Ingediend door Inimini op ma, 20-04-2009 19:31
Vandaag was ik het even helemaal beu. Motorish is mijn mini-tje momenteel niet al te best en ook de looks zijn niet echt fantastisch meer. Vorig jaar toen ik in de rij bij het IMM stond, was ik al de afgebladderde verf van het hout al af aan het pulken.
In principe zouden we dit jaar een resto laten doen, maar met totaal geen financiële middelen kom je niet ver.
Dan was er stap 2, een kleine tijdelijke resto van de zwakke delen en het hout zodat we nog even een jaar door konden tot de werkelijke restauratie. Daar ben ik dan vandaag maar eens grof mee begonnen...
Eerst de afbijt eens uit de schuur gehaald. Dat op het hout gesmeerd. Het knetterde er gewoon vanaf. Dat is wel leuk spul hoor als je voorzichtig genoeg bent, anders niet gebruiken Ik was te voorzichtig, want ik durfde alleen de grote delen ermee in te smeren. De rest zou ik gewoon nog eens onder de verf smeren. Althans... tot ik bij het paddo hoekje kwam. Ja er woonde al de hele winter een paddo op de hoek van mijn mini. Toen ik daar even voelde met de schroevendraaier bleek het hout gewoon weggerot en hield de verf alles bij elkaar
Hmm, de buurman is houtbewerker en zei dat ie dat wel een nieuwe kon maken. Dus nog steeds geen vrees, ging ik verder. Steeds meer hout bleek rot en ook de carrosserie erachter was krokant.
De hele Disney film: 'A Bugs Life' speelde zich af achter het hout op mijn mini!!!
Ik dacht dus even het hout een opknapbeurt te geven en dan lekker naar het IMM te tuffen. Nu weet ik niet meer of ik daar nog wel kom met deze auto...
Oordeel zelf:
link
Het is geen Wicky meer, het is nu meer Marijke Helwegen.