Mini Pick-up RWD met R1 blok

default

RE: Mini Pick-up RWD met R1 blok

Hallo allemaal,

tot nu toe heeft heb ik met mijn handen alleen nog aan Japanners gezeten, maar sinds gisteravond ben ik de trotse eigenaar van de Van die omgebouwd is tot pick-up met Yamaha R1 blok door Erik Hamstra van een van de minicentra.

Ik ben erg blij met m'n nieuwe aanwinst en zit te popelen om ermee aan de gang te gaan, en het leek me een goed begin om hier wat tips te vragen.

Mijn eerste prioriteit is de Mini door de RDW keuring te slepen, zodat de auto 'legaal' de weg op kan. Erik vertelde me dat er wat forum gebruikers in het bezit zijn van een ombouw soortgelijk aan de mijne, dus hoor ik graag wat jullie ervaringen / tips en tricks zijn.

Ik zal jullie op de hoogte houden van dit project.

(Voor wie niet weet waar ik het over heb, zoek op youtube naar 'mini rwd')

Groeten, Bas Vromans

RE: Mini Pick-up RWD met R1 blok

ten eerste, welkom op het forum!

Heb je niet gevraagd waarom de vorige eigenaar de auto niet op kenteken heeft gezet?
Ik heb de auto 2x gezien; 1x op de clubdag en 1x op het IMM in Lelystad 2008.
Dan weet je ook een beetje hoe lang de auto al "bestaat".

Om het dan maar netjes uit te drukken vindt ik het vreemd dat de vorige eigenaar dit nooit gedaan heeft / gelukt is...
Mijn mening is dat de tekst uit zijn advertentie; "eerst nog langs de RDW", een gevalletje, makkelijker gezegt dan gedaan, is

RE: Mini Pick-up RWD met R1 blok

Wat ik heb gezien op de plaatjes zal het nog lastig worden om die auto op kenteken te krijgen. Zover ik weet moet nog wel een bepaald gedeelte van de auto intact zijn en de ombouw deugdelijk zijn. Misschien gewoon een afspraak maken bij de RDW?

Ik had ook interesse in de auto, maar om de boel goed rijdbaar voor de openbare weg te krijgen zul je heel wat aan moeten passen, zoals bijv een differentieel en waarschijnlijk een achteruit.

Ik moet ook nog steeds met mijn conversie naar de RDW, maar daarvoor moet eerst de speling uit de voorwielen :x

Dennis

RE: Mini Pick-up RWD met R1 blok

Je zou zelf bij de RDW kunnen informeren wat de mogelijkheden zijn. Sommige werknemers zijn redelijk behulpzaam.

Je kunt ook contact opnemen met MiniLimo. Die is zakelijk de hele dag met niks anders bezig.

Ik weet dat hij in het verleden ook bezig is geweest met de Pick-up van Remy Vos. Daar is alleen nog heel weinig van de originele mini over en was dus ook niet op het originele kenteken te krijgen. Die zijn er dan ook niet meer mee bezig geweest.
Ik weet niet hoe dat met deze Pick-up zit. Ik moet hier Peter alleen wel gelijk geven. De kans dat je een Pick-up met RWD op papier krijgt als de originele wagen is niet groot.
Ik heb begrepen dat hij eventueel nog wel als 1-off op papier gezet zou kunnen worden en niet als mini. Dan kan hij wel op kenteken en dus ook legaal de weg op. Helaas niet met het originele kenteken.

default

RE: Mini Pick-up RWD met R1 blok

Bedankt voor de reacties tot dusver. Ik ben me ervan bewust dat het moeilijk zal zijn om de auto in deze staat gekeurd te krijgen op z'n originele kenteken, maar ik wil het toch graag proberen.

De niet originele constructie aan de achterzijde is vele malen stijver en meer solide dan het originele plaatwerk, dus dat moet geen probleem zijn. De vraag is natuurlijk of de rdw dat ook vind.

Weet iemand welke rdw keuringsstations in deze situatie het gunstigste zijn? Is er een handleiding of een richtlijn voor dit soort gevallen?

Groet, Bas

RE: Mini Pick-up RWD met R1 blok

Vraag Minatsu hier op het forum, hij is al bij de RDW geweest met zijn Mini met Daihatsu motor.

Een andere reden dat ik nog niet bij de RDW ben geweest is het feit dat ik ook een flipfront op mijn auto heb. Geen idee hoe zij reageren. Ik heb wel eens van een percentage regel gehoord waarbij een bepaald percentage van de Mini origineel moest zijn.

In het ergste geval nemen ze je kenteken in, daar is wel weer een oplossing voor, maar toch zit je daar niet op te wachten.

Dennis

RE: Mini Pick-up RWD met R1 blok

poly_patje is ook al geweest met een RWD Hayabusa.. daar zou je ook wat informatie kunnen krijgen..

Jaapio

RE: Mini Pick-up RWD met R1 blok

Dat de constructie aan de achterzijde wellicht stijver is dan het origineel wil niet automatisch zeggen dat het daarom ook goedgekeurd wordt.

Er bestaat ook een hele grote kans dat je niet gewoon bij een keuringsstation terecht kunt om dit te laten keuren, maar dat je naar Lelystad moet om de Pick-up daar compleet te laten testen.

RE: Mini Pick-up RWD met R1 blok

Begrenzer erop --> 15kW
Gewicht onder 550kg

Keuring voor voertuigklasse L7e (quads en buggies)

Anders chassis nummer van voor 1971 of via UK (IVA).

RE: Mini Pick-up RWD met R1 blok

Dit lijkt toch meer een topic te worden over het wel en wee van deze auto, dus meer geschikt voor het Showcase gedeelte van het forum.
Dus verplaatst uit CM: Technische Modificaties & Tuning

RE: Mini Pick-up RWD met R1 blok

hou er ook rekening mee dat een motor motorblok veel meer onderhoud nodig heeft.
misschien ff navragen om de hoeveel km een r1 een beurt moet.
succes met je aanwinst :)

RE: Mini Pick-up RWD met R1 blok

Tegenwoordig ongeveer elke 15.000 km.

Als je je auto als hobby-apparaat gebruikt zal het wel even duren voor je daar aan zit d:)b

RE: Mini Pick-up RWD met R1 blok

Ik denk in een auto vaker, want zo'n blok moet opeens 650 kg meezeulen ipv 180.

Dennis

RE: Mini Pick-up RWD met R1 blok

Toen vorig jaar mijn vtec mini klaar was heb ik hem apk gekeurd en als goedgekeurde auto afgemeld (ben zelf keurmeester)en ja hoor, meteen een steekproef
toen ik voor de steekproef controleur van de RDW mijn flipfront opende hoorde ik hem alleen maar zeggen "jezus, wat moet ik hier nou weer mee" hij is dik een uur aan het zoeken geweest omdat hij vond dat er teveel aan de auto was verbouwd, nu kon ik hem bij al zijn vraagtekens uileggen waarom ik die aanpassingen gedaan had en dat ik daar volgens het apk regelement te werk ben gegaan (apk regelement is gratis te downloaden via de site van het RDW) hij kon uiteindelijk niet anders dan hem goedkeuren ben daarna naar het RDW keurings station in Schiedam gereden en daar de mini voor de type goedkeuring aangeboden en is daar met vlag en wimpel
door de keuring gekomen zelfs met de complimenten van de keurmeester
een paar tips: meer vermogen in je mini ok maar pas ook je remsysteem aan, bij een zelfgebouwd subframe: besteed ook extra aandacht aan de bevestiging aan de carosserie en zorg dat alle leidingen (brandstof en rem)deugdelijk bevestigd zijn
leg bij het RDW dmv een goed onderbouwd verhaal uit waarom je de ombouw zo gedaan hebt en dat veiligheid en deugdelijkheid voorop stond.
veel sukses!

RE: Mini Pick-up RWD met R1 blok

even een vraagje tussendoor aan vtekkie:
als je eerst de APK-keuring doet, moet je dan ook niet aan de emissie-eisen voldoen?
Met andere woorden, als ik dit met mijn 1993 (injectie met cat) zou doen, moet ik dan ook een donor-motor nemen die ook deze emissie-eisen haalt?
Dus bijvoorbeeld ook een 1993 VTec en geen van een CRX van 1987, bijvoorbeeld?

RE: Mini Pick-up RWD met R1 blok

als je mini van na 31 december 1992 is moet hij aan een 4 gas meting voldoen
dat wil zeggen een c.o. van max 0.5% bij stationair en max 0.3% bij +- 2300 tpm
en een lambda tussen de 0.97 en de 1.03 en dit redt je niet zonder geregelde katalysator. is hij van voor 1 jan 1993 hoeft hij alleen maar stationair onder de 0.5% c.o. te blijven

RE: Mini Pick-up RWD met R1 blok

Hoe staat het trouwens met dit project, het is al een tijdje stil aan de andere kant.

RE: Mini Pick-up RWD met R1 blok

[youtube:2m8tq3fg]CZoUS5lvoF0[/youtube:2m8tq3fg]

RE: Mini Pick-up RWD met R1 blok

:)\\_

RE: Mini Pick-up RWD met R1 blok

Bruut pick upje O:)