Nice, ziet er allemaal top uit! Gaat de mini ook zo'n fel kleurtje krijgen als de Peugeot
Grtjs Seppe
- Login of registreer om te reageren
Nice, ziet er allemaal top uit! Gaat de mini ook zo'n fel kleurtje krijgen als de Peugeot
Grtjs Seppe
Als ik u zou moeten kiezen werd ze of..
Chocolade bruin of Mat grijs
maar dat duurt nog wel even hoor
Edit : Speciaal voor miniTUBS aangepast gheghe
UPDATE 1
Hier wat foto's van een paar kleine dingen die gedaan zijn.
(rest van de foto's volgen nog)
- nieuwe Bobine kabels geplaatst (lekker foute kleur paars )
- Bobine voorzien van wat extra Boost Red Bull Jonge!
Omdat al het hout (fineer) gebarsten is in de mini.
En er op een ver$$"£ manier boxen in zijn gezet.
Ga ik het dashboard aanpassen en al het hout bekleden met zwart skai (fake leder)
Vandaag de deur strippen gedaan zie hier het resultaat.
- Deurstrippen bekleed
- 10 delig chrome deur setjes gemonteerd
Zo was het >
Alle spullen bijelkaar >
Even de strippen schuren met korrel 1000 >
Alles bekleed >
En zo ziet het er nu uit >
:)" title="Evil" />
Ingediend door miniTOBS op ma, 27-06-2011 09:17
Dit gaat leuk worden, ik hou je in de gaten
Ingediend door miniTOBS op ma, 27-06-2011 13:51
Voortaan update's in nieuw bericht plaatsen
Netjes hoor! Ik zou alleen nog een keer andere schroeven kopen met een verzonken kop zodat ze niet uitsteken buiten je lijsten.
Thanx !
@ tefflar
komt nog.
:)" title="Evil" /> Zoals te lezen in mijn "storing" topic kon ik vandaag weer rijden met de mini.
Dus gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt en wat foto's gemaakt.
Ook kun je zien dat ze nu trekhaakloos is
Die Peugeot!
Ik verbaas me toch telkens weer
Je zegt dat je Automotive Inbouw monteur was.
Nou vraag ik me af welke opleiding je daarvoor gedaan hebt.
pgrferrari schreef:
:o Die Peugeot!
Ik verbaas me toch telkens weer
Hoe moet ik die opmerking opvatten dan?
pgrferrari":2paseblq]Je zegt dat je Automotive Inbouw monteur was.
Nou vraag ik me af welke opleiding je daarvoor gedaan hebt.[/quote:2paseblq]
Dat ben ik inderdaad geweest.
Geen officiele opleiding voor gevolgt , wel 3 maandjes meegereden met een collega.
Om vervolgens zelf een auto te krijgen en heel NL door te crossen om in te bouwen.
Ik heb de opleiding elektro monteur stekrstroom gedaan en daar me diploma's voor.
Daarnaast doe ik al het werk aan de auto's zelf.
De peugeot heb ik ook helemaal zelf aangepast van de audio , poly , airride , xenon , alarm , strak maken bumpers , dash aanpassingen , alle multie media enz enz.
Enige wat is laten doen is het spuiten.(dan wel weer bij me neef op het werk )
Maar ook al het onderhoud doe ik zelf , enige wat bij de garage gebeurt is de APK.
Maar laat mijn beste vriend nou apk keurmeester zijn bij een "groot" garage bedrijf hier in de buurt.
Dus jha auto electronica is mij wel bekend.
Bij het bedrijf waar ik werkte bouwde we eigenlijk alles in wat je maar in auto's kan bouwen.
Het ging meer om zakelijke applicatie's dan audio instals enz.
Bijv. Carkits , navi's , Track&Trace , Flitsers/balken , C2000 (politie,brandweer) , Tachgraaf , cruiscontrol , speciale audio , stingers enz enz
Daar zijn ook geen speciale opleidingen voor te volgen. (voor zover ik weet)
Met een beetje geluk kan je in het vak "rollen" door simpelweg overal te solliciteren.
Ik doe het nog continu sinds ik daar weg ben (solliciteren dan)
Haha, opvatten als dat er zoiets van te maken valt in positieve zin.
En inbouwen in de Automotive industrie lijkt me ook wel tof.
Ik moet namelijk weer zoeken naar een opleiding of werk.(nu opleiding mediavormgeving aan het afronden)
Nou heb ik altijd wat gehad met auto's.
Dan is je eerste ingeving autotechniek, in dit geval HBO autotechniek op Hoge School Rotterdam dat ik zou willen gaan doen.
Maar enige andere tips voor opleiding?
auto techniek is een hele goede basis.
Enige wat ik je kan meegeven is om je na/tijdens je opleiding jezelf wat meer te verdiepen in de electronica.
Evt. aanvullende opleiding erbij doen .(denkt aan certificaten voor alarmen etc)
In de inbouw sector kijken ze naar je opleiding , alleen in de zin van heb je elektro of auto techniek gedaan?
Daarbij komt dan je eigen inzet en technisch inzicht
Egt aannemen op puur diploma´s gebeurt niet in die sector.
Suc6 met je studie en toekomst plannen
Als je hier over nog wat te vragen hebt , ff een pbtje sturen.
RE: MiNi RoCk3t
Ingediend door MiNi RoCk3t op za, 25-06-2011 19:04
Hallo allemaal :)" title="Evil" />
Bijdeze zal ik mezelf eens netjes voorstellen.
Mijn naam is Kevin en ik ben precies 2 maandjes verwijdert van mijn "25ste" levenjaar.
Ik woon in Nijmegen Gld. a.k.a "Havana Aan De Waal"
Tegenwoordig ben ik werkzaam als Custom engineer in de semiconductor sector.
Ik ben begonnen als Elektro monteur (ook diplomas voor) , dat heb ik een aantal jaren gedaan.
Daarna heb ik een tijd als Automotive Inbouw monteur gewerkt en nu dus C.Engineer.
Sinds een paar weekjes ben ik de trotse bezitter van mijn mini"tje"
Dit is mijn 3e auto , de 1ste was een Honda CRX V-tec :)" title="Evil" />
Die had na een half jaar de afdruk van een fiat punto in der neus staan dus toen moest er iets anders komen.
Nr2 was/is een Peugeot 306 XT 1600 8v uit 1994.
Deze heb ik (in compleet orginele staat) aangeschaft in september 2005.
Zo zag ze eruit toen ik haar net had gekocht >
Zo zou ze niet lang blijven ....
... zo staat ze er tegenwoordig bij >
Zoals je kan zien is er vrij weinig orgineels meer aan te vinden.
En jha die kleur heb ik zelf uitgekozen hahaha
De peugeot staat hier nog steeds voor de deur , er word nog mee gereden naar events / shows en meetings.
Maar dan hier mijn Mini voor dagelijks woon/werk verkeer
- Mini Cooper Spi
- Bouwjaar : 1994
- Motor : 4 Cil. 1300cc Injectie
- Vermogen : 63 Pk / 46 Kw
- Gewicht : 635 Kg
- KM stand : 129.000 Kmtr
- Kleur : Metallic Groen / Metallic grijs dak
Wat een lekkere karretjes zijn die mini's tog.
Teminste als ze rijden.. mijne staat op het moment even stil "zie standaard techniek topic"
Ook zijn er al wat dingen veranderd en plannen genoeg voor deze mini.
Natuurlijk eerst het probleem oplossen...
- 10 delig Alu deur setjes (zitten er sinds vandaag op)
- Leuke audio erin leggen
- Dash board aanpassen
- Notenhouten dash / houten deur strippen bekleden zijn namelijk allemaal gebarsten (leer ligt al klaar )
- 7x13 minilights met zwart hart en stretch banden
- Hilow kitje
- Nieuwe chrome bumpers
- Nieuwe vloer bekleding zwart
- van Catalysator tot einddemp vervangen (is nu een las kunst werk...)
- Complete Motor revisie met wat kietelen
- Body roest wegwerken / zeemax kit en nieuw kleurtje
Plannen genoeg / tijd en geld tekort
Ik zal binnenkort even wat fotos van de werkzaamheden posten.