Die is dan toch eindelijk in goede handen gekomen. Nog een mooie basis waar zeker iets van te maken valt. Je daily auto is anders ook niet mis.
- Login of registreer om te reageren
Die is dan toch eindelijk in goede handen gekomen. Nog een mooie basis waar zeker iets van te maken valt. Je daily auto is anders ook niet mis.
Als er roest in de cilinderwanden zit, kan het nog bruikbaar gemaakt worden, mits het niet te diep is.
Zie als voorbeeld mijn cilinderwand, voor en na (fijn schuurpapier met WD40, soort van polijsten).
Sindsdien al veel km's probleemloos gelopen (even afkloppen )
Wellicht het proberen waard?
Zo dat was wel weer een hele tijd geleden, maar ik heb niet helemaal stilgezeten.
Ik moet eerlijk zijn, het duurt allemaal net wat langer dan de bedoeling was.
Maar er gebeurt ook wat meer dan ik had voorzien.
Januari 2017 ben ik met de auto op bezoek bij de RDW geweest omdat ik geen kentekenbewijs bij de auto had. Dit hebben ze voor mij in orde gemaakt, en hebben meteen het chassisnummer verplaatst (dit was niet direct nodig, maar hij werd slecht leesbaar in de paravan.)
Hierna ben ik begonnen met het aanpakken van het plaatwerk, hier heb ik de grote inschattingsfout gemaakt.(of misschien gewoon te naïef geweest)
ik ben begonnen met het verwijderen van de voorkant(spatborden, a-paneeltjes en front). Deze bestonden voor een gedeelte uit plamuur.
Vervolgens zag ik nog wat roest bij de dorpels zitten. Hier ben ik ook enthousiast aan begonnen.
Op dit moment zit er een nieuw stuk vloer in, een nieuwe dorpel en nog een aantal kleiner stukken.
Om dit makkelijk te doen zonder brug heb ik de auto op zijn zijkant gelegd op een matras.
niet ideaal als je gaat lassen en slijpen. (in verband met brandgevaar)
Op dit moment is de bodem voor een groot deel klaar.
Ik hoop de komende tijd wat vaker en meer aan de mini te werken. (en misschien wat meer updates te plaatsen.)
Gr Frank
Mooie van dat hij zo kaal is dat je overal goed bij kan!
Veel succes
Zo paar jaar later. op het forum heb ik weinig van me laten horen.
maar ondertussen niet stil gezeten.
Ondertussen heb ik het front er weer opnieuw opgelast. dus een nieuw frontpaneel nieuwe spatborden en a-paneeltjes.
Omdat de Motorkap roestig was en een heel aantal deueken had is die er ook nieuw op gekomen.
Dis was eind 2018.
Hierna ben ik verder gegaan met het lassen van de bodem. Aan de bestuurderskant voor is een nieuw stuk in de bodem gekomen. En in de kofferbak is de achterste helft vervangen, en een nieuwe banaan geplaatst.
Daarna heb ik de bodem met dinitrol gespoten en de rest in 2k primer gespoten.Vervolgens de bodem en de motorruimte zelf met de juiste kleur gespoten.
Daarna ben ik verder gegaan met het terrugplaatsen van de motor en het hele onderstel werkend te krijgen.
Remmen rondom aangepakt en rubbers en lagers vervangen. en uiteindelijk ook het motortje weer aan het lopen gebracht.
Toen was het al gauw weer halverwege 2019.
Daarna ben ik zelf begonnen met de auto helemaal in de primer te zetten, maar dat viel flink tegen.
Had nog nooit zoiets gedaan dus het spuiten was al geen succes. en er zaten ook nog een heel aantal oneffenheden in de auto.
Dus weer helemaal opnieuw beginnen. eerst alles strak maken en dan weer opnieuw in de primer.
Ondertussen was het al weer gauw eind 2020 voordat hij netjes in de grondverf stond. Nu had ik gelukkig hulp van een oud spuiter.
Nadat de auto helemaal strak was geschuurd met de schuurmachine en met de hand nageschuurd heb ik de auto naar de echte spuiter gebracht voor de kleur en de blanke lak. Hij wordt weer de originele kleur Nordic Blue.
Dus nu begint het opbouwen weer. Ben nog van plan om de kabelboom een beetje aan te passen en die ronde zekeringen te vervangen door wat moderenere steekzekeringen, ook komt er een relaisboxje in voor de koplampen en evt mistlampen.
Ingediend door Bartje325i op zo, 21-03-2021 15:53
Duurt even, maar hij/zij wordt wel mooi 👍
Het heeft allemaal wel een tijd geduurd ja, maar ondertussen zit er lekker vooruitgang in.
De motor liep natuurlijk al en hji kon eigenlijk ook al rijden. Nu ligt er alleen telkens vloeistof onder. Het lijkt erop dat er ergens in het remsysteem nog wat lekt. maar daar moet ik nog even verder naar kijken.
Ondertussen zit het nieuwe hemeltje erin.
En heb ik ondertussen ook de achterbank en bestuurdersstoel er tijdelijk in gezet.
De voorruit is ook gemonteerd. Nu druk bezig met de kabelboom en nog honderduizend andere kleine dingetjes.
RE: Mini Studio2 Restauratie
Ingediend door Frank 1.6 op do, 14-07-2016 13:03
Hallo Allemaal,
Ik heb vorige maand mijn eerste mini gekocht.
Het is een Studio2 die in 91 op kenteken is gezet.
Apk is in 2000 verlopen en daarna heeft hij waarschijnlijk in een schuur gestaan.
Iemand is ooit begonnen met het opknappen, maar dat is nooit afgemaakt.
doordat hij lang zonder ramen heeft gestaan is de bekleding redelijk groen (mos) geworden. maar daar heb ik nu ook al een andere interieur voor gevonden. de rest van de auto is gelukkig wel in redelijk goede staat(weinig plekken echt rot, wel wat oppervlakte roest doordat ze al zijn begonnen met schuren).
Het is nu de bedoeling om hem op te knappen in redelijk originele staat.
Ik heb eerst het subframe aan de voorzijde verwijderd, en ben nu bezig om er een andere motor in te plaatsen, dit omdat de motor die erin zat roest heeft aan de cilinderwanden.
de Donor motor: