goede start zo
ik heb in een swiftmini gereden en ik moet zeggen dat ie indrukwekkend los komt
als je hulp nodig hebt, of advies over hoe en hoe, je weet ons te vinden
succes met klussen
- Login of registreer om te reageren
goede start zo
ik heb in een swiftmini gereden en ik moet zeggen dat ie indrukwekkend los komt
als je hulp nodig hebt, of advies over hoe en hoe, je weet ons te vinden
succes met klussen
Waarom komt dit me zo bekend voor ? Succes met bouwen en zet je wielen vast als je gaat proefrijden
Dennis
PS Zet de foto's van de voortgang direct op het forum, is veel overzichtelijker dan alleen een link.
Subframe ziet er netjes uit!
Maar hoe ga je de dynamo erop zetten?
Ik heb trouwens nog oude foto's van je rode clubman met Laszlo in een rallysprint in Rotterdam, interesse?
Groeten Richard
Zo, vandaag weer even aan de mini kunnen werken. Ik kon even niet verder met het subframe omdat ik wat staal moet hebben dus ben ik even aan de slag gegaan met de pook. Hij zit nu op zn plaats alleen de verbinding met de motor moet nog gemaakt worden maar dat doe ik pas als de motor vast zit.
De dynamo steun bouw ik het zelfde zoals Dennis. ziet er goed uit en weet zelf niks beters dus
Dit zullen voor Dennis ook wel bekende plaatjes zijn.
Timo
Komt me heel bekend voor, maar probeer je pook zover mogelijk naar achteren te zetten, bij mij zit ie om de een of andere reden net even te ver weg terwijl ik hem al bijna 10 cm verder naar achteren heb gezet tov de originele positie.
Dennis
PS Wat de bevestiging van de dynamo betreft...waarom het wiel opnieuw proberen uit te vinden
Dennis schreef:
Komt me heel bekend voor, maar probeer je pook zover mogelijk naar achteren te zetten, bij mij zit ie om de een of andere reden net even te ver weg terwijl ik hem al bijna 10 cm verder naar achteren heb gezet tov de originele positie.
Ik heb op dit moment de 2 achterste gaten gebruikt die al orgineel in de mini zitten. Veel verder kun je volgens mij niet naar achteren ivm de handremd. Desnoods zaag ik de pook door midden en las ik er een stuk mini pook op onder een hoek. (kan ik ook meteen een mini pook knop er op draaien.
Timo
Hier onder een aantal nieuwe foto's. Volgende week zal ik de fotos van de achterste motor steun er op zetten.
Ziet er goed uit, maar waar haal je je maatvoering vandaan? Werk je met een mal?
Dennis
wat bedoel je precies? Ik heb het subframe onder de mini gelaten en de motor er voor gezet en dan eigelijk gewoon een frame er om heen maken. Heel veel de passen met de neus er op en er af. uiteindelijk gaat het allemaal net.
Ok, dan past het subframe onder je neus, maar waar ik vreselijk fout mee ben gegaan is de ophanging. Houdt er rekening mee dat de bevestigingen van de onderste draagarmen en de trekstangen in 1 lijn liggen.
Jouw trekstang heeft aan de voorzijde een ander soort bevestiging dan normaal. Normaal gesproken is dat een gat, door dat gat kun je een staaf steken en die loopt dan precies horizontaal door de gaten van de onderste draagarm. Zorg dat dat bij jou ook zo is anders krijg je echt problemen met de sporing.
Dennis
Ik heb er wel voor gekozen om deze punte op de zelfde plek te hebben. Ik denk trouwens dat de hoogte van de auto anders verandert bij het verstellen of niet?
Je moet echt alles op dezelfde punten hebben als het originele subframe anders verander je de hele geometrie van de auto en wordt het heel erg moeilijk om alles juist af te stellen, daarom vroeg ik ook of je met een mal werkte.
Dennis
Even een kleine update:
Radiator een plaats gegeven.
Iemand die grappig dacht te zijn: "honda"
En de Dynamo:
De bevestiging van de dynamo komt me heel bekend voor alleen zul je hem iets meer omhoog moeten klappen, want zo komt het wiel er tegenaan, verder ziet het er goed uit. Ik zou net zoals ik heb het gedaan een voetje maken voor de bevestiging aan het blok, want er komt best nog wat kracht op te staan. Van welke auto is de radiator?
Dennis
Ik krijg vanmiddag m'n Draagarmen terug. Dan kan ik hem is op z'n wielen zetten. Radiator heb ik van een injectie mini is niet heel groot dus wordt straks even kijken of het genoeg is. Ik heb helaas niet zoveel ruimte over als bij dennis, om de radiator voor het blok te plaatsen.
Ik heb een vriend die ook met een Swift Mini rijdt met een Mpi radiator en die heeft wel wat koelingsproblemen, hij is niet echt overbemeten, die inhoud is kleiner dan een standaard Suzuki radiator en die is al niet al te groot.
Dennis
is dat een radiator van een mini?
want die orgineel op mijn swift zat is groter dacht ik of het is een ander model. Bij mij zit de dop in het midden.
Ik zal wel eens een foto maken hoe hij er bij mij dan in zou moeten.
Blokje ligt er trouwens wel erg mooi in
Blokje ligt er trouwens wel erg mooi in
Behalve als je de distributie moet vervangen . Tenzij het een flipfrond is maar dan lijkt het met nog een heel karwei
Wats schreef:
Blokje ligt er trouwens wel erg mooi in
Behalve als je de distributie moet vervangen . Tenzij het een flipfrond is maar dan lijkt het met nog een heel karwei
Slim zijn en een distributie ketting nemen
(Of zit er al in)
Eindelijk terug op z'n wielen.
Aandrijf assen zijn ook in de maak! Bijna rijden
Ziet er goed uit, nu de laatste loodjes nog Die waren bij mij nogal zwaar
Dennis
Kun je mij pm sturen over de kosten ed van de aandrijfassen?
Vandaag de mini voor het eerst weer gestart. Hij starte zonder problemen. Maar de temperatuur loopt meteen hoog op. Binnen een minuut stond de wijzer tegen de H aan te duwen. Ik ben toen maar de oude (originele) radiateur er op gaan zetten, maar dit gaf het zelfde resultaat. Volgens mij heeft het te maken met de thermostaat die niet aanslaat. Ook de fan die ik er bij heb gehangen slaat niet aan.
Oja ik heb dit weekend ook nog even nieuwe brandstof leidingen door de auto heen getrokken.
Dennis schreef:
De bevestiging van de dynamo komt me heel bekend voor alleen zul je hem iets meer omhoog moeten klappen, want zo komt het wiel er tegenaan, verder ziet het er goed uit.
Dennis
Het wiel komt er niet tegenaan ik heb ongeveer 20mm over als ik heb helemaal ingedraaid heb. Dan moet ik niet helemaal ingedraaid een drempel oprijden maar dat zal denk ik niet zo snel gebeuren.
Dat met de temperatuur had ik ook. Zit de kachel ook in het systeem? Wat betreft de dynamo....helemaal ingedraaid en inverend?
Dennis
Dennis schreef:
Dat met de temperatuur had ik ook. Zit de kachel ook in het systeem? Wat betreft de dynamo....helemaal ingedraaid en inverend?
Dennis
Kachel heb ik niet in het systeem. Hoe heb jij het opgelost dan?
En de dynamo: Wielen zijn helemaal ingedraait, maar niet helemaal ingeveert nee. ik zal volgende week nog de hi-low's een keer helemaal in draaien.
Ik had er in eerste instantie wel een kachel tussen zitten, maar dat werkte niet echt. Ontluchten is er belangrijk. Ik heb nu een gesloten systeem met drukvat.
Dennis
Ik heb deze week nog even naar het koel probleem gekeken (Samen met iemand die er wat meer van af weet)
Koeling blijkt toch goed te zijn maar de sensor is niet goed.
Verder heb ik de draadboom is een mooie knip beurt gegeven. Ik dacht eerst aan milimeteren, maar ik heb toch nog wel wat over gehouden. Alles wat bij de motor hoord en wat aan het "dashboard" vast zit heb ik laten zitten. Met dashboard bedoel ik de snelheidsmeter, toerenteller, water temp, olie druk lampje, enz..
Morge ga ik verder...
en toen was het 2014
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PqZrUQiIoKM[/youtube]
Hi Timo,
Zie dat het uiteindelijk gelukt is, gefeliciteerd.
Dennis
Eindelijke een oplossing voor de radiateur. Beetje creatief geweest met de motorsteun, maar het lijkt er op dat het gaat lukken met de originele rad.
RE: Mini Swift GTI
Ingediend door Pennock racing op zo, 21-02-2010 00:23
Ik dacht beter laat als nooit, dus vandaar hier een topic over mijn Swift GTI Conversion.
Na heel lang het internet af zoeken over het verbeteren van de prestaties van een mini. Zo heb ik eerst een tijdje over vtec nagedacht maar dit is sowieso een dure conversie. Later ben ik een tijdje achter superchargers aan gegaan maar ik heb het idee dat je dan een erg onbetrouwbaar motortje krijgt. Toen kwam het idee van een Swift GTI blok. Deze motortjes zijn veel makkelijker te vinden dan vtec blokjes en zijn ook nog eens betaalbaar. Het afgelopen half jaar ben ik begonnen met het strippen van de auto: De neus is er af, flipfront is passent gemaakt, metro turbo fusee + remmerij (4pots geventileerde schijven) want er moet straks ook nog wel een beetje geremd worden ben ik bang. Ondertussen ben ik begonnen met het bouwen van een nieuw voor subframe. Het frame is na lang passen, meten, bouwen, afbreken en weer bouwen grotendeels wel af, alleen de motorsteunen en ogen voor de draagarm moeten nog gefabriekt worden. Maar ook dit zal wel weer puzzelen worden.
Hier foto’s die ik tot nu toe heb gemaakt:
http://yfrog.com/j3dsc05671ujjx