Succes Marco, dat ziet er goed uit om het meteen zo aan te pakken!
Doet dat tegenwoordig iedereen zo?
- Login of registreer om te reageren
Succes Marco, dat ziet er goed uit om het meteen zo aan te pakken!
Doet dat tegenwoordig iedereen zo?
Succes met je project! mijne staat er net zo bij.
Inimini schreef:
Doet dat tegenwoordig iedereen zo?
Ik denk het, mijne word ook "ff" door de apk heen gelast
en die van mij staat er een stukje verder bij
Altijd leuk zo een nieuw vers project. Vult die avond uurtjes weer als je naar andere mini's wilt kijken
Wats schreef:
Vult die avond uurtjes weer als je naar andere mini's wilt kijken
En je leert er een hoop van!
Vandaag nog naar een mini wezen kijken voor een vriend van me. Maar dan ben ik toch heel blij met mijn body met die 'paar' gaatjes.
Een aantal plannen voor de komende tijd:
Subframes er onder uit halen en opknappen (nieuwe remmen, rubbers etc.)
Reparatiedeel voor de kofferbak inlassen met meteen een nieuwe banaan.
Gaatjes bij de vloerplaten dichtlassen (zitten 3 gaatjes van 2 tot 5 mm).
Nieuwe deurhuiden.
En wie weet wat nog meer en in welke volgorde. Het heeft geen haast dus we zien wel
Goed bezig Marco!
Als je nog documentatie nodig hebt: Hier ligt vanalls.
Onder andere het boek van Lindsay Porter
"Restauration manual".
SUC6!!!
hoi marco.
ik zoek nieuwe stoelen en heb de stoelen gevonden die jij ook in je mini heb, maar kan jij de stoelen nog ver genoeg naar voren klappen zodat er iemand naar achteren kan instappen en dat diegene dan ook nog een beetje beenruimte heeft?
groeten alfred
De stoelen kun je ver genoeg naar voren klappen. Dat zou geen probleem zijn. Maar ik heb de stoelen wel ver naar achteren staan, zodat je voorin genoeg ruimte hebt. Je kan dan niet meer achterin zitten. Maar je zou de stoelen dan wat verder naar voren kunnen zetten.
Ze zitten trouwens erg goed met veel zijdelingse steun. En dat met een klassieke look
Dat ga ik wel proberen Mike. Ik beloof alleen nog niks. Ligt er een beetje aan of mijn saldo een beetje toereikend is t/m de bbq. Wil niet met een halve mini bij je aankomen
Kleine update:
Het blokje ligt nu bijna vrij en kan er binnenkort dus uit:
Toch best veel kabeltjes aan zo'n kabelboom
Gaatjes onder de koplamp
Al met al weinig doorgeroest plaatwerk. Vooraan bij de bodem 3 kleine gaatjes, onder de rechter koplamp en in de kofferbak achter het rechter achterlicht. De mini ligt nu echt bijna helemaal uit elkaar, dus nog erg grote verrassingen zullen we niet meer tegen komen.
Als binnenkort het blokje eruit is kan het opknappen van het plaatwerk beginnen.
Ik denk dat je straks nog wel wat meer gaten tegen gaat komen. Dat is altijd zo bij een mini.
De bodem goed kaal maken en de body goed schuren kan veel aan het licht brengen. Laat je hem ook nog stralen of doe je het zonder??
Dat is ook zo natuurlijk. Was ook het stuk plaatwerk achter het rechterwiel vergeten. Daar kan ik mijn hand doorheen steken Maar zou zo niet weten waar het nog meer doorgeroest kan zijn. Heb alle plekken met een schroevendraaier kaal gestoken om te kijken of er geen gat zat. Ook de bodem is bijna helemaal kaal. Maar ja, het blijft een mini
Zandstralen doen we zelf. Moet nog wel even informeren wat het kost om het te laten doen. Maar we gaan eerst het plaatwerk vervangen dat aan vervanging toe is. Daarna stralen en strak maken voor de spuiter.
Heb je de steunen van de voorste schokbrekers al los gehaald. Bij mij zat daar achter niet veel metaal meer.
Marco schreef:
Wil niet met een halve mini bij je aankomen
[size=59:25rx2ieh]halve mini's zijn we hier wel gewend[/size:25rx2ieh]
Heb je al je plaatwerk al?
Immitatie schijnt net zo goed te zijn, alleen een fractie van de prijs.
PM me maar voor het adres als je het nodig hebt.
Ik ben nog bezig om een lijstje te maken voor het plaatwerk. Maar als je een goed adresje weet houd ik me aanbevolen Heb je in ieder geval ook een pm gestuurd.
Moet alleen nog even kijken wat ik met de bodemplaat rechts en links vooraan ga doen. Links voor zitten 2 kleine gaatjes en rechtvoor 1 gaatje. Dicht lassen met een plaatje of meteen het complete deel vervangen? Geen idee of dat een lastig karwei is...
Als je kan lassen is het niet zo lastig.
De vraag is of het echt nodig is een heel paneel te vervangen voor een klein gaatje.
Is het echt een klein gaatje, of krijg je een flintstone auto effect als je begint te schuren?
Vergeet niet de tank uit de Mini te halen voor je begint te lassen hè?
Je hebt PM i.v.m. plaatwerk.
Bedankt voor de PM Mike en Bart!
Het zijn maar 3 kleine gaatjes die al helemaal kaal zijn gemaakt. Eentje zit alleen op een rottige plek zo in de hoek. Dus nog even goed kijken of een plaatje makkelijk gaat daar.
Eerst het blokje eruit wippen. Nou ja, de mini over het blok heen
Dan lekker plaatwerken.
Heb een hoop leuke ideeën voor het exterieur, alleen is het materiaal vrij lastig te krijgen
Graag gedaan.
Wat voor ideeën heb je dan voor het exterieur?
Zorg maar eerst dat 'ie weer rijdt, de rest kan je altijd nog aanpassen.
Het is de bedoeling om veel chroom/rvs te vervangen door een zwarte uitvoering
Dat vond ik ook. En het is weer eens iets anders.
Denk aan zwarte bumpers, zwarte lamel gril, zwarte hendels, zwarte pezen in de voor- en achterruit, zwarte verbreders, zwart dak.
Gaat mooi worden met een rode onderlaag
hetzelfde als mijn VAN zegmaar.. ik ben ff aan het uitzoeken wat beste manier is om al die dingen zwart te maken (en te houden)
Jaapio
MikeJetBlack schreef:
Als je nog documentatie nodig hebt: Hier ligt vanalls.
Onder andere het boek van Lindsay Porter
"Restauration manual".[b]
Het boek van Lindsay Porter heb ik inmiddels zelf aangeschaft. Leek me wel de moeite waard. Gisteren even doorgenomen en dat gaat me zeker wel helpen.
Zaterdag wat plaatwerk halen, kunnen we daar mee aan de slag
hey ,
leuk project
vind het chrome vervangen door zwart inderdaad ook wel iets hebben op een rode auto
doe zo voort en hou ons op de hoogte
groetjes
Even een mini update.
Afgelopen zaterdag een mig apparaat gekocht met gasfles. Gisteren een order geplaatst in engeland voor 'speciaal' gereedschap zoals een vliegwieltrekker, paar doppen, veerbolcompressor, sleutel voor remmen etc. Eigenlijk alles wat ik nog nodig heb. Ook meteen 2 nieuwe zwarte bumpers besteld en een zwarte 11 lats grille.
Daar gaan weer wat centjes
Deze week een begin maken met de kont van de mini. Stukken wegslijpen en nieuw plaatwerk inlassen. Dus binnenkort weer wat foto's
lekker duur gereedschap kopen dat je maar eens in de .... gebruikt, hihihi
goed bezig marco, ben erg beneiuwd..
Mja, het is geen gereedschap dat na de resto vaak gebruikt zal worden, maar wel erg makkelijk om te hebben De veerbollencompressor was daar iets van 25 euro, waar ze hier in nederland al gauw 90 euro voor vragen
Vandaag begonnen om het blok er via de onderkant uit te halen. Alleen het pennetje bij de schakelas wilde niet los. Maar nu blijkt dat we op het verkeerde pennetje aan het meppen waren Dus morgen maar dat andere pennetje proberen
Als de tijd het morgen toe laat ook het achtersubframe eronder uit, zodat het reparatiedeel voor de kofferbak erin gelast kan worden.
Het blok is eruit Met dank aan Bart voor een korte beschrijving Blokje via de onderkant eruit was echt easy om te doen. Alles verliep zonder problemen, buiten dat pennetje dan. Toen we het andere pennetje proberen sprong die er zo uit.
Hij staat er maar zielig bij zo, maar je weet:
Alles komt goed!
Moet te doen zijn vóór de Huiskamer BBQ !
Alles komt goed! Dat hoop ik althans
Vandaag zovast alle boutjes en moertjes op het blok en subframe met wd40 ingespoten. Morgen het blokje en remmen strippen. En een plateau maken waar de koets op kan komen, zodat het achtersubframe eronder uit kan.
Dopje 34 is niet nodig voor de bevestiging van het subframe. Een baco uit de 2e wereldoorlog waarmee aan tanks gesleuteld is werkt ook :)" title="Evil" />
Zijn er trouwens buiten de uitlaten van Sportex nog andere merken die 'zwarte' einddempers hebben ipv een chroom of rvs eindstukje?
Vandaag begonnen aan de deuren. Beide deurhuiden eraf gehaald. De deurtjes zijn erg rot aan de onderkant. Door een andere eigenaar is onderop een deel uitgeslepen en een nieuw plaatje met popnagels vast gezet... Binnenkort dus even 2 reparatie delen halen die in gelast gaan worden. Dan de nieuwe deurhuiden erop en de deurtjes spuitklaar maken.
Met de deuren kan ik nu dus even niet verder. Dus morgen is het voorsubframe aan de beurt, zodat die ook weer als nieuw is
Weer een update.
Gisteren een productief dagje gehad. De complete neus, a-panelen en banaan zijn verwijderd.
Meteen even een nieuwe wing geprobeerd, en die past aardig goed.
Nu alles roestvrij maken en het motor compartiment zwart spuiten. Ook zijn de bevestigings punten van de schokbrekers goed rot. Dus daar moeten nog nieuwe plaatjes in gelast worden.
Inmiddels is het voorsubframe al helemaal klaar en staat het achtersubframe al in de zink spray.
Net voordat ik op vakantie ging een nieuw motorblok opgehaald. Een 1.3 uit een Metro.
Nu is het ook nog wachten op mijn bestelling uit Engeland. Nieuwe trommel remmen achter, complete remleiding set, GAZ 36p schokbrekers met hi-low en camber kitje, nieuwe veerbollen etc. Eigenlijk alles wat straks aan de subframes hangt wordt nieuw gekocht. Alleen de schijfremmen kon mijn portemonnee niet meer aan
Hmm, al bijna een jaar geen updates meer in dit topic
Binnenkort wat fotookes van hoe het er nu bij staat. Vandaag een paar leuke velgjes gekocht en het staat goed! Daar moest ik natuurlijk wel even een foto van maken
Ze horen wit te zijn he, misschien heb ik de plannen wel iets gewijzigd
RE: Mini The Chelsea
Ingediend door Marco op ma, 26-05-2008 21:36
Ook mijn mini moet er nu aan geloven.
Zo zag ie eruit voor het weekend:
En nu is dat:
Inmiddels is het meeste nu gestript en kan het blokje er binnenkort uit. We zijn een paar kleine gaatjes tegen gekomen en één groot gat achter het rechter achterwiel.
Ik heb een paar leuke ideeën, maar daar wil ik nog niet al te veel over kwijt Kan wel zeggen dat ik met zwart en rood ga werken, zoals in mijn interieur.