Au, wat een pijnlijke foto's! Zelf geen letsel aan over gehouden hoop ik?!
In ieder geval sterkte met het herstellen van deze mooie mini van!
- Login of registreer om te reageren
Au, wat een pijnlijke foto's! Zelf geen letsel aan over gehouden hoop ik?!
In ieder geval sterkte met het herstellen van deze mooie mini van!
Jemig wat jammer! Hopelijk zijn alle inzittende er zonder kleerscheuren uitgekomen, ik moet zeggen dat de schade me nog meevalt, wat dat betreft heb je geluk dat het bij de voorkant gebleven is, en hij er niet vol in de zijkant in is gekomen.
Was je verzekering al wel in orde of niet?
Ingediend door Toom op di, 03-08-2010 08:00
Voor de andere wagen was het geen probleem, de kosten vallen best mee en het komt me beter uit als ik mijn verzekering niet aanspreek...
(die wel in orde was natuurlijk! )
ikzelf, en de bijzitter hebben er behalve wat koppijn niets aan over gehouden...
nu enkel nog de mini!
met die hoofdpijn is nog wel een week te leven, maar met de pijn die in dit minike zit niet echt
ik hoop dat de schade niet meer is dan de foto's laten zien
dit is echt JAMMER van die extreem mooie van
je heb er in dit geval niet veel plezier aan gehad.. maar ik hoop dat deze van ooit nog op de weg terug komt (is ie meer dan waard)
Jee
DAt is de EX VAN van Berry M
Suc6 met opbouwen weer.. tis een mooie VAN
Jaapio
Weet je zeker dat je hier geen verzekeringswerk van maakt? Dit zijn toch behoorlijke schades!
Maar wel idd een hele mooi Van heb je gekocht!
jaapio1984 schreef:
Jee
DAt is de EX VAN van Berry M
Hier nog wat showcase pagina's over deze auto: viewtopic.php?p=371953#p371953
Ik zou hier zeker verzekeringswerk van maken. Ik denk dat je er ook bijna niet onderuit kunt, aangezien ik een wagen van de Marechaussee zie staan. Die jongens handelen alles volgens de officiële kanalen af. Dit betekend volgens mij ook dat 1 van de mensen die erbij betrokken is een Nederlands militair is, anders komen zij al niet opdagen.
Succes met het weer op orde maken van deze zeer mooie Van.
Sodekneiters... Als er 1 Mini is waar ik altijd helemaal weg van ben is het deze... Al die tijd in de gaten gehouden toen hij bij een oud-minicentre in de verkoop stond, helaas te lang en te veel getwijfeld waardoor Berry mij voor was. En spijt wat ik daar van had....
Vervolgens gooit Berry de Van in de verkoop, helaas boven mijn budget. Zie ik hem later staan in een bedrijf in Brummen wat meer richting mijn budget liep, kwam de Van ook nog eens tegen in Assen, maar helaas Texpert had weer eens te weinig poet
En dan zie je dit....tjeeesssszzzzz....!
(b)engeltje schreef:
Ik zou hier zeker verzekeringswerk van maken. Ik denk dat je er ook bijna niet onderuit kunt, aangezien ik een wagen van de Marechaussee zie staan. Die jongens handelen alles volgens de officiële kanalen af.
Als de BMW inderdaad weinig schade heeft, waarom zou je dat dan niet uit eigen zak mogen betalen als je het geld hebt? Een verzekering is toch alleen voor het geval dat je het niet zelf kunt betalen (daarom heet het "verzekering")
Ingediend door mini_man op wo, 04-08-2010 10:30
Erg pijnlijk om dit te zien
Hopelijk komt het snel weer goed met deze mooie van!
Toom schreef:
Voor de andere wagen was het geen probleem, de kosten vallen best mee en het komt me beter uit als ik mijn verzekering niet aanspreek...
(die wel in orde was natuurlijk! )
ikzelf, en de bijzitter hebben er behalve wat koppijn niets aan over gehouden...
nu enkel nog de mini!
Uiteraard zijn we allemaal blij dat jij en je bijrijder er goed vanaf gekomen zijn. Zo'n auto (zelfs een hele mooie Mini) blijft toch een vervangbaar stuk blik, dat moet je voor ogen houden.
Aangezien jij blijkbaar achter op een BMW gereden bent, ben jij wettelijk aansprakelijk voor de schade aan de BMW. Ik heb geen foto's gezien van de schade aan die BMW, maar als ik de schade aan jouw Mini zie kan ik wel enigszins inschatten hoeveel schade er aan die BMW moet zitten.
Waarom zou je die schade buiten de verzekering willen regelen ? Dat betekent dat jij de schade (+ eventuele gevolgschade) uit eigen zak moet betalen.
Als ik dan -for the sake of argument- even uitga van een gemiddelde BMW 3-serie, kan een kleine achterschade bestaande uit een bumper, achterlicht, wat plaat- en spuitwerk al snel over de € 3000,00 gaan. Dan praat ik nog niet over waardevermindering, vervangend vervoer, expertise e.d.
Mocht er dan tijdens de reparatie nog meer werk uit komen, of de bestuurder gaat klagen over pijn in z'n nek (niet onaannemelijk bij een aanrijding van achteren), kunnen die bedrgan nog weleens schrikbarend hard oplopen.
Het is niet voor niets dat iedereen z'n auto verplicht WA moet verzekeren, zodat een gedupeerde in ieder geval altijd schadeloos gesteld wordt.
En.. dan heb je natuurlijk nog steeds de kosten aan je eigen Mini.
Ingediend door Toom op wo, 04-08-2010 18:24
het komt mij een pak beter uit om de schade aan de bmw zelf te vergoeden,
de politie is erbij geweest maar aangezien ik met de eigenaar van de andere wagen al een akkoord had bereikt wouden ze enkel nog even een ademtest afnemen en de papieren controleren enzo...
dus van het ongeluk zelf hoef ik me niet meer aan te trekken, net als de schade van de andere die vergoed is.
nu zijn het enkel nog de kosten aan de Van
als de motor er uit is neem kan ik iets meer vertellen over de schade er aan. dan zal ik ook kunnen berekenen hoeveel me dit ongeveer zal gaan kosten...
natuurlijk komen daarbij nog enkele andere vragen, enkel voorkant herspuiten? is nooit echt perfect hé, dus misschien de volledige van terug gaan spuiten...?
ik hou jullie in ieder geval op de hoogte van het projectje!
maar kost wat kost, de van komt terug (in dezelfde staat!) op de weg!
"... maar aangezien ik met de eigenaar van de andere wagen al een akkoord had bereikt wouden ze enkel nog even een ademtest afnemen en de papieren controleren enzo..."
Toch niet de 'handje-contantje' manier o.i.d.? Je kunt dat echt beter op de officiele manier afhandelen. Straks gaan ze meer claimen (lichamelijke klachten bijv) en zit jij met nog meer kosten
Veel succes met het opbouwen, het was inderdaad een prachtige Van
Vaak kun je het via de verzekering regelen, maar toch zelf betalen zonder dat je dan dus in schadevrije jaren achteruit gaat. Meestal is dit de beste manier, omdat de verzekering dan wel op de hoogte is en de officiële zaken regelt.
Crispy schreef:
Hier nog wat showcase pagina's over deze auto
Met een hoop foto's...
triest voor je mini van,
hij was echt de mooiste (vind ik) die er hier rondreed.
succes met het herstellen van de van,
groetjes seffens
erg jammer wat er met de mini gebeurt is...
hopelijk maak jij er weer net zo'n mooie mini van als dat ie was.
Ingediend door Toom op ma, 03-01-2011 22:36
na drukke tijden,waardoor de Van eventjes moest wachten
Deze avond toch nog wat tijd gevonden om eraan verder te doen!
alles gaat jammergenoeg een pak trager dan normaal, aangezien ik de mini in dezelfde staat wil herstellen bekijk (en nummer eventueel) ik alle stukjes mooi zodat ik alles vlot terug samen kan steken...
vooral bij de kabelboom was dit nodig, want die is volledig custom gemaakt...
hierbij toch al enkele foto's, (sorry voor de gsm kwaliteit...)
ondertussen in men werkplaats nog een oldtimertje bij, met nog HEEEEL veel werk...
Verdere plannen voor de mini,
eind deze week met het girafje de motor eruit, verbreders eraf, ruitjes en deuren eruit, en de achterkant beginnen schuren...
daarna kan die naar de carrosserie (volop in onderhandeling! ) waar die een nieuwe front moet krijgen, en herspuiten....
het leek me wat nutteloos om enkel de voorkant te spuiten en verder uit te nevelen, dus denk ik voor die kleine meerprijs de VAN volledig opnieuw te spuiten, in hetzelfde kleur welliswaar!
Mvg Thomas
Ingediend door Toom op di, 04-01-2011 18:25
De fiat is een project van een kennis,
altijd leuk de werkplaats te delen met 2...!
jammergenoeg kunnen we beiden maar lassen als een gemiddelde belg, maw niet... dus zal de carrosserie aan ons nog een flinke baal geld verdienen
Ingediend door Toom op za, 15-01-2011 18:24
het resultaat na een middagje knutselen...
het resterende in de motorruimte leeg, op de camion en naar de carrosserie!
Goed bezig, Thomas! Mooi om te zien dat je 'm aan het opknappen bent.
Zelfs nu blijkt het nog steeds een mooie VAN
Succes met het herstellen van hem
Ingediend door Toom op ma, 06-06-2011 23:40
en ja hoor! \\:D/
vandaag terug om de van geweest,
is eerst rechtgetrokken, dan al het plaatwerk vervangen, en een volledig nieuwe lak!
De opbouw kan terug beginnen!
Nog enkel wachten op de bestelling onderdelen en dan maken we tijd voor de opbouw! :mrgreen:
Top om hem weer te zien zo
Hopelijk kan je straks weer lekker rijden.. clubdag in Muiden ?
Jaapio
Ingediend door Toom op di, 07-06-2011 08:28
Jaapio, de clubdag zal ik wel niet halen vrees ik, er komt een zeer drukke maand aan voor me dus zal ik weinig volle dagen kunnen monteren... Een van de volgende evenementen kom ik zeker langs!
Maar eerst en vooral wachten op een pakketje uit Engeland!
mooi, fijn om hem weer in zijn pracht en praal te zien,
succes verder
groetjes seffens
Ingediend door Toom op wo, 13-07-2011 17:33
ooppsss, topic op het nederlandse forum een beetje vergeten...
eventjes wat updates!
Eind vorige week een pakje gehad uit engeland! :vlieg1$
terug een grille, met ingewerkte mistlampjes! :-)
jammergenoeg een bijzonder drukke week gehad dus nu pas het pakje eens bekeken, en aan de VAN begonnen!
vandaag al nieuwe rubbers gestoken op de achterdeurtjes (nieuwe rubbers = deurtjes bijna niet meer dicht te krijgen! heb ze dicht gelaten, in de hoop dat de rubbers wat samengedrukt worden?)
voor de rest wat prutjes al terug gestoken, hi low kit, hoofdremcilinder, koppelingspompje, en wat andere prutsen er terug in. Nog enkel de remleidingen en dan het motortje! maar eerst nog wachten op de ontsteking... het pakje van engeland was jammergenoeg niet compleet... :cry:
enkele details, want ook als het kapje open gaat wil het oog wat!
alles van remmen en koppeling terug mooi zwart gespoten,
spaghetti van de uitlaat opnieuw in een hittebestendig likje mat zwart! :-)
jammergenoeg ook iets minder nieuws van het 2de pakje...
voorruitje met zonneband die besteld was in brokken thuis toe gekregen!
:evil: :evil: :evil:
* DANKU KOERIERDIENST ! nweer$ nweer$ :boks2$ :bots$ :-& =; ](*,)
en deze middag ook onmiddelijk antwoord gekregen van de minispecialist dat ze dit niet vergoeden of een nieuwe ruit voor opsturen... :cry:
dus op zoek naar een winkel die ook ruiten heeft met zonneband, waar ik zelf om kan! :evil:
Morgen verdere mini werken!
Ingediend door Toom op wo, 13-07-2011 17:35
Na het slechte pakje van de voorruit ondertussen zelf al een nieuwe gaan halen! :hoa1$
ook nog wat ontbrekende onderdelen meegenomen, vanalle rubbertjes, mistlichtje, nieuwe dichtingen voor de scharnieren, vanalle prutsjes die best mogen vervangen worden :!: geen ouwe zooi terug op de VAN ops:
gisteren avond ook nog een plotse ingeving gekregen van positieve energie met als gevolg...
nu alles afwerken met dreunplaten en dunne isolatieplaten, wil enkel men motortje horen! :lol:
en dan beginnen met (sorry Berry :wink: ) een volledig nieuwe kabelboom denk ik..
lijkt me een heeeuss werk om de vorige volledig te beginnen uitmeten, aangezien deze volledig custom was aangepast(relais, alarm,.....) lijkt me vlotter en terug properder een nieuwe te maken
(hoewel ik daar nog niet volledig uit ben :lol: )
hopelijk vandeweek mijn laatste pakje van engeland met koplampen en ontsteking, zodat alles dicht kan en ik aan het boompje kan beginnen!
Ingediend door _mini_cooper_ op wo, 13-07-2011 19:17
ziet er netjes uit Je pakt het gelijk goed aan. Jammer van die ruit idd.. Lijkt me ook niet goed ingepakt. Slechte service dan, is hun schuld omdat zij het niet goed inpakken
Een bepaalde minispecialist en het woord service gaan niet samen.
Verbaasd me niets dat het niet compleet is.
Groet ron
Zelfs na het aanspreken op het IMM in UK kwamen ze de belofte niet na.
En dan te bedenken dat ze het gesprekje met een van m'n (bekende) reisgenoten toch wel zouden herrineren. Hij was in ieder geval erg duidelijk.
Groet ron
Toom schreef:
en dan beginnen met (sorry Berry :wink: ) een volledig nieuwe kabelboom denk ik..
lijkt me een heeeuss werk om de vorige volledig te beginnen uitmeten, aangezien deze volledig custom was aangepast(relais, alarm,.....) lijkt me vlotter en terug properder een nieuwe te maken
Is 'mijn' kabelboom misschien door het ongeluk beschadigd, en moet je daarom een nieuwe maken? Of wil je 'm nog verder aanpassen?
Ik vind het in ieder geval geweldig dat je zo serieus met het opknappen bezig bent!
Ingediend door Toom op ma, 25-07-2011 22:41
Berry M schreef:
Toom":1f3y65ul]en dan beginnen met (sorry Berry :wink: ) een volledig nieuwe kabelboom denk ik..
lijkt me een heeeuss werk om de vorige volledig te beginnen uitmeten, aangezien deze volledig custom was aangepast(relais, alarm,.....) lijkt me vlotter en terug properder een nieuwe te maken
Is 'mijn' kabelboom misschien door het ongeluk beschadigd, en moet je daarom een nieuwe maken? Of wil je 'm nog verder aanpassen?
Ik vind het in ieder geval geweldig dat je zo serieus met het opknappen bezig bent! [/quote:1f3y65ul]
enkel de voedingskabel van de batterij naar startmotor is afgesneden door het ongeluk,
Maar aangezien je grote stukken op relais zitten had, is dit een behoorlijk groot werk voor volledig te beginnen uitmeten. Ook zit er in de kabelboom enkele ongebruikte draden, en nu doe ik alle moeite om die toch nog ietsje pietsje properder te krijgen! (ookal zal het moeilijk worden het nog properder te doen Berry! )
foto's van de kabelboom volgen als hij af is!
(weekendje kunnen door werken, lichten,remlichten,pinkers,bobijn,temp. sonde, olie druk, dashboard , contactslot zijn aangesloten, nu nog de rest!
* om nog even terug te komen op de *minispecialist* , vandaag eindelijk deel 2 ontvangen van de zending ! 5 WEKEN LATER! , blijkt die nog niet compleet te zijn...
Van diezelfde "specialist" wacht ik na ruim 2 maanden ook nog op 2 items zonder dat ze gemeld hadden dat die nog niet meegestuurd zouden worden, zet je dus maar schrap..
Ik was vanavond druk om na jaren mijn fotomappen eens goed uit te zoeken
Ik heb nog wel meer als je wilt.. of Berry moet ze al met je gedeeld hebben
In tegenstelling tot mijn oude VAN (ik mis hem )
Jaapio
Ingediend door Toom op ma, 25-07-2011 23:49
Jaapio! Toppie!! [size=85:ma1brcs8](ik moet echt minder op het nederlandse forum zitten, als belg "toppie gebruiken... )[/size:ma1brcs8]
als je foto's hebt, mag je die (heel graag zelfs!) eens doormailen (zip bestandje?), ik PM je men email adres!
trouwens, leuk vannetje van jou geweest! waarom weg gedaan?
Ingediend door Toom op zo, 31-07-2011 13:04
De laatste dagen veel tijd kunnen maken, dus nog wat kunnen verder werken!
deze week ook terug een pakje gehad, nu nog 1tje en we hebben alles! :!:
nieuwe tank, bij het demonteren de bout voor aansluiten afgedraaid!
die staat ondertussen natuurlijk wel in een beschermende laag gespoten...
onmiddelijk ook een nieuwe leiding besteld, kwestie van het in 1 keer goed te doen!
vandaag de kabelboom afgewerkt, alles ligt erin! , enkel nog wachten op een ontsteking en dan het hele zooitje testen, en dan een mooi boompje van maken ipv losse draden. eens dit allemaal gebeurd is, kan het dashbordje erin...!
natuurlijk met de nodige multimedia!:P
en vandaag begonnen met ruitjes en bekleding...
tegen het nog nodige lawaai...
Jah, ik wil enkel het motortje horen... nog wat!
houten platen voor de laadruimte!
en als resultaat...
Morgen nog een dagje!
Ingediend door Toom op zo, 11-09-2011 14:13
ohja!..
gisteren mini naar huis gereden!! :gewet$
voorlopig gsm fototje... er volgen dadelijk meer!
verder deze week nog kijken om haar vanvoor nog iets naar beneden te schroeven, het motorkapje beter te positioneren en de bodem eens extra laagje roetex geven...
volgende week keuring : [-o< [/img]
Ingediend door Toom op vr, 30-09-2011 14:53
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
vandaag nog eventjes het laatste probleempje ivm ontsteking opgelost,
voor de komende 2 weken nog:
*motorkapje nog iets beter leggen
*bodem eens volledig opnieuw behandelen
en keuren..., wel voorlopig als oldtimer
verder vandaag toch een klein testritje gemaakt, zou nog iets vlugger in toeren mogen komen naar mijn gedacht.
kijk ik nog wel eens verder naar natuurlijk..
nuja,
FOTO'S !
Ingediend door BCheM op vr, 30-09-2011 16:27
Netjes geworden.
Zou wel je kenteken voor gelijk op de steunen schroeven ipv de te grote chrome omlijsting eromheen
Ingediend door Jonathan Trapman op vr, 30-09-2011 22:51
waauw!!
Knap staaltje werk! een voorbeeld voor velen denkk ik! zowiso voor mij!
RE: Mini Van project + de voorgangers...
Ingediend door Toom op ma, 02-08-2010 22:36
Mede Mini-ers,
op mijn 15 jaar mijn 1ste minitje gekocht (ondertussen 5j geleden... )
was een std leyland minitje in behoorlijke staat,
na enkele opknapwerkjes (velgjes, .....) dit resultaat bekomen:
(foto volgt)
[size=85:3vjgt38x](zie ook oude Showcase topic)[/size:3vjgt38x]
na een klein jaartje daarmee rond te rijden had ik zin in een iets moderner (schijfjes,1300 spi) minitje, en kwam een mini sprite van 1994 (denk ik),
die de nodige werken al ondergaan had, maar ook nog roestplekjes had, na de bodem en dorpels te lassen zag dit er ongeveer zo uit...
(foto volgt)
uiteindelijk met veel spijt in het hart ook deze moeten weg doen omdat ik een job had en teveel km's moest doen....
de mini heeft dan plaats gemaakt voor een saab...
na een jaartje saab begon het terug teveel te kriebelen, en ging ik op zoek naar een minitje.
toen ik helemaal verliefd was, naar de andere kant van nederland gereden om Berry zijn mini van te bewonderen...
twijfelen was niet echt nodig, dit zou de volgende mini worden!! :lol:
[size=85:3vjgt38x](zie oude Showcase topic)[/size:3vjgt38x]
toen ik dit weekend om de mini ging hadden we al gepland met enkele vrienden om er onmiddelijk een weekendje van te maken!
vol goede moet vertrokken op weekend richting mini!
met natuurlijk als resultaat:
natuurlijk was dit alles veeeel te prachtig om waar te zijn,
na 500 km toeren in nederland is het noodlot,(en de remmen te laat) toegeslaan.....
iemand voor me die met een bmw alle remmen toe smeet kon,
ondanks proberen afwijken,en meer dan alles te geven voor te remmen,
ik onmogelijk ontwijken!
met een heel ander resultaat natuurlijk
dit alles net op de belgische grens (putte...)
wat natuurlijk een enorme ramp betekend voor me
maar onvermijdelijk
ondertussen wel al begonnen met de schade op te meten natuurlijk,
naast een verfrommelde neusvleugel, een geplooid front, een verduwde linker neusvleugel, een geplooid A panneel, een geplooid schutbord tussen neusvleugel en motorruimte zit ook het schutbord tussen motorruimte en dashboard bovenaan naar achter geduwd, en de motorsteun onderaan heeft ook het schutbord aan de voeten naar binnen gedeukt.
En alsof mijn straf nog niet groot genoeg is , zit het aan de rechter kant onder de voorruit nog volledig opgefrommeld ook....
de steunbalk achter de motor is "gelukkig" wel nog in orde...
het subframe kan ik nog niet met zekerheid zeggen, de motor ligt volledig los, maar ik wacht enkel nog op een "giraffe" om hem er uit te nemen.
het plaatwerk (lassen) kan ik jammergenoeg zelf niet, dus na de financiele crisis zal ik het allemaal moeten laten doen...
de motor is gelukkig nog, behalve een kapotte delco in goede staat
hij komt zeker in identiek dezelfde staat als ervoor, maar enkel zal het me even tijd en geld kosten want dit pareltje is toch meer als dan een grote liefde voor me!
tips, hoe meer hoe liever zijn altijd meeer dan welkom!
mvg
Toom