Ingediend door jeroendewil op zo, 03-11-2013 22:26
Hallo,
Even een overzichtje van mijn rally mini. Heb deze mini in september 2012 gekocht. Deze was pas herspoten. Na de mechanishe kant even onder handen genomen te hebben heb ik hier een half jaar mee rond gereden terwijl ik de motor voor mijn andere mini aan het opbouwen was.
Na die maanden rondrijden was het echt duidelijk dat de mekaniek van de auto op was dus heb ik besloten hem uit elkaar te halen en klaar te maken voor circuit/rally.
verstelbare ophanging werd gekocht , 1300 motor ( nog standaard), maniflow stege 2 axhaust manifold, schijfremmen , rolkooi achter , Works dashboard gemaakt , de volledige onderkant van de mini werd opgeschuurd en behandeld,subframes werden gestraald en gepoedercoat, elektrische benzinepomp werd geplaats....
Ingediend door jeroendewil op zo, 03-11-2013 22:29
Wanneer de mini klaar was heb ik een afspraak gemaakt voor oldtimerkeuring. De eerste afspraak heb ik echter niet gehaald doordat mijn nieuw kachelkraantje het begeven had en al mijn koelwater over de mini uitgevlogen was op 500 km van de keuring .
Bij de 2e poging werd hij afgekeurd omdat ik goodridge remleidingen en instelbare (gazz schokdempers had Dan verbeter je al iets aan de wagen.
Na het vervangen van bovenstaande punten ben ik er uiteindelijk doorgeraakt!
Ingediend door jeroendewil op zo, 03-11-2013 22:37
Overlaatst heb ik zelf nog een works style dakrekje in elkaar gelast. Meer voor de look of om later extra banden mee naar circuit te nemen.
Toch zijn er nog wat problemen opgedoken met het motortje. Hij liep altijd heet en omdat alles van de koeling nieuw was leek het al snel duidelijk dat ik ergens een lek had in de kop of koppakking.
dit probleem ga ik binnekort aanpakken. Heb ondertussen een stage 3/4 kop gekocht met dry deck kit om op de motor te zetten. plannen zijn ook nog om een 266/276 cam erin te leggen en er misshien een 40 weber op te zetten.
Ingediend door matthijs1975 op ma, 04-11-2013 20:57
jeroendewil schreef: Het dash komt van minisp****. volgende metertjes zitten erin:
-Batterijspanning
-Vacuum
-oliedruk
-olietemp
-watertemp
-Toerenteller
alle tellers zijn van smiths.
Onderin zit nog een air/fuel ratio meter van PLX verstopt
ahhh mooi! Al die mooie meters en switches Ik heb het dash gevonden bij ****spares Ik denk dat ik deze ook maar eens ga bestellen.
RE: mk3 850 1975 rally mini
Ingediend door jeroendewil op zo, 03-11-2013 22:26
Hallo,
Even een overzichtje van mijn rally mini. Heb deze mini in september 2012 gekocht. Deze was pas herspoten. Na de mechanishe kant even onder handen genomen te hebben heb ik hier een half jaar mee rond gereden terwijl ik de motor voor mijn andere mini aan het opbouwen was.
Na die maanden rondrijden was het echt duidelijk dat de mekaniek van de auto op was dus heb ik besloten hem uit elkaar te halen en klaar te maken voor circuit/rally.
verstelbare ophanging werd gekocht , 1300 motor ( nog standaard), maniflow stege 2 axhaust manifold, schijfremmen , rolkooi achter , Works dashboard gemaakt , de volledige onderkant van de mini werd opgeschuurd en behandeld,subframes werden gestraald en gepoedercoat, elektrische benzinepomp werd geplaats....
Heb spijtig genoeg niet super veel foto's
RE: mk3 850 1975 rally mini
Ingediend door jeroendewil op zo, 03-11-2013 22:29
Wanneer de mini klaar was heb ik een afspraak gemaakt voor oldtimerkeuring. De eerste afspraak heb ik echter niet gehaald doordat mijn nieuw kachelkraantje het begeven had en al mijn koelwater over de mini uitgevlogen was op 500 km van de keuring .
Bij de 2e poging werd hij afgekeurd omdat ik goodridge remleidingen en instelbare (gazz schokdempers had Dan verbeter je al iets aan de wagen.
Na het vervangen van bovenstaande punten ben ik er uiteindelijk doorgeraakt!
RE: mk3 850 1975 rally mini
Ingediend door jeroendewil op zo, 03-11-2013 22:37
Overlaatst heb ik zelf nog een works style dakrekje in elkaar gelast. Meer voor de look of om later extra banden mee naar circuit te nemen.
Toch zijn er nog wat problemen opgedoken met het motortje. Hij liep altijd heet en omdat alles van de koeling nieuw was leek het al snel duidelijk dat ik ergens een lek had in de kop of koppakking.
dit probleem ga ik binnekort aanpakken. Heb ondertussen een stage 3/4 kop gekocht met dry deck kit om op de motor te zetten. plannen zijn ook nog om een 266/276 cam erin te leggen en er misshien een 40 weber op te zetten.
RE: mk3 850 1975 rally mini
Ingediend door matthijs1975 op ma, 04-11-2013 08:24
Ziet er goed uit!!! Ik wil jou dashboard wel Heb je het dash zelf gebouwd? wat heb je er allemaal ingezet?
RE: mk3 850 1975 rally mini
Ingediend door jeroendewil op ma, 04-11-2013 11:48
Het dash komt van minisp****. volgende metertjes zitten erin:
-Batterijspanning
-Vacuum
-oliedruk
-olietemp
-watertemp
-Toerenteller
alle tellers zijn van smiths.
Onderin zit nog een air/fuel ratio meter van PLX verstopt
RE: mk3 850 1975 rally mini
Ingediend door NielsV op ma, 04-11-2013 19:10
Uw dakrek is goed gelukt precies
RE: mk3 850 1975 rally mini
Ingediend door matthijs1975 op ma, 04-11-2013 20:57
ahhh mooi! Al die mooie meters en switches Ik heb het dash gevonden bij ****spares Ik denk dat ik deze ook maar eens ga bestellen.