mk3 850 1975 rally mini

RE: mk3 850 1975 rally mini

Hallo,

Even een overzichtje van mijn rally mini. Heb deze mini in september 2012 gekocht. Deze was pas herspoten. Na de mechanishe kant even onder handen genomen te hebben heb ik hier een half jaar mee rond gereden terwijl ik de motor voor mijn andere mini aan het opbouwen was.

Na die maanden rondrijden was het echt duidelijk dat de mekaniek van de auto op was dus heb ik besloten hem uit elkaar te halen en klaar te maken voor circuit/rally.

verstelbare ophanging werd gekocht , 1300 motor ( nog standaard), maniflow stege 2 axhaust manifold, schijfremmen , rolkooi achter , Works dashboard gemaakt , de volledige onderkant van de mini werd opgeschuurd en behandeld,subframes werden gestraald en gepoedercoat, elektrische benzinepomp werd geplaats....

Heb spijtig genoeg niet super veel foto's



RE: mk3 850 1975 rally mini













Wanneer de mini klaar was heb ik een afspraak gemaakt voor oldtimerkeuring. De eerste afspraak heb ik echter niet gehaald doordat mijn nieuw kachelkraantje het begeven had en al mijn koelwater over de mini uitgevlogen was op 500 km van de keuring :( .

Bij de 2e poging werd hij afgekeurd omdat ik goodridge remleidingen en instelbare (gazz schokdempers had :( Dan verbeter je al iets aan de wagen.

Na het vervangen van bovenstaande punten ben ik er uiteindelijk doorgeraakt!

RE: mk3 850 1975 rally mini

Overlaatst heb ik zelf nog een works style dakrekje in elkaar gelast. Meer voor de look of om later extra banden mee naar circuit te nemen.




Toch zijn er nog wat problemen opgedoken met het motortje. Hij liep altijd heet en omdat alles van de koeling nieuw was leek het al snel duidelijk dat ik ergens een lek had in de kop of koppakking.

dit probleem ga ik binnekort aanpakken. Heb ondertussen een stage 3/4 kop gekocht met dry deck kit om op de motor te zetten. plannen zijn ook nog om een 266/276 cam erin te leggen en er misshien een 40 weber op te zetten.

RE: mk3 850 1975 rally mini

Ziet er goed uit!!! :D d:)b :)\\_ Ik wil jou dashboard wel :P Heb je het dash zelf gebouwd? wat heb je er allemaal ingezet?

RE: mk3 850 1975 rally mini

Het dash komt van minisp****. volgende metertjes zitten erin:
-Batterijspanning
-Vacuum
-oliedruk
-olietemp
-watertemp
-Toerenteller

alle tellers zijn van smiths.

Onderin zit nog een air/fuel ratio meter van PLX verstopt

RE: mk3 850 1975 rally mini

Uw dakrek is goed gelukt precies d:)b

RE: mk3 850 1975 rally mini

jeroendewil schreef:
Het dash komt van minisp****. volgende metertjes zitten erin:
-Batterijspanning
-Vacuum
-oliedruk
-olietemp
-watertemp
-Toerenteller

alle tellers zijn van smiths.

Onderin zit nog een air/fuel ratio meter van PLX verstopt




ahhh mooi! Al die mooie meters en switches :D Ik heb het dash gevonden bij ****spares :P Ik denk dat ik deze ook maar eens ga bestellen.