Morris Cooper S - 1965 (MonteCarlo)

RE: Morris Cooper S - 1965 (MonteCarlo)

Ik kom de MiniSevenClub vaak tegen maar nooit de tijd genomen om mij aan te melden. Bij deze toch de eerste post.

Sinds een aantal jaar rij ik een R56 JCW, een virus die ik van mijn vrouw heb opgepikt, mini rijden. Sinds twee maanden is daar ook een classic mini bijgekomen, iets waar wij samen al een tijdje naar op zoeken waren.

Een jaar geleden begon de zoektocht naar een Classic mini, een MK1 Cooper S om precies te zijn. Na een aantal bekeken te hebben, verspreid over europa, ben ik in Januari een tegengekomen in Portugal. Een Morris Cooper S uit 1965 (29 november) die de afgelopen 40 jaar van dezelfde eigenaar is geweest en al die tijd hoog en droog in de schuur heeft doorgebracht. De man, inmiddels op leeftijd, had een echte passie voor de mini's. Bezat er 4 totaal (3x Cooper S en een Cooper) die hij door de jaren heen gebruikte voor rally's, plezier en als collectie objecten. Gedurende de afgelopen 20 jaar is de auto opgebouwd naar de specificatie van de '65 winnende Monty. Voorzien van NOS onderdelen voor zover mogelijk. Als verzamelaar is het lastig om ergens afstand van te doen, dus het overtuigen om afstand te doen van zijn pronkstuk was ook absoluut niet makkelijk, maar in Juni was het toch eindelijk zover, de auto ging op transport naar Nederland. Inmiddels is de auto volledig nagelopen door Ben van Leeuwen en klaar voor de volgende rally's.

Hierbij een aantal foto's. Ik zal aanstaande zaterdag op Zandvoort zijn en daarna waarschijnlijk bij een aantal club avonden. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :D
ps. (HB) kenteken is nog voor de import, inmiddels staat de mini op DZ-21-22









Bij Ben van Leeuwen (rechts: Cooper S van mij, links; Cooper van Ben)

RE: Morris Cooper S - 1965 (MonteCarlo)

:)\\_

RE: Morris Cooper S - 1965 (MonteCarlo)

Is een mooie mini.

Je bent er ook al mee gespot.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

RE: Morris Cooper S - 1965 (MonteCarlo)

(b)engeltje schreef:
Is een mooie mini.

Je bent er ook al mee gespot.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater




Ah wat leuk! had die nog niet voorbij zien komen op FB. The Mini Works had hem ook al een keer gepost: link

RE: Morris Cooper S - 1965 (MonteCarlo)

ziet er goed uit \\:)/ d:)b

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: Morris Cooper S - 1965 (MonteCarlo)

Echt een geweldige wagen!
Later als ik groot ben* wil ik er ook zoeen ;)

Misschien dan toch maar het weekend naar Zandvoort... :)

Ik kom wel eens/ heb gewerkt bij iemand die ook een MK1 cooper S rally (en ook wat race mk1's heeft staan) staat ook op de cover beurs-stand van Autoweek.
Mooie wagens!


*wordt waarschijnlijk alleen maar kleiner.

RE: Morris Cooper S - 1965 (MonteCarlo)

In één woord SUPER ! Kunnen we weer genieten van een TOPPER !
Ik ben blij dat deze "binnen" slaper weer een "buiten" rijder wordt d:)b

Kees.

RE: Morris Cooper S - 1965 (MonteCarlo)

Kees CCTP schreef:
In één woord SUPER ! Kunnen we weer genieten van een TOPPER !
Ik ben blij dat deze "binnen" slaper weer een "buiten" rijder wordt d:)b

Kees.




Zeker! Wij hebben dit jaar de link met een Austin Healey gereden maar waarschijnlijk wordt dat volgend jaar met de mini.

RE: Morris Cooper S - 1965 (MonteCarlo)

Hou ons op de hoogte, in Engeland is dit redelijk normaal maar hier nog niet.

Kees.

RE: Morris Cooper S - 1965 (MonteCarlo)

Roberto-k schreef:
Echt een geweldige wagen!
Later als ik groot ben* wil ik er ook zoeen ;)

Misschien dan toch maar het weekend naar Zandvoort... :)

Ik kom wel eens/ heb gewerkt bij iemand die ook een MK1 cooper S rally (en ook wat race mk1's heeft staan) staat ook op de cover beurs-stand van Autoweek.
Mooie wagens!


*wordt waarschijnlijk alleen maar kleiner.




Kom gezellig langs. Ik ben er zaterdag (waarschijnlijk de hele dag, beetje afhankelijk van het weer).

RE: Morris Cooper S - 1965 (MonteCarlo)

Stond in de planning maar de wet van Murfie 8) !

RE: Morris Cooper S - 1965 (MonteCarlo)

Wat wij hier van vinden ? Mwah... Heel gaaf. d:)b

Ben was er ook jaloers op, denk ik ?
Deze moet ik een keer zien in het echt.

RE: Morris Cooper S - 1965 (MonteCarlo)

JosCM schreef:
Wat wij hier van vinden ? Mwah... Heel gaaf. d:)b

Ben was er ook jaloers op, denk ik ?
Deze moet ik een keer zien in het echt.




Hij was er positief over ;)

In de laatste AutoVisie staat die van Ben, die van mij stond nog niet op kenteken toen de reportage gemaakt werd, maar was wel bij Ben. Anders hadden ze misschien die gebruikt :P

RE: Morris Cooper S - 1965 (MonteCarlo)

Vraagje,
Die handgrepen...
De mk1 had niet van die beschermers erop zitten zodat er " fietsers" achter konden blijven hangen..
Heeft de beste man deze er zelf op gezet? Of zat dat in Portugal op de latere MK1's? (omdat de overganng naar mk2 dat jaar is geweest)

Robbert

RE: Morris Cooper S - 1965 (MonteCarlo)

Roberto-k schreef:
Vraagje,
Die handgrepen...
De mk1 had niet van die beschermers erop zitten zodat er " fietsers" achter konden blijven hangen..
Heeft de beste man deze er zelf op gezet? Of zat dat in Portugal op de latere MK1's? (omdat de overganng naar mk2 dat jaar is geweest)

Robbert




Goed gezien! deze handgrepen die er nu op zitten zijn geïntroduceerd in Januari 1966. De vorige eigenaar vond ze beter en heeft ze daarom vervangen. De mini is van 29-11-1965 en zou origineel de "enkele" handgrepen moeten hebben.

RE: Morris Cooper S - 1965 (MonteCarlo)

Gisteren de mini live kunnen bewonderen. Zeer knap !! Proficiat.

Groeten
Wesley

RE: Morris Cooper S - 1965 (MonteCarlo)

weske schreef:
Gisteren de mini live kunnen bewonderen. Zeer knap !! Proficiat.

Groeten
Wesley




Dank! Was zeker een leuke rit.

RE: Morris Cooper S - 1965 (MonteCarlo)

Wauw wat een super gave mini alleen al op de foto's! Is deze toevallig aanstaand weekend ook tijdens de clubdag in Nijkerk te bewonderen? O:)
Goed om te zien dat Nederland weer een originele Cooper S rijker is! d:)b

Groeten Bart

RE: Morris Cooper S - 1965 (MonteCarlo)

Inderdaad Bart, Alle Sjes gaan zowat naar het buitenland!
Zonde!
Maar ja. Misschien ook wel weer logisch. Nederlanders houden van Luxe ;) en de "oudere" mensen hebben vaak iets meer geld ervoor over :) Ofzo.... :9

RE: Morris Cooper S - 1965 (MonteCarlo)

Bartj21 schreef:
Wauw wat een super gave mini alleen al op de foto's! Is deze toevallig aanstaand weekend ook tijdens de clubdag in Nijkerk te bewonderen? O:)
Goed om te zien dat Nederland weer een originele Cooper S rijker is! d:)b

Groeten Bart




Helaas niet met de Morris, die krijgt zijn nieuwe Lucas 3-pin kabel aangemeten de komende week. Eindelijk na heel lang zoeken de juiste kabel kunnen vinden. Misschien zijn we er wel bij, kom ik zeker gedag zeggen.

RE: Morris Cooper S - 1965 (MonteCarlo)

Roberto-k schreef:
Inderdaad Bart, Alle Sjes gaan zowat naar het buitenland!
Zonde!
Maar ja. Misschien ook wel weer logisch. Nederlanders houden van Luxe ;) en de "oudere" mensen hebben vaak iets meer geld ervoor over :) Ofzo.... :9




Leuk dat je ook een Austin Healey hebt! Wij hebben een MKII - 3 carb die wij voor rallys gebruiken.


RE: Morris Cooper S - 1965 (MonteCarlo)

Mooie Healey! Zwart blijft ook mooi voor de vormen van een Healey.

Ik heb een Kikker, ook voor de rally's.
https://instagram.com/p/BHoioamjb5s/

Ook hebben ouders een Mk3 phase 2 en een 100/4bn1
( een van de eerste 10 officieel nl 100/4's geleverd in NL) die blauwe op Mn instagram.
.

Wat mini's betreft.. ik wil ook nog een cooper s mk1 hebben :D
Jammer dat he niet met de cooper s komt ! Was mooi geweest naast de mk2s:)

RE: Morris Cooper S - 1965 (MonteCarlo)

Helaas! Wie weet een volgende keer!

RE: Morris Cooper S - 1965 (MonteCarlo)

Bartj21 schreef:
Helaas! Wie weet een volgende keer!




Ben er toch bij :) Enkel wel met onze andere mini #JCW

RE: Morris Cooper S - 1965 (MonteCarlo)

Kwam toevallig een filmpje tegen..
http://youtu.be/lUQ8E1FrBrc

RE: Morris Cooper S - 1965 (MonteCarlo)

Roberto-k schreef:
Kwam toevallig een filmpje tegen..
http://youtu.be/lUQ8E1FrBrc




Ja, dat is inderdaad mijn mini. Alleen dan nog de zoon van de vorige eigenaar :)