Kruimelpad
Morris Mini MkII 1969 deluxe
RE: Morris Mini MkII 1969 deluxe
Ingediend door Dennis op ma, 10-10-2011 16:58
Iedereen moet doen waar hij zin in heeft, ik hoop alleen dat de neus niet verlengd gaat worden, verder zeer benieuwd
Dennis
- Login of registreer om te reageren
Ik zou het zelf anders gedaan hebben, maar dan nog ben ik heel benieuwd naar dit project, vooral 3-delige 10" wielen
Maar het wordt een wegracer, dus ik neem aan dat deze gewoon op de openbare weg mag?
Ingediend door Porsche355 op di, 11-10-2011 12:24
Neus wordt niet verlengd, subframe is van ringmini.de. De motor past zelfs door de motorkap, maar ik maak wel een flipfront. Wielen zijn van ESAP, voorheen Speedline. Zijn van 1975, toen maakten ze wielen voor Ferrari en Formule 1. Ik heb foto gestuurd naar http://www.wheeldictionary.net/ staan halverwege.
Ik heb ringen besteld bij force-racing.co.uk Wielen stonden op marktplaats.
Hele aparte en vrijwel zeker zeer zeldzame velgen, alleen zou ik persoonlijk voor 6J gaan of deze moeten ook een hele goede offset hebben.
Dennis
Ingediend door Porsche355 op vr, 14-10-2011 11:27
Als gekocht in +/- 1989
nu
Wielen
Minispeed subframe
moet je met de frame verlengen of pas het onder een std neus.. het staat iig goed.. go classic style..
Jaapio
Ziet er goed oud. Op de site staat dat de velgen 5J zijn, maar hoe breed zijn ze nu werkelijk, omdat ze er breder uitzien. Frame ziet er heel basic uit, maar wel stevig.
Dennis
Ingediend door Porsche355 op vr, 14-10-2011 12:48
Subframe past in een std neus. Dit komt ook in DE door de keuring omdat het een aangepast frame is. Achim staat met zijn Mini Van veelvuldig op youtube.
De wielen zijn nu +/- 5,5J Ik hen iets bredere buitenste ringen laten maken. 6J wordt gelijk zo breed en nu past het met grp 2 verbreders. remmen van KAD 7,9" maar dat past makkelijk omdat het geen gegoten wielen zijn.
Ziet er goed uit. Die velgen zijn ook geweldig.
Heb je wat meer info over die velgjes?
Ingediend door Porsche355 op wo, 26-10-2011 18:30
Velgen zijn gedateerd met 1975 en ESAP.
Speedline Group was born in 1975, when the Venetian family Zacchello decided to acquire E.S.A.P., a small handicraft firm with 25 workers and covering 2000 m2.
This firm manufactured competition wheels, above all for Formula 1. Speedline starts its quick and incredible growing thanks to very important customers like Ferrari on F1, Abarth on Rally and Fiat group for Original Equipment Market.
Ik heb altijd al honingraad velgen willen hebben en maak het hart goud kleurig. Echter zoals op de foto is het origineel. Dus zwart met het bovenste aluminium niet gelakt.
Mijn vader is de schuur aan het opruimen en ik kwam nog wat leuke spullen tegen. zal nog wat foto's plaatsen van Nederlandse windschermen uit de jaren 60/70
Ingediend door Porsche355 op za, 29-10-2011 12:16
Nog wat leuke spullen voor de MINI.
Speedwell (origineel) badge gekocht in Nederland... Weet iemand van het bestaan van zo een Mini in Nederland? Bij mijn vader op zonder lagen nog 2 windschermen van een MKI/II
Liggen al vanaf 1985 op zolder, moeilijk te zien maar links ik schoongemaakt en recht is nog vies.
Let vooral op de mooiw vorm van het plastic. Komt met schroefjes en klemmetjes voor montage zonder te boren. Op sticker staat: CYPLAS protected Europe BV Boxtel xxxstraat 63
Ingediend door Porsche355 op za, 29-10-2011 12:18
Ingediend door Porsche355 op ma, 10-10-2011 16:07
Ik ga beginnen aan een originele MKII, dit wordt een race mini.
Deze mini heb ik ooit van de 1e eigenaar gekocht met 59.000 km. Alle kopie deel III zater erbij en hij had in 1970 michelin banden gekregen omdat de Peugeot dealer dit nodig vond. Ik heb hem met 86.000 km verkocht aan Huissen en 2 jaar geleden stond hij op marktplaats. Met bijna dezelfde km.stand en nog steeds de Michelin banden. Ik had mijn Cooper 1275 S Mk II verkocht, omdat ik deze origineel had gemaakt en de kleur niet mooi vond. Mijn voornemen is deze te maken naar wat ik zelf leuk vind en heb maar gelijk al het originele verkocht... Zoals motor, mooie grijze interieur, enz.
Het wordt racer voor op de weg, met rolkooi en VTEC motor en MKI kleur. Alle leuke spullen die ik ooit verzameld heb komer erop. Zoals bijzodere 3-delige 10" velgen. Ik moet nog even kijken hoe je foto's bijvoegd.