Zo, jij bent goed bezig Wesley. 'Voor geen kleintje vervaard', zal ik maar zeggen.
En stug doorgaan, dus.
Er zijn er veel die het onderweg laten afweten. Maar jij niet dus.
Ja, ik begrijp dat het plaatsen van de deurplaten je niet goed afgegaan is. Het is ook niet 'simpel' om de rondingen van de hoeken echt goed te krijgen. De 'omslag' van de ijzerrand die je overhoudt moet de hoek om en daarbij eigenlijk samenkrimpen. Daarvoor zul je het metaal dan toch moeten inknippen en de rand die omgevouwen moet worden zo smal mogelijk maken. Daarbij kom je gegarandeerd hier en daar niet helemaal goed uit.
Ik denk dat je de onvolkomenheden dan het beste maar met 'soldeer' glad kunt afwerken.
Er is een product op de markt voor het vertinnen van carrosserie oppervlakken, met behulp van een gasbrandertje.
Op de website van de 'Rustbuster' heb ik daarover wel eens een en ander gelezen.
Misschien is het goed wanneer jij dat eens opzoekt en voor jezelf nagaat of dat misschien een benaderingswijze voor jou is waar je wat mee kunt.
Dat je opnieuw 'imitatie' deurplaten hebt gekocht lijkt mij niet direct een blunder. Ook 'fabrieksnieuws' deurplaten, daarvan moet je de randen 'omwerken' en heb je het zelfde probleem; bij de hoeken plooit het materiaal zich niet zo makkelijk en zul je het resultaat moeten bijwerken.
Wat betreft het plaatsen van een turbo motor, daarover kan je op deze website en in dit forum een heleboel lezen. Wanneer je dan nog vragen overhoudt, kan je die hier stellen en krijg je vast wel antwoord van iemand die je probleem herkent en uit eigen ervaring goed raad weet te geven. Je opmerking dat je het gaspedaal niet wilt verplaatsen, dat vat ik even niet. Zit de kabel dan in de weg waar die uit het schutbord komt?
- Login of registreer om te reageren
RE: nieuw lid
Ingediend door mini tunning op za, 16-05-2015 23:30
Beste leden
Ik zal me even voor stellen.
ben wesley ben 24 en kom uit limburgse dorpje linne.
En heb een mini 1000 HLE van 1984.
ik heb de mini sinds mijn 14de in bezit.
Ik ben des tijd aan mijn mini begonnen met restaureren.
maar het project heeft een tijdje stil gestaan ivm werk.
de mini is ge straalt en in de epoxy primer gezet.
Het voor en achter subframe zijn ook ge straat en ge powdercaot.
en zijn ook al weer ge monteert.
Ik heb de voorste trommel remmen vervangen voor 12 inch rem schijven.
de 1000cc motor wil ik vervangen door een 1300 metro turbo blok.
op het moment ben ik bezig met het plaatsen van de deurenplaten.
en het uit zagen van het schutbord.
ik heb de deuren voor zien van imitatie deur plaat.
maar ik was niet tevreden over het resultaat. (pietje precies)
De naden waren niet rond om de deur gelijk waardig.
ik heb nieuwe platen ge haalt weer imitatie op aan rade van de verkoper.
Nu is mijn vraag is dat verstandig.
en hoe kan ik die het beste plaatsen.
en hebben jullie evt tips voor het plaatsen van de turbo motor.
Ik wil mijn gas pedaal niet verplaatsen.
(Evt door de turbo te verplaatsen)
alle tips zijn welkom
Een link voor foto's kreeg ik niet voor elkaar
(Volgen nog)
mvg wesley