Imageshack is heel gemakkelijk, link knippen en plakken
Ik ben wel benieuwd naar jullie verse aanwinst!
Veel veilige kilometers toegewenst!
- Login of registreer om te reageren
Imageshack is heel gemakkelijk, link knippen en plakken
Ik ben wel benieuwd naar jullie verse aanwinst!
Veel veilige kilometers toegewenst!
bedankt
hij is niet zo vers meer sturen er al weer een jaar in kleine 18000km heeft ie ons al plezier gegeven
misschien is het handig om de foto's te verkleinen voor je ze upload (scheeld wachttijd) en kijkt wat makkelijker.
en ook kijkt het wel beter als je de links tussen "[img]....[/img]" zet.
maar resultaat ziet er erg goed uit, misschien wel nog even de achterkant iets laten zakken.
ok zal he van de week es proberen moet toch de opbouw foto's enzo nog posten
de mini zelf word denk volgende maand aangepakt zokomt er rondom nieuwe schokbrekers word ie weer opnieuw gespoten en alle kleine deukjes er ff weer uithalen zo dat ie weer lkkr vers de zomer in kan
Nikko
het ziet er allemaal top uit.
Maar even een vraagje, je hebt die rode mini over laten spuiten.
Alles is gedemonteerd maar heb je ook alles gespoten in de auto, bv achterin bij de zijvaken zijn die ook opnieuw gespoten of in de kofferklep?
de mini is totaal gedemonteerd omdat alles bekleding werd gereinigd aangezien de mini poos stil had gestaan en een beetje muf was.
verder hebbe we de koffer neit hoefen te spuiten omdat er gewoon geen roest in zat
ik heb wel de deuren motorkap en achterklep las laten spuiten zodat deze wel binnen en buiten netjes in de nieweu kleur was
graag gedaan
tevens doe ik ook direct een update.
we hebben ff overlegd en gekeken watwe met ons rood duiveltje willen en zijn er over eens dat de auto wel een klein beurtje kan gebruiken
wat we gaan doen??
de mini gaat na mini dag rogat uit elkaar en word geheel overgespoten (gewoon weer rood) en word de steen slag bijgewerkt en de kitnaden van de spatbord verbreders weer netjes glad ook gooien we er een negatief camber setje onder en komen er aan de achter kant verbede remtromels en word ie achter een beetje omlaag gegooid
ook ben ik bezig met een clean achterklepje en poliestere motorkap
dat was het wel zo beetje mis nog stage1 kitje als we tijd/geld over hebbe
Zijn die kitlijnen bij de verbreders makkelijk te vernieuwen? Bij mij laat eentje zelfs al een beetje los, hoog tijd dus
ja is niet erg moeilijk ik haal met een mesje voorzichtig weg en kithem opnieuw af
onze zijn niet gescheurd ofzo maar heb hem direct voor spuiten gekit en toen de cabine in geschoven en toen is de kitnaat gaan werken dus staat beetje bol na boven.en aangezien we er tochmee bezig gaan werken we dat direct ff weg
zo ff weer kleine update
zijn gister ff na [Bedrijfsnaam] gereden en daar wat onderdelen opgehaald
thuis gekomen direct ff aan de gang gegaan en de nieuwe schokbrekers er onder gegooid direct ff rondje gereden en dat was cker te merken wat een verschil zijn er nu toch uit de oude waren afffff
verder nog wat klein spul gekocht zoals verstelbare trekstangen koppakking setje t2000 spiegels rubbers voor ophanging inlaat setje
van de week wil ik de auto aan de computer hangen en het onderstel afstellen dan direct de rubbers vervangen en negatieve camber set er onder zodat ie straks lkkr strak over de weg gaat
dat was hem ff weer
ciaooo
updatetje
had vandaag lkkr vrij genomen om de mini ff na te lopen en de camber set te monteren
eenmaal onderweg na de garage begon de mini beetje zielig te doen en al snel was het over
na een hoop kabaal heeft hij oficieel de geest gegeven
eenmaal in de garage ben ik gaan zoek wat het was en kwam ik al gou bij de koppeling aan na alles los te hebben gehaald kon ik weinig vinden enige was drukgroep niet al te nieuw meer was
direct ff een nieuw setje er in gegooid en weer in elkaar gezet en geprobeert hem te starten dit ging na wat moeite en ineens wat er weer een hoop lawaai rook en stank en was het weer over kortom r.i.p ons trouw 1000 blokje van de week alles er uit en er iets anders in hengelen
dus voor ons geen mini meeting rogat
Klinkt als het probleem dat mijn Woody een tijd geleden vertoonde.
Toen bleek er in 3 van de 4 zuigers gaten te zitten...en in de cilinderwanden trouwens ook.
oke klinkt erg
zodra het blok er uit is zal ik opzoek gaan naar het probleem
mocht het zover zijn met me blok post ik er wel terror foto van
morgen met de suzuki na rogat
zo ff weer update van mijn kant
zijn nog niet weer echt met de mini ezig geweest aangezien ik paar week kreupel ben geweest en weinig tijd heb
ik heb nu al wel een blok liggen die het oude blokkie gaat vervangen (thanx eric)
en ook heb ik verdere spullen al thuis liggen om alles klaar te maken.
ook ben ik vandaag eigenaar gewroden van een 3e mini zodat we eerst weer rijden kunnen en een mini hebben om na utrecht te gaan
hier ff wat foto's
spec zijn:
bj 1980
type 1100 special
motor 1300gt metro blok
flipfront
kuipstoelen
meerdere meters zoals amp volt oliedruk vacuum
geen achterbank maar subkast en 2 versterkers
alarm
10inch inoncenti velgen wit gecaot
zo ff update over de blauwe
vanmorgen dapper na de keurng geweest met ut autotje
na wat gevriemel kwam ie er goed door heen allleen co2 beetje hoog
dus ik blij erweg gegaan met een goed gekeurde auto en direct ff weze toeren
eind van de middag ff eten halen rij ik er weg komt er een geit aan en drukt zo de mini een half meter overzei gevolg achterpaneel en deur in een bult
zelf gelukkig niks maar de mini is flink zielig
teror pics komen nog morgen eerst ff na schade expert
En de boete is voor de boer neem ik aan? Knap lullig in ieder geval!
ja gelukkig wel
net ff schade bedrijf geweest schade 1000plus vanmiddag hem ffuitdeuken en richten zodat ie ieder gevalzondag van de partij is
zo na lange tijd weer een kleine update
onze mini heeft een nieuw blokje gekregen thanx eric
het is gewoon weer een duizendje
na het blokje thuis te hebben gekregen heb ik het blokje gedemonteerd om te kijke wat de staat ervan was
na de kop los te hebben gehaald kwam ik kleppen tegen die verkalt waren en heel ver in de kop.dus het kopje na stiens gebracht voor een grote beurt
hier het resultaat
zijn nieuwe kleppen klepgeleider zittingen enzo ingekomen en bover en onder netjes gevlakt.
Daarna alles netjes gemonteerd en in de mini gehangen alles afstellen en hopen dat alles liep
hier wat foto's van het proces
oude demonteren
blokje ff in de goede richting duwen
oud blokje er uit
leeg gat
nieuw blokje erin
na wat geklungel met de onsteking liep het blokje als een zonnetje en hebber we vandaag de eerste meters in gemaakt en blokje wat afgesteld.
nu nog auto ff schoon maken en snorretje plaatsen
morgen gaat ie ze eerste grote rit maken van groningen na utrecht dus word morgen een spannende dag
tot morgen @ utrecht
RE: onze eerste mini(1000 red hot 89)
Ingediend door niko op zo, 17-05-2009 17:50
oi mede mini liefhebbers
ik ben niko en ben 22 jaar
ik kom uit hoogezand das een plaats onder gronigen
mijn hobby's zijn mini's restaureren en scooter sprinten
hier ff een foto van me custom scooter(komt nog een mini is deze parel kleur)
maar nu over na de mini
ik heb me vriendin haar eerste auto cadeau gegeven
je raad het vast al het was een mini
ik was al meer als een half jaar op zoek na een mini maar kon niet echt de juiste vinden in de vorm van of het was te duur of het was gewoon helemaal niks meer
op een avond zag ik deze mini op internet en heb er achter aan gebeld en de auto was er nog dus wij direct er heen alles geregeld en de volgende morgen heeft mijn colega hem op gehaald met de auto ambulance
eenmaal de auto thuis zijn we de schade op gaan nemen en hebben de motor aan de praat gebracht
zo kochten we hem
toen die weer liep zijn we begonnen met het uit elkaar halen van de auto en op internet weze loeren wat we eigenlijk wouden met ons autootje
auto ff aan de loop helpen
gelukkig was er vrij snel een mini meeting in utrecht waar we wat inspiratie konden opdoen
eenmaal daar aangekomen merkte we dat de sfeer gewoon top was en er toch meer mensen met mini's bezig zijn als we eerst dachten
al snel kwamen we bij de verkoopstands en hebbe daar ons lkkr laten gaan
direct setje velgen gekocht 13inch allemaal plaatwerk spatbord verbreders enzo voort
eenmaal alle spullen in huis konden we neit wachten om te beginnen dus de mini in overlag met me baas lkkr onder dak kunnen zetten op me werk
na een paar weken in vrije uurtjes er aan te hebben gewerkt was het resultaat al wel te zien en begon ons minitje vorm te krijgen
hier ons hok in beun status
met behulp van me collega's is de mini netjes strak gemaakt en voorzien van een nieuwe lak laag en het eind resultaat was beter als we konden denken
en nu het eind resultaat van cabine tot eind resultaat
na een tijdje rond te hebben gereden in ons rode duiveltje hebbe we besloten er nog een mini bij te kopen om op te knapen en al snel liepen we tegen een 1300cooper aan het was een injectie uit 94 met alleen plaat werk
we hebbe de auto gekocht en thuis uit elkaar gehaald om ook deze onder handen te nemen
eenmaal begonnen hebbe we besloten deze auto gewoon std te laten en alleen te herstellen en spuiten
ook dit is weer ook mooi exemplaar geworden
verdere specificatie van de cooper zijn
onderander:
321 spruitstuk met rc uitlaat
piper nokkenas
piper kleppen volger
afgedraaid vliegwiel (erg lichte)
gebalanceerde krukas met andere zuigers
andere kleppe veren
en nog meer
hier foto van onze beide monsters bij elkaar
verder heb ik besloten om samen met nog iemand oude mini's op te kopen en die op te knappen tegen weinig winst om zo mensen die geen mini kunnen restaureren toch een mooie en goede mini te kunnen aanbieden tegen niet al te hoge kosten en zo mini's van de sloop te behouden