RE: Opbouw mini rally auto
Ingediend door wipneus op ma, 06-04-2009 10:24
je pakt het serieus aan
Ziet er goed uit, ik hou dit topic in de gaten
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door wipneus op ma, 06-04-2009 10:24
je pakt het serieus aan
Ziet er goed uit, ik hou dit topic in de gaten
hoop bekend spul en idee-en zie ik..
maar rally rijden met een turbo blok...??
punt 1: mag dat ivm. regelement..?
punt 2: zijn wel beetje gevoelig deze motoren..
zeker leuk, in wat voor klasse ben je van plan mee te rijden?
13inch staat wel leuk, zelf zou ik wel denken dat 12 de betere keuze is voor rally werk....
Succes! Ik ga het ook goed in de gaten houden!
Hoi,
Volgens het nederlandse regelement mag het niet. (een turbo blok)
Maar in duitsland doen ze daar niet moeilijk over.
Als deze klaar is komt er nog een "gewoon"blokje voor in nederland.
Het turbo blok is gevoelig ,maarja welk mini blok niet
Inderdaad veel bekend spul zit hieraan maarja wat wil je nog bouwen om een apparte mini te krijgen.Alles is zo langzamerhand wel eens gemaakt.
Het "spul"wat hier aan zit is gemakelijk te vervangen dat is eigenlijk de hoofdzaak.
Ik heb 12 en 13 inch uitgeprobeerd op niederrein (testlokatie vab de knaf)
en ben zelf toch voor de 13 inch .
Voor eventueel slalom en behendigheids proefen zou ik de 12 of 10 inch pakken.
De tijd zal het uitwijzen ik kan altijd weer terug naar 12 inch.
Iemand ervaring eventueel met het rallyrijden in een mini?
Voor advies sta ik altijd open.
Erg gaaf project. Mag ik vragen wat voor stuur en naaf je hebt? Succes
rallymini schreef:
Dit word een rallymini van deze tijd dus voor de puristen helaas geen repro.
Ziet er inderdaad wel iets anders uit dan mijn period modified historic rally Mini in wording Heb je goede ervaringen met die coil-overs? En hoe is het met de gewichtsverdeling, ik zie dat je achter fink wat hebt bespaart
Wat de velgen maat betreft hadden wij precies het omgekeerde: 10" voor rally (geeft beter mee in de bochten) en 13" voor slalom (strakker op de baan) Denk echter dat ieder zo zijn eigen ervaringen moet volgen.
Ziet er erg mooi uit zo! Ben wel benieuwd als die af is. Leuke ophanging. Dat zal je zeker merken als je straks door de bochten etc gaat. Heb je al enig idee voor kleuren etc?? Rally look lijkt mij . Ik heb zelf candy apple red met witte velgen en de meesten vinden dat al rally look? Was niet echt de bedoeling maar ik vind het mooi.
Leuk project, ga het zeker volgen!
Hoi,
De stuurnaaf is een afneembare en het stuur is een rallystuur voor de betere grip.
mocht je een adres willen stuur maar pm.
Met de coilovers heb ik geen ervaring, maar eventueel aanpassen kan ik ook nog.
De inhoud van de shokbreker heb ik vaker laten aanpassen,mocht het nodig wezen.
Ik hoop het niet (scheelt weer een paar cente)
De gewichtsverdeling:achterin komen twee tanks,reservewiel 13 inch,benzinepompen,
Verder nog een krik/sleutel en verbanddoos/driehoek
en natuurlijk een sleepkabel
op de achterbank komt de accu,brandblusinstallatie,helmbak.
De stoelen gaan ook een heel stuk naar achter en beneden.
Voor ik hem opbouw leen ik nog een uitweegtoestel,deze kun je onder de 4 wielen zetten.Kijken wat daar uitkomt.
De kleur wordt waarschijnlijk zilver met zwart dak en zwarte arches.
Dit omdat de nu nog hoofdsponsor dit wil.
Ik moet toch ergens die hoby van betalen
bedankt voor de reacties
Ingediend door dieter1310 op di, 07-04-2009 10:49
Ziet er zo vet uit xD
Maar waar vind je zo'n veren??
Is het nuttig om dit onder een mini te steken die dagelijks gebruikt gaat worden want met onze belgische wegen =S xD
Coil over heet dit en elk miniwinkeltje heeft deze. Zoek functie zegt er meer over.
Toch mooi om zelfs hier nog liefhebbers van mijn andere hobby tegen te komen, nl. de 'Kadett-C' !!!
Gaat op de een of andere manier toch samen kadett & mini
Veel succes gewenst met opbouwen van deze Rally-Mini !!
Mvg Erik
Hoi, gaat zeker samen alleen het zijn twee heel verschillende auto's .
Dit geld ook voor de bouw maar zeker voor de besturing.
Het kadett project ,de restauratie heeft mij toen 4 jaar gekost.
Ik hoop de mini eerder op de weg te zetten,het voordeel van een mini is bijna alles te koop .Van de kadett heb ik het hele onderstel in unibals gemaakt en een motor van een senator een bak van een monza en een achteras van een manta aan elkaar geknutseld. Verder veel zelf ontworpen zoals schjfremmen achter en stalen staartstukken e.d.,deze delen maak ik nog steeds voor personen die hier in zijn geintereseerd.Uiteraard tegen vergoeding (ik moet toch die hoby betalen).
leuk om toch liefhebbers van andere merken hier tegen te komen
dieter1310 schreef:
Maar waar vind je zo'n veren??
Is het nuttig om dit onder een mini te steken die dagelijks gebruikt gaat worden want met onze belgische wegen =S xD
Denk niet dat je daarmee wegkomt bij de belgische keuring...
Hoi, ben na 1,5 jaar ziekte weer begonnen met m'n hobby.
Het wordt tijd om dit project eens af te maken en me weer eens te laten zien/horen.
Projectfoto's staan hier en ik hou ze daar ook bij regelmatig.
link
Ik heb facebook, maar ik kom er ook niet. Ben niet gemachtigd om de foto's te bekijken.
waw ziet er gaaf uit is wel jammer dat al lang geleden is
Misschien een update
RE: Opbouw mini rally auto
Ingediend door rallymini op ma, 06-04-2009 00:26
Even voorstellen:
Wijnand löwik 42 jaar hobby rallyrijden en mini's
Ik rij al 20 jaar rally's en nu zal dit gaan gebeuren met een mini.
Dit word een rallymini van deze tijd dus voor de puristen helaas geen repro.
Deze zal voldoen aan alle veiligheids eisen van deze tijd, volgens de laatste fia normen en veiligheidseisen.
Hier mijn mini zoals ik er eerder mee reed naar de evenementen.
Daarna helaas de neus eraf gehaald (want de roestbeestjes waren weer volop aanwezig).Tevens een turbobox ingelast voor m'n motor
Ook komt er een coilover kit onder.
Tevens een beam axle met minifins.
Ook heb ik de wielkasten uitgehaald i.v.m. de 13 inch wielen meer ruimte te geven.
Nu ben ik bezig om de zitpositie te bepalen,het liefst zo laag mogelijk.
Dit wordt weer de slijptol pakken denk ik.
Ik was van plan om er miglia arches op te zetten ,als dit past
Hieronder de ruimte die ik over hou met de turbo
Ik zal proberen dit up to date te houden eens per maand
Ben helaas te druk met werk en natuurlijk de bouw van de mini.