Overhaulling a mini 86' The Chelsea

default

RE: Overhaulling a mini 86' The Chelsea

Hallo,

Ik zal mij even voorstellen.
Mijn naam is Albert Bos en ik ben 27 jaar.
Autofreak in hart en nieren en nieuw op dit forum.
Al veel gelezen, maar nog nooit iets geplaatst.

Een jaar of 2 geleden kwam ik in het bezit van mijn eerste Mini en kort daarop volgde nummer 2.

De eerste is verkocht wegens een overschot aan auto's en ben nu eindelijk begonnen met een complete restauratie van de andere.


De eerste was een Red Flame uit '89.
Hier heb ik een ander blok in gelegd, omdat degene die er in lag op 3 poten liep en op nummer 3 wel geteld 0 bar compressie had.
Tevens een stage 1 kit en een Yoshimura uitlaat van een motorfiets op gezet.
(wat een geluid)

[youtube]http://youtu.be/xNPgTS23zlQ[/youtube]

De tweede Mini heeft al deze tijd in de garage gestaan; te wachten op zijn beurt.


Het is een The Chelsea uit '86.

Toen we hem gingen halen troffen we hem zo aan:
7 jaar eerder op deze plek neer gezet door de eigenaar en nooit meer naar omgekeken:


Mijn wensen zijn:

Poly flipfront
HILO
998 of 1300 Turbo conversie
(meeste onderdelen hiervoor zijn al binnen)
Zeemax bodykit
Rolkooi
kuipstoetjes
enz enz

Genoeg getypt.......Plaatjes








Status tot nu toe:

- Body bijna kaal op de onderkant na
- Materiaal voor een spit is onderweg.
- Flipfront is binnen
- Deuren kaal
- Subframes kaal
- Beetje roestgaten verwijderen en dan naar de straler.


Ik ga mijn best doen om jullie up to date te houden.

RE: Overhaulling a mini 86' The Chelsea

Succes en veel plezier met het bouwen.
Ik moest wel even glimlachen, een 998 of 1300 turbo. Mwa een klein verschilletje :D

RE: Overhaulling a mini 86' The Chelsea

Welkom hier. Een echte minithousiast .
Ik zie dat je nog een hoop werk hebt met gaten dichten.
Ik ga je volgen, succes.

RE: Overhaulling a mini 86' The Chelsea

Welkom en heel veel succes :P Komt vast goed, ik zie dat je het degelijk aan pakt

default

RE: Overhaulling a mini 86' The Chelsea

Plezier heb ik nu al, dat klopt.

Het grote verschil tussen 998 en 1300 klopt ja. haha

Het ligt een beetje aan budget (heb namelijk 4 x 998 in de schuur staan)
Als ik een goeie deal kan maken met bv. het ruilen van blokken of voor aanpassen van een blok dan is wie weet een 1300.
het gaat me niet zo zeer om hoeveel vermogen maar vooral om te kijken of ik het allemaal voor elkaar krijg.


Gister nog even bezig geweest en de remmen uit elkaat gehaald.
pff wat zaten die vast zeg.


default

RE: Overhaulling a mini 86' The Chelsea

Afgelopen week weer het een en ander gedaan.

Eerst een korte las curces gehad van een maatje van mij.
hierna zelf lekker aan het bakken en braden gegaan op een spit.

hier en daar moet ik nog wat af maken maar de mini hangt er al mooi bij.
aankomend weekend maar lekker bezig gaan met het kaal maken van de bodem.






ik heb nog wel een vraag voor jullie....
zou ik als ik de onderdorpels er afhaal de deur opening nog moeten verstevigen?
zodat de bodem in de juiste vorm blijft?

ik wil de dorpels waar erg veel roest onder zit er eigenlijk wel af hebben voor ik hem naar de zandstraler breng.

default

RE: Overhaulling a mini 86' The Chelsea

Zo dat was een productief weekend.
Eerst het spit afgemaakt entoen de schuur even een beetje opgeruimt.
Toen kon de mini naar de andere kant van de schuur (iets meer ruimte).
Ook kwam mijn broer nog even helpen.
Hij heeft bijna de hele bodem kaal gemaakt.

Ook al een dorpel verwijdert.
Wat een rotte bende daar achter.

Nogwel een vraag hierover: er zit ongeveer in het midden van de deur in de dorpel een steun met een "gat" er in.
Waar is deze voor?

Ik heb voor de zekerheid nog wel een metalen koker in de deur gelast.







Dat was het weer voor nu....

RE: Overhaulling a mini 86' The Chelsea

Dat lijkt mij de originele kriksteun. De originele dorpels had hier een gat waar je de krik in kon prikken.
Bij een echte mini is het altijd een roestige bende achter de dorpels. ;)

default

RE: Overhaulling a mini 86' The Chelsea

Oke bedankt, ik dacht al zoiets.
Vanavond bezig geweest om de andere dorpel er af te halen.

Al net zo origineel mini "rot" :D

default

RE: Overhaulling a mini 86' The Chelsea

Afgelopen vrijdag lekker vrij geweest en de hele dag knutselen.
Ik heb alle rotte of delen die ik toch ga aanpassen verwijdert.





Zaterdag een vervroegd sinterklaas cadeau opgehaald :D



En natuurlijk al even gekeken hoehet staat!




Mijn lieftallige vriendin is intussen bezig met het schuren van het dak.




Duurt niet heel lang meer en dan is het geheel klaar voor de straler.

default

RE: Overhaulling a mini 86' The Chelsea

Zo...... ik zie net dat het bijna 2 jaar geleden is dat ik voor het laatst iets gepost heb.

Hoog tijd voor een update.

Na de laatste post is de mini naar de straler gegaan.
Toen hij terug kwam ben ik zelf begonnen met het las werk maar dit viel erg tegen.

hierdoor heb ik er daarna niks meer aan gedaan.

Wel is in de periode tussen toen en nu het plan voor het kloppende hart van de mini aangepast.

Ik heb een MGF 1.8 VVC blok op de kop kunnen tikken.
Het wordt dus een mini k series conversie.

het achtersubframe van de MGF heb ik inmiddels ook aangepast zodat deze sturen is.
Dit kon vrij eenvoudig met naven en draagarmen van een Rover 100.



Vorige week in een keer de inspiratie weer gekregen en aan de slag gegaan.
Het achtersubframe aangepakt en geschilderd en de achter remmerij netjes gemaakt.

Ook het blok uit het subframe gehaald zodat we deze aan de mini kunnen bouwen.
Aankomend weekend komt een maatje van mij me weer op weg helpen met het laswerk.

Hopenlijk komt er nu weer wat schot in het project.
Ik heb er in iedergeval weer zin in. :D



[







Als het goed is dus tot snel ;)

RE: Overhaulling a mini 86' The Chelsea

Achterste subframe van een MGF aan de voorkant? Daar heb ik nog nooit van gehoord? Waarom niet het hele voorste subframe van de 100 gebruiken?

Dennis

default

RE: Overhaulling a mini 86' The Chelsea

Ligt je achtervoorsubframe goed op de foto? Ziet eruit alsof je veel langer wordt??

default

RE: Overhaulling a mini 86' The Chelsea

@Dennis, wordt in Engeland veel gedaan hoor, Maar even sub van de rover 100 kan iid ook
@isonic, het frame hangt op de foto er los voor.
Ik denk wel dat ik al met al iets langer wordt, ik heb een Poly flipfront maar die moet ik nog passen.

In tussen wel erg lekker opgeschoten met het laswerk.

Foto's volgen zsm.