RE: Paul1962 en de mini mayfair uit 1985
Ingediend door patrick van arkel op zo, 24-08-2014 20:30
Hai, goed bezig. Als je wilt heb ik nof wel een interieur van een mayfair voor je. Deze is in nieuwstaat. Pm me als je interesse heb of foto's wilt
Gegr van Patrick
- Login of registreer om te reageren
RE: Paul1962 en de mini mayfair uit 1985
Ingediend door Paul1962 op zo, 24-08-2014 15:37
Hallo Allemaal
Ik zal ook eindelijk mijn verhaal op de mini site neerzetten.
Ben Paul , 51 jaar en altijd al een mini liefhebber geweest, zit in mijn bloed
ik had vroeger een mini 850, mini 1100 en een mini Ritz,
en jaren lid geweest van de mini 7 club
ps, de eerste mini 850,heb ik op de foto gezet op 05-85, stond achter op die foto, bijna de mayfair toen die als nieuw op naam werd gezet, lachen zeg
Daarna ben ik groter gaan rijden. Was ook niet erg moeilijk
Ik heb wel 125 mini’s op zolder staan en 3 tamiya mini’s op accu’s
Na de meeting in Zwolle, sloeg het mini virus weer toe, mijn vrouw vond het eerst maar niets..maar ja, gun die man ook een mini
Dus ik heb sinds weer enige tijd weer een mini, een opknapper, stond op de flyer van de mini meeting in Kampen,
link
Een rode mini mayfair uit 1985, was goed gekeurd tot 1 januari 2013, een opknapper zonder apk , maar het kon niet anders mijn budget liet niet meer toe.
(het is onze 3 derde auto en deze mini gaan we natuurlijk niet altijd gaan gebruiken, het is een droom , van mij dus, de kinderen vinden het prachtig !!!)
Samen met Ron, alias Redbaron wezen kijken in de polder
jammer dat we geen foto hebben genomen, maar stel je voor :2 man van 51 jaar op de knieën onder de mini, lachen .
De mini was op het oog aardig, maar had veel liefde/aandacht nodig(stond al een tijdje onder een dekzeil..dat doe je toch niet..
De mini naar Zwolle gebracht, en staat nu lekker droog onder een carport met een deur, dus de mini blijft lekker droog
In de velours bekleding zaten al schimmelplekken, in de mini rook niet vries, dus het interieur/voerbedekking, deurpanelen konden meteen weg.
Eigenlijk was dat ook het eerste wat we hebben gedaan, alles eruit. De voor stoelen hebben we nog geprobeerd schoon te maken en deze hebben we nog even bewaard.
Ik ben al een tijdje samen met onze dochter Lianne met de mini bezig om de mini uit te kleden en de roest / aandacht plekken te traceren, we hebben al heen wat vul - werk /plamuur weg gehaald. alles goed ontdaan van roest en vuil/ blank gemaakt en daarna zinkverf, 2 dunne lagen, en daarna zwarte verf erop, de rode verf moet nog gemengd worden , maar dat doen we in 1x
De mini is al een keer opgeknapt, ooit, maar daarna ging de roest lekker door..maar ja een mini van 29 jaar heeft natuurlijk al heel wat beleefd
De voorkant is goed, maar net voor de achterwielen en kofferbak, zitten een aantal luchtgaten, die er eigenlijk niet in horen, ook de bodem voor, loopt het water lekker weg. Bij de ruiten moeten ook nieuwe stukken in.
De mini word er nu nog niet mooier op, maar wel kan je duidelijk zien wat er nog aan moet gebeuren. De planning is er niet, maar okt dit jaar halen we niet meer, nu richten we op maart 2015
De 2 voorramen hebben we alle raamdragers en raam mechanisme al vervangen, was ook hard nodig
Van de 4 raamdragers, was er nog 1 voor de helft aanwezig..
De velgen heb ik al overgespoten, viel erg mee, de velgen waren nog redelijk netjes
alleen bij de achterbanden laat het canvas los en de voorbanden krijgen al kleine uitdrogingsscheurtjes, die moeten voor de apk vervangen worden.
Wij krijgen samen al een hele mini band met onze mini-tje
ik zal steeds de nieuwe foto's op mijn album plaatsen, zodat alles een beetje bij elkaar blijft, de link: http://www.mijnalbum.nl/Album=TAL6QIOZ
We zoeken nog:
Een compleet interieur, vloermat, koplampen, knipperlampen 2x verstralers, nieuwe voorruit, nieuwe rubbers voor en achterruit , tot nu toe
maar de lijst zal zeker nog groter worden (denk ik)
groeten Paul