project MINI 1300 van 1991

RE: project MINI 1300 van 1991

Hoi, Ik hoop om via deze topic jullie een beetje op de hoogte te houden van de voortgang van mijn restauratie van de Mini Cooper uit 1991.

Via Marktplaats kwam ik hem tegen, en na wat heen en weer gemail eindelijk de auto gekocht, moest hem wel even vanuit de andere kant van nederland halen maar goed, is niet anders..

RE: project MINI 1300 van 1991

He leuk!
Ben benieuwd naar je ervaringen

Heb zelf ook een (inmiddels geworden) project.
Best leuk, maar kost aardig wat centen (zeker als je veel moet laten doen)

Veel succes en plezier

RE: project MINI 1300 van 1991

Klopt dat het wel wat centen gaat kosten, daarom heb ik ook een budget ingesteld.. per maand niet meer dan 100 euro, dit betekent dan niet dat je niets kunt doen.. (kom trouwens deze maand al 60 euro over het budget heen (plaatwerk besteld) :D

RE: project MINI 1300 van 1991

Veel succes met je project.
Ik ben zelf bezig met het opknappen van een 1997 MPI en ik moet zeggen dat het erg leuk is.

Veel zelf doen en de kosten een beetje spreiden, dan kom je een heel eind.

Ik ben benieuwd naar de foto's. ;)

RE: project MINI 1300 van 1991

Vertel mij niks over butgetten. Ik dacht dat ik mijn Vtec ombouw en meteen de mini op kon knappen voor 3500 euro. Nou, daar ben ik ondertussen ruim overheen en hij is nog niet af.... :((

RE: project MINI 1300 van 1991

zo, vandaag het motortje maar eens uit de mini gehaald, een geluk hij deed het nog. ik heb hem eerst eens getest om te kijken of zijn hartje nog wel klopte, nou dat deed hij een beetje benzine in de leiding, een beetje stroom erop en direkt bij de eerst draai aan het sleutel zoemde het blokje als of hij nooit anders had gedaan.. dat was mooi! Dus vandaag de motor er uitgehaald. Voorasjes op bokken, krik er onder en de hele mikmak losgedraaid.. uiteindelijk zijn subframe losgemaakt en daar kwam hij los! boel wat hoger opgekrikt, blokken onder het koetswerk gezet, oprijbokjes onder de voorwielen weg en zakken maar met het blokje!! laatste stukje moesten we even het autootje over een klein gedeelte van de motor heen tillen.. ging mooi makelijk..

foto,s zijn te vinden op mijn facebook
https://www.facebook.com/AlfredStenekesFotografie

onder het kopje: restauratie Mini 1300

RE: project MINI 1300 van 1991

Zaterdag alle schroeven, boutjes en moertjes van het achterste subframe maar eens in de WD40 gespoten, kon het lekker intrekken!
Vandaag moest het gebeuren achterste subframe er maar eens af halen! Tjonge wat een klus, de ene bout zat nog vaster dan de andere maar na veel zweetdruppels, en een x aantal bouten af te hebben gebroken eindelijk subframe los gekregen... op 1 schroef na!
deze heb ik dan ook maar door geslepen. Ik had het frame eerst netjes ondersteund zodat het zware kreng niet in een keer naar beneden zakte, uiteindelijk alles los, blokken er onder weg, en daar lag hij op straat... tjonge wat een drama het subframe.. nu maar eens bedenken, of lassen, of een andere!

fot,s weer te vinden op: www.facebook.com/AlfredStenekesFotografie :D

RE: project MINI 1300 van 1991

Ik zou een nieuw frame nemen. Je weet nooit wat er ondergronds nog meer aan roest zit.

RE: project MINI 1300 van 1991

Ik zou zeggen: andere. Alles is te repareren, maar deze heeft sowieso serieuze problemen met bevestiging van het achterste subframe. Nog even afgezien van de rest als je gaat slijpen.

Dennis

RE: project MINI 1300 van 1991

(b)engeltje schreef:
Ik zou een nieuw frame nemen. Je weet nooit wat er ondergronds nog meer aan roest zit.




Klopt ik wil hem eerst eens kaal hebben om te kijken wat het nog is!

RE: project MINI 1300 van 1991

Zo.. eindelijk zover dan ik de mini helemaal kaal heb en kan gaan bewerken.. kom ik bij het volgende uit.. ik ben op zoek naar een draaibok! wie heeft er een te leen die ik een tijd lang mag gebruiken? ik hoor het wel..