als de mini er net zo goed uit gaat zien als de 306, wil ik heel graag het eindresultaat zien
- Login of registreer om te reageren
als de mini er net zo goed uit gaat zien als de 306, wil ik heel graag het eindresultaat zien
Ingediend door edje op do, 12-03-2009 20:11
haha bedankt voor de leuke reacties over de 306
maar de mini willen we proberen zo standaard mogelijk te maken omdat hij van zichzelf al leuk is..
Goed bezig daar!
Uiterlijk redelijk Standaard dus...
Des te leuke het blokje wel wat mee te doen :)" title="Evil" /> !
Of ga je deze ook Standaard houden ?
Groeten Miniauto!
Ingediend door edje op zo, 26-04-2009 11:28
na een tijdje weer een update..
na dat we de remmen en ophanging hebben gereviceerd zijn we nu maar begonnen om de roest plekken aan te pakken.
we kwamen er achter toen we met de bijrijders kant de remmen wilden vervangen, toen we de mini wilden opkrikken ging de krik en bijna doorheen.
dus de bodem was niet zo best meer.
dus reden genoeg om de mini maar even helemaal te strippen,
zogezegt zo gedaan.
blijkt dus nog meer te zitten als we dachten,
we hebben ook maar even een goed mig lasapparaatje gekocht zodat we lekker zelf kunnen lassen.
tevens gaan we nu gelijk de body een beetje cleanen, dwz de lasstrip of hoe je het ook noemt verwijderen en strak maken en mischien nog wat meer cleanen als het aan mij ligt wordt hij helemaal clean
hierbij heb ik natuurlijk ook nog wat fotos van hoe hij er nu bij staat natuurlijk.
ik houd jullie op de hoogte van onze vorderingen
greetz edje
Je pakt het gelijk goed aan zie ik.
Evenwel:
[i:1ct1xuck]toen we met de bijrijders kant de remmen wilden vervangen,
toen we de mini wilden opkrikken ging de krik en bijna doorheen.[/i:1ct1xuck]
Een Mini mag niet opgekrikt worden. (Dus het punt bij de deur)
Doet men bij de garage ook wel.
Met een vierpootbrug zet men dan een poot onder de bodem nabij de voorzijde van het portier.
Dan deukt de vloer in.
Dus gaat je Mini naar de garage of apk, blijf er dan bij.
Anders wordt de onderplaat volledig geforceerd, en krijg je door vervorming ook breuken in je lak/bodembescherming en dus roestvorming.
De bedoeling is dat je opkrikt ONDER het subframe.
Hiertoe heb ik speciaal een ouderwetse schaarkrik aangeschaft.
Twee stuks aangeschaft via MP voor E 10,--,
dus een koopje.
Succes met de verdere afwerking.
Ingediend door edje op zo, 26-04-2009 18:42
ahh kijk handige tip!
je onder schrift klopt wel in dit geval
(al doende leert men)
RE: project mini uit '87
Ingediend door edje op wo, 11-03-2009 19:55
hallo allemaal.
ik zal me eerst even netjes voorstellen,
ik ben Edwin woonachtig in Lelystad, werkzaam als Hovenier
maar volg op dit moment een thuis curses automonteur.
ik ben 24 jaar oud/jong net hoe je het wilt zien.
rijd rond in een peugeot 306 1.8 16v waar ik ook best trots op ben.
maar het belangrijkste natuurlijk...
de mini is voorzover we weten uit '87
hij heeft een 1.0
is momenteel roze van kleur maar weten nog niet welke kleur hij word.
we(mijn vader en ik) zijn nu bezig om de mini totaal op te knappen,
dit doen we allemaal lekker binnen bij me vader in de garage daar hebben we ook bijna alles bij de hand dus lekker makkelijk.
we hebben deze gekocht zonder te weten wat er mis mee was dus is zeker een uitdaging.
hij liep totaal niet en zit aardig wat roest op.
we zijn nu 3,5 week verder en hebben het blokje draaiende, hij moet nog wel goed afgesteld worden maar daar moeten we even de tijd voor nemen of mischien even voor wegbrengen omdat het toch goed moet gebeuren.
wat hebben we gedaan, koppeling uit elkaar gehaald en weer gangbaar gemaakt omdat deze vast zat, carbarateur helemaal schoon gemaakt, nieuwe v snaar, kontactpuntjes met niewe verdelerkap, nieuwe bougies, radiateur volledig schoongemaakt en zijn op dit moment bezig om de remmen te reviseren omdat deze niet echt goed zijn werk deden tijdens het proefritje.
ik heb natuurlijk ook wat fotos die ik met jullie wil delen.
alleen helaas niet van toen we begonnen.
zo stond hij er bij.
en voor de geintreseerde de 306.
greetz edwin, en hopelijk tot snel