Zo, dat is een goede start. Je weet iig. waar je mee moet beginnen.
Ziet er netjes uit.
In je onderschrift staan 2 Mini's uit '72. Heb je er twee ?
Ook de CJ is leuk.
- Login of registreer om te reageren
Zo, dat is een goede start. Je weet iig. waar je mee moet beginnen.
Ziet er netjes uit.
In je onderschrift staan 2 Mini's uit '72. Heb je er twee ?
Ook de CJ is leuk.
Thanks,
Als ik iets geleerd heb met mini's is dat je het goed moet doen anders begint het roestmonster gewoon al weer heel snel zijn werk te doen.
Ik heb inderdaad 2 mini's uit '72.
Degene hierboven en onderstaande 1275GT
De Cj heb ik een aantal jaren geleden gerestaureerd, is ook erg leuk speelgoed moet ik zeggen.
Na weer een aantal dagen aan de mini te hebben gewerkt begint het project al wat te vorderen.
Alle onderdelen van het achtersubframe gestraald en in de epoxy gezet:
Nu maar aan de voorkant begonnen.
Het subframe laten spuiten en in de epoxy laten zetten.
Hierna met het spetter pistool aan de gang om er een dikke beschermlaag op te zetten:
Wel mooi dat de Mini zo grondig wordt aangepakt. Hij is van een vriend van me geweest en zijn er als "farewell" nog mee naar het IMM in Engeland geweest. Ik neem aan dat de hele auto "Kermit" groen wordt?
Dennis
Leuk om te horen dat hij naar het IMM is geweest.
Ik wil hem klaar hebben voor de IMM komend jaar.
De bedoeling is dat het een mat zwarte mini gaat worden met rally belettering, die wil ik er voor een groot gedeelte op gaan airbrushen.
Dit is een leuke fase als veel roest begint te verdwijnen en alles een nieuwe laklaag krijgt.
Je planning voor 12 mei 2016 is haalbaar als je er elke dag aan werkt, maar vergis je niet in het werk wat er nog aankomt. Ik vind het altijd jammer als de afwerking afgeraffeld wordt.
Het is zeker een leuke fase.
Het kost alleen veel tijd omdat alles schoongemaakt en gespoten moet worden.
Maar als je dan alles in elkaar zet zie je hem weer een beetje een echte mini worden.
Vandaag ook flink bezig geweest en hij staat nu weer op 2 wielen!
Ingediend door wouterwolfs op zo, 27-12-2015 22:27
Ben je miss ook op zoek naar een rolkooi?
Wouter Wolfs
Voor deze mini heb ik er laatst één gekocht maar voor de 1275gt zoek ik er nog wel één.
Heb je er nog één te koop dan?
mijn oude mini
geweldig dat je er zoveel werk in stopt, dat kon ik niet doen.
hij was op het imm in 2009 en in 2011 en 2014!
maak er wat moois van en ga ermee genieten zoals ik dat ook gedaan heb
Hoi Hans,
Komt helemaal goed,
Inmiddels al weer wat opgeschoten:
Deze week de losse delen nog spuiten en airbrushen en dan blanke lak erover en in elkaar zetten.
(klinkt als een paar uurtjes werk maar zal wel nog even tijd kosten)
Begint nu wel al steeds meer een auto te worden.
Vandaag airbrush op de spatborden gezet en op de motorkap.
Dak al 1 keer in de blanke lak gezet.
Nu nog een keer schuren en nogmaals blanke lak spuiten.
Zodra hij klaar is staan er nog een aantal te springen om weer de weg op te gaan.
Denk dat ik de pick up als eerste doe, deze is heel slecht gemaakt door de vorige eigenaar maar wel al rijdend.
Een keer met de roller erover en apk waardig maken en dan over een aantal jaar compleet restaureren.
Je moet toch bezig blijven he.
Opvallen gaat de rally-look zeker doen.
Mooie verzameling bij elkaar. Pick-up eerst doen is een goed plan.
Kan hem niet ontdekken op de foto.
Rally auto mag opvallen toch?
De andere auto's wil ik zo ver als mogelijk origineel maken maar omdat dit een gewone mini is dacht ik er eens iets aparts van te maken.
De pick up staat helemaal achterin, achter de gele.
Voorlopig ga Ik er een 1300 tje in leggen.
Hier zijn al wat zaakjes aan aangepast, maar zou graag iets snellers willen plaatsen maar dat komt later.
Nu eerst zorgen dat hij klaar is en kan rijden en dat we naar de IMM kunnen.
p911sc schreef:
Voorlopig ga Ik er een 1300 tje in leggen.
Hier zijn al wat zaakjes aan aangepast, maar zou graag iets snellers willen plaatsen maar dat komt later.
Nu eerst zorgen dat hij klaar is en kan rijden en dat we naar de IMM kunnen.
ga gewoon even een avondje vtec filmpjes kijken dan is er geen weg meer terug
Dat doe ik dus niet, want dan ben ik bang dat hij weer helemaal uit elkaar gaat.
Zou ik wel willen maar ik ben nu te ver om hem weer helemaal uit elkaar te halen.
Misschien in 1 van de andere projecten.
Gewoon Suzuki Swift Gti nemen, past onder een standaard neus en hoef je alleen de binnenschermen aan te passen
Dennis
Ik betrap mezelf erop dat ik op marktplaats aan het kijken ben voor een suzuki.
Maar dat doe ik bij deze mini toch maar niet, misschien een volgend project.
Lijkt me wel leuk om er 1 te bouwen die retesnel is.
Ze worden zeldzaam, net zoals een andere potentiële donor (Honda), omdat de meesten over het algemeen meer dan 20 jaar oud zijn en er ook steeds meer mensen zijn die zo'n Suzuki als geheel rijdende willen houden. Ik heb zelf verschillende blokken staan, puur voor het geval dat...
Dennis
Wat moet er allemaal aangepast worden?
Ik neem aan dat je de aandrijving compleet nieuw moet maken, subframe aanpassen en schakelsysteem, dashboard.
Of kun je een deel van de mini gebruiken?
p911sc schreef:
Wat moet er allemaal aangepast worden?
Ik neem aan dat je de aandrijving compleet nieuw moet maken, subframe aanpassen en schakelsysteem, dashboard.
Of kun je een deel van de mini gebruiken?
wat moet er aangepast worden.. ..ALLES
de gti conversie is een stuk eenvoudiger dan de honda.
wat dennis al zei. de gti past onder de standaard kap zonder enig gedoe,
dat sluit niet uit dat je je subframe moet aanpassen,aandrijfassen maken,kabelbomen strippen enz enz.
de honda/vtec motoren passen enkel als je een verlengde neus hebt(niet mijn favoriet) of als je een soort van bak in je schutbord maakt.
ik heb dat laatste gedaan, puur omdat ik de standaard mini look wou houden,en een verlengde neus dan meteen opvalt.
er komt dan heel wat bij kijken,de meeste beginnen er aan en verkopen de boel weer omdat het toch wel heel veel werk was..
al met al ben ik blij met mijn resultaat, al zit er wel heeel veel werk in.
langzaam nader ik het eindpunt, en nu begint het egt leuk te worden
kan dan ook niet wachten totdat ik m'n eerste kilometers maak.
kijk maar eens even.
mijn project
viewtopic.php?f=46&t=58802
die van de puritan staat het ook duidelijk in.
hij heeft hem zo goed als klaar gemaakt en verkocht.
viewtopic.php?f=46&t=57338
Suc6 met je project!
Zo'n project gaat het voor mij niet worden.
Ziet er wel erg gaaf uit.
nog even een updatje van de werkzaamheden:
Gaat erg veel tijd in zitten merk ik en ben bang dat ik het maar net op tijd af krijg allemaal.
Ik ben te snel met spuiten geweest waardoor er wat nevel onder de blanke lak zit.
Dit zag je pas als hij glanst en in de zon staat.
Hierdoor het dak opnieuw zwart geairbrushed maar nadat ik hier weer blanke lak op had gespoten bleek dat het net een andere tint zwart is .
Eigenlijk zou ik hem opnieuw willen spuiten maar ik heb besloten dat ik nu eerst ga zorgen dat hij rijdend is en klaar en dan pas ga ik het dak opnieuw doen.
Onderstaand de foto's zoals hij er nu bij staat.
Stoelen en racestuur zitten er inmiddels in, heb ik alleen nog geen foto's van, die volgen nog.
Motor ben ik nu aan het spuiten en een beetje aan het kietelen met een andere nokkenas en kop zodat hij toch wat sneller wordt.
Oja, de velgen zijn inmiddels zwart, paars is natuurlijk geen porem.
Ik had je gewaarschuwd dat de afwerking veel tijd kost.
Een leuk apparaat wordt het.
Inderdaad ja, er komen dan een aantal zaken die niet echt meewerken waardoor het project al snel vertraging oploopt.
Maarja, gewoon wat meer vrij pakken en zorgen dat hij gaat rijden, moet nog steeds haalbaar zijn de IMM.
Het heeft even geduurd maar toch weer flink opgeschoten.
De motor toch maar helemaal aangepakt waaronder:
hi lift rockers
276 kent nokkenas
verstelbare dubbele nokkenasketting
straight cut tandwielen tussen bak en blok.
aangepaste kop
en natuurlijk ook meteen maar even in de inmiddels bekende groene kleur gespoten.
Gisteren even gestart en hij loopt.
klein stukje gereden en dat voelde prima na zo'n lange tijd.
Nu eerst nog wat kleine zaken afwerken en dan weer een aantal delen opnieuw in de blanke lak zetten omdat ik hier nog niet tevreden over ben.
Ziet er weer top uit.
Dat die Hella's nog te krijgen zijn of had je ze nog liggen ? Ze passen er heel goed op iig.
Ingediend door _mini_cooper_ op ma, 25-04-2016 13:53
Goed bezig ! Nog 2,5 week tot het IMM, ga je vast wel halen. Kom ik zeker wel even langs om te kijken
@Joscm,
die Hella's zijn gewoon nog te krijgen, wist ik ook niet maar kon ze gewoon bij de lokale automaterialenzaak bestellen.
Ik twijfel alleen nog of dat ik ze er bij vind horen, ik heb ze er nu even af en vind dat ook wel mooi.
Misschien moeten ze iets naar elkaar toe staan, zal nog wel even kijken.
Ik ben bang dat ik die 3 weken nog hard nodig heb om de puntjes op de i te zetten.
Wil eigenlijk ook nog de spatbordverbreders in de kleur spuiten en achter het grijze streepje hierin mee laten lopen.
Omdat ik de auto gewoon in de garage aan het spuiten ben zal ik hem ook nog helemaal moeten schuren en polijsten om alle stofpunten eruit te halen.
Nog even een paar weken gas geven en dan heb ik weer wat rust, dan doe ik ff niets meer aan die bak .
ben er wel even klaar mee.
Mooi project, de Hella's zijn een kwestie van smaak, persoonlijk vind ik ze te groot. De voorkant wordt er een beetje "lomp" van.
Dennis
p911sc schreef:
@Joscm,
die Hella's zijn gewoon nog te krijgen, wist ik ook niet maar kon ze gewoon bij de lokale automaterialenzaak bestellen.
Ik twijfel alleen nog of dat ik ze er bij vind horen, ik heb ze er nu even af en vind dat ook wel mooi.
Misschien moeten ze iets naar elkaar toe staan, zal nog wel even kijken.
Ik ben bang dat ik die 3 weken nog hard nodig heb om de puntjes op de i te zetten.
Wil eigenlijk ook nog de spatbordverbreders in de kleur spuiten en achter het grijze streepje hierin mee laten lopen.
Omdat ik de auto gewoon in de garage aan het spuiten ben zal ik hem ook nog helemaal moeten schuren en polijsten om alle stofpunten eruit te halen.
Nog even een paar weken gas geven en dan heb ik weer wat rust, dan doe ik ff niets meer aan die bak .
ben er wel klaar even klaar mee.
Haha ik ken dat, 'er wel even klaar mee'
was er ook een tijdje klaar mee, en dan kan je beter maar even stoppen en andere dingen gaan doen voordat je de boel te snel wil afmaken,
Ga er nu weer mee verder en hoop dan ook deze zomer te gaan rijden.. (als het nog mooi weer wordt tenminste )
Het is in iedergeval een leuk project, eens wat anders dan alle anderen.
keep up the good work!
Thanks, komt goed.
Merk dat als je te lang ermee bezig bent het niet echt leuk meer is en het een moet begint te worden.
jouw project begint nu toch ook al aardig op te schieten, ziet er super uit
Maar kan me heeeel goed voorstellen dat af en toe de zin wat minder wordt op een gegeven moment.
Ik zit nu zelfs te twijfelen om alle andere projecten weg te doen omdat het echt heel veel tijd kost om ze te restaureren.
maarja eerst deze helemaal afmaken en dan zien we wel weer.
Gisteren het dak maar weer opnieuw gedaan
Eerst de airbrushes weer zwart gemaakt, daarna opnieuw erop gezet.
Verbreders gespoten en afgeplakt:
Deze hangen nu te drogen en kunnen morgen erop.
Morgen de auto schoon maken, daarna eens een keer mee gaan rijden en kijken of alles het doet.
IMM komt dichterbij maar moet nu wel gaan lukken.
Mini is nu bijna klaar.
Ben hem aan het schuren met 1000 en daarna met 2000 zodat ik hem kan gaan polijsten.
Inmiddels ook al een stukje kunnen rijden en toen kwam ik erachter dat hij wel erg veel lawaai maakt zonder bekleding.
nu heb ik overal isolatie aangebracht en hoop dat het nu uit te houden is in de auto.
Ik hoop morgen helemaal klaar te zijn.
Vandaag polijsten en de radio inbouwen, morgen poetsen en dan testen
Gave Mini zeg, totaal anders dan normaal, maar dat maakt het juist zo vet!
Bedankt,
Het heeft voor een groot deel aan mij zoon gelegen dat hij er zo uitziet.
Hij wilde graag een rally auto, dus dan maar een rally auto bouwen
Omdat het een gewoon mini'tje is had het ook voor mij niet zo heel veel waarde om hem helemaal origineel te maken.
Ik had een ideetje in mijn hoofd en ik moet zeggen dat het eindresultaat er aardig in de buurt komt.
Er zitten alleen nog een hoop fouten in maar ik red het niet meer om deze eruit te halen voor de IMM.
Vandaag de verbreders even aangepast omdat ik de rand te breed vond.
Natuurlijk ging ook hier weer iets fout en kwam ik met de slijptol op de lak waardoor ik er weer 1 opnieuw moest spuiten.
Maar meteen de verbreder losgeschroefd en opnieuw gespoten en hij zit inmiddels weer op de auto.
Morgen nogmaals poetsen en dan eindelijk een stukje rijden.
Ruim op tijd klaar dus voor de IMM
Heel gaaf geworden. Hele opvallende leuke Mini, zoals het hoort.
Ik had niet gedacht dat je de IMM-deadline zou halen, maar petje af.
Dat herrie maken valt in m'n JetBlack ook tegen (met alle bekleding), maar oordopjes doen wonderen.
Thanks.
Ik moet zeggen dat het me wel heel veel uren gekost heeft afgelopen weken.
Ik zag laatst dat ik hem op 2 mei gekocht heb en op 4 mei uit elkaar heb gehaald.
Net iets langer dan een jaar over gedaan dus.
Ik heb hem nog helemaal geïsoleerd met dempingsmatten en moet zeggen dat dit wel veel doet in het geluid.
De rechte tandwielen maken echter wel een overheersend geluid maar dat is juist ook wel erg mooi bij deze look.
Ik heb nu een goede radio erin gezet met dikke speakers zodat ik niet altijd naar de muziek van de motor hoef te luisteren en zo kan afwisselen .
Vandaag een stuk gereden en hij houdt zich goed, alleen de uitlaat uit zijn rubbers gescheurd, die waren nieuw maar dus niet echt veel waard.
Maarja beter nu dan op de weg naar het IMM.
Meteen maar een lijstje gemaakt met spullen die standaard in een mini horen zoals gereedschapskoffer, tire raps, ijzerdraad en een krik. .
Ik had nu alleen een stukje speakerkabel om de uitlaat vast te binden om zo naar huis te kunnen rijden.
Uitlaat zit inmiddels weer vast en het lijstje met dingen die nog gedaan moeten worden is nog maar erg klein.
Alleen nog de radio antenne plaatsen, de wielen uitlijnen en de mini op de goede hoogte zetten rondom.
RE: Project rally look Mini
Ingediend door p911sc op ma, 09-11-2015 22:05
Hoi Allemaal,
Even voorstellen:
Ik ben Jeroen Hendriksen en na zo'n 20 jaar het virus te hebben onderdrukt is het mini virus toch weer toegeslagen.
Na het kijken van een aflevering over mini's op Discovery wilde ik graag een mini uit mijn eigen bouwjaar.
Toevallig stond er 1 te koop en meteen maar de stoute schoenen aangetrokken en gaan kijken.
Er zaten wel wat slechte plekken op maar toch besloten hem aan te schaffen.
Omdat ik me uit het verleden nog goed kon herinneren hoe snel mini's wegrotten heb ik besloten hem maar helemaal kaal te maken.
Ik had van een kennis van mij gehoord over een kantelbrug en dat leek mij een ideaal stuk gereedschap voor de restauratie.
Dat is dus echt een super stuk gereedschap!!, in elke stand kun je de auto zetten en dus nooit meer geklooi dat je ergens niet goed bij kunt.
Is het geld zeker waard als je wellicht meerdere auto's wil gaan restaureren.
Omdat ik op deze manier toch het idee had dat het niet de beste manier is, besloten hem te laten stralen en in lasprimer laten zetten nadat de bodem zover als mogelijk gelast was
Daarna de auto weer laten stralen en scouperen en vervolgens in de epoxy laten zetten.
Even de bodem een mooi opvallend kleurtje gegeven:
Dan ook maar de motorruimte meteen maar even doen: