Nice pics. Ook een nice set of wheels.
Leuk karretje.
Zelfs de sticker op de zijkant vind ik wel mooi (normaal heb ik een pesthekel aan stickers).
Groet ron
- Login of registreer om te reageren
Nice pics. Ook een nice set of wheels.
Leuk karretje.
Zelfs de sticker op de zijkant vind ik wel mooi (normaal heb ik een pesthekel aan stickers).
Groet ron
mooie plaatjes
veel plezier met je mini !!
als je weer wat foto's hebt, twijfel niet om ze hier neer te zetten
BruteSound schreef:
- geflowde kleppen.
Die moet je ff uitleggen....... (je zal wel geflowde kop/ kanalen bedoelen...)
Maar wat een mooie meani!
WOW!
echt hele mooie foto's
en niet alleen omdat er een mini opstaat hoor!
nee serieus, je mini ziet er leuk uit!
en ook ik ben geen fan van stickers maar het staat bij jou mini echt mooi!
succes en veel rijplezier ermee!
mvg,
arvid blijleven
Gave foto's zeg, ik heb gelijk een nieuwe wallpaper (foto nr 6)
Geen gek samenraapsel zeg!
poehee, die lak laag ziet er wel strak uit met al dat photoshop
echt een personlized autotje dus, maar heb je hem zelf zo samengesteld, of zo gekocht?
Ingediend door BruteSound op zo, 24-08-2008 16:48
[size=75:1dqhfbm8][IMG-tags verwijderd, te groot voor directe plaatsing - Evity][/size:1dqhfbm8]
Okay, dan maak ik maar een link ervan.
1000px breed. Voor groter formaat, of andere foto's, just PM. Als het goed is, gaat er volgende week een BGD (in die richting) naald erin, CST filterkit en een K&N ovalen filter, vervolgens ff afstellen. En dan was het wel dit jaar. Voorlopig.
Want volgend jaar wil ik z'n 1 op 6,5 naar 1 op 12 brengen. Dan moet oa z'n toerental minder worden (5000 rpm bij 120 km/h). Eerst de offertes en ervaringen vergelijken van mini specialisten. Dan ozu er mogelijkerwijs een 3.1 diff en een andere kop en Kentcam 286 op moeten komen.
Qua uiterlijk... het rubber van de achterruit begint steeds meer te verkleuren. Ik zit echter te twijfelen wat voor kleur het deze keer moet worden: donkerrood, zwart, of chroom.
Werkelijk fanatisch mooie foto's! Ik zou willen dat ik een soortgelijke reportage van die van mij kon maken!
BruteSound schreef:
de stoelen uit BMW geplukt.
Dat klopt niet, het zijn de vollederen stoelen uit een rover 200. Volgens mij alleen geleverd in de cabrio's maar dat weet ik niet zeker.
idd is de mini niet alleen supermooi maar de foto`s zijn helemaal geweldig!!
supermooi!!!
Ingediend door BruteSound op za, 30-08-2008 21:21
Update: had een K&N luchtfilter gekocht, maar die bleek niet te passen. Het is mij een compleet raadsel waarom de K&N luchtfilter die voor HiF44/HS6 bedoeld is, niet paste, terwijl m'n carb toch echt wel een HiF44 was. Een monteur probeerde het ook, wat ook niet paste. Ze wisten het overigens ook niet.
Anyway, achteraf is er een speciale versie besteld en deze heb ik vervolgens opgehaald. Ter plekke ff erop gemonteerd, en werd er gelijk een BDK-naald erbij gepropt. Bij de meting met stroboscooplamp bleek de ontsteking veel te vroeg af te gaan, dus werd dat ff gecorrigeerd. M'n vermoedens dat hij te rijk loopt, bleken terecht te zijn. Bij de gasmetingen moet de waarde van CO2-uistoot hooguit 3,5% zijn.
Bij de metingen bleek ik een uitstoot van 14% te hebben. ...
Naja, na luchtfilter en naald zitten afstellen en finetunen. Ik werd bij de afrekening nog even gematst. Goede service dus. Op de terugweg merkte ik inderdaad een verschil in geluid en het karakter van de motor. De motor leek een meer 'dieselachtig' karakter te krijgen. Richting een solide basis, minder een naaimachine. Wel lijkt-ie tot 2000 rpm meer moeite te hebben om door te lopen. Daarentegen trekt hij boven 2000rpm wel smeuiger door. Wat mij opviel, is dat hij bij dezelfde snelheden (GPS check) 200 meer toeren draait, dan voorheen voor de afstelling. Bij 80 km/h bijv. was het eerst 3100 rpm, nu is dat 3300 rpm. Ook de motor is volgens het koelwatertemp. meter enigszins warmer geworden dan voor de afstelling/luchtfilter, terwijl dat echt geen fuck ermee te maken heeft .
Enfin, hiermee moet ik minstens op 1 op 10 á 11 ipv 1 op 7 uitkomen. Beslist aangezien ik altijd heel vroeg schakel. Later moet het nog blijken of hun voorspelling uitgekomen is. Anyway, ik ben verder wel een tevreden mens. .
Die 1:10/1:11 kan zeker nog beter. Ik heb gemiddeld een 1:15/16. Ook met stage 1
Ik heb het een tijdje aangekeken, maar het werd me toch echt te gek. De discussie over toerental/luchtweerstand heb ik gesplit. Dit is namelijk niet de plaats voor het uitvoerig bespreken van technische zaken.
@Brutesound: als je reageert op het vorige bericht hoef je niet te quoten.
Die foto's heb ik eerder gezien, op GoT volgens mij. Ziet er mooi uit! (foto's en je auto)
Ingediend door BruteSound op zo, 12-10-2008 13:12
BruteSound schreef:
Voorheen liep hij te rijk, daarom werd hij afgesteld. 14% Co2 uitstoot, terwijl het max. 3,5% was. Hij zou daarmee ook zuiniger worden (was 1 op 8 ). ..
Nu heb ik hier in praktijk, 3 weken lang na afstelling echter niks van gemerkt. Maargoed. Er is bij de afstelling ook een BDX/BDG naald erbij gekomen.
Nu moest ik van Tilburg naar Den Bosch rijden. Hij startte lastig, zoals gewoonlijk. Hiermee zou ik nog wel teruggaan. Tijdens het rijden viel mij op dat de motor nog veel kouder was dan toen-ie normaal al ijskoud was (nieuwe temp. sensor, vorige week liep-ie nog redelijk warm). Al rijdend valt de motor telkens uit. . Bijv. als ik een rode stoplicht nader, laten zakken tot 2000 ~ 2500 rpm, loskoppelen, dan valt-ie terug in de toeren. Maar hij houdt de daling niet meer bij, hij gaat dan de stationair toerental voorbij, en slaat vervolgens af.
Oftewel, als je maar terug in de toeren zakt = motor slaat af. Zo sloeg-ie ook nog af vlak voor een kruispunt. Stond ik daaro middenin tussen alle auto's krampachtig te choken. .
Naja, op door naar de volgende stoplichten. Staat-ie op rood, licht, 2500rpm, koppeling erin, en ja hoor, de motor slaat weer af. Om te voorkomen dat de startmotor teveel energie opslurpt (risico op overspanning vermijden, zonder accu ben je nog verder van het huis), schakel ik ook gelijk de lichten uit, wat gevaarlijk is.
Verlichting uitschakelen terwijl de auto nog doorrolt, en opnieuw starten, wat mij niet lukt. Blijven choken en gassen, terwijl een vrachtwagen achter mij met signaallichten probeerde te remmen. Ik algauw in 1e versnelling weer snel doortrekken.. en verlichting aan. Zat ik daar wel even te zweten. .
Hele rit blijft-ie telkens afslaan.. de verlichting doet het soms ook niet, soms wel, soms niet. . Vrijdag ga ik weer terug naar den bosch. Tegen die tijd blijft-ie stilstaan.
Iemand enig idee wat er aan de hand is? Wat ik kon zien, is dat hij qua temp sensor verdomd koud bleef. De slang van de radiator voelde wel warm genoeg. Er zit nota bene een thermostaat die pas bij 88C opengaat, en open lucht filter. Verder standaard.
Ingediend door BruteSound op zo, 12-10-2008 14:07
[size=75:t8gmpihy][Plaatsnaam en foto verwijderd ivm forumregels - Evity][/size:t8gmpihy]
De problemen zijn redelijk verholpen met de nieuwe afstelling. Al doet hij bij starten en de eerste kwartier wel lastig.
Goed, er is een nieuw probleem bij gekomen. De motor zat volgens de mini specialist in [Plaatsnaam] beetje los. Ze zouden de rubbers ervan vervangen.
Welnu, bij de montage van de schokdempers brak er een bout bij een van de wielen af. Die zat volgens ze muurvast. Ze waren een uur bezig geweest om de bout eruit te krijgen en nieuwe bout erin te kunnen doen.
En de bout die van de hondenbot, die vanaf de rechterkant van de kop naar het schutbord gaat, in het blok doorloopt, bleek afgebroken te zijn (vandaar die plotselinge knal van 2 weken geleden). Ze hebben dus voor niks de hondenbot vervangen, wederom met het uurloon van de monteur (55 euro ).
De bout is namelijk recht langs het blokwand afgebroken. Die krijg ik dus niet eruit want de ruimte is te beperkt voor een boor, zie nummer 2 voor de locatie. Anyway, ik kreeg dus een andere soort motorsteun mee:
[Foto]
Deze zal vanmiddag gemonteerd worden (zie nr. 1), onder het thermostaathuis en het olievat voor de koppelingscylinder.
Volgens ze heb ik dan de steun bij nr. 2 niet meer nodig. Dat lijkt me nogal wiedes. Dan zit hij aan 1 kant vast, en die afgebroken bout van de hondenbot zit niet zomaar aan de andere kant, lijkt me.
Met deze wetenschap rekende ik ruim 500 euro af ( zit ik nu diep in het rood ) en keerde ik met de schokbrekers en de meegeleverde motorsteun terug naar huis. Alhoewel de man zei dat ik de koppeling langzaam moest loslaten, was het toch een levensgevaarlijke rit van 20 km lang. Ook al reed ik ongelooflijk zacht mee. In vergelijking hoe ik 'm naar de mini specialist bracht, viel het nu nagenoeg niet mee te rijden. Het blok beukt alle kanten op. Ik durfte amper te schakelen. Dat ze mij hiermee op pad sturen, verbaast me sowieso.
Kan iemand mij vertellen of de schokbrekers hier wellicht iets mee te maken hebben? De motor heeft dan minder bewegingsruimte, doordat de schokbrekers strak afgesteld zijn en alles weer onder spanning gezet is? .
De laatste 10 meter voor de oprit hoorde ik ineens een enorm intense knal. Veel heftiger dan de vorige keer. Ik heb de onderste 2 motorsteunen gecontroleerd, die zijn echter nog heel en ik kon geen andere schade vinden. .
Middags de andere motorsteun maar erop monteren. ..
zo levensgevaarlijk als jij omschrijft kan het niet zijn, maargoed ieder zijn eigen beleving...
sowieso niet netjes om toch weer een bedrijf te noemen, althans plaatsnaam.
bij het hondebotvervangen gaan beide bouten die op het blok zitten een stukje los anders krijg je hem nooit gemonteerd, dus de reparatie van enkele weken zal echt wel goed gedaan zijn en kan je het afbreken van nu niet verwijzen naar toendertijd.
de steun die je hebt gekocht is een extra steun, gebruikt bij stevigere blokken en racerij, het is prima om hiermee je hondebot te vervangen, maar schoonheidsprijs is het niet.
ik zou opzoek gaan waarom je blok zo ongelooflijk hard heen en weer knalt...
succes
door deze andere, stuggere, schokbrekers te monteren worden er hoogstens wat meer schokken doorgegeven vanuit de weg. Lijkt me niet dat je motorsteunen daarvan zouden afscheuren, of je moet ongelofelijk hard door een diepe kuil gereden zijn.
edit: overigens begrijp ik hier uit dat je dus die extra steun los meegekregen hebt en nog moet monteren. Dat betekent dat je motorblok aan de bovenkant helemaal geen steun heeft. Dan klopt het wel dat je blok lijkt te bewegen! Met die andere steun moet het een stuk beter gaan!
Overigens, verwijderen van de afgebroken bout is zeker wel mogelijk, zie dit topic: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 904#423904
ik hoop dat je uitlaatspruitstuk niet is afgebroken ergens
zo snel mogelijk plaatsen die steun iig!
als ik dat soort steunen ken, moet je wel je rem en koppelingscylinder los maken, dus nog een leuk klusje..
En de remmen weer zien te ontluchten want de hele boel moet los
Dennis
Weet je al wat het probleem is?
zag dat hij te koop staat op MP, how come?
RE: [Project] - Samenraapsel.
Ingediend door BruteSound op ma, 28-07-2008 04:58
Inderdaad een samenraapsel aangezien het orgineel een Mayfair was, verlaagd, en het blok werd uit Metro gehaald, Cooper onderdelen eronder gekwakt, elektrische open dak, de stoelen uit BMW geplukt. Dus, het is bijna niet te zien én merken welke uitvoering dit geweest was. .
Gisteravond heb ik op de parking foto’s van genomen:
(Canon 400D met groothoeklens, ISO400). Alhoewel de foto’s voor kleuren en kenteken bewerkt zijn, spiegelt hij in real life als een gek. Nog meer dan op de foto’s, waarvan sommigen dit kunnen bevestigen. De carrosserie is nog onlangs gespoten. Achterkant is wel met minder glans gespoten.
Lange termijn plannen (als het financiële plaatje uitkomt):
- kentcam 286 nokkenas
- andere spruitstukken
- geflowde kop, stage 2/3.
Aan opboren begin ik niet aan. Aan de einddemper wordt er niks veranderd. Dat ding heeft van zichzelf al een bruuuuute sound..
[Edit 2: de plaatjes waren te groot, ze zijn nu geresized]