Restauratie Austin Rover Mini 1000 E '87

RE: Restauratie Austin Rover Mini 1000 E '87

Hello ik ben Tom uit Breskens (Zeeland) en samen met een maat van mij, Dennis, zullen we deze mini onder handen gaan nemen.
Ik was al enkele jaren op zoek naar een leuke mini die ik naar eigen smaak kon opbouwen. En wat blijkt dan staat er blijkbaar al 8 jaar één in de garage van een bekende. Een Austin Rover Mini 1000 E uit 1987. Na wat middagjes prutsen startte ze d:)b en ging ze ook mee.

In eerste instantie viel de schade wel mee. Wat kleine roestplekjes rondom de raamlijsten een scheur rechtsvoor en de standaardprobleempjes. De Mini is meegenomen naar de garage waar er aan gewerkt kan worden. 8) Later foto's...

RE: Restauratie Austin Rover Mini 1000 E '87









RE: Restauratie Austin Rover Mini 1000 E '87

Leuk karretje, is zeker wat leuks van de maken!
Met een nieuwe grill en nieuwe bumpers zal hij er al meteen een stuk beter uit zien ;)

RE: Restauratie Austin Rover Mini 1000 E '87

hey,

weer iemand in zeeland erbij! zo te zien op de foto's een goede basis!
Veel plezier!

GRTZ Michel

RE: Restauratie Austin Rover Mini 1000 E '87

Het achter subframe vanonder de mini gehaald en uit elkaar gehaald. Deze was op twee plekken totaal doorgeroest. Een nieuw subframe is dus aangeschaft. Alle andere onderdelen waren nog in goede staat en hadden enkel een nieuw likje zwarte verf nodig.


Nadat alles gespoten was, is alles op het nieuwe subframe gezet. Alle leidingen zijn vervangen door nieuwe kopere leidingen en de remmen zijn voorzien van nieuwe remblokken.

RE: Restauratie Austin Rover Mini 1000 E '87

De hele dag bezig geweest met het strippen van de mini. Alle onderdelen geprobeerd in aparte dozen te sorteren om het inelkaar zetten te vergemakkelijken. Op de foto's is ze nog niet helemaal gestript.



RE: Restauratie Austin Rover Mini 1000 E '87

Na een speurtocht naar roest zijn we verschillende plekken tegengekomen. De voorkant was gescheurd na aanleiding van een ongelukje en veel plekken waren doorgeroest. Ook de A stijlen waren onderaan verroest net als de vloerpanelen. Als laatste zitten onderaan de achterste raamlijsten aan allebei de kanten ook roestplekken.


De verroeste panelen zijn erafgehaald en de slechte stukken zijn eruitgesneden. Waren toch net iets meer roestplekjes dan ik aansprankelijk dacht.


Ondertussen zijn bijna alle nieuwe panelen binnen. Deze worden binnenkort gemonteerd.

RE: Restauratie Austin Rover Mini 1000 E '87

Mag ik even een tip geven; doe je subframe zelf ook nog even goed behandelen als je dit nog niet gedaan had (in de lak zetten bijvoorbeeld) want met de standaard zwarte transportlak die er op zit gaat hij snel weer roesten.

RE: Restauratie Austin Rover Mini 1000 E '87

Volgens mij zit op nieuwe subframes gewoon een volwaardige KTL lak hoor...

RE: Restauratie Austin Rover Mini 1000 E '87

Oh ik had begrepen van niet, het zou goed kunnen dat het wel zo is.
Dan heeft de mijne in ieder geval extra bescherming :P

RE: Restauratie Austin Rover Mini 1000 E '87

Op de subframes zitten twee lagen. De bovenlaag is een dikke laag maar laat snel los. Eronder zit een goede laklaag. Toch bepaalde plekken extra inspuite voor de zekerheid!