Hallo ik zal me even voorstellen. Ik ben melvin en 26 jaar en dit is mijn mini. Ik ben nieuw op deze site. Heb veel gelezen over restauraties van andere en nu wil ik die van mij met jullie delen.
De mini is van 1991 is sinds 1,5 jaar in mijn bezit. Hij heeft een 1380 onder de kap en een stage 2 kop, 1.5 rockers. Toen ik de mini had gekocht liep ik al met het idee om hem te gaan restaureren en nu ik de ruimte heb moest hij er aan geloven. Ik ben nu 2 weken bezig en ik moet zeggen ik ben al een heel end. Ik heb niet overal foto's van gemaakt maar ik zal het vanaf nu goed gaan bijhouden.
Op de laatste foto is te zien hoe de mini er nu bij staat. De bodem van de mini is al bijna helemaal kaal geborsteld heb er tijdelijk een primer overheen gezet. Als ik klaar ben met lassen gaat hij weer helemaal kaal en helemaal in de epoxy van glasurit. De rest van het plaatwerk ga ik kaal schuren. Ik wilde het eerst laten stralen maar omdat er zoveel lagen verf op zitten ben ik bang dat dit krom gaat trekken.
Wat ben ik van plan met de mini:
Een complete restauratie ik weet alleen nog niet wat voor kleur het gaat worden.
Motorische:
Blok: en opnieuw gehoonde 1340 met nieuwe hoge compressie zuigers, verlichte krukas en innocenti drijfstangen
De rede dat ik terug ga van een 1380 naar 1340 is de betrouwbaarheid. Ik wil wat langere stukken gaan rijden ook snel weg dus wil ik wel dat alles heel blijft.
Ik heb niet echt een datum waarnemer hij klaar moet zijn.
RE: Restauratie mini
Ingediend door Melvin op zo, 01-12-2013 01:10
Hallo ik zal me even voorstellen. Ik ben melvin en 26 jaar en dit is mijn mini. Ik ben nieuw op deze site. Heb veel gelezen over restauraties van andere en nu wil ik die van mij met jullie delen.
De mini is van 1991 is sinds 1,5 jaar in mijn bezit. Hij heeft een 1380 onder de kap en een stage 2 kop, 1.5 rockers. Toen ik de mini had gekocht liep ik al met het idee om hem te gaan restaureren en nu ik de ruimte heb moest hij er aan geloven. Ik ben nu 2 weken bezig en ik moet zeggen ik ben al een heel end. Ik heb niet overal foto's van gemaakt maar ik zal het vanaf nu goed gaan bijhouden.
Op de laatste foto is te zien hoe de mini er nu bij staat. De bodem van de mini is al bijna helemaal kaal geborsteld heb er tijdelijk een primer overheen gezet. Als ik klaar ben met lassen gaat hij weer helemaal kaal en helemaal in de epoxy van glasurit. De rest van het plaatwerk ga ik kaal schuren. Ik wilde het eerst laten stralen maar omdat er zoveel lagen verf op zitten ben ik bang dat dit krom gaat trekken.
Wat ben ik van plan met de mini:
Een complete restauratie ik weet alleen nog niet wat voor kleur het gaat worden.
Motorische:
Blok: en opnieuw gehoonde 1340 met nieuwe hoge compressie zuigers, verlichte krukas en innocenti drijfstangen
Nokkenas: sw5-07 met verlichte tandwielen
Cilinderkop: inlaat poorten opgeboord en geflowd, verbrandingskamers uitgelitert, grotere inlaatkleppen rimflow dubbele klepveren, 1.5 rokkers
Carburateur: dubbele hs6
De rede dat ik terug ga van een 1380 naar 1340 is de betrouwbaarheid. Ik wil wat langere stukken gaan rijden ook snel weg dus wil ik wel dat alles heel blijft.
Ik heb niet echt een datum waarnemer hij klaar moet zijn.