Zoals ik al zei, er moet gelast worden. Hier wat foto's van een eerste inventarisatie naar de (roest)schade:
Linker dorpel:
Achterruit:
Rechter achterklapraampje:
En meerdere plekken op het dak waar deze (dicht gekitte) het ergste is:
Wonderbaarlijk genoeg lijkt de gehele dankrand wel gewoon in orde.
Inmiddels heb ik ook twee gaatjes in de achterbankzitting gevonden en ik heb al enkele plekken kaal gemaakt om te zien hoe erg het is.
Deze plekken heb ik met een staalborsteltje op mijn Dremel helemaal kaal gemaakt en daarna in de Zinkspray gezet. Binnenkort wat foto's hier van.
- Login of registreer om te reageren
RE: Restauratie Mini 1000 1986
Ingediend door Tefflar op zo, 26-04-2009 22:18
Ik heb deze Mini sinds eind Maart 2009 in mijn bezit. Hij was APK afgekeurd en moest gelast worden.
Hij is afgekeurd op het achtersubframe, de linker dorpel en één van de voorschokbreker ophangpunten.
Hij zou wel in technische goede staat verkeren. Vorig jaar zijn er nog nieuwe remschijven + blokjes en achter nieuwe remschoenen opgezet.
Ook de fusee kogels en rubbers zijn allemaal in orde.
Het motertje start redelijk vlot en geeft geen rookwolken (met koude en warme moter)
Stationair blijft hij netjes lopen bij 500 RPM.
In het verleden is er al eens aan de dorpels gelast en in de kofferuimte. Ook zijn in ieder geval de A panelen en banaan al eens vervangen.
Er zit een grijs "The Chelsea" interieur in waarvan ik niet 100% zeker weet of het er orgineel in hoort. Verder heeft drie (jawel) tellers achter het stuur zitten en rondom getint glas.
Ik wil de Mini goed, maar met een beperkt budget opknappen om zelf gewoon nog jaren lekker mee te kunnen rijden. Gelukkig ben ik vrij handig
Hier een paar foto's zoals ik hem heb gekocht:
Ik wil hem een redelijke klassieke look geven en was niet gecharmeerd van die lelijke (zwart plastic!) lampjes op de bumper die ook nog eens een deuk heeft.
Deze zijn dan ook inmiddels verwijdert en ik heb een andere bumpertje (zonder gaten) liggen.