restauratie Mini 1275cc Automatic 1980

RE: restauratie Mini 1275cc Automatic 1980

Hey miniliefhebbers,

Aangezien ik al een tijdje bezig ben met restaureren (ofja tot nu toe alleen nog maar slopen), en al flink wat foto's heb gemaakt, leek het me leuk ook een showcase te openen.

Hier komen de foto's

zo trof ik hem aan

Na een vergeefse poetspoging met de hogedrukreiniger zag hij er zo uit (in dit stadium dacht ik nog dat de lak nog wel goed te krijgen was):

uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt, en gekozen voor de lange maar wel goed weg. volledig uitelkaar..:

subframe achter:

in zeer slechte staat helaas:

zelf gemaakt "brug" (niet geheel veilig, wel functioneel)
blok eruit:

al wat delen nieuw in de lak gezet:

Mini naar buiten op een matras:

Slijpen, schuren, krabben, afbranden |:(

De verassingen tot nu toe:

Ik ben nog niet volledig klaar met het verwijderen van slechte plaatdelen die ik wil vervangen, maar zodra dat klaar is, ga ik plaatwerk bestellen en me een lasaparaat bezorgen.

zo je pakt het meteen goed aan..

Die bodem zie er zo schoon best goed uit.. Zorg erg alleen wel voor dat je het niet te lang onbehandeld laat.. spuit er meteen Epoxy op om roest te voorkomen..
Gisteren een voorbeeld gezien hoe dat er uit gaat zien en dat is echt zonde

Jaapio

Klopt, hier ben ik me van bewust, ik heb hem nu als tussenoplossing ingespoten/gesmeerd met wd-40. Dit schijnt ook een redelijke tijd tegen roest te beschermen, hoewel epoxy stukke beter is natuurlijk.

groet,

Drummputter

ah, goed bezig! lijkt op mijn verhaal... carroserie lijkt een goede basis!

succes!

ja ziet er goed uit,
doe zo voort,

groetjes

Ziet er goed uit!! wat doe je met de automaat?? nog in goede staat? en komt ie weer terug in de mini?

Thanx voor jullie vertrouwen! Dat heb ik wel nodig haha:p
wat doe je met de automaat?? nog in goede staat? en komt ie weer terug in de mini?

Jep deze is nog in goede staat, hij is afkomstig uit een metro. Vroeger zat er een 1000 in, deze is ongeveer in 2000 kapot gegaan, en daarna is deze 1275 cc metro erin gekomen. Volgens de vorige eigenaar een gereviseerd blok. Ik heb ook een proefrit gemaakt, en het schakelde best goed. Het was maar een korte rit, dus heb de olie niet optimaal warm gereden. Schijnt hoe warmer de olie hoe beter hij schakeld. Dus dat zit wel goed hopelijk;)

Grt,

Drummputter

je bent goed bezig doe je dit alleen of samen met iemand?

we zijn ook bezig om een mini op teknappen die van mijn vrouw

helaas een ongelukje gehad dus van daar.

groeten uit limburg \\:)/ \\:)/

Lijkt me inderdaad een uitstekende basis, want ik veel en veel erger gezien. Trouwen hele aparte wielen...wat is het merk en hoe breed zijn ze?

Dennis

roy schreef:
je bent goed bezig doe je dit alleen of samen met iemand?

we zijn ook bezig om een mini op teknappen die van mijn vrouw

helaas een ongelukje gehad dus van daar.

Ik heb tot nu toe het meeste werk alleen gedaan, alleen dingen zoals het tillen van de carroserie, daar heb ik wel hulp bij gehad. Verder helpt mijn moeder ook wel eens een handje mee, aangezien ze sinds vroeger al besmet is met het mini virus:p

Wel balen dat jullie een ongelukje hebben gehad met de mini. Gaan jullie hem volledig aanpakken, of alleen de geleden schade repareren? Suc6 ermee in ieder geval!

Dennis":hkqe5zw4]. Trouwen hele aparte wielen...wat is het merk en hoe breed zijn ze?Dennis[/quote:hkqe5zw4]

Ik heb even gekeken, het merk van de velgen is RemOtec. Bandenmaat is 145 r10 86S

Groeten,

Drummputter

eerst alleen de schade ,toen ik bezig was toen dacht
ík dan maar helemaal dus we zijn nog effe bezig.

Oke!

Als je eenmaal begint aan een mini, kom je van alles tegen, dan is de keuze om hem volledig te restaureren vaak het beste inderdaad.

Heb je een showcase van je werk en ben je het alleen aan het doen?

groet,

Drummputter

nee geen showcase en ik werk er samen met mijn vrouw er aan.