Heb voor een habbekrats via het forum een Mini 1000 uit 1988 gekocht in zeer redelijke staat.
De plannen zijn niet spectaculair, maar wel grondig.
Een body off restauratie: plaatwerk wordt volledig onder handen genomen en de techniek nagekeken.
Het 1000 motortje loopt niet, maar wordt vervangen door een gekieteld 1275/1300 blok.
En uiteraard nog andere velgen en het interieur en exterieur krijgen een opfrisbeurt.
Uiteindelijk zal de Mini paars gespoten worden met een wit dakje.
Deadline: eind januari.
Het wordt een verjaardagscadeautje voor mijn vrouw !
Ik weet dat het een optimistische planning is.
Op zich moet het wel lukken als de carrosserie na strippen toch niet compleet verrot blijkt.
Ik besteed vrijwel al het werk uit: lassen/spuiten.
Gelukkig ken ik een hele goede en betaalbare lasser/plaatwerker en ook een spuiter.
Ik begrijp al die verhalen niet van mensen die zoveel geld kwijt zijn aan laswerk/spuitwerk.
Las gisteren hier op het forum die EUR 8000 kwijt was aan las/plaatwerk
Sorry, maar dan ben je niet goed bezig.
Kwalitatief hoogstaand laswerk kan veel goedkoper.
Je moet alleen wel even goed zoeken en referenties checken.
Het scheelt nogal of iemand EUR 60 of EUR 20,- per uur rekent...
Zelfde geldt ook voor spuiters.
Ik schat zelf in EUR 4000,- kwijt te zijn en dan heb ik een z.g.a.n. Mini.
Waar baseer ik dit op?
Jarenlange ervaring.
Ik ben een autofreak, maar ook iemand iemand die liever rijdt dan sleutelt.
Ik heb de afgelopen jaren zeker 5 auto's body off laten restaureren.
JosCM schreef: Dit is ook een Jet-Black geweest, overgeverfd ?
Als het aan mij had gelegen zou het weer een originele Jet Black worden.
Helaas wil mijn vrouw een donkerpaars scheurijzer.
Daar is ze altijd heel duidelijk over geweest !
Het wordt de kleur midnight purple.
Misschien laat ik het rode biesje op de stoelen wel vervangen door een paarse.
Drie jaar geleden heeft een vriend zijn Mpi laten doen en dat kwam uiteindelijk op ruim 6000 euro. Spuitwerk was de grootste kostenpost dat heeft 2200 euro gekost. Plaatwerk: nieuwe neus, dorpels, paravaan, banaan, nieuwe deurskins en hier en daar nog wat platen ingelast. Overal origineel plaatwerk gebruikt, alleen dat al kostte bijna 1000 euro. Die 4000 euro is denk ik wel reeel, maar dan moet er niet te veel tegenzitten, spuitwerk moet dan een stuk goedkoper en imitatie plaatwerk scheelt ook flink.
Ik heb de Mini in kwestie gezien en is een koopje voor het geld, maar ik denk dat er nog wel het een en ander naar voren komt, maar is denk ik een aardige basis.
Leuk project!
Ben zelf ook met zo'n soort project bezig.
Bij mij zat alleen de tijd van de lasser tegen (andere gezocht en gevonden)
Ook kwam ik steeds meer tegen, maar t plaatwerk is nu weer roestvrij.
Gisteren naar spuiter gebracht.
Voor EUR 4000,00 moet t las- en spuitwerk wel kunnen.
Maar vergis je niet in de overige kosten die je nog tegen komt als je de auto helemaal strak en netjes wilt hebben.
Ik heb de Mini in kwestie gezien en is een koopje voor het geld, maar ik denk dat er nog wel het een en ander naar voren komt, maar is denk ik een aardige basis.
Dennis
Dat verwacht ik ook!
In mijn ervaring kun je, als je toch gaat restaureren, beter een zo goedkoop mogelijke basis zoeken. Ik heb Mini's gezien die EUR 2000,- duurder waren waar op het oog meer laswerk aan zat. En als je bijv. toch van plan ben om bepaald plaatwerk te vervangen dan maakt het niet uit of er 2 of 10 gaten inzitten. De basis moet echter wel goed zijn, want je moet wel iets hebben waar je tegenaan kunt lassen !
Ik heb ooit eens de fout gemaakt een dure 'gerestaureerde' auto te kopen. Uiteindelijk bleek het een en al plamuur en slecht laswerk te zijn met een mooi kleurtje, waar al snel de roest weer doorkwam.
Sindsdien koop ik een goedkope, maar redelijke basis, (deels) stralen, lassen, evt. roestgevoelige plekken scooperen en het eindresultaat goed in de roestbescherming zetten.
Of ik de EUR 4000,- haal is inderdaad wel afhankelijk van wat je nog tegenkomt en de keuzes die ik o.a. maak m.b.t. de motor.
Hoe dan ook, straks rijdt er weer een keiharde en mooie Mini op de weg!
Ingediend door The Puritan op wo, 13-11-2013 08:10
Ik heb ook altijd moeite om me aan het budget te houden. Ik had mezelf voorgenomen om m'n vtec ombouw voor 3500 euro te kunnen doen. En dan zou ik hem zelf spuiten. Hij is nog niet klaar en de teller staat al op 54oo euro.
Ingediend door cgortemaker op ma, 18-11-2013 18:03
The Puritan schreef: Ik heb ook altijd moeite om me aan het budget te houden. Ik had mezelf voorgenomen om m'n vtec ombouw voor 3500 euro te kunnen doen. En dan zou ik hem zelf spuiten. Hij is nog niet klaar en de teller staat al op 54oo euro.
Dan doe je iets niet goed. Die 4000 is heel rieel, denk alleen de tijdsspanne waarin je het klaar wilt hebben niet.
Deze zomer begonnen met mijn eigen vtec ombouw, zit zelf op 2300 nu (aanschaf en plaatwerk om hem hard te maken).
En als ik de auto zo zie nu, moet het makkelijk kunnen om voor 1700 een spuiter te vinden die het met garantie afmaakt.
Maar op de foto's afgaande heb je een betere basis dan waar ik mee begonnen ben.
Ingediend door The Puritan op ma, 18-11-2013 18:30
Ik heb heel veel nieuwe onderdelen gekocht. En de aanschaf van de donormini zit er ook bij. 4 Nieuwe banden, nieuwe Metro turbo remmen, nieuwe uitlaat, nieuw plaatwerk, andere motorsteunen, nieuwe radiateur, digitaal dashboard, audio installatie, etc etc etc... Kijk, je kan alle ouwe troep van de honda overschroeven, maar wat heb je dan? En het moet ook allemaal langs de RDW dus je moet een hoop bonnetjes hebben, vooral van de nieuwe aandrijflijn. Kan je niet aantonen waar het blok vandaan komt?? Jammer, kenteken kwijt.
Ik ben wel benieuwd hoe je het voor zo weinig geld voor elkaar hebt gekregen. Maar ik hoor het nog wel als hij uiteindelijk klaar is waar de teller op geeindigd is.
Heb dit jaar nog een auto laten spuiten voor EUR 1500 bij een officieel autoschadebedrijf incl. strak maken. Een gerenommeerd bedrijf, zeker geen beun.
Ik heb toen de afspraak gemaakt dat ik geen haast had. Ze mochten het doen als tijdvulling tussen andere werkzaamheden. Eindresultaat was naar volle tevredenheid.
Nu ik een deadline heb, zal die afspraak wat moeilijker gaan
Ingediend door cgortemaker op di, 19-11-2013 19:05
The Puritan schreef: Ik heb heel veel nieuwe onderdelen gekocht. En de aanschaf van de donormini zit er ook bij. 4 Nieuwe banden, nieuwe Metro turbo remmen, nieuwe uitlaat, nieuw plaatwerk, andere motorsteunen, nieuwe radiateur, digitaal dashboard, audio installatie, etc etc etc... Kijk, je kan alle ouwe troep van de honda overschroeven, maar wat heb je dan? En het moet ook allemaal langs de RDW dus je moet een hoop bonnetjes hebben, vooral van de nieuwe aandrijflijn. Kan je niet aantonen waar het blok vandaan komt?? Jammer, kenteken kwijt.
Ik ben wel benieuwd hoe je het voor zo weinig geld voor elkaar hebt gekregen. Maar ik hoor het nog wel als hij uiteindelijk klaar is waar de teller op geeindigd is.
Voor mijn vtec heb ik een budget van 10.000 eurootjes want er komt allemaal nieuw/ gereviseerd spul met papieren in.
Maar als ik kijk naar hoe de auto nu is, hele rotte auto en het plaatwerk en lassen heeft me 2300 gekost.
Dus even er vanuit gaande dat ik geen ombouw zou doen en hem nu zou gaan spuiten dan was ik voor 4000 wel klaar geweest
Wilde alleen zeggen dat het mogelijk is om voor 1700 dat ding met garantie te kunnen spuiten.
Weet niet waar jullie de prijsopgaves weg halen maar hier in het oosten is het allemaal niet zo duur
De Mini is bijna keihard.
Hij heeft zelden zo'n harde mini gezien !
De complete vloer is al vervangen incl. kofferbakbodem, subframe achter is vrijwel nieuw!
Het lijkt erop dat de carrosserie nog niet zo lang geleden gerestaureerd is.
Er zijn destijds wel overzetdorpels gebruikt.
Die worden vervangen door orginele.
De 'banaan' moet ook vervangen worden.
Het meeste werk zit in de deuren.
Hij gaat daar nieuwe skins in zetten.
Zoals het er nu naar uitziet, kan hij over 3 weken naar de spuiter !
Dit is zeker geen miskoop. Zo'n harde mini vindt je niet zo makkelijk.
Dit scheelt weer een jaar in de plannning (en kosten).
Succes verder met je cadeautje.
De kleur wordt midnight purple. Het dak en de spiegels worden wit. Waarschijnlijk nog witte racestrepen over de motorkap en racenummer '11' op de deur.
Heb een 1300 Metro blok met snellere nokkenas en Hiff44 carb op de kop getikt.
Deze wordt momenteel nagelopen en daarna opgepoetst.
Niet de gewenste 80-100 PK, maar genoeg om mee te beginnen !
Ook een RVS DTM uitlaat gekocht voor een leuk geluidje.
Let op het is niet toegestaan om zomaar met een Racenummer op een auto op de openbare weg te rijden Je moet deze dan met zwarte teep kruislings afdekken
Zo laswerk is klaar!
Met laswerk, nieuw plaatwerk en aankoop Mini zit ik nog onder de EUR 2000,-
Daar heb ik nu wel een keiharde Mini voor.
Spuiter is helaas duurder uitgevallen dan verwacht (ook EUR 2000,-)
Omdat de auto gerollerd is, zit er meer werk aan.
Daarnaast is 2 kleuren (wit dak) en metallic ook duurder.
Met de opgefriste 1300 motor, nieuwe bumpers, spiegels, kleppendeksel, 2e hands RVS uitlaat en nog wat andere onderdelen heb ik er vertrouwen in onder de EUR 5000,- te kunnen blijven.
Niet gek voor een compleet gerestaureerde Mini en totaal uitbesteed.
Zo, je hebt er idd. de turbo goed op.
E 2000,- voor de spuiter valt nog mee. Mijn Jet Black moet ook helemaal strakgetrokken worden, en incl. de binnenkant ben ik E 2500,- kwijt.
Ik vind het knap als je onder de E 5000,- blijft.
Als ik lees dat je je exterieur een 'race' look geeft,zou ik voor minimaal de 165 gaan
Ook prettig als je met wat vermogen rijdt. Net wat meer rubber, dus grip
Doorgaan op de race look, zou ik de Yoko A539 doen, aangezien de A-048R voor normaal gebruik een tikkie te sportief zijn
Na het spuiten komt er nog een andere motor in en een en ander moet weer opgebouwd worden.
Ook nog de remmerij enzo checken.
Zal wel krap worden.
Heb nog een bestelling uitstaan in Engeland met allerlei nieuwe onderdelen.
Hoop dat deze een beetje op tijd is.
Net niet op tijd gered, maar mijn vrouw viert haar verjaardag toch pas aankomend weekend
Zondag de onthulling!
Surprise !
Hij is mooi geworden!
Echt alles is vernieuwd.
De rode biesjes op de bekleding, laat ik nog paars maken.
Ik zou de achterwielen nog wel een spacertje geven.
He Jos
Hoe doe je dat? een spacertje geven? je bedoeld spoorverbreding toepassen?
Kun je uitleggen hoe dat werkt? zit namelijk zelf hier ook over te denken...
Idd. het wiel een beetje naar buiten zetten met een opvulschijf, spacer.
Eentje van 5 mm. is al zichtbaar beter, en met de standaard wielbouten is 10 mm. ook wel mogelijk, denk ik.
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door Pike op za, 09-11-2013 18:08
Heb voor een habbekrats via het forum een Mini 1000 uit 1988 gekocht in zeer redelijke staat.
De plannen zijn niet spectaculair, maar wel grondig.
Een body off restauratie: plaatwerk wordt volledig onder handen genomen en de techniek nagekeken.
Het 1000 motortje loopt niet, maar wordt vervangen door een gekieteld 1275/1300 blok.
En uiteraard nog andere velgen en het interieur en exterieur krijgen een opfrisbeurt.
Uiteindelijk zal de Mini paars gespoten worden met een wit dakje.
Deadline: eind januari.
Het wordt een verjaardagscadeautje voor mijn vrouw !
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door Mr.Bean op za, 09-11-2013 20:26
Veel succes met de restauratie.
Wel een strakke planning.
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door The Puritan op za, 09-11-2013 22:21
Heb je tijd teveel? Of besteed je een hoop uit? Idd een strakke planning. En je vrouw mag nog van niks weten zeker?
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door JosCM op zo, 10-11-2013 11:05
Dit is ook een Jet-Black geweest, overgeverfd ?
Succes met je grondige restauratie.
Januari van welk jaar ?
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door Pike op zo, 10-11-2013 13:21
Ik weet dat het een optimistische planning is.
Op zich moet het wel lukken als de carrosserie na strippen toch niet compleet verrot blijkt.
Ik besteed vrijwel al het werk uit: lassen/spuiten.
Gelukkig ken ik een hele goede en betaalbare lasser/plaatwerker en ook een spuiter.
Ik begrijp al die verhalen niet van mensen die zoveel geld kwijt zijn aan laswerk/spuitwerk.
Las gisteren hier op het forum die EUR 8000 kwijt was aan las/plaatwerk
Sorry, maar dan ben je niet goed bezig.
Kwalitatief hoogstaand laswerk kan veel goedkoper.
Je moet alleen wel even goed zoeken en referenties checken.
Het scheelt nogal of iemand EUR 60 of EUR 20,- per uur rekent...
Zelfde geldt ook voor spuiters.
Ik schat zelf in EUR 4000,- kwijt te zijn en dan heb ik een z.g.a.n. Mini.
Waar baseer ik dit op?
Jarenlange ervaring.
Ik ben een autofreak, maar ook iemand iemand die liever rijdt dan sleutelt.
Ik heb de afgelopen jaren zeker 5 auto's body off laten restaureren.
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door Pike op zo, 10-11-2013 14:09
Als het aan mij had gelegen zou het weer een originele Jet Black worden.
Helaas wil mijn vrouw een donkerpaars scheurijzer.
Daar is ze altijd heel duidelijk over geweest !
Het wordt de kleur midnight purple.
Misschien laat ik het rode biesje op de stoelen wel vervangen door een paarse.
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door JosCM op zo, 10-11-2013 14:36
Midnight purple is zeker een mooie kleur voor een mini.
Het biesje wat ooit rood geweest is, paars maken is idd. en goed idee.
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door Dennis op zo, 10-11-2013 17:29
Drie jaar geleden heeft een vriend zijn Mpi laten doen en dat kwam uiteindelijk op ruim 6000 euro. Spuitwerk was de grootste kostenpost dat heeft 2200 euro gekost. Plaatwerk: nieuwe neus, dorpels, paravaan, banaan, nieuwe deurskins en hier en daar nog wat platen ingelast. Overal origineel plaatwerk gebruikt, alleen dat al kostte bijna 1000 euro. Die 4000 euro is denk ik wel reeel, maar dan moet er niet te veel tegenzitten, spuitwerk moet dan een stuk goedkoper en imitatie plaatwerk scheelt ook flink.
Ik heb de Mini in kwestie gezien en is een koopje voor het geld, maar ik denk dat er nog wel het een en ander naar voren komt, maar is denk ik een aardige basis.
Dennis
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door MarcoGuus op zo, 10-11-2013 17:53
Leuk project!
Ben zelf ook met zo'n soort project bezig.
Bij mij zat alleen de tijd van de lasser tegen (andere gezocht en gevonden)
Ook kwam ik steeds meer tegen, maar t plaatwerk is nu weer roestvrij.
Gisteren naar spuiter gebracht.
Voor EUR 4000,00 moet t las- en spuitwerk wel kunnen.
Maar vergis je niet in de overige kosten die je nog tegen komt als je de auto helemaal strak en netjes wilt hebben.
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door Pike op zo, 10-11-2013 18:04
Dat verwacht ik ook!
In mijn ervaring kun je, als je toch gaat restaureren, beter een zo goedkoop mogelijke basis zoeken. Ik heb Mini's gezien die EUR 2000,- duurder waren waar op het oog meer laswerk aan zat. En als je bijv. toch van plan ben om bepaald plaatwerk te vervangen dan maakt het niet uit of er 2 of 10 gaten inzitten. De basis moet echter wel goed zijn, want je moet wel iets hebben waar je tegenaan kunt lassen !
Ik heb ooit eens de fout gemaakt een dure 'gerestaureerde' auto te kopen. Uiteindelijk bleek het een en al plamuur en slecht laswerk te zijn met een mooi kleurtje, waar al snel de roest weer doorkwam.
Sindsdien koop ik een goedkope, maar redelijke basis, (deels) stralen, lassen, evt. roestgevoelige plekken scooperen en het eindresultaat goed in de roestbescherming zetten.
Of ik de EUR 4000,- haal is inderdaad wel afhankelijk van wat je nog tegenkomt en de keuzes die ik o.a. maak m.b.t. de motor.
Hoe dan ook, straks rijdt er weer een keiharde en mooie Mini op de weg!
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door The Puritan op wo, 13-11-2013 08:10
Ik heb ook altijd moeite om me aan het budget te houden. Ik had mezelf voorgenomen om m'n vtec ombouw voor 3500 euro te kunnen doen. En dan zou ik hem zelf spuiten. Hij is nog niet klaar en de teller staat al op 54oo euro.
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door cgortemaker op ma, 18-11-2013 18:03
Dan doe je iets niet goed. Die 4000 is heel rieel, denk alleen de tijdsspanne waarin je het klaar wilt hebben niet.
Deze zomer begonnen met mijn eigen vtec ombouw, zit zelf op 2300 nu (aanschaf en plaatwerk om hem hard te maken).
En als ik de auto zo zie nu, moet het makkelijk kunnen om voor 1700 een spuiter te vinden die het met garantie afmaakt.
Maar op de foto's afgaande heb je een betere basis dan waar ik mee begonnen ben.
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door The Puritan op ma, 18-11-2013 18:30
Ik heb heel veel nieuwe onderdelen gekocht. En de aanschaf van de donormini zit er ook bij. 4 Nieuwe banden, nieuwe Metro turbo remmen, nieuwe uitlaat, nieuw plaatwerk, andere motorsteunen, nieuwe radiateur, digitaal dashboard, audio installatie, etc etc etc... Kijk, je kan alle ouwe troep van de honda overschroeven, maar wat heb je dan? En het moet ook allemaal langs de RDW dus je moet een hoop bonnetjes hebben, vooral van de nieuwe aandrijflijn. Kan je niet aantonen waar het blok vandaan komt?? Jammer, kenteken kwijt.
Ik ben wel benieuwd hoe je het voor zo weinig geld voor elkaar hebt gekregen. Maar ik hoor het nog wel als hij uiteindelijk klaar is waar de teller op geeindigd is.
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door MarcoGuus op ma, 18-11-2013 20:45
Wil je niet de put in praten hoor, maar dan zou ik maar vast beginnen een spuiter te zoeken die dat voor dat geld kan doen!
Zelfs beun de haas komt al bijna aan dat bedrag!
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door Pike op ma, 18-11-2013 20:53
Heb dit jaar nog een auto laten spuiten voor EUR 1500 bij een officieel autoschadebedrijf incl. strak maken. Een gerenommeerd bedrijf, zeker geen beun.
Ik heb toen de afspraak gemaakt dat ik geen haast had. Ze mochten het doen als tijdvulling tussen andere werkzaamheden. Eindresultaat was naar volle tevredenheid.
Nu ik een deadline heb, zal die afspraak wat moeilijker gaan
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door cgortemaker op di, 19-11-2013 19:05
Voor mijn vtec heb ik een budget van 10.000 eurootjes want er komt allemaal nieuw/ gereviseerd spul met papieren in.
Maar als ik kijk naar hoe de auto nu is, hele rotte auto en het plaatwerk en lassen heeft me 2300 gekost.
Dus even er vanuit gaande dat ik geen ombouw zou doen en hem nu zou gaan spuiten dan was ik voor 4000 wel klaar geweest
Wilde alleen zeggen dat het mogelijk is om voor 1700 dat ding met garantie te kunnen spuiten.
Weet niet waar jullie de prijsopgaves weg halen maar hier in het oosten is het allemaal niet zo duur
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door Snackey op di, 19-11-2013 22:38
Los van de vermoeiende wie-heeft-de-beste-deal-discussie , veel succes en plezier met de restauratie Pike!
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door Pike op za, 23-11-2013 16:32
Schokkend nieuws van de lasser!
De Mini is bijna keihard.
Hij heeft zelden zo'n harde mini gezien !
De complete vloer is al vervangen incl. kofferbakbodem, subframe achter is vrijwel nieuw!
Het lijkt erop dat de carrosserie nog niet zo lang geleden gerestaureerd is.
Er zijn destijds wel overzetdorpels gebruikt.
Die worden vervangen door orginele.
De 'banaan' moet ook vervangen worden.
Het meeste werk zit in de deuren.
Hij gaat daar nieuwe skins in zetten.
Zoals het er nu naar uitziet, kan hij over 3 weken naar de spuiter !
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door MarcoGuus op za, 23-11-2013 17:50
Dat zijn altijd de betere berichten!
Welke kleur wordt het?
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door JosCM op zo, 24-11-2013 09:57
Dit is zeker geen miskoop. Zo'n harde mini vindt je niet zo makkelijk.
Dit scheelt weer een jaar in de plannning (en kosten).
Succes verder met je cadeautje.
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door Pike op zo, 24-11-2013 13:16
De kleur wordt midnight purple. Het dak en de spiegels worden wit. Waarschijnlijk nog witte racestrepen over de motorkap en racenummer '11' op de deur.
Heb een 1300 Metro blok met snellere nokkenas en Hiff44 carb op de kop getikt.
Deze wordt momenteel nagelopen en daarna opgepoetst.
Niet de gewenste 80-100 PK, maar genoeg om mee te beginnen !
Ook een RVS DTM uitlaat gekocht voor een leuk geluidje.
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door Pike op zo, 08-12-2013 21:43
Zo! Het plaatwerk is binnen en de lasser heeft nu tijd.
We gaan komende week los !
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door Minimaatje op zo, 08-12-2013 21:54
Let op het is niet toegestaan om zomaar met een Racenummer op een auto op de openbare weg te rijden Je moet deze dan met zwarte teep kruislings afdekken
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door Pike op zo, 08-12-2013 21:56
Dat meen je niet!!
Ik geloof je, maar welke wet overtreed ik en welk nut dient deze !
Wat wonen wij toch in een mooi land...
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door Dennis op zo, 08-12-2013 22:19
Dus je mag wel met soms de meest idiote reclame/stickers op je auto rondrijden, maar niet met een "racenummer"?
On topic, auto wordt radicaal aangepakt, ben benieuwd naar het eindresultaat en of je de deadline haalt, al dan niet met "racenummer".
Dennis
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door MarcoGuus op ma, 09-12-2013 08:06
Nog genoeg werk te verzetten zo te zien
maar wel erg leuk om te doen!
succes!
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door Pike op zo, 15-12-2013 10:03
laswerk is bijna klaar!
Paravaan gestraald. Ziet er redelijk uit.
nieuwe wings, front en a-panelen.
Deurframes hersteld.
Nieuwe deurskins
binnendorpels hersteld
Buitendorpels.
Instapdorpels.
laswerk is volgende week af.
voor de kerst nog bij de spuiter.
het wordt spannend of we het halen!
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door MarcoGuus op ma, 16-12-2013 22:30
Zo zeg!
ff de turbo er op?
Gaat lekker, succes met de volgende stappen!
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door Pike op ma, 23-12-2013 20:35
Zo laswerk is klaar!
Met laswerk, nieuw plaatwerk en aankoop Mini zit ik nog onder de EUR 2000,-
Daar heb ik nu wel een keiharde Mini voor.
Spuiter is helaas duurder uitgevallen dan verwacht (ook EUR 2000,-)
Omdat de auto gerollerd is, zit er meer werk aan.
Daarnaast is 2 kleuren (wit dak) en metallic ook duurder.
Met de opgefriste 1300 motor, nieuwe bumpers, spiegels, kleppendeksel, 2e hands RVS uitlaat en nog wat andere onderdelen heb ik er vertrouwen in onder de EUR 5000,- te kunnen blijven.
Niet gek voor een compleet gerestaureerde Mini en totaal uitbesteed.
Voor 21 januari klaar wordt heel spannend!
Motorkap wordt uiteraard nog vervangen!
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door JosCM op ma, 23-12-2013 20:53
Zo, je hebt er idd. de turbo goed op.
E 2000,- voor de spuiter valt nog mee. Mijn Jet Black moet ook helemaal strakgetrokken worden, en incl. de binnenkant ben ik E 2500,- kwijt.
Ik vind het knap als je onder de E 5000,- blijft.
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door Pike op ma, 23-12-2013 21:00
Ik heb velgen gekocht met deze kenmerken:
4,5J X 12"
ET 35
Steekmaat 4 x 101,6 MM
Welke banden kunnen daar het beste op qua weggedrag en looks?
145/70r12 of 165/60r12 of anders?
Zie dat de eerste maat in ieder geval een stuk goedkoper is...
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door Arie B op ma, 23-12-2013 21:31
Als ik lees dat je je exterieur een 'race' look geeft,zou ik voor minimaal de 165 gaan
Ook prettig als je met wat vermogen rijdt. Net wat meer rubber, dus grip
Doorgaan op de race look, zou ik de Yoko A539 doen, aangezien de A-048R voor normaal gebruik een tikkie te sportief zijn
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door LimitedSjoerd op ma, 23-12-2013 22:27
De 165 willen nog wel eens aanlopen bij de wielkast voor, mocht je willen passen zijn er vast wel mensen die een setje willen uitlenen.
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door Pike op di, 31-12-2013 12:58
Hij staat inmiddels in 5 lagen grondverf!
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door Dennis op di, 31-12-2013 13:08
In dit tempo ga je je deadline wel halen denk ik. Wat betreft de wielen, 4.5J is wat aan de smalle kant voor 165 banden, mooier is 5 of 5.5 J.
Dennis
PS Draait de motor al? Die kreeg ik destijds om de een of andere manier niet aan de praat.
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door Pike op di, 31-12-2013 13:13
Na het spuiten komt er nog een andere motor in en een en ander moet weer opgebouwd worden.
Ook nog de remmerij enzo checken.
Zal wel krap worden.
Heb nog een bestelling uitstaan in Engeland met allerlei nieuwe onderdelen.
Hoop dat deze een beetje op tijd is.
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door Pike op vr, 10-01-2014 18:55
Terug van de spuiter!
Nog 11 dagen tijd...
Zit te wachten op een bestelling van Mini Spares.
Mooi kleurtje al zeg ik het zelf
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door Arie B op vr, 10-01-2014 19:12
Jij laat Joost ook veel doen dus?
Hij heeft mijn Van ook gedaan
Mooie kleur hoor! Bijzonder!
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door Pike op vr, 10-01-2014 19:19
Ja, Joost is een topper!
Kwaliteit tegen een fractie van de kosten die je elders betaald
Kleur is van een Porsche.
Donkerpaars metallic met parelmoer.
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door JosCM op vr, 10-01-2014 19:26
Mooi gespoten en mooie kleur !
'T is wel krap: 11 dagen
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door Pike op vr, 24-01-2014 22:21
Net niet op tijd gered, maar mijn vrouw viert haar verjaardag toch pas aankomend weekend
Zondag de onthulling!
Surprise !
Hij is mooi geworden!
Echt alles is vernieuwd.
De rode biesjes op de bekleding, laat ik nog paars maken.
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door munuuuhh freak op vr, 24-01-2014 23:35
haha,
super mooi geworden netjes hoor.
Ik weet zeker dat ze er erg blij mee zal zijn
toppie en alvast gefeliciteerd
minigroet stefan
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door MarcoGuus op za, 25-01-2014 10:09
Netjes geworden zeg
Veel rijplezier er mee
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door JosCM op zo, 26-01-2014 18:38
En dat in 94 dagen ! Petje af.
Ik zou de achterwielen nog wel een spacertje geven.
Vraagje: bij wie laat je de biezen van de bekleding paars maken ? ik zoek ook nog een adres.
Ik ben benieuwd naar de reactie van je vrouw dit weekend.
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door MarcoGuus op ma, 27-01-2014 12:46
He Jos
Hoe doe je dat? een spacertje geven? je bedoeld spoorverbreding toepassen?
Kun je uitleggen hoe dat werkt? zit namelijk zelf hier ook over te denken...
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door JosCM op ma, 27-01-2014 20:03
Idd. het wiel een beetje naar buiten zetten met een opvulschijf, spacer.
Eentje van 5 mm. is al zichtbaar beter, en met de standaard wielbouten is 10 mm. ook wel mogelijk, denk ik.
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door munuuuhh freak op di, 28-01-2014 00:28
Ja dat kan.
maar de wielbouten zijn ook niet moeilijk te vervangen hoor voor langere.
is niet zo heel veel werk ik het bij mijn mini ook gedaan.
minigroet stefan
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door Pike op ma, 03-03-2014 23:10
Past deze MK3 seat cover set ook over de standaard stoelen van mijn Mini?
http://www.ebay.co.uk/itm/MINI-MK3-SEAT ... 2a34d8d977
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door (b)engeltje op ma, 03-03-2014 23:19
Die passen wel, maar dan heb je geen bekleding voor de hoofdsteun.
In Nederland of België zijn deze ook te krijgen.
RE: Restauratie Mini 1988
Ingediend door Pike op ma, 03-03-2014 23:22
Dat scheelt weer in verzendkosten.
Maar waar en tegen dezelfde prijs?