restauratie mini 1995

RE: restauratie mini 1995

hallo

ik zal hier is mijn mini voorstellen. plaatjes zeggen meer als woorden...

dit is hem dus. ik ben hem volledig aan het restaureren. hij ligt nu helemaal uit elkaar. ik heb er nog geen einddatum opgeplakt, dat zie ik vanzelf wel.

ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen.

dit zijn nog oude foto´s. ik zal proberen binnenkort nieuwe foto´s te plaatsen.

gr

Welkom op het forum! Leuke mini, wat zijn de plannen?

Leuk, een Silver Bullet! Heb je het originele (zwart leren) interieur ook nog erin?

En heb je verder nog plannen of breng je hem in originele staat?

gewoon alles terug strak maken en nog wat nieuwplaat werk op sommige plaatsen.
dan terug in originele kleur spuiten. er komen nog wel side-skirts op.

voor de rest misschien nog wat details veranderen, maar wil hem wel zo origineel mogelijk laten.

en dan natuurlijk nog een mooie velg, dat maakt de auto toch.

gr

ik vind je velgen wel mooi,

Zo slecht ziet de mini er ook niet uit, wat is er precies mis?
Goed dat je er nog geen eind datum aan plakt, dat gaat zeker fout. Heb ik gedaan en ben nu al bijna ander half jaar verder :9

er zaten wat kleine krasjes op en aan de voorkant zit er wat roest.

ik vind de velgen ook wel mooi, maar te simpel. ik wil er nog een speciale velg bij hebben, ik weet alleen nog niet welke. maar ik hou deze velgen zeker bij voor een keer aftewisselen.

dus voorstellen van velgen zijn altijd welkom.

silverbullet schreef:
gewoon alles terug strak maken en nog wat nieuwplaat werk op sommige plaatsen.
dan terug in originele kleur spuiten. er komen nog wel side-skirts op.

Veel succes met je plannen!
In ieder geval een goede basis om mee bezig te gaan d:)b
Ik ben zelf net ook begonnen met een Mini Van. Ik zal zeker je topic in de gaten houden. Je zegt al wel iets over side-skirts, misschien zeemax kitje een idee?

Of wou je hem echt helemaal origineel laten? Motorisch nog aanpassingen :)" title="Evil" /> ?

Groeten Miniauto.

dank je.

nee wil geen zeemaxkit, alleen die side skirts. is toch stuk mooier dan dat zwart rubbertje.

wil eerst alleen de buitenkant doen. motorisch weet ik nog niet of ik daar iets aan veranderen. het probleem is ook dat ik in bels woon en daar zijn ze nogal moeilijk met die dingen. ik heb geen zin om bijvoorbeeld elk jaar heel de motor er uit te lepen om hem te kunnen keuren.

Hoeft ook niet, het mag gewoon d:)b .
Je kan je eigen motor gerust meer vermogen geven, boven de 40% vermogens winst hoef je geloof ik de auto pas door de RDW opnieuw te laten keuren (zoeken in het forum), voor de APK maakt dit niets uit. Daar letten ze niet eens op. Natuurlijk valt een Civic blok wel op :+) .
Je kan op dit forum hier heel veel over vinden, en met een paar redelijk simpele aanpassingen kan je al veel bereiken hoor 8) . Maar goed, je zij al dat dit pas later eventueel komt, ik houd het dus in de gaten :)" title="Evil" /> .

Groeten Miniauto.

[size=85:3iz19ow0][Edit: Quote voorgaande post verwijderd - Tincu][/size:3iz19ow0]

ja oke, maar in belgie is de wetgeving iets anders. zelfs kleine dingen kunnen ze al moeilijk over doen. bijvoorbeeld opboren of andere nokkenas of van die dingen krijg ik nooit door de keuring hier.. zelfs voor een andere uitlaat moet je soms al speciale attesten aanvragen.

het heeft ook heel lang geduurdd voor dat ik de silverbullet ingevoerd kreeg. dit omdat de wielbasis breder is dan een normale mini, dat heeft al een paar maanden geduurd.

maar de wetgeving is er om te misbruiken, dus er is voor alles een oplossing.

O, oke. Had ik niet helemaal door |:( . En inderdaad, regels zijn er om te doorbreken :)" title="Evil" /> . Het zijn natuurlijk de uitzonderingen die de regel bepalen :9~ .
En in het blok kijken doen ze toch niet bij een APK :P , tenminste dat hoop ik dan.

[size=85:3uu1z9ig][Edit: Quote voorgaande post verwijderd - Tincu][/size:3uu1z9ig]

ach ik zie het allemaal nog wel, het is nog toekomst muziek. ik zou het alleen wel leuk vinden als ik iets meer pk´s heb om soms die jongens van net 18 met hun plastic autootje ff het snot voor de ogen te rijde..

hier nog wat foto´s. ik heb nieuwe sportpack gekocht. en nog een foto van de poly side skirts.

ik heb ook al een rolkooi voor achterin. die moet nog wel gespoten worden. weet alleen nog niet welke kleur.

voor de rest druk bezig met schuren. en dan hopelijk binnenkort wat plaatwerk vervangen.

gr

met nokkenas kom je er wel door...

je mag met een dansend toerental naar de keuring gaan :)
zo continu veranderend zeggen ze niets van :)
nagevraagd :), kwestie van de nokkenas goed te kunnen kiezen he :)

freaker

hoi

het is weer even geleden. heb al weer wat verder gedaan aan de mini. maar heb nu wat nieuw plaatwerk gehaald voor de neus te vernieuwen. mocht er iemand zin hebbe om te helpen, een paar extra handen zijn altijd welkom.

ik ben ok nog aan het twijfelen om de motor er meteen uit te halen en onderhanden te nemen.

gr

misschien willen er wel mensen helpen, maar dan moet je even aangeven waar je woont O:)

haha ja is misschien wel makkelijk.. was het vergeten erbij te zetten. ik woon net onder Breda. heb zelf niet echt ervaring met lassen daarom is het wel makkelijk. maar anders kan ik het altijd nog door een bedrijf laten doen.

gr

Binnen kort weer een foto update ? :)" title="Evil" />

Ik had wel even het blokje er uit gehaald, gewoon het blok incl. het voorframe, paar boutjes en 2 grote en kan je hem er met blok er op onderuit halen, kan je ook overal heel mooi bij met het lassen van de nieuwe neus. En ook gelijk alle roest tussen de steunen end aanpakken waar je anders niet bijkomt. Dan kan je het blok gewoon aan de ophanging end laten, maar wel mooi opknappen :D . in een halve middag had ik hem er onderuit. Wel even 2 man regelen die helpen.

Groet Miniauto.

jah motorblok eruit is indd makkelijker werken ja.

ziet er verder erg netjes uit allemaal.

had je wel willen helpen met het laswerk maar moet zelf eerst de mijne de weg op zien te krijgen en dat valt allemaal nogal tegen O:)

succes verder.

silverbullet schreef:
haha ja is misschien wel makkelijk.. was het vergeten erbij te zetten. ik woon net onder Breda. heb zelf niet echt ervaring met lassen daarom is het wel makkelijk. maar anders kan ik het altijd nog door een bedrijf laten doen.

gr

Is voor mij ook een beetje ver rijden sorry, en mijn eigen mini moet natuurlijk ook nog |:( . Op Marktplaats staan wel mensen in de buurt die je zouden kunnen helpen met lassen, scheelt weer wat in de kosten en die mensen hebben vaak wel ervaring met restauraties end.

Groeten Miniauto.

hoi

bedankt voor de reacties. ik denk dat ik dan toch maar ff het blok er meteen mee uithaal, als ik toch bezig ben. ik zal is proberen straks nog eens wat foto´s te posten. ik heb ook een post gezet bij gevraagd voor hulp. dus nu even wachten en anders maar een afspraak maken bij bedrijfje hier in de buurt.

grtz

Hoi,

Leuk project!
Ik woon niet zo gek ver van breda, het ligt eraan hoeveel hulp je nodig gaat hebben. Zo eens een middagje moet wel lukken, maar mijn eigen project moet ook vorderen uiteraard ;)
Je wilt er een nieuw front op zetten? ben je in het bezit van een lasapparaat en dergelijke? laat maar eens horen wat de wensen en mogelijkheden zijn en misschien kan ik je dan wel van dienst zijn.

Groeten,

Jasper