Pics or it didn't happen
Veel succes ermee. En om een 16V erin te krijgen een erg strak doel
- Login of registreer om te reageren
Pics or it didn't happen
Veel succes ermee. En om een 16V erin te krijgen een erg strak doel
luccie_007 schreef:
Pics or it didn't happen
Veel succes ermee. En om een 16V erin te krijgen een erg strak doel
Pictures op het forum is nog niet 'zo makkelijk' want ze zijn te groot, dropbox link werkt niet en had ik een mooie foto is 'tie te breed (+640).
Als is niet makkelijker de door mijn telefoon gemaakte foto's kan gaan linken worden updates een hele taak en is het maar de vraag of ik dit hier ga bijhouden.
Maar de eerste staat er boven tussen
Voor de suzuki modificatie heb ik ondertussen met Dennis en Sebastiaan gekletst en hun projecten bekeken en van Dennis zijn mal geleend en bij Sebastiaan 'het mooie erafgekeken' en met wat zij geleerd hebben en delen moet het redelijk voorspoedig in de Mini kunnen hangen.
Verder is de werkplaats (bij mijn huis!) nu zo dat alles bijeen staat: de mini op de brug, het spit bijna klaar en de subframe en motor er naast. Hoef ik alleen nog maar elke avond te gaan klussen...
Dat word een mooi project Rob. Ben erg benieuwd of je hem voor Mei volgend jaar af krijgt. Zou wel gaaf zijn als ie straks mee kan naar de Cannonball Run
Mooie werkplaats.
Ik gooi mijn fotos altijd op picasa.
En met de volgende site kun je ze zo erin plakken:
http://www.picasa2html.com/
Site is ff down blijkbaar, normaal werkt het ideaal
Ziet er goed uit.
Waarom heb je gekozen voor de Suzuki Swift motor en niet voor iets anders? Bijvoorbeeld een 1.3 Nissan Micra of een 1.3 Daihatsu Charade blok?
Ik rij nu tijdelijk met een micra 1.3 met een CVT bak erachter. Dat is lache joh, zo snel! Lijkt me ook wel leuk voor in een Mini. :)" title="Evil" />
Sjoerd24 schreef:
Ziet er goed uit.
Waarom heb je gekozen voor de Suzuki Swift motor en niet voor iets anders? Bijvoorbeeld een 1.3 Nissan Micra of een 1.3 Daihatsu Charade blok?
Motor had ik al (na mislukte / niet begonnen Van project) en de initiële beslissing was beschikbaarheid, betrouwbaarheid, gewicht(sbesparing) en standaard power, injectie, maat, referenties te vinden voor uitwisseling ideeën en vragen (zowel in persoon als op net) etc etc.
HTH.
Andere blokjes zijn ook goed...
Kamphuuzz":sitmpb3z]Dat word een mooi project Rob. Ben erg benieuwd of je hem voor Mei volgend jaar af krijgt. Zou wel gaaf zijn als ie straks mee kan naar de Cannonball Run [/quote:sitmpb3z]
We hebben een paar maanden speelruimte: De start van 'TheCannonballrun' is pas in Augustus 2014 blijkt nu de vakantieschema's van volgend jaar bekend zijn:
link
koets hangt ondertussen in het spit.
Rob
Eerste reparaties op het rechter voorscherm...
Voor:
Tijdens:
Na:
ZO maar weer even verder met de laswerkzaamheden; slijpen, gaten vinden, patchen, panelen kopen, lassen, herhaal...
Bovenkant rechter scherm (onder de motorkap) schoonmaken en ruimte maken voor de reparatie aan de onderkant paravaan:
Eens even kijken hoe de dorpel er van binnen uit ziet:
Slechte reparatie gedaan in het verleden (de plaat laat los!) dus die er later maar uit, nieuw stuk binnendorpel plaatsten en waarschijnlijk de hele buitendorpel maar in een keer.
Met overzicht van de bijrijderskant de dorpel buitenkant:
Ook de bodem maar even de slechte plekken aanpakken. Plaat te goed om helemaal te vervangen dus een paar patches in inlassen.
En omdat het nog kon voor mijn las-gas op was een kleine reparatie op voorscherm boven de koplamp.
Gas was op, dus nieuwe fles halen, dan maar even aan de wielophanging werken.
... Mijn vrouw is ook gek op mini's maar is natuurlijk (ook) verantwoordelijk voor het uiteindelijke resultaat én de accessoires...
Een toevoeging hebben we vandaag al bij Kruidvat uit de schappen getrokken. TEDDY!!!!
Besloten een nieuw plaatdeel in de neus te zetten, repareren van de onderkant te veel werk dus maar een nieuw paneel gekocht, dat moet er een keer in (na de plaatsing van de motor).
Ook voor dorpel maar nieuw deel: 3 x patchwork is niet echt een oplossing... Eerst even schoonmaken.
Helaas is de tank voorheen al met epoxy / polyester mishandeld. Bij schoonmaken kwamen we dit probleem tegen...
Én een begin gemaakt met verbouwen van mijn Subframe.
De motorsteunen van Allspeed binnen, deze gemonteerd als referentiepunten en dus de slijptol in het subframe:
Kwam er toen wel achter dat alleen terugwerken niet lekker gaat dus de geleende mal van Dennis gaat weer los en gisteravond Sebastiaan z'n mal opgehaald zodat ik 'andersom' kan werken.
Kan ik me iets bij voorstellen, maar werk wel zoals ik heb gezegd van boven naar beneden .
Dennis
PS Geen Allspeed frame bouwen = lelijk.
Ingediend door sebastiaan.keijzer op ma, 21-10-2013 12:52
Hoi Den,
Als het goed is gaat het wel een Allspeed frame worden maar met een aanpassing aan de voorzijde. De aanpassing is ervoor om te kunnen rijden met normale trekstangen dus dit idee:
Zo zijn de haakse hoeken aan de voorzijde weg en passen de originele trekstangen
Goed toch?
Groetjes,
Bas
Ging mij inderdaad om die rare rechte hoek aan de voorkant, gaat dus goedkomen
Dennis
Dennis schreef:
Kan ik me iets bij voorstellen, maar werk wel zoals ik heb gezegd van boven naar beneden .
Dennis
PS Geen Allspeed frame bouwen = lelijk.
Zal in eerste instantie een allspeed gebaseerd frame worden tot het verband er in zit en dan verbouw ik de voorkant zodat deze omhoog komt (als de foto die Sebastiaan plaatste en voor montage van de trekstang ogen.
Maar er is een hoop papierwerk aan:
Nu maar eens de torens 'opschonen' zodat ik de gezaagde balkjes kan plaatsen.
Ingediend door sebastiaan.keijzer op zo, 03-11-2013 21:54
Waar blijven de foto's! Frame moet onderhand wel af zijn toch
sebastiaan.keijzer schreef:
Waar blijven de foto's! Frame moet onderhand wel af zijn toch
Even wat druk met andere zaken:
Eerst twee dagen naar beurs (vorige week):
Nee niet de KreaDoe maar de IT Beurs; mijn auto stond er op display.
Meteen bijleren maar kost wel tijd.
Toen in week-end de DAF even winterklaar maken; De raamranden riepen al even om aandacht...
En verder is er natuurlijk véééél koets-werk te doen.
Later weer verder met frame...
Zo, weer even druk gehad (werk afgelopen week) en druk gedaan (week-end) en wat plaatwerk in de MINI gelast.
Natuurlijk zondagmiddag lasdraad op maar op maandag nieuwe rol en alles verder afgelast.
Foto update:
Plaatwerk voorbereid voor de bestuurderkant:
Hoofdpaneel ingelast: Ventilatie opening weer rondom dicht.
Sluitplaat Paravaan er weer op: Zat nog ongeveer de helft op en de rest was weg. Apart dat de paravaan in top conditie was en nog niet vervangen...
Binnendorpel er weer in:
En alles lekker in de hamerite primer. Mooie aan het spit: ik weet nu zeker dat ook tussen de platen goede bescherming zit
Je kan goed overweg met je las apparaat! Ziet er goed uit
Dit moet ik ooit nog eens gaan leren.....
Keep up the good work!
Zoooo, weer eens tijd om aan mini te werken en bedacht dat ik dat dan maar even moest laten weten...
April wordt spannend om te halen (gaat niet lukken) want ik December mijn contract uitgedient, nu zoekend naar een ander contract maar in de tussentijd bezig een bedrijf te starten. Nog nooit zo druk geweest terwijl ik niet werk!
Dus MINI en andere projecten zijn (ver) naar de achtergrond verschoven, dus bijna geen voortgang te melden anders dan af en toe eens een stukje in de koets aanpakken, slijpen, lassen etc.
Sub-frame staat helemaal stil. Zit ergens maar te denken dat ik een mini met complete neus (en slechte achterkant) ga opduiken en voorlopig maar lekker met een A-blokje ga rijden, de voorbereidingen van de 16v gewoon doe en later dan de Suzuki er in leg...
Of iemand moet een ander compleet Subframe-motor combinatie hebben...
Ik ga lassen!
Rob
Ingediend door munuuuhh freak op za, 25-01-2014 16:20
ziet er goed uit!!
ben beneiuwd of je het gaat halen mei
ik ga hem volgen
minigroet stefan
RE: Resto-modificatie Clubman Estate Suzuki 16v
Ingediend door rdelaat op di, 08-10-2013 10:17
OK hier gaan we dan:
Na het helaas afgeblazen ClubVan verhaal nu de Suzuki 16v 1.3 GTI brommer afgestoft en een gepast ontvanger gevonden om het hele gebeuren toch tot het gewenste doel te laten komen.
Op Marktplaats een Clubman Estate gevonden Bj 02-1979 elke al 18 jaar in de garage stond: Ik heb de schorsingsbewijzen (op 2 jaar na) erbij!
Voor beperkt geld een redelijk roestvrije estate die al uit elkaar lag maar de eigenaar helaas de achter-zij-ruiten had dichtgelast maar gelukkig wel de ruiten nog had. Ook nog een originele 850cc en een donor 12h maar die hebben we als ballast meegenomen.
Interieur afwerkpanelen erbij en de achterbank (klapbaar).
De metalen platen en de ingelast frames waren relatief makkelijk te verwijderen maar daar wordt het natuurlijk niet mooier en netter van:
Bodem goed, een gat in dorpel bij achtersubframe, natuurlijk de rand onder de achterdeuren en nog wat gaten maar vergeleken met de van een harde basis.
Er is al wat reparatiewerk gedaan, wat zichtbaar is lijkt goed gedaan (in iedergeval degelijk en netjes) maar ik zal nog wel wat dingen weer gaan openmaken en bekijken en indien nodig opnieuw aanpakken.
We gaan de auto restaureren en deze origineel opbouwen.
Modificaties in de Suzuki 1300 GTi 16v krachtbron maar dat is 'ondertussen een standaard aanpassing'. Er wordt niet voor echte power gekozen maar willen een makkelijk rijdbare, betrouwbare dagelijkse auto ervoor maken en deze af en toe eens op vakantie meenemen.
Doel: Volgend jaar (2014) in Mei op de weg!