resto van mijn kleine rode mini

RE: resto van mijn kleine rode mini

hallo allemaal,

ik ben wel al ver gevorderd met mijn mini maar ik wil jullie mijn creatie niet onthouden.

ik kocht mijn mini 1000E ongeveer 1.5 jaar geleden net voordat ik mijn rijbewijs heb gehaald. het was dus mijn eerste auto
ik heb deze gekocht met het idee om haar compleet te restaureren.
toen ik hem kocht was hij nog zwart. dat vond ik persoonlijk afschuwelijk maar het was een leuke prijs en bijna volledeig hard. los van de bekende plekjes aan de voorzijde er is dan ook een nieuwe neus opgekomen.
heelaas heb ik geen foto van hoe ik hem kocht of van het plaatwerk wel heb ik foto's van het spuitwerk en alles daarna.

hier werd mijn mini naar de spuiterij vervoerd:


RE: resto van mijn kleine rode mini

zo nu het me lukt met de foto's kunne er vele volgen. ik ben niet zo van de tekst maar meer van de foto's

hier een paar foto's van na het schuren:





de motorkap is volledig kaal geschuurt vor het strakste resultaat.

en toen ik een paar dagen later weer ging kijken stond ze der zo bij:





vervolgens weer da grondlaag opschuren en maar bedenken welke kleur erop zou komen.
in eerste instantie wou ik de rode kleur van de audi rs 4 maar dat mocht niet doorgaan vanwege wat wazige redenen van de spuiters. toen maar gegaan voor ferarri rood--- rosso italia--

hier is de binnenkant al gespoten :





EN na de binnenkant komt de buitenkant uiteraart
en het dakje is ook direct wit gespoten(voor de union jack)

zoals je ziet zit de motor er nog in, achteraf een grote fout geweest want die ligt er in middels ook al uit. maar daar later meer over

RE: resto van mijn kleine rode mini

Ziet er weer strak uit.
Welke kleur was het dan origineel, omdat de binnenkant ook is gespoten?
Overigens zou de kleur op je kentekenpapier bij kleurwijziging ook aangepast moeten worden.
Kost overigens niks bij de RDW.

8)

RE: resto van mijn kleine rode mini

de orginele kleur was rood maar debinnenkant was ook meegespoten en hetkoste me niks extra :)


toen kreeg ik de mini dus weer thuis de deuren en moterkap en achterklep waren nog niet gespoten daar heb ik nog 2 weken op moeten wachten dus toch maar begonnen met opbuowen van alles wat mogelijk was:





daarna volledig afgebouwd::





hier zit ook al een deel van de vlag erop, deze is snel weer eraf gegaan vanwege de kleur van het roos van de vlag ik vond deze niet bij de kleur van de mini passen. vervolgens een vlag aangeschaft met een lichtere fellere rood.

hier nog een mooie foto van mijn orginele dashboard:





zoals je zit zitten de sportspack(imitatie) verbreders er nog niet op omdat deze nog niet gespoten waren in deze tijd de gaatjes waren wel al geboord.


hier zitten ze wel erop moet een heel stuk na buiten met mijn nieuwe velgen straks

ik zag in de catalogus van [bedrijfsnaam] een set velgen staan van 12" 6j weet iemand toevallig of ik voor deze velgen het spatbord voren moet uitzagen???

na een tijdje rondgereden te hebben vond ik mij kofferbak maar saai toen aan de slag gegaan met het parket wat nog over was van de vloer:: zie de foto's




best aardig gelukt wat mij betreft..


toen weer een bigin gemaakt aan de vlag voor op het dak best lastig zonder handleiding zal ik je zeggen ook goed gelukt vind ikzelf::



begin september van dit jaar ging ik door de remmen van de mini heen. de wielremcilinders waren gaan lekken. dat was het punt waarop ik zoiets had van nu doen we het goed of we doen het niet meer. ik kon wel iedere week weer wat gaan maken maar dat schiet in mijn ogen niet op dus toen besloten al het technisch gebeuren te vervangen of op te knappen.
begonnen met het achter subframe
een nieuwe(goed gebruikte) gekocht want die van mij was echt doorgerot
deze mooi in de hammerite gezet en weer opgebouwd met niewe draagarmen en nieuwe remmen( ook de cilindertjes) hi/lo erop en nieuwe schokbrekertjes en alle rubbers nieuw.






hb hiermee nog een stukje gereden en moet echt zeggen wat een verschill \\:)/ ze reed nu al een heel stuk beter kon eidelijk weer enigzins strak door de bocht. dag later ben ik begonnen met de motor eruit te halen. en ook eens geinformeert wat een revisie zou kosten met name omdat mijn vernsellings bak gereviseert dient te worden vanwege versleten sinchromeshringen maar daar viel ik toch van mijn stoel af. eeen goed tip kwam van een revisibedrijf om eens te gaan zoeken na een goede 1275 dus toen begon de zoektoch. opzich zijn ze makkelijk te vinden maar ik zou absoluut geen motor kopen die ik niet heb kunnen horen lopen dus dat maakt de zoektoch al iets moeilijker n lang zoeken een austin metro gevonden met volgens de eigenaar 45.000 km op de klok dus die maar aangeschaft vorige week en die loopt echt super en ziet er nog netjes uit. dus morgen waarschijnlijk de motor uit de metro halen en dan alles mooi aflakker de motorruimte van mijn MINI is inmiddels al gespoten kabelboom volledig zuiver gemaakt en opnieuw ingetaped.

mijn plannen met de 1275::

volledig schoonmaken
delepn polijsten en dan aflakken
bovenblok ververven
stage2 setje erop

en dan weer lekker rijden


foto's van de ombouw moet ik nog maken maar die komen van de week wel

ik hoop dat jullie mijn project wat vinden

weltrusten
groeten Lars

[size=85:jafqhm33][Edit: bedrijfsnaam verwijderd - Tincu][/size:jafqhm33]

RE: resto van mijn kleine rode mini

Kijk :D mooie mini hoor!!! Heel goed bezig :D

Welke heerlen woon je btw? limburg of brabant? Iendien het laatste, zal ik je vast nog wel gaan spotten!!

kleine mini schreef:

ik zag in de catalogus van [bedrijsnaam] een set velgen staan van 12" 6j weet iemand toevallig of ik voor deze velgen het spatbord voren moet uitzagen???


12" 6j hoefde je als ik het goed had niets voor te zagen. MAAR:
Met 6j zijn je wielkasten ECHT niet vol hoor! Daarmee bedoel ik: je wielen staan nog een stuk binnen je verbreders.
Hier voor op de foto de ex mini van me broertje met 6j wielen (wel 13")

De achterste mini op de foto (mijn ex mini) had 6,5 j velgen als ik het goed had, dat ziet er al iets beter uit zoals je kunt zien:


Maar 7j staat NOG veel beter :P
check (mijn huidige mini):


Voor 7J moet je iig wel je wielkasten aan de voorkant uitzagen, maar daar zijn templates voor te vinden om te zien wat.

Met 6j zit je dus nog RUIM binnen je verbreders
met 6,5j zit je nog net binnen je verbreders
met 7j kom je er NET buiten
Bij mij liggen er op de 7j velgen 175.50.13 banden, en het loopvlak steekt net buiten de verbreder, de wang natuurlijk wat meer (licht overtrokken op de band)
Iets grotere banden moeten ook passen, ik dacht dat er zelfs 195 breed op kon! (hoe hoog het dan moet worden weet ik niet :P)

RE: resto van mijn kleine rode mini

ik woon in het limburgse heerlen.
verder denk ik dat toch voor de 12"6J starmags ga die in de catalogus van [bedrijfsnaam] staan, gister het blok uit de metro gehaald ziet er nog netjes uit straks beginnen met schoonmaken en dan wat pakkingen gaan vervangen en de deksel die over de koppeling gaat moet ik ook omzetten ofniet want metro had kabel en mini heeft hydraulisch---- TIPS iemand?? ---- verder heb ik al de tandwieltjes van de km-teller kabel omgezet.

[size=85:2y5gkmzp][Edit: bedrijfsnaam verwijderd - Tincu][/size:2y5gkmzp]

RE: resto van mijn kleine rode mini

12" onder sportspack ziet er (vaak) raar uit. Sportspack is toch echt voor 13" gemaakt. verder netjes gedaan

default

RE: resto van mijn kleine rode mini

12" onder sportspack ziet er (vaak) raar uit. Sportspack is toch echt voor 13" gemaakt. verder netjes gedaan



Dat ligt meer aan de breedte dan aan de maat. Zo vind ik die "nep" reverse rims er ook aardig onder staan..en dat is dan 10"

Dus 12" deepdish moet toch ook wel staan?

Verder zijn sportspacks zowieso mijn ding niet ;) en velgen groter als 10" ook niet :+) O:)

RE: resto van mijn kleine rode mini

meestal wat het zo lelijk maakt (na mijn mening) is dat de bolling van de verbreder niet mee loopt met het wiel.

RE: resto van mijn kleine rode mini

ben weer flink bezig geweest met de mini heb inmiddels mijn nieuwe 1275 motor uit elkaar gehaald verder geen echt grote problemen de motor heeft pas 45000 km gelopen en alle bouten gingen vrijwel probleemloos los.
ik heb de motor ook al gespoten en al een aantal pakkingen vervangen van de week ga ik nog even de versnellingsbak van buiten schoonmmaken en dan kan het blok weer in elkaar dan alleen nog een nieuwe koppeling en dan kunnen we gaan wachten op mijn stage 2 kit. dat zal met de huidige economie nog wel ff gaan duren |:(. maar ik heb verder nog genoeg te doen moet namelijk het subframe nog schoonmaken en spuiten en ja ver moet eigenlijk alles schoongemaakt worden en gespoten.

hier staan nog meer foto's voor de liefhebers:

http://s462.photobucket.com/albums/qq349/kleine-mini/

hier zijn de foto's van afgelopen week :

de oude motor:


de nieuwe motor:
[

best wel mooi geworden moet alleen nog de olie leiding een kleurtje gaan geven.

koppelingsdeksel:


en de motor ruimte alvast voorbereid op de niewe mooie schone motor:



volgende week hopelijk meer.

RE: resto van mijn kleine rode mini

kleine mini schreef:
de kabelboom volledig zuiver gemaakt en opnieuw ingetaped.





Hoe heb je dat gedaan?? Het tapen snap ik wel.. ;)

Groetjes,

Maurice

ps..goed bezig trouwens, ziet er goed uit! d:)b En je kon al aan de binnenkant van je kofferbak, en aan de opschuur resten zien dat ie rood is geweest ;)

RE: resto van mijn kleine rode mini

ja gewoon schoonmaken he, eerst alle tape en mantels eraf halen dan flinke lading remmenreiniger erover heen spuiten zodat alle lijm resten en vuil(stof en weet ik veel wat er nog meer op de kabels gaat zitten. en dan helemaal opnieuw in de tape trekken. ik wil wel even erbijzeggen gebruik geen gewone isolatietape deze kan namelijk vrijwel nergens tegen en laat snel los vind ik. ik heb een tape gebruikt die tegenwoordig zoiezo veel word toegepast in de autoindustrie, namelijk een tape van vilt-achtig spul. ja volgens mij is die nog meer kleuren geweest als rood en zwart ik heb zelf bij het schuren nog wat blauw gevonden.

Weet iemand toevallig of er papieren van de MINI's zijn die uit de fabriek komen(een soort geboorte akte of iets dergelijks), en of deze dan ook nog ergens te verkrijgen zouden zijn.
dit omdat ik niet eens zeker weet of de mini als rode uit de fabriek is gekomen, mss was dei wel blauw.???


mvg

RE: resto van mijn kleine rode mini

Op de site van de rdw kan je de gegevens van de auto nakijken, staan ook op je kentekenbewijs. Als het goed is is dit de echte kleur. Verder kan er een identificatieplaatje in je motorruimte zitten, de code die hierop staat kan ook meer vertellen over de werkelijke kleur.

RE: resto van mijn kleine rode mini

Beumert schreef:
Op de site van de rdw kan je de gegevens van de auto nakijken, staan ook op je kentekenbewijs. Als het goed is is dit de echte kleur.



Dat klopt niet, want iedereen kan zonder problemen de kleur van z'n Mini veranderen. Als jij je groene Mini wit spuit is het alleen maar een kwestie van je kentekenpapieren opsturen met een brief erbij welke kleur er op moet komen te staan :)

RE: resto van mijn kleine rode mini

hoi allemaal daar ben ik weer ik heb een tijdje niet geupdate maar zeer zeker niet stil gezeten.

heb heb subframe weg gebracht naar een straal bedrijf die hebben het geheel roestvrij gemaakt en verzonken en glanzend zwart gecoat erg mooi geworden.
bijna alle kleine delen zoals remklauwen en draagarmen roestvrijgemaak en gelakt vandaag flink wezen shopppen en een begin gemaakt een de opbouw van het subframe

draagarm revisisetje
alle rubbers nieuw
alle ashoezen nieuw
verstelbare trekstangen nieuw
en nog wat klein grut

foto's komen vanavond of morgen

mvg

RE: resto van mijn kleine rode mini

bij deze de foto's















RE: resto van mijn kleine rode mini

`T ziet er goed uit allemaal....ga zo door d:)b

RE: resto van mijn kleine rode mini

zo daar ben ik weer eens een keer ben lang weggeweest maar wel veel aan de mini gedaan motor ligt nu in de mini samen met de complete voorwiel ophanging ik moet nu alleen nog de cilinderkop op de motor schroeven, het koelsysteem aansluiten nieuwe hoofdrem clinder een een stage kitje installen en verder nog wat kleine puntjes op de 'i' zetten, ook heb ik nog een andere mini aangeschaft en wel eenmini 1100 special uit '77 deze had ruim 10 jaar buiten gestaan zonder dat de motor gedraaidt heeft maar de carraosserie is behoorlijk hard en de motor loopt inmiddels ook al.

hiet komen de foto's:

dit is de nieuwste aanwinst



de motor met de auto herenigd



de nieuwe remmen :)" title="Evil" />






de voorwiel=ophanging:



en voor de mensen die nog meer foto's willen hier staan de nog een aantal:

http://i462.photobucket.com/albums/qq349/kleine-mini/ \\:)/

RE: resto van mijn kleine rode mini

Sowdan! ziet er goed uit zeg!!! d:)b

RE: resto van mijn kleine rode mini

Grondig project!

Wat zijn de plannen met de 1100 Special?

RE: resto van mijn kleine rode mini

ja ik wou m echt grondig gaan aanpakken inmiddels zit er ook alweer een nieuwe deur in want de oude was alweer doorgerot nadat ik deze 2e hands als een heel goed uitziende deur heb gekocht maar na 2 maanden nieuwe lak erop begonnen de blaasjes door te komen.

de 1100 special gaat na deze echt volledig gerestaureert worden en word dan volledig orgineel zelfs met trommelremmen, maar pas nadat mijn andere project af is.

van de week meer foto's van de verdere vorderingen.


mvg 8)

RE: resto van mijn kleine rode mini

Kwam die nieuwe aanwinst toevallig uit Purmerend :)?

RE: resto van mijn kleine rode mini

de 1100 special komt niet uit purmerent maar uit sittart hij stond bij mij op het werk al 10 jaar en hij zag er zo goed uit dat ikm heb gekocht is er iemand die mij kan vertellen welke uitlaat ik het beste kan aanschaffen voor mijn 1275 met stage 1???



mvg

RE: resto van mijn kleine rode mini

Heb je een LCB erop zitten ? , zja kun je een rc40 erop zetten. Lekker geronkel maar niet overdreven hard.

RE: resto van mijn kleine rode mini

ik heb kwa inlaat- en uitlaatspruitstuk nog niks erop zitten, wat kunnen jullie mij aanraden.
ik wil voorral koppel hebben, en geen hard geluid zoals iedereen met een open uitlaat.
stage 2 kit heb ik al uitgesloten, wel wil ik de motor nog wat tunen in de zin van andere onsteking en mss andere rollertip rockers(of zoiets :P ) ik zou graag advies krijgen van iemand hier die er wat meer verstand van heeft.

gr Lars