Kruimelpad
Some TLC for our Van
RE: Some TLC for our Van
Ingediend door seffens op di, 02-09-2008 22:18
hey,
ik wil jullie proficiat wensen met jullie aankoop en ook veel succes wensen met het opknappen van je van!
greetz paul en nicole
- Login of registreer om te reageren
Op de foto ziet die er toch redenlijk gaaf uit ondanks de achterdeuren en bij het a-paneeltje.
Inderdaad meer foto's
- Login of registreer om te reageren
En weer een vannetje erbij.. Ik wacht op meer pics
Wat zijn de plannen precies?
Jaapio
- Login of registreer om te reageren
@wats; Dit was de meest gunstige foto die hij ons toe had gestuurd, op andere foto's (die zal ik later vandaag even uploaden) kan je zien dat je van binnen uit het gras van de straat kunt plukken en dat er ook aardig wat gaten in de neus zaten.
Maar het moet gezegd worden, al met al is de auto in zeer goede staat, vooral als je weet dat hij hiervoor zo'n kleine 10jaar buiten in de regen heeft gestaan. In het verleden is het de bedrijfswagen geweest van een Mini garage. De auto is dan gelukkig technisch zeer goed onderhouden.
Qua plannen wil ik de looks wat klassiek laten dus niet al te flitsende kleuren, maar ook zeker niet een kleur zoals je ze vaker ziet.... mmmmm.... ik heb het zelf al in mijn hoofd en op photoshop uitgewerkt, maar hou het verlopig nog even voor mezelf, want plannen kunnen altijd veranderen he...
Verder een setje verbreders eronder met de standaard stalen velgen maar dan tot 6j aangepast.
Ook heb ik op het forum van Bultje een roofvent gekocht, die ben ik nu aan het opknappen. Ik ben echt ontzettend blij dat ik er een heb kunnen vinden, want het maakt in mijn ogen een Van helemaal af.
Het laadruim zal helemaal bekleed gaan worden, voornamelijk om het interieur geluid aangenaam te maken, de bedoeling is om de geluidsisolatie optimaal te maken voor lekker veel comfort. Waarbij alles wel zo wordt gedaan dat de auto zonder aanpassingen weer helemaal origineel kan worden gemaakt indien we dat willen.
Helaas kan ik niet, en heb ik geen mogelijkheid om zelf te lassen, dat werk besteed ik dan ook allemaal uit. De aankleding etc. zal ik wel voor eigen rekening nemen. Daarom zal ik bijvoorbeeld pas goed aan het dashboard kunnen beginnen wanneer ik hem terug heb.
- Login of registreer om te reageren
Hier dus de gaten in de vloer
Gaten in de neus...
De deurtjes waren ook duidelijk aan vervanging toe
Maar toen we hem ophaalde stond hij er een stuk netter bij
De motor had een grote beurt gehad en liep als een zonnetje
Heerlijk gevoel het ritje is probleemloos gegaan en we zijn bijna op de boot
- Login of registreer om te reageren
Gaaf man!
En er staan nog meer Mini's op een nieuwe eigenaar te wachten zo te zien.
SUC6 ermee!
- Login of registreer om te reageren
Jaapio, ja ze hadden hem heel netjes afgeleverd hoor, alle ontbrekende onderdelen netjes van andere auto's afgehaald en hier opgezet, super service!
Mike, ja er staan er nog wel een paar idd nog een Van voor 500pond maar met heeeeel veel werk. Ook staat er nog een Pick-up, een estate en verder heel veel verschillende andere types/modellen. Allemaal in slechte staat, maar gezien de lage prijs toch het opknappen waard.
En bij ons 'gastgezin' waar we bleven slapen hadden ze nog eens één Wolseley en drie (ja écht) Riley's staan, naast de 'normale' Mini's uiteraard...
Wat kan het leven toch mooi zijn he...
- Login of registreer om te reageren
Hey Dennis,
Wat moet er qua plaatwerk nog allemaal aan gebeuren naast de deurtjes?
Als je hulp nodig heb met het aankleden weet je me te vinden
Groeten Robbert
- Login of registreer om te reageren
Van één ding baalde ik ontzettend, de auto is uit februari 1978, net één maand te oud om met blauwe platen te kunnen rijden en tegenwoordig worden die ook niet meer gemaakt bij zaken voor automaterialen, want die willen zich allemaal aan de regeltjes houden...
Gelukkig geven we niet snel op en vond ik op internet een bedrijf die ook de platen kon maken. Maar ook zij wilden in eerste instantie niet meewerken, toch nog maar een mailtje gestuurd dat ik de platen alleen voor op shows wilde gebruiken om de auto de oude uitstraling te geven die hij verdiende.... dat hielp, ze wilde de platen maken, maar op de voorwaarde dat ik ze niet op de openbare weg ging gebruiken, nou dat beloofde ik graag natuurlijk hehe
Dus nu heb ik de mooie blauwe platen ook klaar liggen om er op te monteren wanneer hij klaar is.
- Login of registreer om te reageren
Hey Robbert, de hele neus wordt vervangen, en ook de deuren (zowel voor als achter) zijn aan vervanging toe of nieuw plaatwerk toe. Verder alleen een deel van de bodem, de rest van de auto is in goede staat.
Nieuwe achterdeurtjes zonder roest heb ik al, en de voordeuren zijn ondertussen zo goed als klaar.
Ja handig ben je dat heb ik gezien, we weten je te vinden!
Hier de oude deuren, zoals je ziet was het roestmonster al aardig aan het oprukken
Maar wat nieuwe spullen doen wonderen
- Login of registreer om te reageren
@ Reneend: Kun je me het adres eens PM en alstublieft?
Wij gaan volgende week weer naar GB.
Misschien de moeite waard om eens te gaan kijken.
- Login of registreer om te reageren
[size=75:2lccvnjg][Bedrijfsnaam verwijderd, ook in kleine letters niet toegestaan - Evity][/size:2lccvnjg]
Mooie auto! Ben benieuwd naar de vorderingen, lekker foto's blijven posten
[size=75:2lccvnjg]@mike: achterop de deuren heeft een sticker gezeten zo te zien [Bedrijfsnaam] wellicht komt 'ie daar weg...?[/size:2lccvnjg]
- Login of registreer om te reageren
Miniminded, dat is idd de oorspronkelijke garage waar hij van was, dit bedrijf bestaat nu niet meer en is overgenomen door het bedrijf waar ik hem gekocht heb.
Heb hem ondertussen al een mailtje gestuurd met de juiste gegevens.
- Login of registreer om te reageren
Even een tip voor de deuren.. Heb je er ook nieuwe onderkanten ingezet?
Mijn VAN deuren zagen er ook slecht uit en hebben nieuwe skins en nieuwe onderkanten, maar eigenlijk past het voor geen meter. Dus zorg ervoor dat je de skin eerst even op een paar plekken punt. Dan passen, en daarna pas omslaan. Want als je hem omgeslagen hebt en hij dan niet past dan kan je weer van voor af aan beginnen.. Lijkte me zonde..
Jaapio
- Login of registreer om te reageren
Alle tips zijn welkom natuurlijk! De deuren zijn al aardig netjes geworden, en de achterdeurtjes (die nu behoorlijk scheef zijn) worden vervangen door andere nette deuren, dus daar zal niets aan hoeven te gebeuren.
Hier nog een fototje van de roofvent die ik van bultje heb overgenomen. Ondertussen is hij al iets opgeknapt en zal hij er na het spuiten weer als nieuw uitzien. Zoals ik al eerder vertelde ben ik erg blij dat ik deze heb kunnen kopen, je ziet ze niet zo heel vaak meer, en persoonlijk vind ik het erg mooi staan.
(en de extra frisse lucht is ook lekker voor de hond achterin straks )
- Login of registreer om te reageren
Zo weer even een kleine update, een paar foto's van het neusje dat wordt vervangen.
Nieuw plaatwerk erop passen
En zo met het hele nieuwe neusje
- Login of registreer om te reageren
Het meeste werk zit er nu op, er moeten alleen nog wat nieuwe delen in de vloer worden gelast. En dan zit het laswerk erop, dan wordt het alweer tijd voor de spuiter... Daar gaan we binnenkort nog eens langs om te kijken of de kleuren die wij in gedachte hebben ook daadwerkelijk mooi bij elkaar (en bij de Van) passen.
Ook waren we aan het kijken voor een mooi setje verbreders, en waren nog aan het twijfelen welke we zouden nemen. In eerste instantie wilde ik graag groep 2 verbreders, met een chromen rand erlangs. Maar nu gaan we toch voor een setje in Wood & Pickett stijl.
- Login of registreer om te reageren
mischien heb ik ongelijk, maar op de foto als je goed kijkt naar de cabine en de neus, lijkt het wel alsof de neus er behoorlijk scheef op zit??
Of zie ik het verkeerd, hoop het wel!!
Wel netjes verder. Alleen ben blij dat ik dat stadion al gehad hebt
- Login of registreer om te reageren
ja dat lijk inderdaat wel zomaar ook de foto is ook een beetje onder hoek gemaakt.
maar ik hoop dat je eerst wel de motorkap gepast hebt voor je hem in zijn geheel hebt afgelast
hilbert
- Login of registreer om te reageren
Uit deze hoek lijkt het wel een beetje he, maar ja zoals gezegd, de foto is vanuit een hoek genomen, niet recht van voren. Daarbij staan de wielen ook niet recht (ook te zien aan het stuur) Dus waarschijnlijk beetje gezichtsbedrog. De motorkap past uiteraard prima
- Login of registreer om te reageren
haha oke , het leek er inderdaad op. Dus geen afzeikpraktijken ofzo
Maare, ben benieuwd naar het resultaat
- Login of registreer om te reageren
Vandaag even bij de Van langs geweest, en uiteraard wat nieuwe foto's gemaakt.
Er is nog een lijstje met kleine dingen die nog moeten worden afgewerkt, maar daar zal niet meer dan een paar dagen werk aan zijn.
De achterdeurtjes wilden we vervangen door een paar andere, maar deze waren er toch slechter aan toe dan we dachten, dus toch maar de deurtjes opknappen.
De vloerdelen zijn klaar, alles in ge-stonechipped (zeg ik het zo goed?) en heeft een paar lekkere lagen gekregen om het roesten te voorkomen, dus de bodem, wielkasten en binnenkant zien er weer degelijk uit.
Volgende week woensdag ga ik weer langs om de motorruimte eens flink schoon te maken en wat onderdelen te verwijderen zodat het allemaal netjes gespoten kan worden.
- Login of registreer om te reageren
Vandaag hebben we een stapel kleurstaaltjes doorgespit opzoek naar een mooie kleur.
We hadden al een tijdje wat in ons hoofd, maar wisten nou niet of de combinatie ook daadwerkelijk mooi zou zijn. Na veel kleuren te hebben gecombineerd hebben we twee mooie kleuren gevonden die de Van een ouderwets en tegelijk luxe uiterlijk geven.
Het zijn niet de meest voor de handliggende kleuren, maar we hopen dat het resultaat erg mooi zal zijn, alhoewel het toch altijd een beetje een gok blijft wanneer je een kleur neemt die je nog nooit eerder in het echt hebt gezien...
Begin volgende week gaan we nog een keer terug om zeker te zijn dat de genomen keuze de juiste is...
- Login of registreer om te reageren
als ik jullie was zou ik de spuiter vragen om 2 grotere stukken plaat (desnoods op een oude doorskin) te spuiten zodat je een beter beeld hebt van hoe het eruit gaat zien..Verder zijn jullie ook lekker bezig..
Tot volgende week
Jaapio
- Login of registreer om te reageren
idd daar hebben we ook al over gedacht hoor. we gaan dit ook even voorleggen aan de spuiter, maar verwacht dat het geen probleem zal zijn...
Dat geeft een beter beeld dan een kleurstaaltje van 1cm2
- Login of registreer om te reageren
Gister even lekker kunnen meehelpen aan de Van.
Maakt er een gek een gat in het dak
Gelukkig hadden we nog een roofvent liggen die er precies overheen past....
Ook de motorruimte is leeggehaald en met een stoomreiniger eens flink schoon c.q. vetvrij gemaakt.
Het motorblokje ziet er straks een beetje armoedig uit, dus zal ook een vers laagje verf krijgen.
Er is nog een lijstje met kleine dingen die afgemaakt moeten worden, en daarna kan hij naar de spuiter!
- Login of registreer om te reageren
Ook gister een andere middenteller opgehaald.
De oude engelse had een behoorlijke afwijking, gaf 90km/h aan bij 120 op de tom...
Dus hopelijk is deze iets beter, iig duidelijker leesbaar met de Km schaalverdeling aan de buitenkant
- Login of registreer om te reageren
heb je nog pic gemaakt van engine bay ?
Gaan jullie die in de kleur meespuiten ?
Jullie zijn lekker bezig zo.. Over die roof vent.. Moet je nu ook hemeltje aanpassen, of gaan jullie zonder hemeltje..
het wordt pas mooi als hij bij de spuiter staat (zoals je zelf schreef "van een lappenkat naar een strak geheel")
Jaapio
- Login of registreer om te reageren
Hey Jaapio,
Ja heb nog wel wat meer foto's hoor, maar ze zijn nog niet zo bijzonder, aangezien het alleen nog maar leeggehaald en ontvet is.
Hij wordt ook meegespoten in de kleur, dat maakt het net af. Bij onze cooper hadden we dat in eerste instantie niet gedaan, en veel aan gestoord. Nu hebben we die ook laten meespuiten, en dat oogt gewoon veel mooier.
Ook ga ik enkele onderdelen uit de motorruimte in de kleur van het dak spuiten, voor het mooie contrast.
De roofvent zit net achter het hemeltje, dus die blijft er mooi inzitten. (bij de Van zit het hemeltje alleen bij de voorstoelen, tot aan waar de deuren ophouden zeg maar)
We laten de hele binnenkant ook meespuiten, zodat alles helemaal netjes is, dan stoor ik me er ook niet aan haha. wel is het de bedoeling de hele laadruimte te gaan bekleden, voor de nette afwerking én geluidsisolatie.
- Login of registreer om te reageren
Ook heb ik bijna alle Smiths meters al binnen die ik graag wil hebben. Alleen een volt meter ontbreekt nog, dus als iemand er nog eentje heeft liggen....
Hier de olie temp en druk meter. Helaas heeft de olie temp als enige van alle metertjes een hoekig randje ipv rond... maar ja... je kunt niet alles hebben he...
Ook de nieuwe bandjes waren vandaag binnen gekomen, het pakketje voor de w&p verbreders had ik gister helaas gemist. Maar via internet kon ik zelf de nieuwe datum aangeven dus ook dat is geregeld.
- Login of registreer om te reageren
op marktplaats staat een advertentie van een man die echt wel 100 metertjes heeft. Ook volt metertjes..
Je kan hem ook vragen om 3 dezelfde ringen (heeft ie voor mij ook gedaan)
Ik stuur jullie de link ff via de PM
Jaapio
- Login of registreer om te reageren
Ik heb maar 1 ringetje nodig, en ze zijn idd niet zo duur, dus straks zijn alle metertjes mooi hetzelfde...
- Login of registreer om te reageren
De laatste metertjes zijn binnen, ook hebben we overal nu dezelfde ringetjes op, dat staat wel zo netjes.
Met de spuiter hadden we wat problemen, die konden niet de kleuren maken die wij wilden hebben, dus dan maar even langs om het een en ander te regelen.
De eerste proefplaatjes die wij kregen waren niet helemaal wat we in ons hoofd hadden, maar na ons bezoekje vandaag heeft hij ter plekke een mooie kleur naar onze wensen gemaakt, waar we erg over te spreken zijn.
De planning is dat hij binnen 2 weken bij de spuiter staat, dus in het nieuwe jaar kunnen we eindelijk rijden met onze Van!
- Login of registreer om te reageren
Werkt dat beter met het voor subframe erop het neusje vervangen scheelt dat wel met of het recht zit...
mvg Frank
- Login of registreer om te reageren
Nou het is een tijdje stil geweest rondom onze Van, maar nu dan eindelijk een update!
De spuiter heeft al flink wat werk verricht. De Van is nu strak gemaakt en in de grondverf gezet. Als alles volgens plan gaat wordt hij a.s. vrijdag in de eerste laklaag gezet.
Voor nu moeten jullie het doen met de volgende foto's;
De Van
Laadvloertje
Stoere velgjes
- Login of registreer om te reageren
En nog een paar
De schanieren
Roofvent (oh ben zo blij dat ik er eentje heb)
Nog een paar weken geduld en dan staat hij eindelijk in zijn nieuwe kleur! En kunnen we er eindelijk mee gaan rijden. In januari hebben we hem één jaar, dus het zou erg leuk zijn wanneer hij dan ook weer de weg op kan!
- Login of registreer om te reageren
wow dat gaat een VAN op dikke wielen worden
helemaal mijn smaak
grtzz
- Login of registreer om te reageren
echt een klassieke look, wel tof
hoe breed zijn ze, en heb je al een idee voor de banden?
- Login of registreer om te reageren
netjes hoor begint er echt op te lijken.. de planning nogsteeds 1e clubdag??
Velgen zijn nice.. lijken wel 6J, maar dan de vraag heb je de kasten ook uitgeslepen.. (of ET 0, zoals mamba van oa berry)
Jaapio
- Login of registreer om te reageren
We gaan idd voor de klassieke look. De velgen zijn tot 6j verbreedt, 165 bandjes erop uiteraard.
Op de Van komen W&P verbreders, dus kasten uitslijpen zal niet gaan, en ik weet ook niet in hoeverre dat nodig zal zijn... Dat zal de toekomst nog moeten uitwijzen.
1ste Clubdag zou erg leuk zijn, maar dat zou misschien nét een beetje te krap worden. Qua uiterlijk zal hij dan zeker wel klaar zijn, maar het interieur zal pas later dit jaar gedaan worden, dus duurt nog wel even voordat hij écht klaar is.
We zullen het zien!
- Login of registreer om te reageren
Op de Van komen W&P verbreders, dus kasten uitslijpen zal niet gaan, en ik weet ook niet in hoeverre dat nodig zal zijn... Dat zal de toekomst nog moeten uitwijzen.
Als je mooie vannetje in zijn lakje staat en er dan achter komen dat je de wielkasten nog moet uitslijpen
Lijkt me niet echt bepaald een strak plan. Ik zou dat eerst maar zeker goed op meten voordat je gaat spuiten. Ik moest me wielkasten ook uitslijpen wat ik eerst niet vanplan was
- Login of registreer om te reageren
Ik heb meerdere mensen gesproken die met trommels en verbrede standaard velgen rijden. Geen van allen heeft dat probleem gehad, waarbij sommigen standaard verbreders gebruikten, en andere dezelfde W&P's.
De W&P's vallen tegen de wielkasten aan, wegslijpen heeft dan zowiezo geen zin, tenzij je de verbreders gaat verzagen, en aanpassen zodat je ze alsnog kunt monteren...
Maar ik verwacht dan ook geen problemen!
- Login of registreer om te reageren
Onze kerst kan niet meer stuk, vanavond de eerste foto's gekregen van de Van in zijn nieuwe kleurtje!
Ziet er helemaal super uit, maar de foto's houden we nog heel even voor onszelf, totdat hij helemaal klaar is! (gemeen he :)" title="Evil" /> )
- Login of registreer om te reageren
Even een kleine update;
Van de week een gereviseerde 12G295 Cooper cilinderkop weten te bemachtigen.
Zat er aan te denken hem meteen te monteren op het blokje, maar ben nu toch ook aan het kijken voor een extra blok, zodat ik die meteen knap kan opbouwen met goede nokkenas en evt hoge compressie zuigers.
Zal het Vannetje net dat ene beetje extra pit geven.
Volgende week komen ook de foto's van de Van in zijn nieuwe kleurtje! Nog even geduld daarvoor dus...
- Login of registreer om te reageren
Goede keus om het op die manier te doen ..
Ik heb eigenlijk hetzelfde.. gereviseerd metro blokje.. en nu met een kop die mooi geflowd wordt en een setje grotere inlaatkleppen erin (maat van MG Metro, 35,4)
Jaapio
ps: benieuwd naar jullie vannetje ...
- Login of registreer om te reageren
RE: Some TLC for our Van
Ingediend door Reneend op di, 02-09-2008 21:48
Eind vorig jaar waren we op zoek naar een Van die we konden gaan opknappen naar onze eigen smaak. Een engelse vriend wist er een te staan bij een mini garage / sloperij bij hem in de buurt en stuurde ons wat foto's.
Onze vriend Dave verzekerde ons dat hij ondanks de vele roest (waaronder grote gaten in de vloer) zeker de moeite was om opnieuw op te knappen.
Vervolgens was één telefoontje genoeg om de auto te kopen en de afspraken te maken dat ze hem apk waardig zouden afleveren zodat we hem vanuit Engeland naar huis konden rijden.
Het volgende was het regelen van de verzekering en de zekerheid dat wat we wilde ook legaal was, want in Engeland zijn de regels zeer streng en een illegale auto wordt zonder pardon vernietigd! De engelse 'rdw' verzekerde ons dat het zo ging lukken. De verzekering was ook zo geregeld, maar daarvoor heb ik wel het adres van Dave gebruikt, want dat was de enige manier...
Toch veel twijfels vlak voordat we hem gingen ophalen, was alles wel goed geregeld, is het écht wel legaal???
Toen we de Van gingen ophalen geloofden we onze ogen eerst niet, het verrotte plaatwerk was vervangen en netjes opnieuw gespoten, de gaten in de bodem vervangen, alle wieldoppen erop, helemaal geweldig dus!
Het overschrijven op mijn naam ging ook goed, de afgesloten (tijdelijke) verzekering was gelukkig voldoende, dus we konden iig legaal op stap.
Het overschrijven van kentekenbewijzen gaat daar toch wat anders dan hier, en je krijgt de papieren niet direct mee maar moet daar een paar maanden (!) op wachten. Wel kregen we een nieuw eigendoms bewijs mee waar ook nog eens vrolijk op stond dat de auto niet naar het buitenland mocht gaan op alleen deze papieren... *slik*
De terug reis ging prima, ook de douane liet ons na controle op de boot, en zo waren we toch veilig in Nederland aangekomen.
De keuring bij de RDW was een ramp, hij werd niet goedgekeurd maar naar het aantonen van diverse extra papieren en een verklaring van de engelse rdw (toch handig al die emails die we van te voren hadden verstuurd) eindelijk goedgekeurd!
En nu kon eindelijk de grote opknapbeurt van start gaan, en daar zal dit topic over gaan.
ps. de verslagen worden niet allemaal zo groot hoor