Kruimelpad
Turbotijn's 84'er Mini
RE: Turbotijn's 84'er Mini
Ingediend door TurboTijn op wo, 08-04-2009 20:11
Heb 2 kleinere rode dobbelstenen hangen..
Die wat ik achterin de auto vond waren niet meer zo netjes. Erger nog is wat er naast de dobbelstenen ligt.. Appeltje en mandarijntje in verre staat van ontbinding
- Login of registreer om te reageren
ziet er al mooi uit
bij mij zat er teminste een fles antievries is
- Login of registreer om te reageren
dan verwijder ik liever het rotte appeltje en manderijntje..
anti vries vinden in je zojuist gekochte auto voorspelt niet veel goeds..
- Login of registreer om te reageren
Net m'n bandjes en splinternieuwe richtingaanwijzer opgehaald Thanx Mini4Ever.
Electrische ontsteking zit er inmiddels ook in , thanx (b)engeltje.
Zondag kijken naar een Swift GTI
Me is happy
- Login of registreer om te reageren
Na nog geen meter gereden te hebben is de (nieuwe) ontsteking al overleden. Volgens de ANWB'ert had de bobine tegelijk vervangen moeten worden voor een minder zware. Zit nu de originele in.. Dus voorlopig maar weer de contactpuntjes erin..
Spiegels zitten er inmiddels op (foto's volgen). Ziet er echt tof uit, alleen kun je vanuit de auto niks achter je zien in de spiegels. Spiegels zijn niet te stellen, maar laat ze er maar op zitten voor de looks. Kan ze dus niet aanraden..
Even rondgeneusd en nou blijken er ook dezelfde spiegels op de markt te zijn met langere voetjes. Misschien dat die beter zijn..
Yokohama bandjes zitten erop
Nieuwe Lucas richtingaanwijzer zit erop.
Swift GTI gaat het niet worden, en ook de Charade gtti valt af.
Heb mijn oog laten vallen op een Fiesta 1.6 RS Turbo (1990) zie pics.
Gaat proppen worden maar alles kan
135 pk origineel. Turbodruk opvoeren en je zit op 150pk. Kan er rond de 200pk uithalen, maar 150pk is voorlopig meer dan zat.
Pics :
- Login of registreer om te reageren
TurboTijn schreef:
Spiegels zitten er inmiddels op (foto's volgen). Ziet er echt tof uit, alleen kun je vanuit de auto niks achter je zien in de spiegels. Spiegels zijn niet te stellen, maar laat ze er maar op zitten voor de looks. Kan ze dus niet aanraden..
Even rondgeneusd en nou blijken er ook dezelfde spiegels op de markt te zijn met langere voetjes. Misschien dat die beter zijn..
De spiegels op je foto's zijn eigenlijk bedoelt om op de voorspatborden te monteren.
Voor op je deur heb je inderdaad die met een langere voet nodig.
- Login of registreer om te reageren
Door Tefflar, 11 mei 2009 12:30
De spiegels op je foto's zijn eigenlijk bedoelt om op de voorspatborden te monteren.
Voor op je deur heb je inderdaad die met een langere voet nodig.
Nah lekker dan Mogen ze er ook wel bij vermelden
- Login of registreer om te reageren
TurboTijn schreef:
Spiegels zijn niet te stellen, maar laat ze er maar op zitten voor de looks. Kan ze dus niet aanraden..
Meestal kan je zulke spiegels op 2 manieren stellen:
- de hele bol op het voetje (misschien te strak aangedraaid?)
- het spiegel gedeelte kan bewegen ten opzichte van de voorste kap als je die schroef aan de "punt van de bullit" iets los draait
- Login of registreer om te reageren
Klopt, tenminste de 2e manier die je beschrijft. Heb hem zover gedraaid (naar de auto toe) dat het geen gezicht is (zie foto) En nog zie je er niks in.
Echter bij de 1e manier die je beschrijft zit de bol vast aan het voetje en is hij daar (bij de mijne) niet te stellen..
- Login of registreer om te reageren
Wat betreft dat turboblok: de breedte zul je wel kwijt kunnen, maar kijk ook hoe diep het blok is anders moet je je neus verlengen en dat vind ik er persoonlijk niet uitzien. Ook wel handig is om uit te zoeken of het al eens gedaan is.
Dennis
- Login of registreer om te reageren
Neus verlengen is geen optie, vind dat ook geen gezicht..
In de breedte zie ik ook niet echt een probleem, en qua diepte.. Tsjah, uitkeping maken in schutbord. Ligt er maar net aan hoeveel ik tekort kom.
Hoogte kan ook nog een probleem worden, maar is op te lossen met bv een bultje op de kap.
Ben al weken, zo niet maanden, aan het zoeken naar turbo conversies, ook bij engelse clubs ,maar niks bekend over iemand die er een Fiesta RS blok in heeft hangen. De Fiesta is trouwens maar 2 jaar geleverd met dit blok, dus zullen er niet veel meer van zijn..
- Login of registreer om te reageren
TurboTijn schreef:
Nah lekker dan Mogen ze er ook wel bij vermelden
Klopt, vind ik ook! Ik wilde deze spiegels ook kopen maar gelukkig heb ik er eerst veel over gelezen.
- Login of registreer om te reageren
Ik heb ook dit soort spiegels erop zitten, maar het zicht valt mij nog wel mee. Oke de rechter spiegel zit er voor de sier op, maar de linker is prima bruikbaar.
Maar mocht je ze toch willen gebruiken, er zijn verhogertjes te koop waarmee ze ongeveer als die op pootjes komen te staan.
- Login of registreer om te reageren
Is zo een Ford Fietsa 1.6 (XR2i?) tegenwoordig niet een beetje zonde om te slopen..? En vind je het niet te lomp/groot?
Mij leek een Swift GTI blokje altijd wel wat mocht ik een nieuw mini-project beginnen, vanwaar heb je daar toch niet voor gekozen?
- Login of registreer om te reageren
Trouwens (misschien een beetje late reactie) een 850 werd origineel helemaal niet geleverd in 1984, toen hadden ze alleen 1000jes. Dan zou iemand er dus bewust een kleinere motor in gezet hebben? waarom zouden ze al die moeite doen voor om minder vermogen te krijgen?
- Login of registreer om te reageren
Misschien om een getunde 1300 Metro motor eruit te lepelen die de verkoper niet kwijt wil ofzo? Ik zou het ook niet weten, vond het ook al een gekke combo.
- Login of registreer om te reageren
Ow, late reaktie maar heb geen melding van nieuwe berichten gehad, kom hier nou toevallig ff.
Om toch nog ff antwoord te geven :
Door Sjoerd24, 08 jun 2009 17:26
Is zo een Ford Fietsa 1.6 (XR2i?) tegenwoordig niet een beetje zonde om te slopen..? En vind je het niet te lomp/groot?
Voor de duidelijkheid, heb hier een fiesta 1.6 RS turbo staan, geen XR2i !
Unieke auto welke slechts 2 jaar geproduceerd werd.
Inderdaad erg zonde , vonden ze bij de RS club ook. Zeker als je bedenkt dat er nog maar heel weinig van de fiesta's over zijn, en de mijne 11 jaar gestald heeft gestaan bij ford monteur .
Maar ik heb niks met Ford..
Turbotijn's 84'er Mini
Door Crispy, 01 jul 2009 18:01
Trouwens (misschien een beetje late reactie) een 850 werd origineel helemaal niet geleverd in 1984, toen hadden ze alleen 1000jes. Dan zou iemand er dus bewust een kleinere motor in gezet hebben? waarom zouden ze al die moeite doen voor om minder vermogen te krijgen?
Klopt helemaal, is ook een 1000 HLE. Maar met 850 blok.
En waarschijnlijk om de reden die Sjoerd24 al noemt.
- Login of registreer om te reageren
En, uh ja, blok is erg groot.
Maar als oa een v8 in het vooronder past, moet dit ook passen
Inmiddels nog steeds zoekende naar geschikte clubman voor dit project..
- Login of registreer om te reageren
Als je niets met Ford hebt waarom zou je dan ooit een blok van Ford willen gebruiken?
Ik denk dat je ook financieel gezien meer rendement haalt door de Fiesta aan een liefhebber te verkopen en dan zelf een ander blok zoeken ofzo. Maarja, liefhebbers vinden is niet zo moeilijk, maar iemand die er ook een redelijk bedrag voor wil geven een tweede.
- Login of registreer om te reageren
Blok wegdoen ? Zou niet weten waarom.
Ben juist happie met dit blok.
Liefhebbers voor alle delen die ik niet nodig heb, heb ik al gevonden.
Aangezien ik een rijdende carosserie heb staan, met extra blok en nog een boel, heb ik straks veel over. Bij de RS club zitten ze te springen op die delen
En aangezien een Fiesta RS turbo en onderdelen ,schaars zijn, zullen ze wel de hoofdprijs moeten betalen. En anders heb je nog zoiets als ebay..
Maar momenteel denk ik niet aan het blok verkopen
- Login of registreer om te reageren
En waarom dit blok ? Standaard veel pk's en makkelijk op te schroeven naar nog veel meer pk's.
- Login of registreer om te reageren
Jah in onderdelen is ook altijd een optie...
Maargoed, het is een mooi blok, zij het in mijn mening wat groot en zwaar voor een mini. Maar het verbaast me dat je een blok van Ford wil gebruiken als je echt totaal niet van Ford houd...
- Login of registreer om te reageren
Beetje vreemde motorkeuze, maar dat kan best lekkere resultaten geven.
Mijn voorkeur zou naar een moderne 16 klepper gaan. Een Ford Sigma 1.6 met throttlebodies is veel lichter en zit ook rond de 150pk (en draait 8000rpm )
Waarom geen Honda, eigenlijk?
- Login of registreer om te reageren
Het 1.6 rs blok heeft standaard 135 pk. Turbodruk opschroefbaar tot 150 pk en met grotere injectoren ed. is makkelijk 200 pk eruit te krijgen. En natuurlijk meer, maar zover reikt mijn budget niet.
Met een 150 pk zou ik tevreden zijn hoor
Waarom geen Honda ? Er rijden al een boel mini's met Honda blok..
Honda mist trouwens ook een turbo. Is er uiteraard wel weer op te bouwen, maar zover reikt mijn budget niet
- Login of registreer om te reageren
Mja, een (mooie) XR2i is eigenlijk al zeldzaam maar volgens mij is zo een RS nóg bijzonderder echt gewoon doodzonde om te mollen - daarom is het ook nog nooit gedaan...
Past zo een ding eigenlijk wel in een mini-neus? Daarnaast vrees ik dat het geheel beetje nose-heavy wordt. Mocht ik zelf nog een wild mini-project maken, denk ik liever aan een wat moderner 16v 1.3 blokje dan aan een 1.6. (moderner dan A series dan )
Maargoed, je moet uiteraard doen waar je zin in hebt.
- Login of registreer om te reageren
Maargoed, je moet uiteraard doen waar je zin in hebt.
Helemaal mee eens. En word het een gestrand project, dan gaat alles in onderdelen weg en ben ik weer een ervaring rijker
- Login of registreer om te reageren
En word het een gestrand project, dan gaat alles in onderdelen weg en ben ik weer een ervaring rijker
En de Ford club is een RS turbo armer
Maar hoe zit het met de afmetingen van het blok?
- Login of registreer om te reageren
Die rs turbo'tjes waren idd gemakkelijk op te drijven met beperkte middelen .
Heb zelf zo 1 gereden een 8tal jaar gereden .
Waren hevige beestjes in die fiesta,benieuwd wat dit gaat worden .
Succes
- Login of registreer om te reageren
Gister de zwarte mini verkocht, vandaag een hele mooie Clubman Estate opgehaald
- Login of registreer om te reageren
RE: Turbotijn's 84'er Mini
Ingediend door TurboTijn op di, 07-04-2009 20:36
Heb pas een paar maanden mijn eerste Mini. Een oldtimertje uit 1984. Zou een 1000HLE moeten zijn maar achteraf bleek het een 850cc te zijn Vorige eigenaar heeft er al een boel aan verspijkert. Oa is de auto enkele jaren geleden overgespoten en voorzien van electrisch panoramadak. Er zitten wielkuipverbreders op en dikke 13" velgjes. Voor worden de velgjes binnenkort voorzien van Yokohama A539'ers.
Heb qua uiterlijk weinig te veranderen. Wil hem wel nog een cm of 7 verlagen (High Lows ?)
Wil nog het interieur strippen, rolkooi erin, brandblussert ed, kuipjes...
Motorisch is de bedoeling om er een Swift turbo, Metro turbo, Reno 5 oid turbomotor in te lepelen. Of misschien een vtec.
Heb hier geen ervaring mee en aangezien ik inmiddels aardig besmet ben met het Minivirus, zijn er plannen om dit eerst te proberen in een 'proef Mini'. Zonde om de slijptol in mijn huidige Mini te zetten met aardige kans op een gestrand project
Voor de foto geilers :
Stoelen zijn inmiddels vervangen voor Sparco's
Me dakkie
Verder nog bougies en bougiekabels vervangen en ook een zwaardere accu geplaatst.
Heb nog leuke spiegels binnen gekregen dus die gaan er eerdaags ook op :
Oja, kwam ook nog een donatie vd vorige eigenaar tegen
Verder nog bezig met electrische ontsteking maar wil niet helemaal passen
Grtz Martijn