Kruimelpad
Verbouw van mini (ex mini-boy)
RE: Verbouw van mini (ex mini-boy)
Ingediend door paneermeel op di, 26-03-2013 19:30
Op de rollen geweest
Dan is alleen nog de vraag wat kwam eruit aan pony's
- Login of registreer om te reageren
Zo'n Koso dash is echt gaaf. Ik ga er waarschijnlijk ook 1 gebruiken voor m'n VTEC project.
- Login of registreer om te reageren
61,9 paardjes!!!
Met gare gaskabel en verlopen ontsteking.
Vandaag nieuwe ontsteking gehaald, en loopt gelijk wel stukkie beter.
Binnenkort nog maar eens buurten bij meneer Jaap.
- Login of registreer om te reageren
Ben net even langs geweest en kolere wat is tie mooi!!!
Mooi in de zon, echt een heel dik ding!
Nu wist ik hem wel te vinden, zo spiegelend wit vol in de zon is niet te missen.
- Login of registreer om te reageren
Maak mij nou niet gek. Ik krijg er eigenlijk steeds meer spijt van. Haha.
Eerst de pks nu de kleur weer. Hahah. Nee. Ik wens je er heeeel veel fun en veilige kmrs mee
- Login of registreer om te reageren
R van Engelen...
Kwam ik jou van de week nou ook nog tegen bij praxis sliedrecht?
Kleine update, heb de deurpanelen en dashboard bekleed met "kunst" alcantara even zolang ik nog moet wachten op de carbon onderdelen.
Fotos zal ik zsm plaatsen.
Fijne dagen allemaal
- Login of registreer om te reageren
Ik ben zaterdag wel 2 keer er langs gereden, maar niet stil gestaan.
Was rond 9 uur in de ochtend en een uur of half 5 in de middag.
- Login of registreer om te reageren
nou, na een tijdje maar weer eens een kleine update!
afgelopen tijd veel klusjes in het buitenland gehad voor mijn werk, en op dit moment terwijl ik dit berichtje maak zit ik in Guwahati - India!
Na een grove technische inspectie het volgende vervangen:
Contactpuntjes
Condensatortje
Verdelerkap
Bougiekabels
klepdekselpakking (olielekkage nie normaal)
Kachelkraantje op het blok ipv los afsluitertje tussen de slangen.
2 nieuwe remschijven voor + Blokken.
Laatste paar dagen had ik problemen met ....??
Als de auto stationair liep, niks aan het handje. maar als ik iets gas gaf ging de auto stotteren en mijn radio ging uit!!!
Na wat meten hier en daar (dacht eerst aan een kabelbreuk van het contactslot oid) vond ik het probleem! Bij stationair draaien van de motor was er 16,8 Volt aanwezig, maar bij iets meer toeren had ik al gauw 20 Volt!
Conclusie: Spanningsregelaar kapot van de dynamo (intern).
Dus Hoppp, op de zondag naar de Mini-specialist nieuwe dynamo gehaald!
En het rijd weer allemaal als een zonnetje!
En natuurlijk weer even na een verwen poetsbeurtje glimtie weer best!
als ik weer thuis ben zal ik zsm even wat foto's plaatsen van het intereur wat ik eerder al ietsje onder handen heb genomen!
- Login of registreer om te reageren
Gaat lekker!
Ben veel van huis de laatste tijd, zit veel voor mijn werk in het buitenland.
Toch gaat alles gestaag door.
Ben op dit moment een blokje aan het opbouwen, omdat het huidige blok wat er in ligt verschrikkelijk olie lekt!
Heb een blokje bijgekocht 1300, en die helemaal gereviseerd.
Nieuwe lagers, keerringen, verfje, koppeling, zuigers, alles eigenlijk
Op dit moment zit ik weer in Nigeria, en staat de Mini bij een inbouwspecialist, JAJA want er komen wat leuke dingetjes in te staan
Niet dat ik het zelf niet kan, maar heb er simpelweg gewoon geen tijd voor
Ik plaats even wat foto's als ik weer thuis ben!
- Login of registreer om te reageren
Net een foto voorbij zien komen van deze mini bij de inbouwer in Arkel.
Had hem in eerste instantie niet herkend, leek op de foto wel roze.
Maar daar was iig de complete interieur er uit.
Ben benieuwd wat er in komt/in is gegaan.
- Login of registreer om te reageren
zooooooooooooooooo, we zijn weer uit de winterslaap!
Er in intussen alweer een hoop gebeurd met de mini.
zoals r van engelen al schreef, staat hij bij een interieurbouwer in arkel, een maatje van me.
Ik zal zsm even wat spiekfoto's plaatsen!!!!
ook heb ik goed nieuws wat het hartje betreft van de mini....
pompompom... NIEUWE AANWINST!
Vers van de pers!
specs van de motor:
CILINDERKOP 12G940 A + big valve
NIEUWE KLEPGELEIDERS 3-hoeks geslepen
Alle klepzittingen 3-hoeks geslepen
Cilinderkop geslepen op juiste compressieverhouding
EXTRA STRONG KLEPVEREN
Chrome GLANS HIGH LIFT KLEPPENDEKSEL
CHROOM T-profielen
1,5:1 MINISPORT ALLUMINIUM Klepstoters
CILINDERBLOK 1275 A + SERIE 1380CC
CILINDERBLOK GEHOOND NAAR 73.5mm!!
GEVLAKT OP JUISTE COMPRESSIEVERHOUDING.
POWERMAX ZUIGERS 20.659
Lichtere en gebalanceerde A + drijfstangen
OIL OVERDRUKKLEP
HOGE CAPACITEIT WATERPOMP
HOGE CAPACITEIT OLIEPOMP
NOKKENAS KENT 286 BILLET/ nokvolgers / HOGE DRUK EN Capaciteit oliepomp / DUPLEX DISTRIBUTIEKETTING
KRUKAS 1275 A +
krukaslagers BIG END
KOPPELLING
Lichtere en gebalanceerde VERTO koppelingssamenstel
GEARBOX UPRATED 4Speed 4SYNCRO
CENTRALE OLIE PICK UP.
3.1 EINDAANDRIJVING
Verwachtte vermogensopbrengst ongeveer 115PK!
Misschien nog een Turbocharger?
Ook hiervan zal ik spoedig wat foto's plaatsen!
Ik hou jullie op de hoogte
- Login of registreer om te reageren
Nou vanmiddag op de open dag stond hij een partij mooi daar binnen!!!
Zoals het er nu naar uit zien word dit de dikste mini die ik ooit gezien heb!
En dan is ie nog niet eens helemaal af
Ben heel erg benieuwd naar het eind resultaat
- Login of registreer om te reageren
Jawel alleen wacht even op toestemming om hem te plaatsten.
Weet niet hoe Tourdemini hier tegenover staat.
- Login of registreer om te reageren
Ja had me goede camera ook niet bij me.
Maar wil ook niet te veel verklappen he, anders is het eind resultaat weer minder indrukwekkend.
- Login of registreer om te reageren
Zo jongens, weer tijd voor een update na lange tijd!
Na lang wachten is het interieur BIJNA helemaal klaar! en moet zeggen, ben verschrikkelijk blij met het resultaat!!!
Things to do:
* Nieuwe deuren hangen
* Brandstofpomp + drukregelaar plaatsen ivm met nieuwe 1380cc 115+ Pk hartje
* Custom Made Uitlaatsysteem laten maken bij **** in Den haag...
* Laatste hand leggen aan de electronica van dashboardje en ICE
* Nieuw kleurtje op de mini
* Nieuwe brommer erin hangen...
* Auto laten afstellen op de bank bij jeweetwelwie
Even tussen de bedrijven door, ik heb een 123Ignition "TUNE" gekocht die volledig met de laptop te mappen is. Degene die de mini gaat afstellen op de bank is hier specialist in. Doormiddel van 2 curves kan ik met een schakelaar kiezen voor "alles" of "Relaxed"..
De onsteking was niet goedkoop dus hopen dat het wat is!
Hieronder even wat lekkermakende foto's voor de Custom MINI lovers onder ons
(let niet op alle stof en de slechte kwali foto's )
Sneakpeak van de Ice en custom instrumentenpaneel:
Het MOOISTE wat ik ooit in een auto gezien heb, de Koso Dash:
Wilde graag 2 foto's van het nieuwe hartje er bij zetten, maar op Photobucket staat dat de afbeeldingen netjes 640x480 zijn maar het forum geeft aan; afbeelding te hoog/breed Ook kleiner geprobeerd werkt niet.... Dan komen die later nog wel!
Tot de volgende update, en laat even je mening horen!
- Login of registreer om te reageren
Damn... als je het dan hebt over 'custom'
Savage switches, errug mooi! (heb ik zelf ook naar zitten kijken) Maar ik kwam er niet uit of je ervoor kunt zorgen dat ze allemaal dezelfde kleur kunnen hebben
Ik wilde nl alles rood ipv blauw!
Ik denk dat je die 1380 ook wel nodig hebt met al dat extra gewicht erin
wordt het een volledig nieuw kleurtje?
KOSO dash heeft wel veel weg van een dash van een motor, of vergis ik me daarin?
- Login of registreer om te reageren
Arie B schreef:
Damn... als je het dan hebt over 'custom'
Savage switches, errug mooi! (heb ik zelf ook naar zitten kijken) Maar ik kwam er niet uit of je ervoor kunt zorgen dat ze allemaal dezelfde kleur kunnen hebben
Ik wilde nl alles rood ipv blauw!
Ik denk dat je die 1380 ook wel nodig hebt met al dat extra gewicht erin
wordt het een volledig nieuw kleurtje?
KOSO dash heeft wel veel weg van een dash van een motor, of vergis ik me daarin?
Klopt arie! Koso is ook een merk die eigenlijk origineel is gemaakt voor motoren maar intussen erg gewild bij autoliefhebbers!
Heb dit dashboard ergens van een engelse site af met een elektronische bak-sensor voor een classic mini! Dus hopp, baksensor er op, rondje rijden met gps aan en afstellen, klaar!
Als je eventueel geinteresseerd bent in de Savage Switches, ik lever deze zelf!
Zijn in 4 kleuren te krijgen; rood, blauw, groen en amber(oranje).
Alle schakelaars kunnen apart besteld worden met ledkleur naar keuze!
Als je een pm stuurt wil ik je wel even mijn brochure opsturen voor deze schakelaars....
1 nadeel, ze zijn niet goedkoop! 23,- per stuk uit mijn hoofd.
- Login of registreer om te reageren
Jaja, met trots mag ik presenteren het resultaat van de ICE!!!!!
link
- Login of registreer om te reageren
Ziet er zeer netjes uit!!
Ben zeer benieuwd wat voor je kleur je erop gaat spuiten!
Succes er verder weer mee.
Groeten Bart
- Login of registreer om te reageren
Hoi,
ik heb paar vragen mbt KOSO dash.
Welk type heb je en was het makkelijk aan te sluiten (zit er alles bij)? Ik zoek een leuke dash voor mijn vtec conversie. Heb nu een vapor trail tech, maar dat is het eigenlijk net niet.
Ook zou ik graag willen weten of alle kabels te verlengen zijn met eenvoudige tweelingsnoer, of dat daar speciale kabels voor nodig zijn (vtec ligt achterin dus kabels worden langer)
gr René
- Login of registreer om te reageren
tourdemini schreef:
Jaja, met trots mag ik presenteren het resultaat van de ICE!!!!!
link
Tip:
Zonder de 'm.' krijg je grotere foto's gepresenteerd.
Die 'm' versie is namelijk voor mobiel apparaten.
Je komt dan hier uit:
link
- Login of registreer om te reageren
Tefflar schreef:
tourdemini":2gt8qf6p]Jaja, met trots mag ik presenteren het resultaat van de ICE!!!!!
link
Tip:
Zonder de 'm.' krijg je grotere foto's gepresenteerd.
Die 'm' versie is namelijk voor mobiel apparaten.
Je komt dan hier uit:
link[/quote:2gt8qf6p]
Thanx!!!!!
- Login of registreer om te reageren
Rene-mini schreef:
Hoi,
ik heb paar vragen mbt KOSO dash.
Welk type heb je en was het makkelijk aan te sluiten (zit er alles bij)? Ik zoek een leuke dash voor mijn vtec conversie. Heb nu een vapor trail tech, maar dat is het eigenlijk net niet.
Ook zou ik graag willen weten of alle kabels te verlengen zijn met eenvoudige tweelingsnoer, of dat daar speciale kabels voor nodig zijn (vtec ligt achterin dus kabels worden langer)
gr René
René,
Als je even bij mijn eerste post kijkt zie je welk type ik heb gekocht. Zoek maar eens op google naar digital speedos..
Ik heb deze gekocht samen met de baksensor speciaal voor de classic mini, maar dat gaat voor jou niet op als je er een Vtec in hebt liggen..
Je moet wel beetje electronica begrijpen om de koso dash aan te sluiten...
Wat er Niet bijzit;
Snelheidssensor (als het maar een pulsgever is werkt het)
Wat er wel bijzit;
Kabelboom met +- 30 aansluitingen van ongeveer 40cm lang vanaf de stekker
2x temperatuursensor (olie/water)
Pittige handleiding...
Je kan de bedrading verlengen, let wel op dat je emc afgeschermde kabel/draad gebruikt ivm de lange lengte die je gaat krijgen, en zal storing veroorzaken op vooral je rpm signaal en vlotterniveau.
Vlotters die ingesteld kunnen worden zijn 0-300 ohm en 0-550 ohm, nu weet ik niet precies wat de weerstandswaarde is van een mini vlotter maar ik heb zelf een omvormkastje gemaakt die eigenlijk alle vlottersignalen omzet naar de door Koso gebruikte waarden (meer info PM).
Mocht je hulp willen bij deze dash wil ik je best helpen. Ben ook leverancier van Koso sinds kort dus de dashboards kunnen bij mij besteld worden....
Succes
- Login of registreer om te reageren
Kijk, dat is nou een reactie waar ik iets mee kan!
Ik wacht de testfase van de vtec nog even af, kan even duren. Maar zodra het ''opleuken'' begint neem ik contact op.
gr rene
- Login of registreer om te reageren
Ik zag de foto's idd vandaag voorbij komen op facebook.
Dat word morgen ff langs Arkel rijden en hem van dichtbij gaan bekijken xP
- Login of registreer om te reageren
Ik heb uiteindelijk ook een Koso dash gekocht, namelijk de RX2N GP style. Daar zit gewoon een losse snelheidssensor bij die je kan aansturen met een magneetje op een aandrijfas.
- Login of registreer om te reageren
The Puritan schreef:
Ik heb uiteindelijk ook een Koso dash gekocht, namelijk de RX2N GP style. Daar zit gewoon een losse snelheidssensor bij die je kan aansturen met een magneetje op een aandrijfas.
Is dat verschillend van de mijne, is ook een RX2N geloof ik!
Kan er inderdaad gewoon losse sensoren bij kopen die dmv van magneetje werken!
- Login of registreer om te reageren
De GP style is wat uitgebreider. Oa geheugen voor hoogst behaalde snelheid, 0-100 meting temperatuur waarschuwingen, Instelbaar shift- en preshift light. Kijk maar op Koso europe voor meer info.
- Login of registreer om te reageren
tourdemini schreef:
Sneakpeak van de Ice en custom instrumentenpaneel:
Ik ben nog op zoek naar een laadsysteem waarschuwingslampje. Met een accu symbooltje erop. Kan jij die leveren of weet je een adres waar ik er 1 kan kopen? Dat is 1 van de weinige dingen die mist op het Koso dash.
- Login of registreer om te reageren
@ the puritan:
Bedoel je deze :
Je kan trouwens kiezen voor halfopbouw of inbouw. Die brede ring die achter de schakelaar zit kun je er tussenuit halen!
- Login of registreer om te reageren
tourdemini schreef:
Jaja, met trots mag ik presenteren het resultaat van de ICE!!!!!
link
jammer dat je ingelogd moet zijn op facebook om ze te kunnen zien...
(en idd, ik heb GEEN facebook )
- Login of registreer om te reageren
BadBert schreef:
tourdemini":1orceoed]Jaja, met trots mag ik presenteren het resultaat van de ICE!!!!!
link
jammer dat je ingelogd moet zijn op facebook om ze te kunnen zien...
(en idd, ik heb GEEN facebook )[/quote:1orceoed]
Geef me even een momentje dan zet ik de foto's even in photobucket en hier op het forum!!
- Login of registreer om te reageren
Je bent niet de enige hoor zonder facebook. Ik doe er ook niet aan mee.
- Login of registreer om te reageren
RE: Verbouw van mini (ex mini-boy)
Ingediend door tourdemini op di, 26-03-2013 14:55
Zo,
bij deze maar is een nieuw topic gestart om jullie op de hoogte te houden van de vorderingen van de "verbouwing" van de ex-miniboy.
Zoals misschien vele ondertussen al weten is de auto van dennis sinds 13 maart in mijn bezit. Ik ben sowieso van plan de auto weer lekker vaak mee te nemen naar clubdagen, meetings en tourtjes.
Mijn schoonvader is altijd autoschade hersteller geweest, en nog steeds druk met auto's voorbewerken, opknappen en spuiten.
en zelf ook in bezit van een paar mooie auto's namelijk:
Alfa Romeo Giulia Super 1600 LUSSO (1977)
Volvo P544 "kattenrug" (1961)
Triumph Spitfire (1971)
Hij is op dit moment bezig nog een auto van mij op te knappen, een Opel GT uit '71.
Daarnaast maakt hij ook mallen voor een bedrijf wat carbon delen maakt voor de racerij en anderhande toepassingen (lld te harmelen).
Dus zoals jullie al verwachten komen er de komende tijd een hoop carbon delen in de mini terecht.
Boodschappenlijstje voor de mini:
Custom made dash, carbon.
Koso RX2n Digital Speed/tacho dash unit
Zijpanelen voor deuren in Carbon overtrekken (bestaande zijn al glasvezel)
Dak, achterbank en alle overige delen bekleden met alcantara (antraciet)
En natuurlijk alles wat de revue nog gaat passeren :-p
allereerst misschien leuk om het filmpje te zien van de mini op de DYNO bij speedcentre afgelopen vrijdag!
[youtube:9kzl10dt]tlzIkzf74Q4[/youtube:9kzl10dt]
Ik ben alvast even begonnen met wat nutteloze bedrading weg te knippen
i'll keep you guys updated!