Kruimelpad
Vtec conversie van vtekkie
RE: Vtec conversie van vtekkie
Ingediend door Dennis op vr, 28-01-2011 07:24
Ziet er erg netjes uit. Heb jij je schutbord nog extra verstevigd, want je zaagt er toch wel een heel groot stuk uit de dwarsbalk. Ik las waarschijnlijk toch een stevige pijp achter mijn dashbord, dat heb ik bij de Suzuki Mini ook gedaan. Heb jij nog iets aan je voetenbak gedaan qua versteviging?
Dennis
- Login of registreer om te reageren
de bak in mijn schutbord is gemaakt van 2mm plaat en die construktie is stevig genoeg, verder heb ik een extra balk gelast tussen de 2 torens van het subframe, m'n voetenbak is niet extra verstevigd, heb wel dmv 2 extra steunen het subframe verlengd tot onder de voetplaat en die aan de binnenzijde met contraplaten bevestigd
- Login of registreer om te reageren
Ziet er gaaf uit!! mooi subframe ook!
hoe is de koeling met de radiator achterin?
Is het een b16 of b18 blok..
Veel succes met de vtec mini! wellicht komen we elkaar eens tegen! vind het altijd erg leuk andere vtec conversies te zien!
Groet Christian.
- Login of registreer om te reageren
Netjes hoor! Ik ben zelf (nog steeds) bezig met een RWD conversie, hopen dat die ooit af komt.
- Login of registreer om te reageren
>Helichris"]Ziet er gaaf uit!! mooi subframe ook!
hoe is de koeling met de radiator achterin?
Is het een b16 of b18 blok..
het is een b16a2 blok, Koeling achterin werkt goed,heb nog wel een extra difuser gemaakt voor betere warmte afvoer. Mischien kom ik 16 okt nog wel naar de meeting, vind het ook leuk om andere vtec mini's te zien, ik was helaas vorig jaar de enige.
gr.Rob
- Login of registreer om te reageren
Timmio85 schreef:
Netjes hoor! Ik ben zelf (nog steeds) bezig met een RWD conversie, hopen dat die ooit af komt.
Rwd zou ook mijn volgende keuze zijn, en mijn advies, dwing jezelf om 1 a 2 keer in de week iets aan je mini af te maken al is het nog zo'n lullig klusje, dan blijf je nl vooruitgang zien en blijf je gemotiveerd, ik heb zelf 6 maanden over mijn conversie gedaan
- Login of registreer om te reageren
Ik heb de koeling gewoon voorin. Wel een honda radiateur, en zodanig aangepast dat hij geen warme lucht uit de motorruimte aanzuigt.
Schutbord is volgens mij niet aangepast.
Kijk eens op www.duckmanton.net dat is de site van de vorige eigenaar van mijn mini. Je vind er vele foto's, uitleg, tips en links mbt de conversie.
Ook heeft hij alle problemen en bijbehorende oplossingen beschreven die na de bouw tijdens het rijden aan het licht kwamen.
Je zult er veel nuttige info vinden.
- Login of registreer om te reageren
Leuk zeg dat er toch wat meer vtec minis in NL zijn!!
Ik heb de koeling ook voorin (CRX radiator) Koeling is ok, maar in de file pittig warm... Wel net oliekoeler erbij gemaakt want op het circuit werd de olie erg warm!
(B18C6 blok)
hopelijk tot op het circuit of andere meeting!
Groet Christian.
- Login of registreer om te reageren
TurboTijn schreef:
Ik heb de koeling gewoon voorin. Wel een honda radiateur, en zodanig aangepast dat hij geen warme lucht uit de motorruimte aanzuigt.
Schutbord is volgens mij niet aangepast.
Kijk eens op http://www.duckmanton.net dat is de site van de vorige eigenaar van mijn mini. Je vind er vele foto's, uitleg, tips en links mbt de conversie.
Ook heeft hij alle problemen en bijbehorende oplossingen beschreven die na de bouw tijdens het rijden aan het licht kwamen.
Je zult er veel nuttige info vinden.
Mooie mini hoor, Ik zie dat bij jou de neus verlengd is (bij de Mini dan..haha)Bij mij is alles in de standaard neus gebouwd daarom moest de radiateur naar achter verhuizen ook voor een betere gewichtsverdeling in de auto.
- Login of registreer om te reageren
Knap hoor, bij mij past het maar net, dus bij jou zal het wel helemaal krap aan zijn
- Login of registreer om te reageren
Een verlengde neus vind ik niet mooi, maar de koeling achterin lijkt me ook niet ideaal. Misschien zorgt het wel voor een betere gewichtsverdeling, maar al die pijpen onder de auto en de extra koelvloeistof brengt weer meer gewicht in de schaal.
Qua gewicht is een Suzukiblok toch onverslaanbaar
Dennis
- Login of registreer om te reageren
ik heb zelfs een b18c6 blok met radiator en turbo in een standaard ronde neus gezien!! knap werk!! mijn b18 zit in een clubman front.. vind ik toch mooier dan een verlengde neus!
maar petje af hoor vtekkie!!! standaard neus met b16 blok!! hopelijk kan ik het eens in levende lijve bewonderen!
Gr C
- Login of registreer om te reageren
Als je stevig in je schutboard zaagt en je inlaatspruitstuk inkort, past het blok wel. De koeling zal dan wel problematisch zijn, want een fatsoenlijke maat radiator kun je niet meer kwijt.
Dennis
- Login of registreer om te reageren
Heb aan het blok of inlaatspruitsuk niets hoeven aanpassen, heb ook maar 3mm over tussen blok en schutbord en ook 3mm tussen uilaatspruitsuk en grille, en over het extra gewicht, die paar kilo leiding en koelmiddel compenseer ik wel met een weekje Sonja Bakkeren maar ben wel blij met wat meer kilo's op de vooras en door de betere gewichtsverdelingis de auto wel super neutraal in de bochten.
- Login of registreer om te reageren
Ok, maar er is wel een gigantische hap uit het schutboard en de dwarsbalk gegaan. Ik denk toch dat een Vtec al gauw 30-40 kg zwaarder is dan de Suzuki, als ik dat ga afvallen kan ik direct zo'n ding met 6 plankjes gaan bestellen
Dennis
PS Trekt de waterpomp dat extra volume wel?
- Login of registreer om te reageren
haha, nee het ging alleen om het extra gewicht van de radiateur achterin,de vtec is idd iets zwaarder maar er zit ook zo'n 70 pk verschil tussen en dat extra gewicht op de vooras heb je gewoon nodig om alles op de weg te houden,waterpomp kan het extra volume prima aan,maar een electrische waterpomp zit wel in de planning alleen om de motor wat minder te belasten, de bak in het schutbord is gemaakt van 2mm plaatstaal wat dikker is dan waar de orginele balk van gemaakt is alles is ook volledig doorgelast en is onderdeel van de orginele dwarsbalk geworden .....
- Login of registreer om te reageren
RE: Vtec conversie van vtekkie
Ingediend door vtekkie op vr, 28-01-2011 01:45
hallo allemaal, ik ben al een paar keer gevraagd of ik niet een topicje wilde maken van mijn vtec conversie, nou bij deze dus, Hier alvast een paar foto's
http://img253.imageshack.us/i/vtecframe5.jpg/
http://img225.imageshack.us/i/vtecframe1.jpg/
http://img403.imageshack.us/i/vtecframe3.jpg/
http://img406.imageshack.us/i/fotosrobmobiel627.jpg/
http://img806.imageshack.us/i/fotosrobmobiel686.jpg/
http://img808.imageshack.us/i/fotosrobmobiel661.jpg/
http://img440.imageshack.us/i/fotosrobmobiel720.jpg/