Die mini heeft hier een tijd te koop gestaan
Ziet er uit als een mooi project. Let wel dat het voorsubframe voor een handschakel blok anders is als een automaat.
Blokje ziet er wel best netjes uit, niet zo pekkig als mijn oude in ieder geval
Veel succes!
- Login of registreer om te reageren
RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87
Ingediend door hans1980 op ma, 23-08-2010 14:30
Hoi,
Heb sinds kort een mini 1000 mayfair automatic het beestje heeft nog apk maar ging dit nu niet meer halen ben ik bang.
Heb de auto naar huis gereden en nog wat rond gesjeest om het mini gevoel te leren kennen, en dat is me goed bevallen!
De bedoeling was om er een maandje mee te rijden en dan te gaan renoveren maar mij handen jeukten zo dat ik na 5 dagen rijden hem ben beginnen strippen.
Zoals gezegt was de staat van de auto slecht..
De automaat slipt in zijn top versnelling en achteruit, dit ligt volgens mij aan een koppeling die voor bijde versnellingen word gebruikt.
Ook is er langetijd met 10w40 gereden in de motor/bak! kan volgensmij niet goed zijn!
de olie was ook al heeeel lang niet ververst deze was gitzwart en zaten nogal wat dikke en dunne kloders in (koppaking) maargoed wilde het blokje onderhanden nemen of een handgeschakeld 998 blokeje met stage 1 erop ofzo.
Maar wil als eerst de body aanpakken.
Ook heeft de roestduivel goed zijn werk gedaan! De geheele neus moet vervangen worden inclusief parafaan! de binnenschermen zijn na wat kleine reparaties nog aardig gaaf.
Het paneel met de scharnieren aan de bestuurders kant mag vervangen worden, deze was gefixed met een plaatje rvs en stopverf ook het a-paneel mag vervangen worden aan deze kant.
Aan de bijrijders kant zijn deze delen nog geheel goed!
De bodem onder de voeten wat dicht gesmeert met poly-matjes en was ook lekker rot net als de binnen en buitendorpels.
Achter is de banaan al eens vervangen enkel is toen het paneel waar het klepje aan zit niet vervangen, dus dat is nu een soort kartelzooi met poly dichtgesmeerde zooi geworden haha :)" title="Evil" />
Bijde deuren zijn rot dus her wil ik een nieuwe huid op zetten ook de zijn bijde kleppen slecht op de randjes, eens kijken of ze te redden zijn.
Het idee is om de auto in zijn geheel wit te spuiten, dus ook de bodem en in de wielkasten.
Heb al witte lak en witte 2k coat liggen voor de body
De wielen die er onder zitten zijn de 12ince worstvelgjes met nog goede banden dus denk dat die gewoon blijven (al is 10ince ook leuk)
Wil ook alles opnieuw laten bakleden met zwart leer maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.
ga eerst de neus lassen en gebruik het subframe wat ik nog heb laten zitten als referentie. als de neus er op zit ga ik de subframes ook demonteren om die ook geheel op te knappen (of vervangen) daarna kan ik de body op zijn kant leggen om de bodem te doen.
Ik heb in middels het interieur er uit, de motor verwijdert en de geheele neus ondaan van roestig plaatwerk.
Enkel de binnen spatborden zitten er nog en die ga ik nu kaal maken en repareren om de schermen en front strax op te lassen het plaatwerk is al besteld dus kan hoop ik al snel gemonteeerd worden.
link
De witte stippen er gelijk afgehaald
link
Roest aan front en schermen
link
link
link
link
Het was tot nu toe veel slopen hoop binnenkort ook wat dingen te gaan maken
Grt Hans