CM: Technische Modificaties & Tuning

Beschrijving

Motortuning, ondersteltuning, elektrische modificaties, etc.

default

MEMS 1.6 defect SPI bj.94

Ingediend door Harrie Niemeijer op

Hallo  

ik een vraag mijn ECU van mijn mini SPI van 1994 is defect geen brandstof injectie meer 0.52 volt op de injector en nadat ik de ecu los heb gehaald zie je op een deel van de printplaat een behoorlijke verkleuring. Nu zie ik op ebay wel een aantal te koop alleen zijn deze van de MPI past deze ook op een SPI??

gr. Harrie

Carburateur verstopt

Ingediend door Floady op

Ik heb een mini met een hif44 carburateur, de motor is gereviseerd en terug in elkaar gezet.

Hij heeft goed gelopen maar 2 maanden stil gestaan, en nu start hij niet meer.

Ik heb alles nagelopen, en als ik benzine op de luchtfilter spray start hij en slaat hij weer af.

voor mijn gevoel is de carburateur benzine toevoer verstopt (er komt zeker benzine tot de carburateur).

Ik lees online dat dit kan gebeuren als hij stilstaat, dat verdampingen het verstoppen. wat kan ik het beste doen?

standaard differentieel vervangen door Quaife diffentieel

Ingediend door saco op

Binnenkort wordt mijn standaard differentieel vervangen door een Quaife Automatic Torque Biasing limited slip differentieel. Ik zal jullie mijn ervaringen laten horen. Ik verwacht geen torque steer, minder slip van mijn binnenste wiel en minder doorslippen in modder en zand. De diff komt in een 1982 Mk4 1000cc HLE welke ik voor regularities gebruik.

manual hofmann finish balancer

Ingediend door Willy1 op

Beste Mini-liefhebbers,

heeft iemand toevallig een maual voor een Hofmann FB-PK finish balancer.

Of: weet iemand de excacte werkwijze om met deze om te gaan?

Antwoord wordt zeer op prijs gesteld.

kent 286

Ingediend door Wilkwa op

Goedemorgen,

Ik heb een kent 286 nokkenas met 1.5 rokkers, weet iemand hoeveel graden deze moet hebben?

Ik lees verschillende waardes op internet.

Ik heb ook een verstelbare nokkenas tandwiel met dubbele ketting.

Groet,

Willem

Stille (suffe) uitlaat

Ingediend door Ycreak op

Hoi allemaal,

ik hobbel nu zo'n vijf jaar voor studie en werk met heel veel plezier door het hele land met mijn klassieke mini (15.000 kilometer per jaar), maar ik word helemaal gek van het gebrul van mijn uitlaat. Ik heb de auto reeds goed geisoleerd en de meest vriendelijke sport-uitlaat eronder zitten met tussendemper (RC-40), maar langer dan een uur op de snelweg is een kriem.

123 ignition

Ingediend door Willy1 op

Beste, dubbele carburateurs doen het naar de zin en nu ga ik 's omkijken naar een 123-ignition.

Zal mij dit merkbare verbeteringen in prestaties gaan opleveren?

Wat is jullie ervaring en de prijs, wat is een redelijke prijs hiervoor?

Ik ben benieuwd?

 

default

Hoofdremcilinder

Ingediend door Edwin&jolanda op

ik heb een mini uit 1991 998, en ben hem een beetje aan het opknappen en heb een vraag over het remsysteem.

kun je de hoofdremcilinder (ik heb er een met een groene band), vervangen voor een kleiner potje zoals de koppelingscilinder zodat je de rem bekrachtiger (die grote ronde pot) compleet wegkan halen?. Ik ben op YouTube mini's tegen gekomen die 2 van die cilinderpotjes naast elkaar hebben staan. Het scheelt enorm in ruimte 😀

ik ben benieuwd naar een reactie.

groet,

edwin

Smiths toerenteller laat twee keer het aantal toeren zien.

Ingediend door roga op

Ik heb een leuke Smiths toerenteller op de kop getikt. Een RVI 1003/00. Oftewel een "current sensing" meter. Aangesloten volgens schema. Hij laat echter twee keer het aantal toeren zien dan dat ie moet. Heeft iemand tips waar ik eens naar kan kijken? Heb ik de verkeerde meter voor mijn Mini? Is hij gewoon defect?

De meter.

Het schema.