Cooper herkennen voor dummies?

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Ik zie regelmatig Mini's rijden met Cooperlook. Hoe kan ik nou makkelijk ontdekken of het een Mini of een Cooper is?

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Misschien is het zelfs ook nog wel een Mini Cooper

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Berichtje van Connie (waarschijnlijk per ongeluk in deze thread?) gesplit naar http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=2090

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Quaff schreef:
Misschien is het zelfs ook nog wel een Mini Cooper



Jij altijd met die antwoorden die nergens op slaan! Je snapt toch wat ik bedoel of niet soms? :(

Verder staat er in Coopy's papieren; Rover Cooper, dus geen Mini Cooper.

RE: Cooper herkennen voor dummies?

tja, d'r is nu eenmaal een hoop verbouwt aan Mini's.
Een ding waar je vrij goed aan kunt zien of het een echte is: bouwjaar, Coopers kwamen alleen in de jaren 60 en 90 uit de fabriek gerolt. Al die '80-ers kun je dan meteen uitsluiten en er zijn heel wat vercoopert uit die tijd. Dus van de kentekenplaat is ook wat af te leiden. Jaren 60 kom je weinig tegen (gewone mini's uit die tijd zijn ook al interesant genoeg).
Verder natuurlijk de merktekens, al kunnen die ook veranderd zijn maar meestal blijft het bij een wit dakje en eventueel strepen bij de "nepperts".
Ook is natuurlijk het een en ander van het interieur en uitrusting af te leiden maar ook dat kan ff overgezet zijn.
Maar ik vind "een echte Cooper" pas echt als ie ff bij John Cooper garage is langsgeweest en de nodige modificaties onder kap heeft, de standaard jaren '90 coopers vind ik niet zo heel veel interesanter en meer bijzonder dan hun niet-cooper zusjes.
En of ioe daar is langsgeweest zie je niet als het certificaat tenminste niet voor de ruit ofzo zit :P

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Idd, Quaff. Het is altijd een Mini, misschien ook nog wel een Cooper.

Tja, deze vraag komt in diverse vormen regelmatig terug. Ook wat het nou eigenlijk helemaal uitmaakt. Het enige waar je van op aan kan is dat Coopers oorspronkelijk, toen ze uit de fabriek kwamen, wat pittiger waren dan de standaard Mini's (en op het laatst was zelfs daar geen sprake meer van). Maar elke Mini kun je tunen, een vlotter blokkie inleggen, etc.

Over de uiterlijke kenmerken van een Cooper is ook al heel veel geschreven. Bijvoorbeeld hier: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1839
Het begint over SPi en SPi Cooper, maar komt dan op uiterlijkheden. Feit is in elk geval dat je zonder veel problemen een Mini van ver- of ont-Cooperen, qua uiterlijk.

Herkennen is een kwestie van ervaring. Je leert bijvoorbeeld de diverse jaargangen een beetje herkennen. En als je dan een Mini ziet die waarschijnlijk van na, bijvoorbeeld, 1995 is, en hij heeft de uiterlijk kenmerken van een Cooper, dan is het vrij waarschijnlijk dat het ook een Cooper is, omdat het onwaarschijnlijk is dat iemand de moeite heeft genomen bij zo'n recente auto om het dak wit te spuiten.

Verder zijn er nog weetjes als dat er tussen 1975 (?) en 1991 geen Coopers gemaakt zijn, dus dat is ook alweer een houvast.

Maar goed, einde van het liedje wat mij betreft: boeie! Als je Richard z'n groene bekijkt dan lijkt het een Racing Green (standaard een 1000-je, maar wel met wit dak om op een Cooper te lijken) die nog wat meer dingetjes heeft gekregen om op een Cooper te lijken. Wat je er dan niet bijverteld krijgt is dat er ook een 1300 onder de kap zit die met wat tweaks menig Cooper het nakijken geeft.

Alleen bij de echt oude Mini's is het interessant of het echt een Cooper is, omdat die in de meeste gevallen gewoon meer waard is dan een gewone Mini van dezelfde leeftijd. En om het dan zeker te weten moet je je echt verdiepen in chassisnummers e.d.

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Maar waar zou ik naar moeten kijken qua uiterlijke kenmerken?

En wat is dan het daadwerkelijke verschil tussen een echte Cooper en een Mini met Cooperlook?

[edit]Ik ga wel ff bij die link van Eelke kijken.[/edit]

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Jij altijd met die antwoorden die nergens op slaan!

Nou zeg! Vooroordelen. Had ff tijd nodig.


Hoe goed is je Engels? Want Quaff heeft iets goed te maken:
link O:)

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Het is best lastig om coopers te herkennen uit de grote menigte inderdaad. :)

Zoals Eelke al zei mijn groene ex 1000 heeft ook een cooper look alleen de stickers ontbreken. Motorish is hij echter weer een stuk sneller dan de standaard fabriek af coopers. :)

I.i.g zijn de nieuwe coopers eigenlijk geen echte coopers. Bij de echte oude coopers werd er ook daad werkelijk motorish het nodige gedaan om hem sneller te maken.

De echte coopers zijn ook relatief oud. Ik weet de bouwjaren even niet precies uit m'n hoofd maar ze zijn allemaal van voor '80 Ze zijn ook realtief zeldzaam en veel geld waard.

Mini 970 Cooper (67 bhp @7500 rpm)
Mini 997 Cooper (65 bhp @6500 rpm)
Mini 1275 Cooper S (76 bhp @6000 rpm)

Dat terwijl de nieuwe coopers slechts 61 tot 63 (Mpi) bhp halen uit een 1275 blok.

Waar je een nieuwere (nep) Rover Coopers vaak aan kunt herkennen is de buitenkant. Meestal een wit dak en cooper stickers op de zijkant. Verder zijn het altijd 1275 motoren en hebben ze bv. standaard een toerenteller en een snelheidsmeter tot 180/200. Maar eigenlijk is zoals je zelf al aangeeft het kentekenbewijs geeft pas echt duidelijkheid.

Bij de oudere wordt ook het motornr. nog wel eens gebruikt om te achterhalen of het een echte Cooper (S) is of een immitatie.

RE: Cooper herkennen voor dummies?

In onderstaan verhaaltje zijn de jaren '60 Coopers niet meegnomen, zie zie je toch niet zo vaak :P
coopy schreef:
Maar waar zou ik naar moeten kijken qua uiterlijke kenmerken?



Jaren 90 cooper heeft wit dak, meestal witte strepen over de kap en striping op de zijklant met cooper embleem onder de achter-zij-raampjes (meestal, schijnt dat ze er niet altijd fabriek-af op zitten en worden er wel eens afgehaald). Verder standaard 12"x4,5" lm velgen. creme-witte merktekentjes met Cooper empleempje. Andere interieurs, welke precies weet ik niet waar igg zwart met rode strinping bij de carb. modellen.
Alle uiterlijke kenmerken zijn dus makkelijk na te maken dus toch ook maar even naar het bouwjaar kijken.
Uiterlijke verschillen tussen Mpi coopers en niet coopers weet ik niet precies maar dat zal ook wel uit een uitgebreidere uitrusting en wit dak e.d. bestaan.

En wat is dan het daadwerkelijke verschil tussen een echte Cooper en een Mini met Cooperlook?


bovengenoemde uiterlijke en een jaren 90 Cooper heeft altijd een 1275cc on-board, vaak meer vermogen dan zijn niet-cooper zusje met een 1275cc. Zo had de niet cooper carb een kleine carburateur en de spi had ook een paar pk minder dacht ik.

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Richard-T schreef:
I.i.g zijn de nieuwe coopers eigenlijk geen echte coopers. Bij de echte oude coopers werd er ook daad werkelijk motorish het nodige gedaan om hem sneller te maken.


Dat gaat alleen op voor de allerlaatste (MPi) Coopers. Die daarvoor (SPi en carb) waren wel degelijk potenter dan de standaard Mini's.

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Het hangt er maar vanaf wat je potenter noemt. :P

65 pk uit een 997 (3.67 diff) t.o.v. van de 61 van een 1275 Spi of Carb. Zie maar eens dat je het bijhoudt. :)" title="Evil" />

Waar ik eigenlijk meer op doel is dat de oudere coopers ook daadwerkelijk door cooper getuned zijn.

De laatste coopers zijn gewoon door Rover gebouwd.

Weet je overigens zeker dat de laatste Mini's allemaal het zelfde vermogen hebben? Ik dacht dat vermogens verschil bij latere modellen volgens mij ook nog steeds op ging? Ik dacht dat een Mpi knightbridge bv. minder vermogen heeft dan de Cooper. :?

Maar ik begrijp wat je bedoelt. Alleen blijf ik er bij dat er afgezien van de naam niks cooper is aan een nieuwe cooper.

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Euh, potenter is potenter. En dan wel potenter dan de standaard Mini, zo moelijk is dat toch niet te begrijpen, of wel? :)

Enne, getuned door Cooper? Hooguit getuned naar specificatie van Cooper, want de jaren '60 en '70 Coopers kwamen ook allemaal gewoon uit de fabriek, hoor. Of dacht je dat die allemaal naar East Preston gingen om door John himself van lekkers voorzien te worden? :P

Bovendien heeft JC bij de ontwikkeling van de RSP Cooper (de eerste van de 90-er Coopers, waar de latere mainstream carb coopers direct op gebaseerd waren) volgens mij ook een vinger in de pap gehad. Maar dat weet ik niet zeker.

En ja, alle MPi's hebben hetzelfde vermogen, voor zover ik weet. Wat een Cooper een Cooper maakt bij de MPi's zijn het witte dak, witte strepen en drie klokjes in het dashboard.

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Nee dat de oude Coopers niet bij Cooper zelf getuned werden dat weet ik. Zo blond ben ik nou ook weer niet hoor. :P Maar er zaten/zitten i.i.g door Cooper ontworpen onderdelen op. En dat kan je bij de nieuwe echt niet zeggen. En ik weet dat een Cooper wel iets sneller is dan een standaard Mini maar zet een nieuwe Cooper eens uit tegen een echte Cooper! Dan blijft er niks maar ook helemaal niks over van de nieuwe Cooper. :) Vandaar mijn vraag over potenter. ;)


Inderdaad heeft JC een vinger in de pap gehad bij het ontwerpen van de RSP Cooper maar met deze vinger is verder niet zo heel veel gedaan. Helemaal niks zelfs. |:( Sorry maar er blijft niks Cooper aan een nieuwe Cooper behalve de naam hoe je het ook wend of keert. :)

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Ben ik niet met je eens. Ze maken misschien minder aanspraak op de naam dan de originele Coopers, maar ze hebben nou eenmaal betere prestaties dan hun standaard broertjes en zusjes. Dus als je het zo "wendt of keert" is er wel degelijk [i:24aise00]iets[/i:24aise00] Cooper aan de nieuwe Coopers. In de zin dat "Cooper" van oudsher de aanduiding voor de snelle versie is, dus.

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Oké, ik zal even vertellen waar het nou om gaat. Ik heb een "Mini Cooper" te koop zien staan voor belachelijk weinig.
Hij is van eind 1991, heeft wel een wit dak en van die "striping" aan de zijkant.

Verder weet ik er niks over, er zal waarschijnlijk iets mee zijn. Er zit ook geen APK meer op.

Aangezien ik niet in de buurt woon van die auto, kan ik niet zomaar even langs rijden en kijken wat het voorstelt. Ik heb niks tegen "gewone" Mini's, maar ik houd gewoon niet van die omgebouwde dingen.

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Er is niks mis met ver-Cooperen, zolang je niet net doet of het een echte is. Als het gewoon om je eigen auto gaat is het een beetje zielig, als het om een auto gaat die je wil verkopen is het oplichting. Hoewel je met een 90-er dan vooral je zelf in de maling neemt, want zo bijzonder is een 9x-er Cooper dus ook weer niet, zoals hierboven al aan bod kwam.

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Hihi, blijft leuk dat iedereen toch een eigen mening heeft. Alles kan tegenwoordig cooper zijn. De echte '90's JC-coopers zijn te herkennen aan de Cooper-s Works of sport-5 stickers op de zijkant.

Zelf heb ik Meany ook voorzien van imitatie Cooper S stickers omdat Meany uit budgetoverwegingen niet is voorzien van de JC-kit.

Maar bij de oude Coopers is het ook te zien aan het aantal bouten op waarmee de cilinderkop aan het blok was bevestigd. Coopers hadden een bout meer dan de 998 cc-tjes. (Of zat die bout nou ergens anders)

Maar voor de echte dummie is het dak af fabriek niet spierwit, maar Old English White. Of zwart, of Oranje of groen...

Shit, heb ik zelf het antwoord ook niet eens.

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Af-fabriek waren de daken van "echte" Coopers ook zwart, dus dat gaat alvast niet op. Tel je ook de latere Coopers mee, dan wordt het helemaal ingewikkeld, want daarvan is het dak Diamond White. Of opnieuw zwart. Overigens, als je je ineens verdiept in de kleuren wit die je je Mini eventueel kunt spuiten kom je erachter dat er niet zoiets bestaat als spierwit :)

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Eelke schreef:


Diamond White. Of opnieuw zwart. Overigens, als je je ineens verdiept in de kleuren wit die je je Mini eventueel kunt spuiten kom je erachter dat er niet zoiets bestaat als spierwit



Af en toe zie je nog wel eens slecht overgespoten Cooper look-a-likes. Maar je geeft het zelf al aan. Zoveel verschillende kleuren, het blijft ook maar "bij wijze van spreken".

Spierwit 8)

Groeten, Remco.

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Als je op verschillen in carosserie kijkt; het enige verschil dat er was tussen DE Cooper en gewone Mini( of het nu Austin of Morris was) is de schuin geplaatste spijl achter de grille om plaaats te maken voor een oliekoeler , en dat was nog niet eens zo bij alle Coopers zo.
De echte Coopers, ben ik eens met Richard-T, zijn in de jaren 60 gebouwd. John Cooper zat al in de Formule 1 en 2 in die tijd en reed ook in een Formule Junior die was uitgevoerd met een BMC A-serie motor met 1100cc inhoud. JC had gehoord over de Mini en zijn wegligging en lepelde zo'n Juniormotor erin om te experimenteren voor de racerij.
Echter Issigonis was hierop tegen, achter zijn rug om had JC contacten met het management van BMC en kreeg zo toestemming om een rallyeauto te bouwen. Issigonis zwichtte hiervoor op voorwaarde dat de maximum cilinderinhoud 1000cc bleef. En wat schetst onze verbazing dat , toen de 970cc uitkwam en de 1071cc daarna dat deze dezelfde boring hadden als de 1275. Eind jaren 60 werd JC buitengewipt omdat men hem te veel leges moest betalen, toen kwamen de GT's(1971).
In de jaren 90 werd de naam Cooper opgegraven als verkoopstunt ivm de teruglopende populariteit van de Mini, hup, motor van de Metro erin, luxer interieurtje en klaar is Kees.
Oh, sorry, off-topic.
Uiterlijke verschillen? NIKS (dat niet goedkoop is te immiteren).
Potenter ten opzichte van Mainstream? 2 hele pk's(RSP).

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Eelke schreef:
Ben ik niet met je eens. Ze maken misschien minder aanspraak op de naam dan de originele Coopers, maar ze hebben nou eenmaal betere prestaties dan hun standaard broertjes en zusjes. Dus als je het zo "wendt of keert" is er wel degelijk [i:335gccr5]iets[/i:335gccr5] Cooper aan de nieuwe Coopers. In de zin dat "Cooper" van oudsher de aanduiding voor de snelle versie is, dus.



Ik geef het op.

Ben je toch ook een lastig mannetje af en toe. :P

RE: Cooper herkennen voor dummies?

O:) Opletten wat je zegt, ik krijg graag gelijk, dus als je een gaatje open laat... :)

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Coopy schreef:

Hij is van eind 1991, heeft wel een wit dak en van die "striping" aan de zijkant.




Klinkt als een Rover Cooper. 1275 CC carburateur motor is waar je op mag letten.
Volgens mij verder geen andere uiterlijkheden die bepalend zijn. (een mini is gelukkig geen golf waar je een wannabe van kan maken door er andere velgen op te zetten en een GTi-badge erop te plakken.)

Maar hoeveel is weinig, en indien geen antiroestbehandeling ondergaan moet je inderdaad goed kijken op de bekende plekken, zet de motor aan en doe de oliedop eraf, indien de motor langzamer gaat lopen / afslaat is er iets goed mis met de compressie, check voor een groter dan gemiddeld olieplasje en voel voor het starten of de motor(kap) warm is (i.v.m. een kapotte accu / stroomvoorziening). Verder nog de blauwe rook bij het gasgeven. En dan heeft ie de "koop eens een mini voor dummies" test wel doorstaan.

RE: Cooper herkennen voor dummies?

RE: Cooper herkennen voor dummies?

De vraagprijs was €700,-, vond ik wel meevallen dus. Ik had gisteren een mailtje gestuurd en 's avonds was de advertentie verwijderd, dus ik neem aan dat ie hem verkocht had. Fijn dat die mensen ook het fatsoen hebben om je dat even mee te delen. :x

Ach... ik moet toch nog eerst van die rotte kever af :( .

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Da's inderdaad wel erg weinig voor zo'n autootje. Vreemd...

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Ik zag hem ook staan idd, op marktplaats toch?
Een rood/witte!

Maar voor 700 euro zal dat wel een 'rotte boot' zijn geweest...

Markos
(zijn rotte boot was nog iets duurder... :( )

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Ja een rood witte idd. Ik kan me ook niet voorstellen dat het wat geweest is, maar ik was wel nieuwsgierig wat het voor zou stellen.

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Het makkelijkste zie je het toch in het kenteken bewijs :+)

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Schijnt ook niet altijd even goed te werken, helaas.

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Ben ik met Eelke eens,

Ik meen dat er in een ander topic is gesproken over de aanduidingen in kentekenbewijzen.

Mini Mini's
Mini Cooper
Rover Mini Cooper,
etc.

Dus in het ergste geval maakt de fabriek een Cooper en rijdt je volgens de wet een Mini :P

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Vraag over '90 Cooper gesplit.

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Richard-T schreef:

Mini 970 Cooper (67 bhp @7500 rpm)
Mini 997 Cooper (65 bhp @6500 rpm)
Mini 1275 Cooper S (76 bhp @6000 rpm)

Dat terwijl de nieuwe coopers slechts 61 tot 63 (Mpi) bhp halen uit een 1275 blok.

Waar je een nieuwere (nep) Rover Coopers vaak aan kunt herkennen is de buitenkant. Meestal een wit dak en cooper stickers op de zijkant. Verder zijn het altijd 1275 motoren en hebben ze bv. standaard een toerenteller en een snelheidsmeter tot 180/200. Maar





De coopers dat ik van weet:
-997cc 61-64
-998cc vanaf 1964...
-Cooper s met een 1071cc moteurke.63-64
en toen al met servoremmen :D
-de speciale voor homologatie redenen 970cc Cooper S
slechts 1 jaar gemaakt 960 stuks. nogal uniek :D 64-65
-de 1275cc 75Bhp werd gemaakt van 64 tot 71.
- de Rover Coopers.

Correct me if I'm wrong!

Want dan moet ik dit op mijn site gaan veranderen.

Is trouwens nog niet online, voordat je het vraagt.

Ik wil 'nep' cooperlijnen op de motorkop.
Kan iemand me zeggen hoe breed die zijn en hoever van de rand van de motorkop?

thanks.

oja kan mij iemand die rover Coopers eens verduidelijken of zijn dat allemaal 1275cc carb en dan spi en mpi???

Want vergeef me maar jonge mini's (jonger dan 92) ken ik niet.

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Eelke schreef:

En ja, alle MPi's hebben hetzelfde vermogen, voor zover ik weet. Wat een Cooper een Cooper maakt bij de MPi's zijn het witte dak, witte strepen en drie klokjes in het dashboard.



Effe muggenziften, nu het topic toch weer is aangehaald. Zoals bekend was de MPI leverbaar in normale "Cooper" en "Cooper sportspack" (ik weiger dit ding een Cooper S te noemen) De volt- en olietempmeter waren alleen gereserveerd voor de Sportspack variant. Achteraf in te bouwen voor 280 euri. De "reguliere" Cooper had (slechts) een klokje.

default

RE: Cooper herkennen voor dummies?

[size=75:t9ijr7qr][Topics samengevoegd - Eelke][/size:t9ijr7qr]
Hoi,

Ik ben ( als keverfreak ) in het bezit gekomen van een Mini Cooper.
Hij is ingevoerd in 2000, staat als MIWI MK II ( ja, met een "W" ) op deel 1 en veel meer staat er niet op. ( ja, toelating 04-10-1991 )
Hij is rood, heeft witte spiegels, een wit dak, naam "Cooper" op het stuur, zwart leer interieur, 3 grijze tellers in een notenhouten dashbord ( gelijk aan deurstijlen ) en lm velgen, witte strepen op de motorkap met de naam "Cooper".
Je zou in mijn geval dus denken dat het een Cooper is.
Maar hoe weet ik nu zeker of het een "Cooper-looker" is of een originele Cooper ??

Ik vind 'm trouwens geweldig, heb als eerste auto toen ook ooit een Mini willen kopen en kwam in een kever terecht 8)

Het identificatienummer begint met : SAXXNNAMMBD en dan 6 cijfers

Alvast bedankt voor een evt. reaktie

RE: Cooper herkennen voor dummies?

allereerst: lees a.u.b. de FAQ, hierin staat o.a. in welk hoofdstuk je een topic kan openen.

ook staat hierin beschreven dat dit schitterrende forum een zoek functie heeft, als je zoekwoord: cooper invoerd gaat er een wereld voor je open.

er is al een topic over het wel of niet cooper-zijn.

maar om je vraag ff snel te beantwoorden... grote kans dat je een echte cooper hebt, een carburateur motor met 1300 cc. gebouwd vanaf 1990.

voor de rest WELKOM op dit forum...

gebruik de zoek functie en kijk eens in het wie-is-wie-topic en stel jezelf voor. we zijn net de Tros, 1 grote (mini)familie...

RE: Cooper herkennen voor dummies?

red flame schreef:
allereerst: lees a.u.b. de FAQ, hierin staat o.a. in welk hoofdstuk je een topic kan openen.


Het kan nog makkelijker: gewoon je ogen open houden als je een forum uitkiest om in te posten, want hier staan ook korte omschrijvingen bij.

Verplaatst.

RE: Cooper herkennen voor dummies?

SAXXNNAMMBD

Dat is het voorvoegsel voor de carburateur-Coopers (1275 cc) vanaf eind '90. Het motornummer zou moeten beginnen met 12A2A.
Dat er MIWI staat, laat maar weer eens zien dat ze bij de RDW ook niet allemaal zo nauwkeurig werken als je mag verwachten. Mk.II wordt door de RDW te pas en te onpas gebruikt voor ingevoerde Duitse Mini's, maar dat slaat natuurlijk nergens op. De echte mk.2 werd van '67-'69 gebouwd.

RE: Cooper herkennen voor dummies?

zuiver persoonijk is een 'echte' Cooper een oude versie..1071 ofzo, net zoals een echte Bugatti een oude is en geen Veyron (die ik ook wel zeer cool vindt)

RE: Cooper herkennen voor dummies?

SAXXNNAMMBD
Dat is het voorvoegsel voor de carburateur-Coopers (1275 cc) vanaf eind '90. Het motornummer zou moeten beginnen met 12A2A.




waar haal jij die kennis vandaan? op een ander form maken ze me voor gek uit met dat nummer daar zeggen ze:

RSP is :SAXXNNAMBAD

Mainstream Cooper is: SAXXNNAMBBD

1.3i is SAXXNNAYCBD

de mini lijkt van buiten veel op een RSP dus met de stikkers en handtekening, mar van binnen is deze gewoon cooper er geen badge op de bekledeing rrraarar

RE: Cooper herkennen voor dummies?

hier heb ik mijn info weg.
http://www.rsp-cooper-register.co.uk/.
de fun mijn mini ziet er aan de buiten kant ook zo uit met johncooper stikker maar geen meegespoten kentekenverlichting. mmmm voor wat foto's kun je kijken op http://www.de-elfjes.nl/secure/pictures ... elect=NULL.

Ik ben nog bezig met de opbouw, maar ik wil gewoon weten hoeveel minis er zijn met dat serienummer, dat kan toch niet moeilijk zijn??

RE: Cooper herkennen voor dummies?

miniremco schreef:
de mini lijkt van buiten veel op een RSP dus met de stikkers en handtekening, mar van binnen is deze gewoon cooper er geen badge op de bekledeing rrraarar



Waarom raar? Stickers kan je zo kopen en zijn zo geplakt hoor...

Kun je even aangeven wat je nu precies wilt weten, want het is me niet helemaal duidelijk waar je nu naartoe wilt.

Wat ik je iig denk ik wel kan vertellen is dat het uitvinden van hoeveel mini's er met een bepaalde code zijn uitgegeven echt niet zo makkelijk uit te vinden is als je lijkt te denken.

Dus aub zet even duidelijk neer wat je nu wilt weten. :)

RE: Cooper herkennen voor dummies?

de cooper handtekening worden ook vanaf de fabriek geplaatst de RSP modellen.mijn mini komt eigenlijk uit duitsland, hier werden die dingen slecht verkocht, veel is toen verbouwd aan de mini,s voor de duitse markt, als iemand een plaatje heeft van mini mini uit 91 zie ik het graag en hou ik mijn kop :)" title="Evil" />

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Rillo schreef:

Het identificatienummer begint met : SAXXNNAMMBD en dan 6 cijfers

Alvast bedankt voor een evt. reaktie


SAX = MG-Rover
XN = Mini 1300
N = Sport
A = 2-door/saloon/sedan
M = 1300 carb.
M = Left hand Drive, Manual Gear, 3.105
B = 1300 (geen special)
D = Longbridge

Zegt nog steeds niets over wel of geen Cooper, maar best wel interessant. :P

Greetzzz

RE: Cooper herkennen voor dummies?

D = Longbridge :? wat houd dat in??

RE: Cooper herkennen voor dummies?

CMC schreef:
Mk.II wordt door de RDW te pas en te onpas gebruikt voor ingevoerde Duitse Mini's, maar dat slaat natuurlijk nergens op. De echte mk.2 werd van '67-'69 gebouwd.



op mijn (duitse) papieren staat ook MK2 maar hij is van 03/72. Is dit dan foutief??

RE: Cooper herkennen voor dummies?

miniremco schreef:
D = Longbridge :? wat houd dat in??


Dat ie in Longbridge gebouwd is.:P

RE: Cooper herkennen voor dummies?

Wat kan het leven toch simpel zijn :+)

RE: Cooper herkennen voor dummies?

in het raam van onze "Brighton" staat:

SAXXNYAXM BD069225

kan iemand mij vertellen waar dit dan allemaal voor staat???

ben er al achter dat het een 1.3i carb. is (toch?)
maar verder????