Voor de meeste van je vragen maakt het toch niet zoveel uit of een topic wat ouder is? 3 jaar geleden was 2 meter ook nog 2 meter?
Dus zie hier wat topics die over je vragen gaan:
lichaamslengte en mini: viewtopic.php?p=136445#p136445
topsnelheid: viewtopic.php?p=298934#p298934
Dus misschien kun je voor die vragen deze topics even doorlezen en evt een aanvullende vraag stellen?
Overigens zijn er massa's mensen die de mini voor dagelijks vervoer gebruiken. Nu is het wel zo dat de mini in de meeste gevallen al wat ouder is en er dus vaker wat stuk kan gaan dan bij bv een nieuw japannertje. Als je dan de mogelijkheid en tijd hebt om zelf evt wat simpele dingen te doen is dat wel makkelijk. Zelf heb ik de mini nu alleen nog voor de hobby omdat ik het niet zo leuk vond om onder tijdsdruk in het weekend te klussen omdat de mini maandagochtend weer moet rijden.
- Login of registreer om te reageren
RE: Vragen: Mini kopen voor dagelijks gebruik (100km)
Ingediend door Pixeltje op ma, 15-08-2011 17:39
Hoi,
Ik heb me vanmiddag aangemeld op het forum omdat ik op zoek ben naar een mini, en ik de indruk krijg dat hier erg veel kennis aanwezig is. Daarnaast lijkt het me gewoon een gezellig forum waar je vragen kun stellen en evt. anderen kunt helpen
Ik heb de regels gelezen en de zoekfunctie gebruikt, maar de topics die daaruit voortvloeien zijn allemaal erg oud en geven geen antwoord op een aantal van mijn vragen (verderop in deze post).
Ik zal eerst even de situatie schetsen, wellicht zijn er op basis daarvan al een aantal dingen die belangrijk zijn:
Ik ben 23 en ongeveer 2 meter lang, ondanks die lengte pas ik vrij goed in de mini van een vriend van me. Hoewel deze mini nogal "gebruikt" wordt en er stoelen van een CRX ingezet zijn, pas ik er prima in. Dit in combinatie met dat ik de mini gewoon een toffe auto vindt hebben me doen besluiten te zoeken naar een mini die ik kan gebruiken voor mijn dagelijkse woon-werkverkeer. Dat is ongeveer 50KM enkele reis.
Waarom een mini? Welnu; ik vind het gewoon toffe auto's (uiterlijk, handling en misschien ook wel een beetje het bekijks wat je er in hebt ) en het voordeel van veel mini's is dat ze licht zijn (weinig wegenbelasting, als het al geen "oldtimer" is voor de wet) weinig ruimte innemen en toch lekker vlot zijn.
Voordat ik tot aanschaf overga zijn er natuurlijk een aantal dingen die ik wil weten. Ik heb de tips doorgelezen die zijn opgesteld in de "markt" sectie van de site, die zijn handig en geven veel informatie over waar op te letten als je een mini gaat kopen maar geven geen antwoord op de volgende vragen;
- Pas ik in een mini?
Ja, ik heb net gezegd dat ik in de mini van een maat pas, maar zoals gezegd zitten daar andere stoelen in en ik weet niet wat er nog meer aan gedaan is. Ik ben waarschijnlijk niet de enige lange kerel die een mini zoekt/heeft, dus wellicht hier iemand met ervaring?
- Is het een auto die geschikt is voor dagelijks gebruik?
Veel oudere auto's worden als tweede of zelfs derde auto gehouden en alleen 'van stal' gehaald als het zondag of mooi weer is. Ik heb geen overkapping tot mijn beschikking thuis, en de mini zal dus 7 dagen per week aan zon, regen en wind blootgesteld worden.
- Wat is ongeveer de topsnelheid van een mini?
Ik heb contact met iemand die hier zijn mini te koop aanbied (een 1000 met stage 1 pakket) en hij zegt dat de mini makkelijk meekomt op de snelweg (120-130km/h). Het is niet de bedoeling om de mini te gebruiken als snelheidsmonster, maar 120-130 op de snelweg is toch wel wat ik wil kunnen rijden als ik 'm dagelijks gebruik. Is in dit geval een mini met 1300cc motor aan te raden? (wellicht snellere acceleratie en hogere topsnelheid?)
- Zijn er andere dingen waar ik op moet letten, buiten de aankooptips om, die van toepassing zijn op de hierboven geschetste situatie?
Tips met betrekking tot uitrusting, beenruimte, etc. ?
Alvast bedankt voor de reacties!