RE: Achterkant staat te hoog na vervangen draagarm/schokbreker
Ingediend door Sjoerd24 op do, 16-08-2007 01:17
Dat kan nooit goed zijn voor de veerbol en schokbreker dit, je had het er niet zo onder moeten proberen te zetten eigenlijk, zoals mij gaat het zo stuk. De veerbol wordt geplet en de schokbreker uitgetrokken (wat geen 'normale' belasting is).
Ik vermoed dat de alluminium kegel (die tegen de veerbol zit), aan de andere zijde niet goed zit bevestigd en is gaan stuiken. Schokbreker eraf zodat de draagarm verder kan zakken en dan de veerbol en kegel weer goed erin terugzetten.
Maar het kan ook iets anders zijn. Hoe is de andere kant? Hetzelfde? En heb je gasgevulde schokbrekers gemonteerd? Even op de achterbank springen om te kijken of er beweging in zit.
- Login of registreer om te reageren
RE: Achterkant staat te hoog na vervangen draagarm/schokbreker
Ingediend door Hylke op do, 16-08-2007 00:58
Vandaag heb ik eindelijk de oude draagarmen kunnen loshalen (doordat alles vastgeroest zat heeft het nogal lang geduurd...). Gereviseerde eronder gemonteerd, gelijk een nieuwe schokbreker eronder want de oude was lek.
Nu was het monteren van alles niet zo makkelijk als het leek, want de draagarm ging niet zo hoog als ie zou moeten, omdat de veerbol niet meegaf. Ik moest de krik onder de draagarm zetten om de schokbreker te kunnen monteren. Door de krik is de veerbol nu helemaal ingedrukt, veel verder gaat niet. De schokbrekers hebben dus nu weinig functie, want het wiel gaat toch niet hoger vanwege de veerbol. De vering is nooit helemaal goed geweest, maar nu heb ik dus officieel geen vering meer... En hij staat ook te hoog op de wielen, zie de foto's.
Iemand enig idee hoe dit kan komen en hoe ik het op kan lossen?