Falkens vs Yokohama

RE: Falkens vs Yokohama

Ik ben mijn mini aan het opknappen voor de APK. nu moeten er ook nieuwe banden op. Ik heb 10" ATS velgen.

Nu is de grote vraag:
wordt het Yokohama of Falkens.
Ik zat de denken aan 165/70

Bijde merken kunnen deze banden leveren.
Welke banden zijn het verstandigst? en welk formaat?

Uiteraard is een groot verschil de prijs.
De Falkens voor 33, de Yoko's voor 55 euro.

Alvast bedankt

RE: Falkens vs Yokohama

Falken heb ik altijd sterk het gevoel dat het nogal budget-banden zijn (qua prijs klopt dat in elk geval). Ik heb er zelf geen ervaring mee. Yokohama zijn echte kwaliteitsbanden. Behoorlijk zacht, wat enerzijds betekent dat ze perfect aan de weg kleven, maar anderzijds dat ze ook vrij snel slijten.

Persoonlijk zou ik voor Yoko's gaan.

RE: Falkens vs Yokohama

ik zou ook de yoko's nemen .ik heb ze zelf ook
maar dan wel de 13 variant.
droog weer perfect net kauwgom
nat weer is best uitkijken want (mijne dan)dan gaan
ze best snel glijden.
en slijten doen ze bij mij absoluut heel weinig,en ik heb ze er nu er bijna een jaar onder zitten
en nu gaan ze pas een beetje slijtage vertonen

RE: Falkens vs Yokohama

Mijn Yoko's zijn juist erg goed in nat weer. Maar laten we niet vergeten dat Yokohama een hele range banden heeft. Ikzelf heb A539 banden.

RE: Falkens vs Yokohama

Vaak wordt het belang van goede banden zwaar onderschat. Realiseer je dat alle krachten die op je auto werken (okee, behalve de luchtweerstandskracht), via de vier contactvlakken van band en wegdek lopen. Dit zijn 4 zeer kleine oppervlakken, ter grote van ongeveer je computermuis. Banden hebben dan ook erg veel invloed op het voertuigdynamisch gedrag en daarmee op de wegligging en veiligheid van je auto.
Zelf zou ik nooit de keus maken om een budgetband van een onbekend merk onder mijn auto te schroeven.

Zo hebben in de hedendaagse F1 de banden de grootste invloed op de rondetijden. Een procent meer bandengrip levert veel meer tijdwinst op dan bvb 1% meer motorvermogen, 1% minder luchtweerstand of 1% minder voertuigmassa bij verder gelijkblijvende omstandigheden. Banden maken het belangrijkste verschil en natuurlijk ook de manier waarop je banden hun werk laat doen: de (geometrie van de) wielophanging.

Toevallig staat er in de laatste nieuwe Autovisie een test met goedkope banden van relatief onbekende merken. Zo wordt met eenzelfde auto de remweg aanzienlijk langer en de maximaal mogelijke bochtsnelheid lager vergeleken met een wat duurdere Continental band. Is situaties als een noodtop of uitwijkmanouevre is een band dus heel belangrijk.
Persoonlijk zou ik voor de iets duurdere Yokohama's gaan.

Groet,
CLAY

RE: Falkens vs Yokohama

Nu is de grote vraag:
wordt het Yokohama of Falkens.
Ik zat de denken aan 165/70



OK, laat ik dit voorop stellen: Falken is geen budget. Ik heb de 12" variant gereden (zelfde profiel als de 10") en dit reed ontzettend goed. Camac is een bijv. budget-merk. Dit merk je niet alleen aan het rijgedrag, maar bijvoorbeeld ook aan de rondheid of liever gezet de rechthoekigheid van de band, rotdingen dus (als je harder dan 80 rijdt).

Nu heb ik yoko's (a008) en ik zweer erbij, vooral als je van wat sportiever rijden houdt (hoeken en gummen) zal je niet meer anders willen, dit ligt als een trein op de weg.

Wouter

RE: Falkens vs Yokohama

ik zweer bij bridgestone banden :) . heb ze nu bijna 2 jaar onder de cooper 1.3i zitten en ze vertonen alleen wat slijtage langs de buitenste randen langs de overgang van profiel naar de wang. en ik rag altijd 4-kant door de bochten en mijn gasgeven is binair = alles of niks. zo rem ik ook :P

heb ze destijds gekocht bij "groenendijk banden" in ridderkerk (link). dat waren toen bridgestone 165/60 R 12 71H G50 Turanza TL voor NLG 99,-- per stuk excl. btw.

nat of droog weer, vorst of hitte, de banden plakken aan het wegdek en ze janken niet als je de bocht goed hard neemt, ze maken dan meer een soort schurend geluid.

yokodrama hielden het nooit lang bij mij uit. dunflop was alleen maar glibberen. falken heb ik nog nooit geprobeerd. geen idee wat ik precies onder de pickup heb (ik dacht michelin). in ieder geval zijn ze uitgedroogd en eentje is leeggelopen (lek of ouderdom?)
~jw~

RE: Falkens vs Yokohama

Na pirelli, dunlop ben ik nu ook groot fan van bridgestone wat een verschil...
helemaal mee eens ,maar volgens mij leveren zij geen 10" band jammer genoeg.
dan lijkt mij de yoko de beste keus

RE: Falkens vs Yokohama

Yokodrama is wat betreft autobanden echt geen terechte "verbastering" (volgens mij komt die term uit de motorwereld, waar ze schijnbaar wat minder goed presteren). Ja, ze slijten sneller, maar dat is inherent aan de zachte compound, waardoor hij wel perfect ligt. Bridgestone is over het algemeen wat harder en heeft dus ook wat minder grip, maar zeker niet te weinig. Ik denk dat ik all-round eerder Bridgestone zou adviseren dan Yokohama. Gaat het puur om het rijgenot, dan gaat er weinig boven Yokohama.

RE: Falkens vs Yokohama

De vraag ging over 10" en levert bridgestone die ook?

RE: Falkens vs Yokohama

ik heb nu CEAT (zaten er op en zijn nog bijna nieuw) maar daar wordt je niet echt blij van hoewel ze best redelijk zacht zijn als je ze op temperatuur hebt. Bochten is ook geen probleem (beetje hoge wangen majah..zijn 10') maar remmen is nogal moeilijk te doseren en het glijdt nogal snel en ik had er een die een soort van achtbaan loopvlak had met 2cm hoogte slag..heel apart rijden :P

als deze af zijn (en mijn 1275 blok ook :)" title="Evil" /> ) ga ik er denk ik toch 12'opzetten i.v.m. schijfremmen.

zal eens kijken naar bridgestone..

maar ik vind die Yoko AO32R's eigenlijk het gaaftst maar die zal wel zwaar pieken kosten en 10.000 km meegaan

default

RE: Falkens vs Yokohama

Ik heb onder mijn Mini een parr lekkere Bridgestone SF-373 165/70-10". Rijd perfect, heeft een goede afwatering en kan er leuk mee gummen.
Maar als ik deze vergelijk met de Yoko's kan je beter voor Yoko's gaan. Deze voldoen aan de betere rij-eigenschappen.
Overigens kosten de Bridgestone 50 euro/excl./p.st.

grrttzz Martin

RE: Falkens vs Yokohama

Yoko A032R zijn van die opgesneden slicks. Lijkt mij voor straatgebruik, met name als je er dagelijks (en dus ook in de regen mee rijd) toch niks. Ik denk dat die wel erg glad zijn in de regen.

RE: Falkens vs Yokohama

ik heb gekeken ca 150 eur per stuk en een verwachte levenduur van 5000km ( volgens gebruikens op andere autos').. :o.

neeh dar ga ik niet doen

RE: Falkens vs Yokohama

als deze af zijn (en mijn 1275 blok ook ) ga ik er denk ik toch 12'opzetten i.v.m. schijfremmen.



Je kan ook cooper-S schijven monteren. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat... :)

btw bridgestone in 10" wordt niet meer gemaakt, ik heb de a008 van yoko en die kostte 57 euro p/s zonder montage (autobandenmarkt.nl)

Wouter

RE: Falkens vs Yokohama

Eelke schreef:
Yoko A032R zijn van die opgesneden slicks. Ik denk dat die wel erg glad zijn in de regen.



Als je het comentaar op deze band leest zou hij juist bijzonder goed moeten presteren in de regen. :?

Persoonlijk zou ik ook voor Yokohama gaan. Vooral de A008 die in 10 en 13" vindt ik heerlijk rijden. Inderdaad lijkt het er wel op dat de grip van deze minder is bij nat weer dan die van de A539 die in 12 en 13" geleverd wordt.

Binnenkort mag de gele ook geloven aan een zetje Yoko A008. :9

RE: Falkens vs Yokohama

Wouter schreef:
Je kan ook cooper-S schijven monteren. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat... :)



Als je dan toch veel centen uit gaat geven, koop dan een zetje kleine 4 pots klauwtjes (KAD) en zet daar afgedraaide geventileerde metro schijven in. :9

Heb je iets wat bijzonder goed remt en ook nog eens een patser look heeft van heb ik jou daar. 8)

RE: Falkens vs Yokohama

Richard-T schreef:
Eelke":2rjziil3]Yoko A032R zijn van die opgesneden slicks. Ik denk dat die wel erg glad zijn in de regen.



Als je het comentaar op deze band leest zou hij juist bijzonder goed moeten presteren in de regen. :?

Persoonlijk zou ik ook voor Yokohama gaan. Vooral de A008 die in 10 en 13" vindt ik heerlijk rijden. Inderdaad lijkt het er wel op dat de grip van deze minder is bij nat weer dan die van de A539 die in 12 en 13" geleverd wordt.

Binnenkort mag de gele ook geloven aan een zetje Yoko A008. :9[/quote:2rjziil3]
idd ik heb ook die a008 en in de regen worden ze best wel minder,gaan vaag aanvoelen in bochten
maar komt ook denk ik door de breedte die ik heb
maten zijn 175/50/r13

RE: Falkens vs Yokohama

yokohama heeft in mijn "snelle jaren" dikwijls een handje boven mijn hoofd gehouden. Onder m'n 40 staat nu Bridgestone Potenza (niet slecht)en onder de moke de regenband met het rode parapluutje (moet je toch niet mee door de bochten scheuren). Als je echt graag gas geeft kan je best yokohama monteren

RE: Falkens vs Yokohama

Ik wilde eerst in een ander topic reageren, maar daar was het eigenlijk wel behoorlijk off-topic. En hier past het wel.

Wouter schreef:
Zonde als de Yoko's er door slijten



nou, die gum je wel op binnen 10.000 km :)


Ik heb mijn Yoko's (A539) aangeschaft tegelijk met mijn Minilite-velgen. Dat was nog voor de restauratie, en toen heb ik er wel een paar 1000 km op gereden (o.a. een paar rondjes in Schotland, ja, zo lang gaan ze al mee :)). Na de restauratie zijn ze er ook weer onder gegaan, en sinds hij als "de witte" op de weg is staan er zo'n 23.000 km op. Laten we het afronden op 30.000 km. Gisteren heb ik 2 stuks besteld, omdat die om de voorwielen inmiddels wel aan vervanging toe zijn (voor wat ik zelf veilig vind, aangezien we over een maandje [i:ihglsy8f]alweer[/i:ihglsy8f] - nou ja, twee jaar later - een paar rondjes in de UK gaan rijden, want vorige week is hij nog APK goedgekeurd met deze banden). De achterbanden kunnen nog wel even mee.

Het is ook niet of ik rij als een oud wijf. Ik neem niet elke rotonde alsof het een kartcircuit is, maar dat het nooit voorkomt kan ik ook weer niet zeggen. In mijn route naar huis, als ik langs de A1 rijdt, zit een serie hele fijne bochten, waar de grip van de Yoko's toch soms behoorlijk op de proef wordt gesteld als het overige verkeer het toelaat (ik zeg dat ik langs de A1 rijdt om de file te vermijden, maar soms kom ik daar ook zomaar terecht als er geen file te bekennen is O:)). Dus dan vraag ik me af: wat spoken jullie uit met die banden :)

RE: Falkens vs Yokohama

eelke schreef:
ook zomaar terecht als er geen file te bekennen is ). Dus dan vraag ik me af: wat spoken jullie uit met die banden



Blijkbaar rij je toch als een oud wijf :P

Misschien komt het ook wel omdat de a008 nog wat zachter zijn dan de a539, die banden krijg je nooit aan het piepen. De a539 zijn in omtrek ook wat groter dan de a008.

Ik trek eigenlijk altijd stevig op, en rij eigenlijk al mijn kilometers voor de fun, niet naar mijn werk dat doe ik op de fiets.
Verder veel in de stad, dus veel optrekken en remmen. Mijn favoriete stuk in Dordrecht is de Laan der Verenigde stoplichten, uhh Naties. Veel stoplichten, en veel stoplichtsprints dus:)

Zoals ik al zei, al mijn kilometers voor de fun, dus vaak dwars door de bocht :)

Wouter

RE: Falkens vs Yokohama

Ik zorg wel dat mijn kilometers fun worden hoor, ook al zijn het "zakelijke" kilometers :) (Waarom zou je ineens je rijstijl aanpassen alleen maar omdat je naar je werk rijdt, in plaats van zomaar een rondje?) Maar goed, als je fun omschrijft dat elke stoplicht een sprint wordt, en elke bocht genomen wordt alsof je leven ervan afhangt, ja... Maar is het dan de schuld van de banden dat ze snel slijten? :)

RE: Falkens vs Yokohama

Waarom zou je ineens je rijstijl aanpassen alleen maar omdat je naar je werk rijdt



Omdat het verkeer in de spits het vaak niet toelaat om goed door te rijden :) (of werk jij ook na de spits?)

Maar is het dan de schuld van de banden dat ze snel slijten



Nee, maar yoko's zijn zachter dan falkens, daarom ook de betere grip. Als ze zachter zijn, slijten ze ook harder...

Wouter

RE: Falkens vs Yokohama

Natuurlijk, dat is logisch. Ik wil alleen maar aangeven: ik vind het niet schrikbarend.

's Morgens zit ik inderdaad vaak in de spits, dus dat klopt, dan kun je minder doorrijden. 's Avonds rij ik zoals gezegd vooral om de spits heen, als hij al niet voorbij is, want dat komt ook regelmatig voor.

RE: Falkens vs Yokohama

Ik heb zelf falkens onder de mini maar vind het waardeloze banden. Ze zaten eerst voor gemonteerd maar ik heb ze na een maandje achter laten leggen en voor dunlops laten monteren. Dat was al een behoorlijk verbetering maar echt gelukkig ben ik er nog niet mee. Het zijn inderdaad budget banden met een behoorlijk harde compount. Zullen best lang meegaan maar als ik de levensduur van m'n banden erg belangrijk zou vinden kocht ik wel een opel kadett ofzo.
Ik moet nog wel even toevoegen dat het wel banden zijn die een goede prijs-kwaliteit verhouding hebben als je een erg rustige rijder bent.

RE: Falkens vs Yokohama

Ik had jaren (60000Km) falcons , 165/60 R 12.
2 setjes versleten.
Nu heb ik dezelfde maat yoko's.
De wangen van de yoko's zijn veel vlakker dan de falcons en hebben ongeveer 15-20mm meer loopvlak bij dezelfde luchtdruk 2.2bar.
Ook de groeven zijn ietsjes dieper , 0.7mm.
De band is precies 500mm rond en dus ongeveer 1,5mm hoger dan een falcon.
Hierdoor moest ik wel nog eens extra wat uit m'n voorspatbord halen.
Qua weg + rijgedrag scheelt het niet veel , bij regen vond ik de falcon stabieler , droog de yoko.
Ik rij altijd hetzelfde rondje Den Bosch met wat flink bochtwerk voor het weggedrag als ik wat heb veranderd aan de ophanging/remmen/bollen/hilo e.d.
In de bocht zijn de yoko's ietswat beter in balans.
De falcon begint te piepen net voordat je uitbreekt , de yoko piept niet maar breekt lichtjes uit en dat kan je met wat tegenstuur weer opvangen.
Kortom , beide banden hebben hun voordelen , slecht zijn ze beide zeker niet!!
Groetjes , Jeroen2 :D

RE: Falkens vs Yokohama

Eventjes het banden topic weer aanzwengelen. Voor de opbouw van mijn 'nieuwe' Mini zoek ik mooie 12" zomerbanden en velgen. Ik zit te denken aan een 5-5.5J velg met 165/60 banden of iets in die trend. Iets breder, maar niets buitensporigs.

Maar het enige dat ik vind in 165/60 zijn Falkens en Yoko A539. Die Falkens heb ik gehad en hoef ik niet meer, simpel zat. Maar zijn er nog andere alternatieven, afgezien van 145/70? Dat staat wel heel erg iel. Ik ga voor kwaliteit en niet voor de laagste prijs. Ook vind ik met name grip in de regen belangrijk, op droog weer heb je meestal toch al genoeg.

(Het gaat om zomerbanden)

RE: Falkens vs Yokohama

heb zitten zoeken op het forum maar kon er nog niks over vinden maar goed het volgende.

ik heb nu op mn mini 4 yokohama banden 165/60/R12 71 H A510 op zitten. Nu zijn mijn achterbanden echt aan vervanging toe. Nou vroeg ik me af waar die A510 voor staat.
Want heb al een beetje zitten kijken maar kan alleen maar A539 yoko vinden. Mocht er nog bijna geen verschil in zitten doe ik ook niet heel veel moeite om ze te vinden, tenzij iemand weet waar ik ze kan halen (pm)

RE: Falkens vs Yokohama

voor zover ik weet wordt de a510 niet meer gemaakt, zul je dus voor de a539 gaan.

mijn ervaringen met deze band zijn heel erg goed. voor de yokos had ik fulda er op valt me mee dat ik daarmee nooit tegen een boom bent geknalt ze waren echt K**. ik koop niks anders meer dan yoko's ik heb ze misbruikt hard gereden veel geremt, rondjes nurburgring mee gereden, heel hard (lees met piepende banden) optrekken en ze houden het nu 20000 km uit. De grip blijft goed ook nu ze met dit profiel niet meer door de apk zouden komen. ik kan ze aanbevelen (dit is wel mijn ervaring in 13 inch)

RE: Falkens vs Yokohama

Verschillende banden voor en achter kan niet zoveel kwaad. Zolang het maar geen 2 verschillende op dezelfde as zijn. Ik zou de nieuwste banden aan de voorzijde monteren, dus die nu vóór zitten achter zetten.

Ik denk dat de A510 een ouder type is, en dat je gewoon 2 nieuwe A539 moet kopen. Ik heb straks de A539 rondom maar kan nog niets uit ervaring vertellen aangezien de mini nog niet rijd. :)

RE: Falkens vs Yokohama

Hoi,

Ik heb een ook 13"175*50 maar ik kan heel moeilijk aan de banden komen, waar heb jij ze gekocht?

Gr, Peyman

RE: Falkens vs Yokohama

Ik was dat inderdaad ook van plan. De banden voor hebben afgelopen apk al een wissel gehad, en die hebben nog genoeg profiel.

Maar volgens mij is A510 en A539 alleen het type verschil want de rest van de maten en 71 h etc zijn allemaal het zelfde.
Tenzij iemand weet dat het niet zo is, dan hoor ik het graag!

RE: Falkens vs Yokohama

Ik heb ook Yoko A539, maatje 175 50 R13. Als de weg nat is moet je niet gaan racen maar ik kom zeker geen grip te kort, bij droog weer heb ik ze nog niet kunnen testen omdat het hier steeds nat was of vroor sinds ik mijn mini heb |:(

RE: Falkens vs Yokohama

Ik zag dit onderwerp zo staan (misschien wat laat??) Maar ik heb met beide banden ervaring. Allereerst heb ik 12 inch Falkens gemonteerd. Deze hebben mij zeker niet teleurgesteld en hadden goede tractie (ook in de regen).
Echter mijn voorbanden waren redelijk snel versleten, dus hier heb ik daarvoor in de plaats Yokohama's geplaats. Dit maakte echt een enorm verschil. Achter heb ik nog de (met redelijk profiel) Falkens en voor de Yokohama's. Ik heb nu bij goed insturen meer last van overstuur dan daarvoor. De Falkens kunnen het simpelweg niet bijbenen met de Yokohama's.
Dus de Falkens zijn verder prima banden, maar ga je voor prestaties neem dan de Yokohama's!

default

RE: Falkens vs Yokohama

Heeft er iemand van jullie ervaring met pirelli banden?


mvg

RE: Falkens vs Yokohama

ik heb standaard banden liggen op men Park Lane, 145/70/12. Deze maat wil ik behouden, welk merk van banden kan ik hiervan vinden, ik zag al Falken maar daar heb ik nog niet veel goed over gehoord. Wat raden jullie aan ?? Nu liggen er nog oude michelins op

RE: Falkens vs Yokohama

Een selectie van een online shop die autobanden verkoopt
Nankang CX668 145/70 R12 69T CN
Toyo 330 145/70 R12 69T
Fulda Diadem Dirigo 145/70 R12 69T
Linglong LM A9 145/70 R12 69S
Infinity LMA9 145/70 R12 69T
Maxxis UN-999 145/70 R12 69T
Nankang NE826 145/70 R12 69T TW
Heb zelf sinds een paar maand nieuwe Fulda's achterop
tot nu toe bevalt het wel

RE: Falkens vs Yokohama

Hey Yello flame,

wil je mij de website van die banden sturen. Ik heb 175*50*13

Alvast bedankt

Ciao

RE: Falkens vs Yokohama

yellow flame schreef:
Een selectie van een online shop die autobanden verkoopt
Nankang CX668 145/70 R12 69T CN
Toyo 330 145/70 R12 69T
Fulda Diadem Dirigo 145/70 R12 69T
Linglong LM A9 145/70 R12 69S
Infinity LMA9 145/70 R12 69T
Maxxis UN-999 145/70 R12 69T
Nankang NE826 145/70 R12 69T TW
Heb zelf sinds een paar maand nieuwe Fulda's achterop
tot nu toe bevalt het wel



Alvast bedankt!! kan je me die site doormailen ?
Wat ook mss een rol speelt is die T en S dit is een index zeker ? kzal eens moeten opzoeken.

RE: Falkens vs Yokohama

ondertussen gevonden :

index km/u

Q 160
R 170
S 180
T 190
H 210
V 240
W 270
Y 300
ZR(Y) >300
ZR >240

RE: Falkens vs Yokohama

Weinig grip vandaag met al die sneeuw, regelmatig glibberen en glijden. Vaak pas voldoende grip met het weg rijden in de 3e versnelling. Ik rij trouwens op falken FK06.

Nog meer mini rijders last van gehad vandaag?

RE: Falkens vs Yokohama

Ik had met mijn Falkens ook een dergelijke ervaring als het koud en/of nat is. Was best wel tricky soms, je zat zomaar over de limiet terwijl je niet eens rare dingen doet. Voor mij geen Falken meer! :x

RE: Falkens vs Yokohama

yellow flame schreef:
Een selectie van een online shop die autobanden verkoopt
Nankang CX668 145/70 R12 69T CN
Toyo 330 145/70 R12 69T
Fulda Diadem Dirigo 145/70 R12 69T
Linglong LM A9 145/70 R12 69S
Infinity LMA9 145/70 R12 69T
Maxxis UN-999 145/70 R12 69T
Nankang NE826 145/70 R12 69T TW
Heb zelf sinds een paar maand nieuwe Fulda's achterop
tot nu toe bevalt het wel



NanKang is echt pure bagger, dus laat die maar links liggen.... :x
Linglong (...?...) geeft mij op één of andere manier ook niet echt veel vertrouwen :P Als je naar het typenummer kijkt is het volgens mij dezelfde als Infinity :? Kan er weinig chocola van maken :+)

RE: Falkens vs Yokohama

Falkens...... :r
M'n yoko's AO32 hadden in de regen zelfs meer grip...
Enig voordeel van de Falkens is dat je ze lekker kan "oproken" zondar dat het je veel profiel kost O:)

RE: Falkens vs Yokohama

MMM, volgende set banden worden yoko a539. Eens kijken of die het beter doen met nattigheid...

RE: Falkens vs Yokohama

Ik ben me aan het oriënteren voor 165 70 12 yokohama's, eventueel van één van de op de clubdag aanwezig zijnde minicenters. Iemand die al prijzen heeft vergeleken en me één daarvan specifiek kan aanraden, mag dat via pm (!) doen.

RE: Falkens vs Yokohama

Vanwege een 'reactie-gevraagd-topic', zal [i:mbx1r8a7]ik[/i:mbx1r8a7] maar een reactie geven. ;)

Racing Green schreef:
Iemand die al prijzen heeft vergeleken en me één daarvan specifiek kan aanraden, mag dat via pm (!) doen.


Misschien dat ik deze reactie gigantisch verkeerd lees, maar waarom zou [i:mbx1r8a7]ik[/i:mbx1r8a7] de prijzen van eenzelfde artikel gaan vergelijken? Veel verschil zal er niet in het daadwerkelijke rubber zitten... Er kan hoogstens een verschil in service zitten, maar dat gaat niet op als je de bandjes op de clubdag wenst te kopen.

De op de clubdag aanwezige aanbieders zijn meestal op één hand te tellen, en een aantal daarvan staan ook aan de rechterzijde als zijnde sponsor vermeld, dus die kun je allicht een belletje doen?

Mijn Yoko's komen bij een 'bandenboer' uit Staphorst vandaan die ook de Mini kon uitlijnen met de 10" eronder. 8)

default

RE: Falkens vs Yokohama

Een paar pagina's terug werd het merk 'nankang' vermeld. Wie heeft hier ervaringen mee? Ik weet dat het budget banden zijn, scheelt dan ook aanzienlijk in de prijs.

Ik kan nu een setje nieuwe velgen kopen + nankang banden voor een goeie prijs. Maar twijfel over de kwaliteit van de banden.

RE: Falkens vs Yokohama

Aangezien banden een zeer grote rol spelen voor de veiligheid van jouw en je auto (denk aan lengte remweg, grip in bochten, grip en remweg bij nat weer!!!)

Zal ik zeker niet voor zo'n merk gaan, tenzij je de velgen perse wilt hebben natuurlijk, je kunt de banden altijd verwisselen voor een kwalitatief beter setje.

Falken banden zijn ook niet duur en zelfs daar wordt veel slechts over geschreven, maar voor normaal gebruik zijn dat prima banden, zeker voor die prijs.

De yoko's zijn beter, dat zeker, maar ook duurder, en slijten sneller (meer grip) en komen beter tot hun recht wanneer je je mini graag tot de limiet stuurt.

RE: Falkens vs Yokohama

Ik heb ook Nankang gehad op mijn andere wagen, Rover 200 BRM.
Ze lagen voorop en moet zeggen vergeleken met de coninentals die er eerst op zaten niet echt veel verschil te merken was.

Hoe dat met de mini maat is , geen idee.

Niet altijd is een onbekend merk per defenitie slecht.
Op onze zwarte mini zit het merk "Astar",
ook nooit van gehoord maar het zijn heerlijke bandjes.

Over Falkens ben ik ook minder te spreken,
maar de test van de nieuwe Falken band met het andere profiel schijnt erg goed uit de test te komen.