Hoi Rene,
Ik kan eventueel wel eens komen kijken. Wat me nu te binnen schiet is de vraagof je vlotterkamer wel benzine door geeft.
Groetjes, Bram
- Login of registreer om te reageren
Hoi Rene,
Ik kan eventueel wel eens komen kijken. Wat me nu te binnen schiet is de vraagof je vlotterkamer wel benzine door geeft.
Groetjes, Bram
Ik weet niet waar je woont, maar dat zou super zijn natuurlijk...
Heb de carburateur nu in een bad benzine gemikt, morgen maar eens ff met de luchtspuit erop..
Of heeft dat geen zin.??
Gr. René.
Kijk eens of sproeiertje niet verstopt of vuil is, of de naald!
mvg Bart
Ik woon op ongeveer 30 min rijden van je. Ik zit in de buurt van Tilburg.
of de vlotter blijft hangen, heb ik namelijk ook aan de hand gehad,
greetz
als je een cabarateur hebt waar de onderkan in en uit bewogen kan worden, dan wil deze wel eens blijven hangen achter je rem en/of koppelings leiding. loopt hij ook heel slecht of niet door. gr kevin
seffens schreef:
of de vlotter blijft hangen, heb ik namelijk ook aan de hand gehad,
greetz
En hoe kom ik daar achter.??
Gr. René.
Nieuwe ontwikkeling :
Als ik de Mini nu ff doorstart met de choke erop, en tijdens het starten de choke langzaam terug duw, begint de Mini te lopen.
Met de choke op halve stand loopt hij heel even, en valt daarna weer stil...
Na lang doorstarten slaat hij wel weer aan met de choke er half op, maar steeds maar voor heel even..
Gaspedaal aanraken of choke terug duwen betekent stil vallen..
Ra ra, politiepet..
Gr. René.
Je schrijft, als ik de benzine rechtstreeks in de carburateur gooi, loopt de motor tot dit op is. Mijn vraag is eigenlijk waar vul je dan de carburateur, door dezelfde ingang als waar normaal de benzine slang vanaf de benzine pomp op zit? Als dat zo is, en hij krijgt geen benzine als je de slang vanaf de benzinepomp aansluit ligt het niet aan de carburateur. Heb je de benzinepomp al getest na montage? Dus als volgt, benzine slang loshalen van de carburateur en even starten en kijken of er voldoende benzine uit de slang komt. Als er wel voldoende benzine uit de slang komt, heb je dus op een andere manier direct benzine in de carburateur gegoten en zit je carburateur toch echt ergens verstopt. Je carburateur in een bakje met benzine gooien helpt dan echt niet, benzine drap lost niet op met benzine. Je zult alles heel goed schoon moeten maken. Ik gebruik zelf altijd hoge druk en een bakje met wat diesel olie, een kwast, en wat pennetjes(of ijzerdraadjes) in veschillende maten. Wees wel voorzichtig met de pakkingen anders heb je weer een nieuw probleem na montage, lekkage of valse lucht.
Succes
Ik heb een dopje benzine bovenin de carburateur gegoten, dus in de kelk waar normaal je luchtfilter op zit.
Als ik de benzineslang op het deksel van de vlotterkamer los trek, en de auto start, stroomt er inderdaad benzine uit de slang.´
Daaruit heb ik de conclusie getrokken dat het in de carburateur moet zitten.
Eerlijk gezegd ben ik een beetje huiverig om de carburateur uit elkaar te gaan schroeven..
Zal mij wel weer gebeuren dat er een veertje of iets dergelijks weg springt.
Maar volgens mij kan ik er niet meer onderuit..
Gr. René.
René,
Carburateur losmaken moet je niet echt bang voor zijn, maak eventueel even foto's van elke stap die je doet, kun je later bij twijfel even terug kijken.Het best kun je beginnen bij de vlotterkamer onderin kan echt een flinke laag oude benzine drap zitten. Vloterkamer kun je trouwens ook al openen als de carburateur nog op de motor vast zit zonder wegspringende veertjes. Gebruik wel een goed passende schroevendraaier, de schroefjes kunnen erg vast zitten, en de sleuf van de schroeven is vrij snel beschadigd bij gebruik van een te kleine schroevendraaier. Ik zou wel even de motorkap verwijderen dat geeft meer werkruimte en overzicht. Stap voor stap moet het gewoon lukken zou ik zeggen.
Als je de carburateur wel helemaal los maakt kun je het best op een schone werktafel beginnen met demonteren.
Komt goed
Bedankt voor de tips..
Carburateur ligt al op de keukentafel..
Morgen maar eens beginnen met stap voor stap uit elkaar te halen.
Wordt vervolgd..
Gr. René.
Haal eerst even remmen reiniger daar spuit je alles mee door en spuit je ook de kleine hoekjes en dergelijke schoon doe dit wel buiten, en niet op de keukentafel
Daar zal de vrouw niet blij mee zijn inderdaad..
Kan ik dat reservoir op de carburateur eigenlijk ook gewoon ff verwijderen, en naderhand opnieuw afvullen.?
Gr. René.
Je kunt een HS4 compleet uit elkaar halen en weer compleet terug monteren zonder problemen.
De carburateur ligt helemaal uit elkaar, maar er zit een scheur in het huis waardoor hij waarschijnlijk valse lucht aanzuigt..
Echt vuil was de carburateur niet, dus heb verder geen verstoppingen kunnen ontdekken..
Bij deze dus gezocht : Een HS4 (lees ik net) carburateur voor mijn Mini 850 van 1978..
Gr. René.
Klopt, kijk even voor bijvullen op de topic, Carburateurolie.
Komt goed
Dat is pech, maar die zijn er ruim voldoende te vinden volgens mij. Kijk even op marktplaats bij de Mini onderdelen.
Komt iets later goed
ok we zullen duimen, maar staan er al foto's van op het forum? dat is wel de tegen prestatie, , haha, gr kevin
Zodra de Mini (zaterdag hopelijk) weer rijdt, zal ik er ff foto´s bij zetten..
Gr. René.
Pffff....
Bram was hier om half 11 en om 16.30 uur is ie weer weg gegaan. (waarvoor uiteraard mijn dank.. )
Maar helaas, de Mini loopt nog steeds niet..
Bram zal hieronder wel uitleggen wat er aan de hand is, veel kan het niet meer zijn in ieder geval...
Gr. René.
Ik ben idd vrij lang bezig geweest. En het heeft niets uitgehaald.
Wat hebben we gedaan:
De carb gewisseld met een HS4 die origineel op een 1000cc heeft gezeten. Deze carb heeft altijd gewerkt. Bij de oude carb zat de gasklep een beetje vast, maar dat mag ook wel na een half jaar stil staan.
Daarnaast de contactpunten nagekeken, bougiekabels, bougies en bobine, verdelerkap en rotor. Ook de verschillende massapunten. Ook is de naald gewisseld geweest.
De vlotterkamer loopt helemaal vol. Hij duwt de benzine ook mooi door de sproeier. De benzinepomp is nieuw. Verder is alles van de carb nog eens nagelopen en is zonder speling en geheel open. De bougies worden mooi nat en hebben vonk.
Het rare is alleen, dat als je benzine in de luchtopening doet en je wilt starten, dan begint hij te lopen tot de benzine op is. Wat je dan ook doet, gas geven, de choke open of wat dan ook, hij blijft niet lopen.
Ik heb René ook even nagevraagd onder wat voor omstandigheden hij stil is komen te vallen. Rene heeft er toentertijd nog een ronde mee gereden. De mini stil gezet en ongeveer 1 uur later weer proberen te starten om nog een rondje te rijden en toen wilde hij helemaal niet meer. Het gaat om een 850 motor, maar daar gelden dezelfde regels voor als voor een 1000, 1100 of 1275.
Heeft iemand anders nog een idee?? Ik wil niet zeggen dat ik ten einde raad ben, maar we hebben alle ingrediënten om te starten, maar hij wil gewoon niet.
hoe oud is de benzine die in de tank zit ?
als die te oud is wil de auto er ook niet meer op lopen.
probeer eens via de brandstofpomp nieuwe benzine aan te zuigen en kijk of de motor dan wel loopt.
succes
Zit er geen knik/verstopping/afklemming in de slang? Waardoor ie net niet genoeg benzine krijgt om te lopen? Benzine filter niet verstopt?
Vacuum? Leidingen goed om aangesloten? De pomp goed om?
Ik roep maar ff wat er in m'n hoofd opkomt.
Groetjes,
Maurice
De benzine is net iets van een half jaar oud. Dat zou het, mijns inziens, niet hoeven zijn. Als je oude en nieuwe benzine mengt, dan zou hij ook moeten lopen. Hij stopt alleen met lopen op het moment dat hij de benzine moet slurpen die uit de carb komt.
Oude benzine zou trouwens niet verklaren wat er in eerste instantie is gebeurd, toen de mini niet meer wilde rijden. Dan had René ook geen ronde door de omgeving meer kunnen maken.
We zouden het wel kunnen proberen om de benzine te vervangen. Dit zou alleen wel betekenen dat we het leidingwerk leeg zouden moeten maken.
De leidingen, vacuüm en alles zit goed aangesloten.
Bas ,
je schrijft dat de bougies mooi nat zijn dus dat wil zeggen dat de carburateur werkt maar de benzine niet ontbrandt.
de benzine die je via de luchtfilter/ingang naar binnen gooit ontbrandt wel.
ik zou toch voor de zekerheid proberen nieuwe benzine via een slangetje door de brandstofpomp aan te zuigen (moet je wel even de vlotterkamer leeg maken anders start je nog niet met nieuwe benzine)
ik heb het zelfde probleem gehad en met nieuwe benzine was het over.
toen ik de oude benzine in brand probeerde te steken moest ik grote moeite doen om die te laten branden.
het is de moeite van het proberen waard,
want alle andere opties heb je al geprobeert,
en niet geschoten is altijd mis,
sterkte en desondanks een prettig weekeide gewenst
Hm, ik doe maar een gok hoor, maar:
probeer het eens te zoeken bij het vacuum? Misschien een lurktest doen, is het membraam in de vervroeger nog heel? Als deze de ontsteking niet meer vervroegt, kun je gas geven wat je wilt maar dan vonkt je bougie veel te laat. Misschien dat dit verklaart waarom je bougies (te) nat zijn.
Toch zou de motor ook met een kapotte vervroeging stationair gewoon aan moeten slaan.
Oude benzine was wel een idee..
Toen ik er een beetje over na begon te denken, zit de benzine nu inderdaad een half jaar in de tank.
Maar daarvoor heeft het een tijd in de schuur gestaan voor m´n grasmaaier.
Gisteren heb ik dus nog even het slangetje dat van de benzinepomp afkomt verlengd, en rechtstreeks in de carburateur gehangen.
Dus gewoon benzine rechtstreeks uit de tank in de carburateur...
En jawel hoor, lopen als een naaimachientje..
Gr. René.
leuk om te horen dat het probleem gevonden is he
groetjes seffens
Nou, het probleem is nog niet echt gevonden moet ik zeggen. We weten nu alleen dat de benzine nog goed genoeg is om de motor te laten lopen.
Als alles klopt zoals hiervoor beschreven is de enige mogelijkheid toch ergens een verstopping in de carburateur, of ergens valse lucht. De motor krijgt in ieder geval te weinig benzine om normaal te starten en lopen. En waarschijnlijk wel net genoeg om de bougie nat te slaan. Valse lucht kan ook echt het probleem zijn, dat moet je niet onderschatten.
Even ter extra info, als de motor loopt met benzine rechtstreeks in de carburateur, loopt de motor dan ook echt op alle 4 cilinders?
Ja, de motor loopt dan ook echt op alle 4 de cilinders.
Met dit idee van valse lucht aanzuigen zijn we al wat verder. Nu alleen nog bedenken waar hij het allemaal aan kan zuigen.
De carb en aansluitingen richting het inlaatspruitstuk zijn uitgesloten. Dat deel is ook voorzien van nieuwe pakkingen en goed vastgezet.
Het zou wel in de aansluiting tussen inlaat en blok kunnen zitten, of dat de inlaat zelf ergens een gat heeft. Dat hebben we niet nagekeken.
Tip: valse lucht (in/uit) vindt je soms het beste door een brandende sigaret langs de 'verdachte gebieden' te bewegen. Aan de rook kun je dan zien waar het niet goed gaat (niet aan te raden bij windkracht 6 en hoger overigens).
PS. Werkt ook met shag, pijp en sigaren.
Goeie tip...alleen maar hopen dat je geen benzine lek in de buurt hebt
Of benzinedampen... aangezien het er handmatig in gedaan wordt
Er is vast een betere methode bijv. een deo-bus schijnt ook te helpen.
dennisvdh schreef:
Er is vast een betere methode bijv. een deo-bus schijnt ook te helpen.
Maar niet als je motor heet is.... [size=85:2g6m2p8u](iets met brandbare gassen enzo)[/size:2g6m2p8u]
Ja hoor, ik liep zaterdag al een beetje mank toen Bram hier was.
Gisterenavond hebben ze me in het gips gezet...
Heb ik weer..
Tijd zat dus om over m´n Mini-problemen na te denken..
Gr. René.
Nog iets om over na te denken dan, is het inlaatspruitstuk misschien al een keer vervangen in combinatie met de montage van een rembekrachtiger? Als dat zo is kun je daar ook valse lucht problemen zoeken.
Een 850 had nog geen rembekrachtiger. Bij René onder de motorkap is het nog gewoon leeg.
Is wel een optie om toch in die richting te gaan kijken. Kapotte uitlaatpakking, gescheurd spruitstuk en dat soort mogelijkheden.
Een 850 had nog geen rembekrachtiger. Bij René onder de motorkap is het nog gewoon leeg.
Ik schrijf toch ook niet dat er een rembekrachtiger zit, ik schrijf dat er misschien één gemonteerd is. Later ingebouwd dus.
Voor ik het vergeet, een kwastje en een bakje zeepsop kan al veel duidelijk maken als de lekkage groot genoeg is.
seffens schreef:
oei, wat is er dan gebeurd?
groetjes en sterkte
Paar wijntjes gedronken in Frankrijk en een stoepje over het hoofd gezien..
Alleen maar gekneusd, dus voet een weekje in het gips..
Ik hoop wel dat de Mini binnenkort loopt, denk er zwaar over om mee te gaan met het Aardennen-weekend..
Mini staat al 3 jaar stil, wordt weer eens tijd voor een meetingkje..
Gr. René.
[size=85:132mcokj][gedeelte van post verwijderd wat verwijst naar verwijderde berichten - Crispy][/size:132mcokj] ...maar veel belangrijker lijkt mij, loopt de Mini van jezelf nu al? Je schrijft dat je nu tijd zat heb om er over na te denken. Volgens mij is denken alleen niet genoeg en moet je toch wat gaan testen.
Ik weet ´t, maar met je poot in het gips (géén loopgips) doe je niet veel he..
Op 1 been aan je auto sleutelen is best lastig.
Dinsdag gaat het gips eraf, dus dan kan ik hopelijk weer verder..
Gr. René.
De hele discussie over de post van minizot heb ik verwijderd, ook omdat hij zelf een nieuw topic had aangemaakt (die ik vervolgens toch weer aan een bestaand topic gehangen heb)
bottom line: we hebben het liefst dat vergelijkbare problemen in 1 topic geplaatst worden anders komen er inderdaad heel veel topics over hetzelfde probleem. Ook kan iemand door eerst te zoeken en wat topics door te lezen misschien al op ideeen komen om het op te lossen, en hoeven andere forumleden dus niet eerst alle "standaard" checkpoints aan te dragen.
Anyway, back on-topic
RE: Krijgt benzine en vonkt, maar loopt niet...
Ingediend door René850 op vr, 30-07-2010 20:23
Hallo,
Mijn Mini 850 van 1978 wil niet aanslaan...
Na de benzinepomp vervangen te hebben omdat ie geen benzine kreeg, doet zich nu het volgende probleem voor,
Hij krijgt dus benzine (vlotterkamer staat vol)
En hij krijgt een vonk.
Als ik benzine rechtstreeks in de carburateur giet, dan loopt ie.
Het moet dus in de carburateur zitten...
Iemand een idee hoe te werk te gaan..??
Mvg. René.