Aanhanger project van Inimini: 10/06/08 Foto-UPDATE

RE: Aanhanger project van Inimini: 10/06/08 Foto-UPDATE

Voor het IMM in Denemarken in 2007 moet ik een aanhanger hebben...

Die ga ik "proberen" zelf te maken. De kont heb ik dus al maar wat nu gedaan. In mijn hoofd weet ik wat ik wil. Geen dak als deksel maar gelakt hout in eventueel 2 panelen met veer of juist niet, zodat je ze helemaal kan openklappen en gebruiken als bbq-tafel/hangtafel

dus 1 paneel en dan een imperiaal erop met gasveer, of 2 panelen en 2 custom made bagagerekjes die uitklapbaar als tafel dienen?
Wat te doen???

Maar als eerste: Wat moet ik eerst doen?

Kijk dat is nog eens een streven!! een jaar om hem te maken. Is mij ook gelukt hoor...en als je de spullen hebt kan het veel sneller!! Ten eerste SUCCES!!

mocht je vragen hebben of tips nodig, dan hoor ik het wel. Heb het allemaal door gemaakt!!

persoonlijk vind ik het dak gebruiken als kap het mooiste... maar tis wel een idee voor eventueel een tafel. Ik zelf heb gewoon een klaptafel meegenomen onderin de kar neemt nauwelijk plek in.

vragen en tips, die heb ik natuurlijk EERST nodig alvorens ik begin. Misschien heb jij iets gedaan aan je aanhanger dat je zei, verdorie dat had ik beter zo en zo kunnen doen... Maar waar begin ik nu mee? eerst uitslijpen van de achterbankbakken/rug/hoedenplank? Of eerst de open kant dichtlassen?

ik heb eerst de voorkant verstevigd met een balk houtvoor even vast gezet. Toen alles mooi uit geslepen, de bank enzo. Bovenkant ook mooi vlak gemaakt. en toen begonnen met het frame aan de voorkant.

Jongens, misschien is het handiger om dit in het topic van techniek te zetten (als het er nog niet in staat) want zou zonde zijn als zulke informatie verloren gaat... toch? :)

Nou ik wilde gewoon een topic voor mezelf, alleen over mijn aanhangert... waarin ik vragen kan stellen en foto's kan posten zodat niet iedereen komt met: oja wat leuk of, ga zo door! Daar zit ik niet echt op te wachten dus hopenlijk alleen zinnige posts hier.
Ik heb inmiddels al meerdere topics gevonden over de aanhanger dus nog een extra is niet nodig ik zelf kan daar nu ook veel info uit halen.

Ik verplaats het toch even naar SC&I, want is toch leuk om het hele forum hiervan mee te laten genieten. Posts die niet meer zeggen dan "Oh en ah" hoeven van mij ook niet zo, maar we laten het vaak oogluikend toe. Als jij dat ook niks vind dan zijn we daar gewoon wat strenger op in jouw topic ;)

Zijn daar straks ook fotoos van Inimini? van Jouw bedoel ik, in nun overal en jouwen anhangert?

goed beeezig!!!!

trouwens, was die kont van die estate niks geweest voor je?

succes!
Lex

ja dat had mooi geweest achter de woody
Twee deurtjes er in , voorkant dicht en dan in dezelfde style als woody maken. d:)b

Turbomini schreef:
trouwens, was die kont van die estate niks geweest voor je?

JAA!!! had jij een kont dan? sjeez....

En ja er komen foto's van. Ik heb nu echt plannen gemaakt en ben aan het schetsen hoe en wat ik wil en dan maar eens beginnen he... wel even lastig indelen met mijn tijd want met 2 kleine kindjes :x

Misschien dit iets? En daar een woody van maken? ;)
link

Ik heb de vraag over de trekhaak onder een estate en de antwoorden die daarop gekomen zijn in dit topic verplaatst naar het topic dat Inimini even later in Vraag&Antwoord had aangemaakt.

http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=19240

OKE vandaag ben ik begonnen!
EN IK DOE HET HELEMAAL ZELF! knap he O+ Niemand mag ook maar een schroevendraaier vasthouden (misschien als het dadelijk echt moeilijk wordt) :P

Niet met het oorspronkelijke projectje maar met deze aanhanger:

Maar al meteen een aantal vragen, Zitten de boutjes van de achterdeurscharnieren er altijd al in met het spuiten (fabriek-af)? Want ik zie alle lagen verf daarop zitten en ook aan de binnenzijde. Dadelijk haal ik iets uit elkaar wat niet moet :x
Ook kan ik nog tips krijgen over wat ik beter met spuiten kan laten zitten.

Momenteel zijn alle ramen eruit, rubbers eraf, dakrand eraf en het interieur is gesloopt (beschimmeld jak!)

Weet je wat ik nog het minst leuke vindt? Die spinnewebben :( :)

TIPS graag in dit topic!
(vanavond meer foto's)

Als je het goed wilt doen moet je alles los halen (vind ik).

Inimini schreef:
Zitten de boutjes van de achterdeurscharnieren er altijd al in met het spuiten (fabriek-af)? Want ik zie alle lagen verf daarop zitten en ook aan de binnenzijde.

Ja, die zijn meegespoten vanuit de fabriek. Onder de scharnieren is het kaal (meestal roestig...).
Je kunt voor het mooiste resultaat het beste de scharnieren losmaken van 'carrosserie' en deurtjes.
Dan kun je bijvoorbeeld RVS boutjes gebruiken bij het monteren (en dan niet meespuiten).

Inmiddels is een deur eraf (goh wat een rot bouten en strak vast! :( !!!)

@ Tincu: Ik wilde inderdaad alles eraf slopen, dan helemaal goed de aanhanger doen van binnen en buiten en dan spuiten en dan alles weer netjes terug met nieuwe moeren/bouten en schroeven.

Iemand nog iets liggen wat ik kan gebruiken?

Tips hoe die scharnieren verfvrij gemaakt kunnen worden en klaar voor de volgende nieuwe laag?

Op inimini's fotosite nog meer plaatjes:
hier dus

Scharnieren zou je uiteraard kunnen schuren, je kunt ze ook laten "logen". Dan worden ze in een loogbad gestopt, een soort zuurbad, waardoor alle lak eraf gaat. De roest gaat er dan nog niet af.

Maaruh; zijn die scharniertjes niet nieuw te krijgen :x

Gr Jeroen

gewoon met verf stripper of een heat gun (niet alle bij te gelijk aub :x )

Kijk aan!! nu kun je lekker aan de slag!! Ik zou inderdaad wel alles helemaal uit elkaar halen. Dan weet he zeker dat het allemaal goed in elkaar omdat je het zelf doet!!

Veel succes!!

Ik zag net op jou site gelakte scharnieren liggen, hoe heb jij die schoon gekregen?
heb jij de boutjes ook meegespoten of gegalvaniseerd gelaten? Ik vind meegespoten eigenlijk mooier...

Nog een vraag aan jou Thijmen:
ik wil achter de ruitjes 2 remlichten en binnenin 2 lichtpunten voor als het donker is, weet jij waar ik die kan halen en hoe ik die 2 zijlichtpunten moet bevestigen? Ik zag namelijk dat jij een extra accu had geplaatst, dat leek mij ook het beste toch?

Ik heb inderdaad een extra accu geplaatst achterin de kar. Deze word opgeladen tijdens het rijden via de auto. Als hij stil staat kan ik een stekker (op camping) Onder de kar steken en heb ik 12V EN 220V in de kaar. Dat is het makkelijkste. De remlichten kun je gewoon van je normale verlichting aftappen.

De schanieren het beste schoon te krijgen door te stralen. Anders lekker prielerig schuren. Ik heb de schroefje ook mee gespoten... Maar is beter de schanieren eerst te plaatsen en dan nadien met een kwastje te kleuren. Het beschadigd namelijk met aandraaien.

Thijmen bedankt voor je tips. Zijn er voor de scharnieren ook niet-roestschroeven die je kunt verven, of ligt de verf daar zo vanaf?
Ik wil ze idd wel in de kleur van de auto hebben :)

Bovendien kan ik jullie melden dat de aanhanger wat mij betreft 'kaal' is. De laatste dingen kan ik helaas niet zelf.
Dit zijn: [list:rties3wf]
- de tank eronderuit, schroeven zij zodanig verroest moet worden weggeslepen
- spatlappen eraf, kan ik niet bij vanwege de wielen en die moeten er nog even aanblijven om weg te kunnen brengen
- bumperstukjes eraf, kan er ook weer net niet bij en ook TE verroest[/list:u:rties3wf]

Dan is het dus wegbrengen waar de lasser eerst de bodem gaat doen en het subframe.
Dan kom ik een dagje daar om alles te bitakken en dan kan het er weer onder.
Dan kan hij verder aan de rest van de wagen.

Zal ik de velgen ook een opknapbeurt geven? Is dat gewoon schuren? Misschien zijn witte velgen iets? Welke lak daarvoor?

[size=150:rties3wf]1 ding is zeker:[/size:rties3wf] Ik kan iedereen aanraden zelf zijn mini te demonteren indien deze opgeknapt moet worden. Het is leuk, leerzaam en je kan je eigen op de rotte plekken afreageren :)" title="Evil" /> dat vond ik wel het leukst!!!
(schroevendraaier ertegen em pulken maar :P )
Lucht enorm op, zo'n sloopgevalletje als je even in zak en as zit. :)

>Inimini"]Voor het IMM in Denemarken in 2007 moet ik een aanhanger hebben...
Een leuk idee maar bedenk wel dat op de veerboot(reistijd 45 min) in Denemarken alleen voor een mini al +/- € 50.- moet worden betaald en met aanhanger ongeveer € 100.- enkele reis!!! misschien een dakkoffer een optie??
je kan ook omrijden over een tolbrug de kosten zijn iets lager maar je bent ongeveer 5 uur langer onderweg

Nou en! tis toch vakantie :D

Nee bedankt voor de tip hoor, maar op het dak is niks, want ik heb een open dak en ja de aanhanger is bijna spuitklaar...

Als je dan toch lekker bezig bent, pak dan ook even de haakse slijper of de dremel voor de rest. Zo'n haakse slijper maakt wel veel herrie en vonken maar verder valt het wel mee hoor... Dan ben je pas echt een stoere vrouw :D:D

Oh en die wieltjes heb je er toch in 2 minuten onderuit en weer eronder?

Wat wil je dat ik doe met die haakse slijper dan, want hij ligt klaar :)" title="Evil" /> en ja die wielen... ik heb hier niet de tools de aanhanger omhoog te zetten dus laat dat dan maar over aan een ander. (gemakzucht :? )

Inimini schreef:
- de tank eronderuit, schroeven zij zodanig verroest moet worden weggeslepen
...
- bumperstukjes eraf, kan er ook weer net niet bij en ook TE verroest

ja bijkomend probleem, ik sta nu thuis in de garage, waar ook de fietsen staan en diepvries, kelderinhoud en wat dozen met oude kleding... als ik dat allemaal weg moet gaan zetten voor het slijpen :x en ja buiten is het wat mij betreft te koud en vochtig.

waarom zat er in godes naam een tank onder een aanhanger??!!! :?
verder super bezig joh ik ben benieuwd naar het resultaat

Ja Mini rijders doen niet moeilijk, we doen heel makkelijk! Inimi dat is die van Marktplaats toch (of was het nou speurders) maarreuh wat is de tekst van die kleine witte lettertjes achterop (van de vorige eigenaar neem ik aan?)

de tekst was: "Long Vehicle 5.45 m" (sja :? )
En ja deze kwam van Marktplaats...

En die tank, ja geen idee, te lui om er onderuit te halen? Maar de accubak is ook niet netjes afgewerkt... Een grote roestige zooi nu. En de bedrading van de verlichting, praat me er niet over, maar die heb ik inmiddels allemaal eraf gehaald.

Ik had van de vorige eigenaar het volgende gehoord:

"Die gasten waar ik hem van kocht hebben een Groene Van genomen, achter de deuren afgezaagd en voila de aanhanger was er. Even gespoten en toen kocht ik hem".

Inmiddels ben ik erachter wat mensen aanzien voor nieuw spuitwerk... ja zo kan ik het ook, de helft was nog groen ipv blauw :x

Zo vandaag weer even van 'rol' gewisseld. Marco de kinderen en ik de aanhanger ;)

Maar eh...

MISSION IMPOSSIBLE?

Meer foto's op:
inimini's fotosite

dat word idd flink lassen :x
maar waar een wil is is een weg !

Daar kun je wel even voor aan de gang... ;)

Voor IMM in Denemarken is tank eronder vol met alcohol een leuke optie ! en in de accubak de flessen:9

Succes met het opknappen en ben benieuwd wat het word

enneuh als je toch zo bezig bent verbouw hem even naar zoiets ! (let op de bijpassende mutsjes van man en kind!) :+)

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=3UZOPCDD

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=G63QOSWG

Ja ze sliepen hier met zijn 3en in, de kleine sliep overdwars in een sortement bakje wat vast zat boven op wielkasten.

(ja Eelke, ik zet ze er toch maar weer even bij ;) )

Nee nee, we gaan er niet in slapen...
De aanhanger blijft qua vorm zoals hij nu is.

De tank zaten wij ook over te denken om er een waterkraantje in te maken, maar dan moet je met je hele aanhanger naar het toiletblok om je water bij te vullen... :x
Later opperde mijn ingenieuse broer nog dat we er een urinoir van kunnen maken voor de kinderen, kunnen ze staand leren plassen.... :+) Haha

De tank is eronder uit, alsmede de wielen enzo en momenteel wordt de bodem en de wielkasten gelast en dan gebitakt.

Foto's volgen...

Vorig weekend een banaan gekocht voor de aanhanger, nu kan de lasser aan de slag, ware het niet dat hij nu besluit te verhuizen met zijn loods, ja ja nog verder weg en dus nog langer wachten... Ik ben als eerste aan de beurt, maar tis gedaan met foto's maken vrees ik want steeds op en neer... |:(

Inmiddels de zijramen en het tankgat dichtgemaakt:
zijkant dicht

ook de bodem weer dichtgebrand:

bodemaangezicht

Deze week nog verf laten mengen en met een beetje geluk kunnen we de aanhanger volgende week gaan beginnen te plamuren en schuren en eind volgende week gaan lakken...

he Inimini heb je nog meer foto's van de zijkant met de ingelaste platen.
Gr. Marcel

ehm nee, wat wil je weten dan?

ik ben ook met de platen bezig maar mijn laser heeft nog geen tijd en ik twijfel nog steeds

De trekhaak is binnen,
Momenteel wordt de aanhanger strakgezet en kan hij in de gronverf. Zaterdag moet ie klaar zijn en dan heel heel vlug opbouwen :? voor de clubdag? Kijken of we dat redden, ik vrees van niet, en anders doe ik alleen de verlichting wel, dan komt de rest later wel ;)

Zo stond ie er vanmorgen bij. Deze week veel te doen... O:)

Meer foto's op:
inimini's fotosite

Woensdagavond samen met mijn man de trekhaak proberen te monteren.

Ondertussen al naar de onderdelenboer geweest voor de kentekenplaat, rode en oranje reflectoren, losbreekkabeltje en mistlamp, maar die waren niet naar mijn zin, dus doen we nog wel een keer.

Ik denk echt niet dat het me zaterdag lukt om alles klaar te krijgen, dus OF jullie krijgen een aanhanger wanabee te zien op de clubdag of niets...

Als de trekhaak morgenavond goed gaat, dan zijn we al 1 stap verder. Dan de verlichting aansluiten van de aanhanger zaterdag en de deuren erin, dan kan ik toch al rijden??? de binnenkant doen we dan later wel en de afwerking ook, of moet het straks allemaal een grande surprise worden dat ie ineens helemaal af is? dus nog even wachten met de onthulling?
neeeeh, wil rijden! :P

nou weg van die pc en aan de gang dan !

succes!!! en ben benieuwd en gaaf die afneembare trekhaak !

ben benieuwd met wat je uiteindelijk komt!

Jah ik ook, morgen eerst ophalen en in de garage zetten, ik kan zelf niet mee om hem op te halen (moet naar het ZH) maar woehoei wat ben ik nu al happy en heb hem nog niet eens gezien :P
Dan meteen aan de gang idd, de deurrubbers eerst, dan hangen, dan de ramen en het slot, ondertussen doet Marco de verlichting WOW als dat even snel gaat allemaal dan misschien... zondag... ooooooe ik durf het niet te hopen :9
Moet overigens wel onderdelen scoren op de clubdag want ik mis een aantal zaken, dus let eigenlijk niet op de inperfecte afwerking ervan want... ik had nog niet alle allermooiste onderdelen gezocht :9 dus nog even hier en daar wat oude meuk erop :|

Ben benieuwd Ini !
Zou inderdaad leuk zijn als die zondag al mee kan.
Succes dan nog maar even !

Nou nou wat ben ik toch blij :(

er zitten een aantal zakkers in de lak en ook waterspetters, nee blij ben ik niet, afrekenen ga ik ook niet!

Maarrrrr we zijn wel aan het opbouwen! :) hopen dat het lukt zit er niet meer bij, want een aantal zaken zijn toch te slecht om erop te zetten :x

Ik heb geen idee hoe jouw spuitervaring is,maar die zakkers,als ze niet al te dik zijn,kan je heel goed "scheren"
Dan ff opschuren,niet te veel,want dan ga je erdoorheen en dan oppoetsen.
Waterdruppels is erg bad,maar niks aan te doen.
Jammer van het werk.

Ik moet wel zeggen dat ik met enig plezier je verhaal lees,vooral opmerkingen als "Het is leuk, leerzaam en je kan je eigen op de rotte plekken afreageren dat vond ik wel het leukst!!!" zijn geweldig,geeft maar eens aan dat je een hoop plezier had tijdens het karweitje.
Ben benieuwd hoe ie is als alles klaar is.

:'( :'( :'(
ben nu met de deurrubbers bezig...

De raampjes zitten er met behulp van brute kracht en groene zeep in, maar dat doet wel wat met je vingers...

De deurtjes hangen al en het slot werkt :D lekker ingevet in dat kastje en zoveel mogelijk nieuwe schroeven erop gezet.

Straks de verlichting :x

even een lijstje maken wat ik echt MOET zoeken morgen:
- rubbers van de verlichting
- Kentekenplaatverlichting + steunen
- schroom lijstje onderzijde
- instaprubber

wat ik na de clubdag moet doen:
- zijramen afwerken
- slotkast vernieuwen
- velgen schoonmaken en spuiten
- achterraampjes ondoorzichtig maken