Aanhanger project van Inimini: 10/06/08 Foto-UPDATE

RE: Aanhanger project van Inimini: 10/06/08 Foto-UPDATE

Pfff dat was me het dagje wel...

Ik heb vandaag:

Gezandstraald en geprimerd...

Geplakt :(

Geslepen,

en nog veel meer!
Meer foto's op:
inimini's fotosite

Druk bezig geweest vandaag, ziet er super uit !

ziet er inderdaad super uit. Op de foto's zijn de spetters en zakken niet terug te zien.

Vraagje: Laat je de aanhamger indicatie reflectoren (de driehoeken) bij de ruiten zitten of hang je ze onder je bumper?

weer even aan de gang geweest...
Kleine maar noodzakelijke dingetjes als de kentekenplaat en mijn ding voor het eindresultaat.

Kijk hier maar!

Ziet er goed uit Inimini. Ik volg je topic met interesse. Vroeg mij alleen af wat je hier aan het doen bent.

Hahahahaha, volgens mij zit er iets op de zijkant van de ahw gelijmd wat op z'n plek moet blijven.
Iedereen gebruikt ook dezelfde tactieken thuis.

Groet ron

Ja inderdaad die zwarte plaat zit gelijmd, dat is mijn speciale afwerking :P het moet 24 uur drogen dus moest even alles aandrukken, sja iets anders had ik niet voor handen...

Alle onzin over waar de zwarte plaat voor is gesplit:http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?p=253091#253091

Het antwoord mag natuurlijk wel hier komen te staan. ;)

Eerst zaten er zwarte ramen in, en die miste ik nu toch wel, het was allemaal zooo groen :P

ga je het nog af werken met hout, net als de woody?

eh ja dat ging ik doen ja... :)

sjee wat is schaven veel werk zeg en schuren en schuren... en dan valt dat raamwerk weer uit elkaar :(
Er staan nog 2 extra foto's on line, met daarin de onthulling van de zijkanten :P

netjes, heel netjes :) d:)b

(ps: stiekem toch een school bord :P)

hout bewerking moeilijk :? (zegt de meubelmaker :P )

een tip:
hou als je zaagt niet je hele hand als een vuist om de greep
maar leg je wijsvinger in de richting van het blad langs de greep

geeft meer controle (moet het om te beginnen wel een scherpe zaag zijn)

Ziet er netjes uit marloes

Ik heb mijn best gedaan. Het zagen ging overigens prima hoor, ik heb meer met hout gewerkt gelukkig :P alleen is het lastig het op de carrosserie te lijmen, zonder te schroeven. Want pas dan blijkt hoe krom het plaatwerk is van de auto. Maar evengoed gelukt hoor ;)

toch wel met een flexibele lijm hoop ik?
of is het helemaal dicht gelakt

met flexibel blijvende kit erop gelijmd en 24 uur aandrukken (is ie nu mee bezig) dan rondom afkitten met dezelfde kit (terwijl ie nog aangedrukt zit) en voila. Zo deed ik dat met die platte krijtbordplaten ook en is gelukt. Dit hout is wel wat stuggen maar geeft wel een mooi gezicht.

Als dit niet lukt schroef ik hem nog even van binnenuit :P

als je schroeft van binnen uit zorg er dan voor dat je gaten in het metaal in de lengte van het hout wat ruimer zijn (slopgaten dus)
dan kan het hout nog wat werken

Bedankt voor de tip! :D

Een raamwerk zit er nu tegen en gisteren een poging gedaan om dit af te kitten. Heb wel gemerkt dat je daar echte vakmensen voor hebt... ach een kniesoor die er straks op let, maar ik vind het niet zo geweldig gedaan.... :x

Inimini schreef:
en 24 uur aandrukken (is ie nu mee bezig)

is marco nu al 24 uur die strips aan het vastdrukken??? :+)

Zo de raamwerken zitten er nu beide op. Vanmiddag de laatste ertegenaan gelijmd en de IMM sticker op de ruit geplakt :| [size=75:2pvmwi92]wat een KLOTE sticker zeg! :( Hij zit erop, maar voor hoe lang???[/size:2pvmwi92]
Vanavond heb ik het kitwerk op me genomen... :x :r |:( :o :( ben blij dat ik daar vanaf ben :P :) :D :9

Morgen nog even kijken voor een High-Low set en nog wat kleine dingen halen zoals,
Veertje voor de deur, instaprubbertje, chromen sierstripje...

Dan wil ik morgenavond het houtwerk aflakken en de nieuwe onderdeeltjes erop zetten.

Dan moet ik nog: mooie 10" stalen velgen in de loods gaan uitzoeken met chromen wieldoppen.
De deurtjes goed afhangen, die verdomde kentekenplaat eronder maken :(( en dan kan ik binnen aan de gang...

Kan toch wel ervan spreken dat ik nu op de helft van mijn werkzaamheden zit :9

Inimini schreef:
[size=75:2xkxez2l]wat een KLOTE sticker zeg! :( Hij zit erop, maar voor hoe lang???[/size:2xkxez2l]

Psst... Dat vraagteken mag ertussenuit ;) :D

Dat zou Gitty ritueel komen verwijderen... ik wach nog even op haar dus... :P

leuk de vorderingen te zien, word leuk zo!

maarreuh bijna af en waar begon het allemaal om in het begin van je topic.....

ik citeer: Voor het IMM in Denemarken in 2007 moet ik een aanhanger hebben...

:+)

ja juist... maar goed heb dan nu een nieuw doel: voor het IMM 2008 moet ie af zijn :9

We zullen zien, moet nog veel aan gebeuren hoor ook nog aan Wicky die ervoor moet rijden. Een hele waslijst |:(

Vandaag weer het een en ander uitgevoerd, voor de 2e en 3e maal het houtwerk opgeschuurd en afgelakt (pfff nog maar 3x voor een mooi bol resultaat)

Ook de chromen sierlijst erop gedaan, wat een *PIEP*-werk |:(
Ook van binnen helemaal egaal grijs gelakt met de roller. Heb geen rug meer over....

Ik was vanmorgen om 10 uur al vertrokken naar een mini bedrijf in Den Bosch voor een algehele check up, onderdelen, een babbel en advies.
Ik kwam er pas om 11 uur aan, omdat me uitlaat onderweg besloot af te breken :'( :'( :O
Met wat ijzerdraad aan mijn bumper gebonden en verder gereden, dus die hebben ze meteen even gefixt voor me :*

om kwart over 3 was ik pas weer thuis, ja het was me het dagje wel, het was er erg druk en ja ze hadden ook wel veel te bekijken :x

Daarna dus alle werkzaamheden hierboven gedaan. Een hele dag mini-klussen dus

(ps Maik heeft me wel meegeholpen hoor ;) )

Me eigen vandaag maar me eigen even afgereageerd op de aanhanger en op Wicky. De aanhanger heeft nu "geschroefde" 3-hoek reflectoren, een kentekenplaat eronder hangen en Wicky, heeft zijn dashboard er weer zoals het hoort inzitten, het olie lek achter het dash alleen niet gevonden, blijft een raadsel :x , alles van de olie beetje weggedept, de verwarmingsbuis goed aangesloten, [size=75:2xk63as9]daar een vreselijk roestig gat ontdekt met kit en verf eroverheen geplakt 100% zeker van de bouwer van Wicky :(([/size:2xk63as9] , alarmlichtrelais vervangen, kentekenplaatlampje vervangen, en eh... oja de grill opnieuw gemonteerd en de motorkap gemonteerd en opnieuw gesteld (wat een baggerklusje alleen :(...)

WAAAAAH IK WORD NOG EENS GOED IN KLUSSEN ;)

Hier nog wat aktiefoto's van deze week -->>>
Meer foto's op: Inimini's fotosite

Het begint er nu allemaal echt leuk uit te zien, die aanhanger! Hij gaat vast wel weer mee naar de clubdag volgende maand, zodat we hem daar kunnen bewonderen. Of niet?

je heb hem al kunnen bewonderen... Hij is nu voor 65% ongeveer af...

knap hoor om aan een mini (aanhanger) te klussen met een witte broek! ;) sowieso al lichte kleren!

enneuh op naar de 100 %! dat beloofd wat want hij is nu al fraai!

zoals de toelichting bij de foto's al zegt: Af en toe heb ik ineens een half uurtje geen zeurende kids om me heen. Als ik me dan ook nog moet omkleden, houd ik geen tijd meer over :P Gaat prima, als ik gewoon voorzichtig ben en niet WILD :)" title="Evil" /> doe :9

Mmmh.. wanneer doe jij 'niet' wild dan??? :P

ik zal binnenkort maar eens verder gaan met de aanhanger, nu de dagen wat somberder worden moet ik toch wat leuks te doen hebben niet dan?

ga je de binnenkant doen?

MINI-bar erin, hahahah

We zijn ondertussen een paar "maandjes" verder, is de aanhanger ondertussen al helemaal af?

De laatste foto die ik tegenkwam op je site:

De hoek van de body waar de bouten van het subframe doorgaan zijn weg(gerot) Daarom is hij niet echt veilig meer..

Jaapio

Niet echt veilig meer... dat we ermee hebben durven rijden :o

Ieder moment had het subframe eronderuit kunnen vallen...

Dus werden er afspraken gemaakt (vorig jaar al) hem opnieuw aan de bodem te lassen. Geen eenvoudige klus aangezien de buitenkant al helemaal klaar was gespoten en laswerk het eea zou gaan beschadigen. Maar ja niet mee kunnen rijden is ook wat...

Dus brachten wij hem naar een goede lasser (Daryl) en een welwillend bedrijf om het op te lossen:

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SgCsG9AV5xpHJLCIXxP9qqTAVb12KHgbmkKVdWv9…]

Voor foto's kijk op: link

(hoe krijg ik die foto's ook alweer zichtbaar??)

(je moet de foto's op een site zetten waar ze met .jpg op komen, dus MSN werkt niet...) Maar met een beetje goede wel kunnen we de fot's toch wel vinden...

Moet er nog spuitwerk gebeuren aan de buitenkant nu of valt het mee?

heey M.

ziet er weer goed uit hoor :D

Jaapio

Ik heb je aanhanger bij dat bedrijf zien staan afgelopen vrijdag. Hopelijk kan ie weer snel de weg op ;)

Sja de buitenkant is niet geheel strak meer, maar ik vind het best zo, heb er al zoveel mee meegemaakt dat me dat echt geen moer kan schelen. We zijn straks gewoon de rijdende ugly combinatie want ook aan Wicky zelf moet geschuurd en geprimerd worden... Dus straks is ie groen met vlekken :p