He Bart,
Goeie actie, dat spul van het geluiddempen zou ik er helemaal uithalen, door de hele auto, maar ja, jij haalt niet de hele carroserie kaal. Ik denk dat je het beste het spul weg kan halen tot aan een overgang/hoek, dan blijft het het netste.
Verder zie ik er geen bezwaar in om de plaatjes voor transport eraf te slijpen, krikken moet je toch onder je subframes doen.
Groet ron
- Login of registreer om te reageren
RE: Birdy's dorpel klus
Ingediend door Birdy op di, 08-05-2007 08:48
Na dit grapje moet een deel van mijn mini worden overgespoten. Omdat ik ondertussen had gezien dat een van mijn dorpels een klein gaatje had, heb ik besloten, mede omdat ik nu toch een lasapparaat heb staan, mijn dorpels ook te vervangen.
Gisteren was het dan tijd om maar eens aan te pakken. Ik had juist weer een weekend gereden in de mini, en dat is wel weer even genoeg
Eerst de mini op de goede manier de garage in gereden en voor de verandering op pootjes gezet. Nu dan twee pootjes aan 1 kant. En wel de bestuurderskant, die blijkbaar eens een klapje heeft gehad, want in de achterwielkast zat hier de roest en deze dorpel is ook het slechtst.
Eerst ff de verbreder losgehaald... Wat richten die parkertjes een schade aan zeg...
Zeiltje eronder, plankje eronder, en daar gaan we weer...
Haakse slijper met staalborstel en gaan met die banaan.
Het eerste wat me opviel was vooraan de dorpel. Een enorme "Kwikfit" deuk, die waarschijk behoorlijk wat invloed heeft gehad... Toen ik er met de staalborstel een langs ging...
Een paar kijkgaatjes gevonden in de wielkast...
Tja. Ik dacht de dorpel wel ff los te halen met mijn deur erin... Maar dat had ik al snel gezien...
Deur eruit, stoel eruit, vloerbedekking weggehaald. Met een grote hamer de deuk enigsinds teruggeslagen, wat wel aardig is gelukt. Alleen een hoop van dat "anti-dreun-geluidempende-teer-spul" van de bodem af moeten slopen...
Verder gegaan met de dorpel, en zoals de tips die ik al gekregen had te werk gegaan... Inslijpen en kleine stukjes tegelijk eruit halen...
Na een avondje klussen in ieder geval een goed beeld gekregen wat me te doen staat... Deel van de wielkast vervangen en de dorpel vervangen. Verder zal een groter deel dan ik dacht moeten worden gespoten. Klein roestplekje vlak achter de deur boven de dorpel, 5 plekjes op de plaatsen waar mijn verbreder vast zat en op de paravaan zat ook een plek die ik even kaal heb gemaakt...
De rest van de foto's staat hier
Vraagjes (want daar heb ik het forum voor ):
*Voor en achter zie ik roest op en om de "plaatjes-voor transport-in-de-fabriek" zitten... Ik heb de neiging ze eraf te slijpen... Is dit een goed idee?
*Ik heb al gezien dat de "hoekjes"/verstevigingen bij het krikpunt en aan de achterkant van de dorpel niet echt netjes meer zijn. Is het een idee om deze te vervangen? Of is dit een rotklus?