Ik verwacht dat je dit zelf moet gaan maken.
Mischien moet je een centrale deur vergrendeling kopen, en daar een servo/motortje op aan sluiten die de deur net uit het slot wipt.
- Login of registreer om te reageren
Ik verwacht dat je dit zelf moet gaan maken.
Mischien moet je een centrale deur vergrendeling kopen, en daar een servo/motortje op aan sluiten die de deur net uit het slot wipt.
Da's verboden crazy dude, juist zoals zoveel van je andere plannen. Stel je voor je hebt een ongeval, en bent buiten bewustzijn. Enkele omstaanders willen je uit het brandende wrak redden (of uit het water), en dan blijkt dat er geen klinken op de deuren zitten, wat dan ? Of de mini ligt op zijn dak, hoe krijg je je deuren dan nog open ? Die brand zal wel vuurwerk geven in combinatie met die nitro-fles die je wilde installeren.
Racing Green schreef:
Da's verboden crazy dude, juist zoals zoveel van je andere plannen. Stel je voor je hebt een ongeval, en bent buiten bewustzijn. Enkele omstaanders willen je uit het brandende wrak redden (of uit het water), en dan blijkt dat er geen klinken op de deuren zitten, wat dan ? Of de mini ligt op zijn dak, hoe krijg je je deuren dan nog open ? Die brand zal wel vuurwerk geven in combinatie met die nitro-fles die je wilde installeren.
het is NIET verboden wandt ik heb over ne tijd terug aant school (gitok) ne golf zien staan en die had het just het zelfde als ikke wil doen er de est dat ik wil doen da mag allemaal en mijn nitro zal super zijn
Volgens mij mag nitro ook niet, mag het wel in je auto hebben maar niet aangesloten .
ook die vlam uit de pijp dan ? ik denk van niet.
Of het mag voor de keuring die deuren weet ik niet, maar volgens mij gaan die deuren moeten worden gekeurt door een speciaal iets. Soort van certificaat dat dat moet hebben.
Of die nitrious mag weet ik ook niet. Je moet je CO uitstoot wel normaal kunnen houden.
Ingediend door minilover op zo, 30-01-2005 20:01
er is wel een nieuwe auto die zonder hendels (naam kwijt) rijdt dus denk dat het wel mag...
Volgons mij heeft TVR ook geen hendels.
Mischien een idee om de zelfde deurgrepen als een Citroen AX toe te passen?
kijk tvr bekent he alle ik denk toch bekent.
dus ik denk dat het mag.
maar zouw iemandt die met photoshop goed kan werken eens ne mini die zen deurklinken kunne weg werken .
je kunt misschien ne foto van zeemax nemen? [/img]
dees heeft wiebe me gegeven,ik denk dat daar meer werk aan is:
en misschien voor die photoshop:
Ingediend door yanick_mini_01 op zo, 30-01-2005 20:20
als ge da toch al gezien hebt op die golf aant gitok probeer de kerel die daar mee rijdt dan is aan te spreken e klinkt mss simpel maar tis een plan gelijk een ander e
en die zal wss daar nog wel is passeren e, ni??
goed plan maar als je hem maar ene keer gezien hebt.
maar wiebe je bent super kijk maar:
bedankt
groetjes diego
als het op een gewone auto staat, wil niet altijd zeggen dat het mag voor de keuring.
Op die auto's zit het standaard op. Mini niet !!!!!
Zo heb je in met een BMW angel eyes, maar ik heb ook gehoort dat in België niet zo maar die conversie mag maken.
wouterke op ne vw golf die toen aant school stond hé.
die was ook weg gewerkt die klinken en denk niet dat da standaard is op ne vw golf he
nee maar op Oldtimers kan het wel. Het was al een oude golf. Als die 25 jaar was had die er geen problemen mee met de keuring natuurlijk.
Dat zo iemand dat heeft wil niet zeggen dat het mag. Er zijn bijvoorbeeld ook zat mensen met neon lampjes op hun auto, maar officieel mag het dus niet!
volgens mij wouter was die golf geen oldtimer,
en neon mag NIET heb ik al achter gehoord
maar dan vraag ik me af waarom mogen ze het verkopen als het niet mag???
Ja dat is wel met meer dingen zo, dat ze het wel verkopen maar dat je het niet mag gebruiken.
ja er zijn zo veel producten die ze verkopen, maar eigenlijk illegaal zijn.
ze verkopen toch ook auto's die 200 rijden en harder, maar men mag maar 120 rijden hier in België.
Als ze maar kunnen verkopen he. Die neon is heel simpel :
altijd met neon rijden, men moet naar keuring. Eventjes neon eronderuit naar keuring en er terug onder. HEEL SIMPEL.
Eerst over die auto's die standaard geen klinken hebben. Die hebben dus WEL klinken. Bij een TVR zitten die onder de spiegels, en bij pakweg een Alfa 156 zitten die in de achterportieren weggewerkt.
Er wordt zoveel verkocht wat niet mag, wie dat koopt weet dat meestal ook. 't Is niet omdat je gigantische messen of electro shockers of radardetectors e.d. kan kopen op de hoek van de straat, dat je die mag hebben/gebruiken. Een setje om je deuren open te doen zonder klinken kan voor nuttige doeleinden gebruikt worden, of voor koffers of andere plaatsen. Ook veel verlagingsveren die verkocht worden krijg je niet door de keuring.
Zoals eerder al gezegd, 't is niet omdat iemand het heeft dat het mag, verre van. Iemand die z'n deuren dichtwerkt heeft een groot probleem als hij zijn auto wil verkopen, want die krijgt hij eenvoudigweg niet gekeurd voor verkoop, zo eenvoudig is dat. Of die moet dan gaan beginnen met andere deuren te steken maar waar zijn we dan mee bezig. De politie ziet zoiets natuurlijk ook, en....ach laat maar. Er zocht iemand klinken voor op z'n keukenkastjes, dan kan je die er tenminste blij mee maken.
Vkeugeldeuren mogen in ieder geval wel. daar komen geen problemen van, tenzij je een ontzettend slechte constructie maakt. Neon mag niet, want je lijkt dan weleen rijdende kerstboom. Dat kan verwarrend zijn voor mede weggebruikers. NOS mag ook niet, zelfs niet in je auto. NOS is dan wel niet brandbaar, maar het is wel explosief en daar moet je dus een vrijwaringsbrief voor hebben (laat ik die nu voor mijn werk hebben gehad!). Deurklinker eraf halen mag ook niet, i.vv.m. het openen. TVR heeft in ieder gevale en knopje onder de spiegel waarmee de deur opengaat. Maar dacht ik ook een sleutelgat.
Waarom ze het verkopen? omdat er vraag naar is. En laten nu volgens de wet die spullen wel te verkopen zijn, maar niet te gebruiken. iedereen die dat spul koopt hoord dat gewoon te weten....
Ingediend door mini7benno op zo, 30-01-2005 21:57
TVR geen sleutelgat! stel je voor
idd knopje onder spiegels, verder afstandbedient, ik weet niet hoe dat gaat met een eventueel ongeval?
ciao
ik ga eens naar de keuring toe maar wiebe heeft weer iets gemaakt
bedankt wiebe
Die deurklink van dat apparaat hierboven is gewoon gepikt van een AX of iets soortgelijks, daar zit de deurklink aan de achterkant van de deur, je kan erbij door een gleuf in de B stijl.
Je hebt best kans dat je in NL een auto zonder deurklinken door de keuring krijgt. Een hoop moderne auto's gaan na een korte periode ook automatisch op slot, voor de veiligheid, overgewaait uit de States waar het verplicht is op nieuwe auto's.
Ik zou het eerst maar goed navragen bij de RDW of bij een goeie APK keurmeester. of net zoiets wat in belgie zit. Maar waarom zou je eigenlijk de deurklinken van een mini afhalen? Ze Zijn van Chroom. BLING BLING!
crazy-mini schreef:
kijk tvr bekent he alle ik denk toch bekent.dus ik denk dat het mag.
Uh, nee. De deuren van de TVR zijn namelijk wel zonder afstandbediening van buitenaf te openen. Met een knopje onderop de buitenspiegel. Dat is zelfs getest op functionaliteit onder water, anders werd het niet goedgekeurd.
Kevski Style schreef:
NOS is dan wel niet brandbaar, maar het is wel explosief
Pardon? N2O is niet brandbaar en niet explosief. Het versnelt alleen de verbranding van andere brandstoffen, doordat de N2 ook een stabiele stof is en de O-tjes dan graag ergens anders mee reageren. En de fles staat onder druk, dat vinden de meeste mensen ook eng in een auto,in geval van een aanrijding. Alhoewel ik ervan overtuigd ben dat je een auto flink kort kan rijden voordat zo'n cilinder een kransje oploopt....
Is ook zo, maar omdat het onder hoge druk staa valt het onder explosief. Ik had zelf voor mijn werk altijd waterstof in mijn auto, waarmee ik een heel blok kan wegblazen als ik zou willen. En heb het toen gelijk eens nagevraagd voor Lachgas. maar het blijkt dus voor alle gassen onder druk te zijn. Het brand weleenswaar niet, maar daar warmte in een auto met volle zon, kan de druk wel ontzettend hoog worden. In enkele gevallen klapt dan de fles , maar eerder de wartel. de druk die dan vrijkomt is genoeg om je glas aan barrels te blazen, met als gevolg dat je dus rondvliegend glas hebt. En das toch wel een tikkie gevaarlijk. Maar je hebt wel gelijk dat het niet brandbaar is, maar het wel explosief omdat de druk kan groeien. Een explosie is namelijk niks anders als uitzetten, daar hoeft geen vlam bij te komen....
henkmarius schreef:
Die deurklink van dat apparaat hierboven is gewoon gepikt van een AX of iets soortgelijks, daar zit de deurklink aan de achterkant van de deur, je kan erbij door een gleuf in de B stijl.
Je hebt best kans dat je in NL een auto zonder deurklinken door de keuring krijgt. Een hoop moderne auto's gaan na een korte periode ook automatisch op slot, voor de veiligheid, overgewaait uit de States waar het verplicht is op nieuwe auto's.
staat op pagina 1 ook een foto en daar is da
Nou, zal ik het maar weer es zegge:
Vraag het aan het RDW!
Zeuren over het wel en niet mogen moet je (naar mijn mening) doen met degenen die werkelijk erover gaan
-klinken wegwerken mag niet
-neon mag niet
-nos mag niet
-niet verstelbare kuipzetels vanvoor mag niet
-vleugel- of lambodeuren mag ook niet
kheb het nl. allemaal al eens aangevraagt
belgie heeft nu eenmaal een strenge keuring!!
amai eindelijk eens iemand die mijn zelfde woorden tegen Diego bevestigt.
Wow !! dat heeft LANG geduurd.
Bedankt MR.COOPER
Ik vind het niet meer als normaal dat het niet door de keuring geraakt. De mini is er niet voor ontworpen en er zijn altijd zo veel nadelen aan.
Sommigen vinden het misschien mooi, maar ja smaken verschillen. Maar is het niet belangrijker dat je mini door de keuring geraakt en dat je kan rijden dan dat je moet liggen kloten met de keuring ?
aaaaaaa wouter nu ben je blij hé
ik had meer negative dingen verwacht
maar ik ben eindelijk blij voor de wouter wandt daar heeft die lang opgewacht zene
maar mij best ik heb die smaak van tuning ik wil dat mijn mini MOOI (ale voor mij) STOER en opvallend mag wel. ik vindt gewoon ieder zijn smaak.
als iedereen de zelfde smaak heeft zouw de wereld niet meer draaien
~groetjes diego~
Ja maar je moet een mini mooi maken en geen foor bak van maken met neons en NOS enz....
Als jij zo verder ga dromen echt wel. Je moet zien da het mogelijk is. Volgens mij hebde gij te veel films gezien
jonge dit pik ik niet
tsssss ik heb niet te veel films gezien en ben niet aant dromen ik ben alleen HEEL VEEL op tuning salon's en tuning beurs geweest
dus euhm... ik kijk bijna geen tv
(alleen italion job )
Ik snap niet waar zoveel heisa over gemaakt wordt?
Als Crazy-Mini zijn mini wil(om het maar even in de taal die jullie bedoelen te gebruiken) "verneuken", laat hem dan zijn gang gaan. Je kunt toch allicht tips geven hoe je de deurklinken het beste kunt weg halen.
ps Sorry maar ik wordt niet zo goed van al die honderden berichten die allemaal de zelfde inhoud hebben als 1 bericht die er al staat.
ja, maar hij vraagt toch wat wij ervan vinden ?
Dus geven wij allen onze mening volgens mij. Als we er met meerdere uitkomen met als besluit dat het niet mag voor de keuring.
Dan heeft crazy-mini toch de informatie die hij nodig had ? Of niet soms ?
mr. cooper schreef:
-vleugel- of lambodeuren mag ook niet
kheb het nl. allemaal al eens aangevraagt
belgie heeft nu eenmaal een strenge keuring!!
Dus je mag geen Merc 300 SL of SLR mcLaren, Lambo Murcialago (of wast nu de Gallardo?) rijden in België? Of gaat het alleen om zelfbouw die niet mag...
Ik weet wel dat regels nog strenger zijn in belgie als hier, en dat er eigenlijk niks aan de auto verandert mag worden daar. Zeker het technische niet. Behalve voor auto's tot een bepaalde datum. Maar hij heeft het dus over zelfbouw....
Ingediend door linkaard op ma, 31-01-2005 22:54
Precies wouter je hebt gelijk en mr.cooper ook.
En kun je dat gerust aan nemen diego.
Diego je zegt dat je lambo deuren hebt maar ik zie nergens foto's op je website's of wel enige foto's die iets zeggen van het opknappen wat je doet laat staan lambo deuren.
Maar ik geloof niet zo in die sterke verhalen van je, en dan moet ik mini 1976 een schouder klopje geven.
Iedere verandering aan de carroserie, chassis of motor wat niet conform is op het afgegeven gelijkvormigheidsattest dient de auto door de DIV opnieuw gekeurd te worden of een aanvraag in te dienen van die veranderingen.
En Diego heeft nog geen papieren voor de voiture
wouterke je hebt 100% gelijk ik wouw jullie mening en eventuweel enkel tips
Sjoerd schreef:
mr. cooper":jcvdahmn]-vleugel- of lambodeuren mag ook niet
kheb het nl. allemaal al eens aangevraagt
belgie heeft nu eenmaal een strenge keuring!!
Dus je mag geen Merc 300 SL of SLR mcLaren, Lambo Murcialago (of wast nu de Gallardo?) rijden in België? Of gaat het alleen om zelfbouw die niet mag...[/quote:jcvdahmn]
dit gaat uitluitend over de zelfbouw
ma ff iet anders back on topic!!!
deuren werk je dus dicht door de klink eraf te halen
dan de gaten die je hebt dichtlassen, vlakslijpen en ernaa helemaal dichtplamuren schuren tot het helemaal strak is.
dan ga je naar de beter tuningzaak of carrosier ik kan u wel een paar adressen doorgeven en vraagt daar universele pompkes om u deuren automatisch te laten openspringen (val wel nie achterover van de prijs)
monteer die op je mini moet wel een klein plaatje aangemaakt worden om dat het universele pomkes zijn
steek een batterijke in uw afstandsbediening en voila u deuren springen open zonder klinken!!
grtzz
RE: deurklinken weg werken.
Ingediend door crazy-mini op zo, 30-01-2005 18:33
heeft er iemandt dat al eens gedaan deurklinken
weg gewerkt???
tis namelijk zo. ik zouw mijn mini zijn deurklinken en het slot wilen weg werken. dus dat je de deuren met een afstandbediening moet openen. (ik heb wel lambo/vleugel deuren ) weet iemandt hoe het gaat?? waar je het kunt kopen??? misschien enkele tips???
heeft misschien hier iemandt ne site of foto's over???
~minigreetz diego~