Restoratie werken, leyland 1000 bj1976

RE: Restoratie werken, leyland 1000 bj1976

De meeste hebben het toch al gelezen of gehoord wat er met mijn mini is gebeurt. Ze hebben die dus op zijn dak gelegd (vandalisme).
Ben dus vandaag begonnen met het afbreken van de mini.

Binnen bekleding is er uit, stoelen, voorlichten, aan de motor ben ik nog bezig om deze er uit te halen.

Ik probeer hier foto's op te krijgen maar het lukt niet.

Ik ga hier toch zoveel mogelijk posten hoever ik sta met het demonteren.

Mensen van Belgie of Nederland hulp is altijd welkom.
Kan het echt gebruiken ben er echt kapot van wat ze hebben gedaan met mijn eerste auto

Laat maar eens horen wat je plannen zijn.
Misschien kom ik wel eens een weekendje helpen.
Antwerpen is opzich niet zo ver.

grtzz Martin

Ik ben nu bezig met het demonteren van de mini. alles moet er uit en af.
Hulp is altijd welkom we zullen wel is afspreken.
Motor moet er nog uit en ophanging voor en achter.

Vandaag heb ik de bekleding van het dak er af gedaan en van de deuren. Klinken heb ik er af gehaald en voor bumper da was het voor vandaag.

2 januari

Heb vandaag er maar eventjes aan bezig geweest was een beetje te koud buiten. Heb het dachbord hellemaal er afgehaald en alles afkekoppeld van electricitijd van binnen VB: bedradingen tellers, Verwarming. Motor van de verwarming heb ik ook los gemaakt. Da was het dan.

Normaal ga ik er dees weekend en volgende week elke dag aan werken, Mini Martin alle hulp is welkom hé.

3 Januari

Normaal wilde ik zie da de motor er uit lag maar had het een beetje mis. Alles is los van de motor.
De cardans zijn er af, in en uitlaat colecter is er ook al af, carburator, uitlaat.
Trommels en pompjes is er ook hellemaal af van voor.

Ik heb foto's staan maar ik krijg ze er dus niet op ze staan in mijn documenten anders had ik al foto's er op staan.

Heb hier al een paar foto's op gezet.
link

zonde zonde zonde...

wat een stelletje ****************************************************************

Aardig wat schade aan het dak.
Ik snap nog steeds niet wat men bezield om een andermans auto zo toe te takelen.

In iedergeval veel succes met de herstelwerzaamheden.

grtzz Martin

4 jan

Vandaag was ik begonnen met het demonteren van het achterste sub maar het begon te regenen dus kon ik niks doen.
Ik ga mijne motor langs boven er uit halen maar ik heb pas volgend weekend ongeveer een hefkraan.

Nieuwe foto's staan op de bovenvermelde link

7 Jan.
Heb er 3 dagen niet aan bezig geweest door het slechte weer, hij staat buiten dus.
Vandaag ben ik weer al redelijk ver geraakt.
Bekabeling heb ik allemaal los gedaan en er uit getrokken. Koffer heb ik leeg gemaakt naftbak er uit en achterlichten. Motor van de ruiten wissers is er ook uit. Dan ben ik aan de achter brug begonnen en deze is er nu hellemaal onderuit. Da was het voor vandaag.

Nieuwe foto's
link

Mini-1976 schreef:
naftbak er uit

Ik denk dat 95% hier geen idee heeft wat een naftbak is. Wie waagt een gokje (die het niet stiekem weet) ?

Bart.

Na de foto's te hebben gezien gok ik op de tank..

Naft : Benzine
Bak : tank

Naftbak : benzinetank

En idd, foto's zijn altijd wel duidelijk :)

Wat gaat er met het dak gebeuren? Na die lelijke beschadigingen?

nafta is brandstof
dus brandstoftank :|

J-man schreef:

Wat gaat er met het dak gebeuren? Na die lelijke beschadigingen?

Ik weet het nog niet ben aan het rond horen wa ik er mee moet doen. Als iemand tips heeft zeg het dan maar. :)

cabrio van maken :D

Da ga ik niet doen. Ik ga hem zo orgineel mogelijk houden.

Ik heb nog een sloop mini staan met een goed dak zeker niet geblutst. Maar de vraag is voor jou hoe je het oude gaat vervangen en op welke manier.

Je kunt het ook op een andere manier doen, en dat is de deuk eruit trekken, voordeel is dat je minder werk hebt, nadeel is dat je toch iets moet gaan plamuren.

Maar een nieuw dak er op zetten is ni simpel hé. Maar het is niet alleen een deuk maar ook het dak komt tegen mijn deur.

Mini-1976 schreef:
het is niet alleen een deuk maar ook het dak komt tegen mijn deur.

:x heb je goed gekeken of je carrosserie niet krom is?? lasranden bij de a stij e.d. niet verwrongen???

Djezus wat een stelletje ****** :(
Zoiets DOE JE NIET |:( Gewoon een stelletje jaloerse eikels die er niet tegenkonden dat jij een zo'n gaaf bakkie rijd man! :(
Als je hulp nodig hebt bij het opbouwen, ik woon in ossendrecht, vlak bij putte grens, dan kom ik wel een keer helpen, mail maar, heb komende weken genoeg vrije tijd :D
Dat dak, damn, als het echt ZO ver verwrongen is zou ik idd heel je carosserie maar eens nakijken!
Als dat verder recht is van binnen uit de deuken eruit kloppen, dat werkt ook, moet je wel voorzichtig doen!
En plamuren heb je altijd als je deuken weg werkt.
Maar als je carosserie verder recht is kun je er ook een ander dak op zetten, ik denk dat dat er dan toch wat beter uit gaat zien!!!!!!

De carosserie staat nog zeker recht. Dat hebben ze al na gezien. Er is al iemand geweest en heeft gezegd best uitkloppen en dan bij werken met plamuur. Maar juist boven mijn deur da is wel gescheurt.
Badbert ik kan altijd hulp gebruiken. Maar ik ga hem eerst laten zand stralen en dan ga ik aan de carosserie beginnen.

Inderdaad Mini-1976 dat is niet simpel om te doen dit vergt goed maat werk.

@Badbert als je goed ziet op de foto van het dak is de deuk er van binnen uit niet in zijn geheel uit te kloppen, binnenin kom je niet achter het rechtopstaand plaatdeel of je moet deze weg slijpen.

De snelste en eenvoudigste manier met een goede slagtrekker en hydraulische uitdeukset is dit te doen.

Theo schreef:
binnenin kom je niet achter het rechtopstaand plaatdeel of je moet deze weg slijpen.

kan je oplossen met een holle-wand-plug, moet je vaker gedaan hebben, dan is het mogelijk...

het gaat inderdaad prima met een slagtrekker...

Dat had ik ff niet gezien, maar idd, dan moet je dus gaan trekken aan de deuk, en die scheur, jah, ff kijken of als je wat last of je het dan nog netjes krijgt.
En zodra je hulp nodig hebt, roep maar op het forum :P

Als jullie da greetschap hebben mag ik da dan is lenen zou heel handig zijn.
Ik zal zeker iets laten weten als ik hulp nodig heb.

Ik zou geen dak overzetten, want dan heb je een grote kans dat je je dakgootrandje (scrabble) kwijt raakt! Je kunt wel nieuwe dakplaten krijgen....

Succes

9 jan
Heb vandaag weer goe door gewerkt.
Motor en supframe is er uit, stuurstang enzo, deuren, ramen en lijdingen en naft lijding en nog wa spuletjes. Carosserie is nu hellemaal leeg. Kan nu naar de zand straler gebracht worden
Nieuwe foto's op deze link
link

Dit is echt niet normaal |:( , kunnen ze nu gewoon niet met hun poten van iemand zijn gerief blijven. De rotzakken die dit gedaan hebben die zouden ze eens moeten bijwerken zodanig da ze de eerste weken met een rietje moeten eten. Hopelijk laat ge de moed niet zakken en zorgt ge ervoor dat uwe mini terug de baan op kan.

Greetz from The Beast!

Ik weet dus de daders niet. In begin liet ik de moet zakken maar de meeste mensen steunen mij hier dus ben ik er met volle moet aan begonnen. En ook ik als ik iemand nodig heb gaan ze mij helpen

heb je er lang werk aan gehad de mini in je eentje helemaal uit elkaar te halen?

Leest deze topic eens daar sta alles in wa ik heb gedaan en hoelang.

10 jan
Vandaag ben ik begonnen met schuren waar de deuken zitten dan is het gemakelijker om het uit te blutsen kunde beter voelen. Van voor aan de zijkant waren die naden wag gewerkt ik heb deze trug vrij gemaakt, maar nu is er langs bijde kanten een verschil van opening, zie op de foto.

Nu kan ik niet meer verder. Ik kan niet uitblutsen dus als iemand mij er mee wild helpen.

Een misselijkmakende rotstreek wat ze je geflikt hebben.
O ja, 'gelecht' schrijf je als volgt 'gelegd', dat staat wat beter ;)
Ik heb wel eens gehoord dat ze (vroeger) de felsnaad openvouwden om een nieuw dak te kunnen monteren. Ik weet niet of dat ook tegenwoordig nog een optie is. Het zal veel werk zijn, en ik weet dus niet of nieuwe daken te koop zijn.

In elk geval veel sterkte!

Wim schreef:
O ja, 'gelecht' schrijf je als volgt 'gelegd', dat staat wat beter ;)

Wim toch, je weet toch dat het een goede gewoonte is om mensen niet op hun spelfouten te wijzen online :)

Eelke schreef:

Wim toch, je weet toch dat het een goede gewoonte is om mensen niet op hun spelfouten te wijzen online :)

Waar zijn mijn manieren?! :o
Ik kon deze echt niet meer aanzien, sorry... Ik ben waarschijnlijk een beetje allergisch voor taalverloedering en overmatig 'SMS-taalgebruik'. :x

Ik had het er toevallig vanmorgen nog over met mijn vader nadat ik weer een schrijnende taalfout was tegengekomen in de Vara Gids. Welliswaar niet het toppunt van journalistiek, maar toch. Als het daar al niet goed in staat, hoe moeten "gewone" mensen het dan nog leren :'( Je hebt gelijk, hoor, het was (letterlijk [oh nee, toch niet, was een gewone :)]) met een knipoog. Zelf maak ik er soms een grapje van als ik daar de mogelijkheid toe zie, want ik kan er zelf ook niet zo goed tegen.

Maar aan de andere kant, er lopen ook mensen rond met dyslexie, ook weer lullig als ze zelfs op iets "informeels" als een forum nog op hun taalprobleem worden aangekeken.

Het is uiteraard niet bedoeld om de persoon af te kraken, dat weten jullie hoop ik... Maar we wijken nogal af van het topic ;)

Ik heb vorig jaar (of was het al het jaar daarvoor?) bij S+S Tuning een Mini opgehaald die over de kop geslagen was. Gelukkig had de bestuurder slechts een paar blauwe plekken.
Het dak was ook naar z'n grootje, maar daarnaast waren ook de A-zuil en de dorpel behoorlijk naar binnen gedrukt. Een total-loss dus.
De voorste helft (tot en met de A-zuilen) staat nu bij Daniël op de kamer, en de achterste helft wacht op een subframe en een dissel...
Het kan dus ook erger uitpakken dan in bovenstaand geval.

Desalniettemin is het een lastige schade...

ja idd, kan dus idd wel een stuk erger, maar dat was niet gebeurd door vandalisme, dit wel, en dat is gewoon ongelofelijk zielig als je zo iets doet!!!!!!!!!! :( :(

Ik denk dat Wim puur doelt op de technische kant van de zaak, dat dit moreel een heel triest geval is zijn we het allemaal wel over eens.

k srry :x

Ik ben nu aant twijfelen hoe ik die gaten moet toe maken maar. Ik zou nog iemand willen die is wild komen zien. Dan weet ik wa ik moet doen kan ik ook wa hulp vragen aan paar mensen die goe weg kunnen met lassen van een mini

stuur mij je adres gegevens en ik zal zien of ik morgen kan komen.

Hier is mijn adres voor de mensen die mij is willen komen helpen.

*piep*

[size=75:iqjt3vr8][Edit: adres - Eelke][/size:iqjt3vr8]

Als je mensen je adres wil geven moet je ze maar even mailen of PM-en, ik vind het geen goed plan om je adres zo online te zetten op een toch vrij druk bezochte site.

ok de mensen die mij willen komen helpen stuur ff mail of pm me.

Ik ga nu aan de carosserie beginnen dus ik heb een nieuw schuur, boor, slijpmachien gekocht

Heb ook revolation velgen gekocht. foto's staan op de site

Ik moet even kijken wanneer ik tijd heb, maar ik denk dat ik wel een keertje kan komen helpen!
Wat voor velgen had je eerst? En ik kan trouwens het plaatje van die nieuwe niet vinden op je site :?

weet je wat jij met je dak moet doen
een nieuwe erop zetten. zal wel niet meevallen maar als je handig bent dan moet het zekker lukken. moet je allen nog een dak zoeken. maar als dat niet lukt. een hard rubbere hamer kopen. en de mini (helaas weer, maar dan voor zichtig) op zijn kop zetten zodat je er goed bij kan. en voorzichtig beetje bij beetje uit deuken. zorg wel dat wat je uitdeukt niet te ver naar buiten slaat zorg dat en een beetje een kuiltje in zit die je kan opvullen met (goede plamuur). het beste is toch een nieuwdak maar zo kan het dus ook.
succes Joeri

Inderdaad joeri, zo kan het ook, maar uitkoppen heeft hij algeprobeerd, maar een nieuw dak kan problemen opleveren als je het er op wilzetten.
Maar als je het voorzichtig doet dan gaat het wel.
Owja joeri, vergeet je niet te mailen voor vanavond voor de oud en nieuw rit? dan mag je meerijden!