Restoratie werken, leyland 1000 bj1976

RE: Restoratie werken, leyland 1000 bj1976

Ik heb besloten om een nieuw dak er op te zetten. Het is niet het gemakelijkste zeggen ze maar ik ga toch proberen. Ben nu aant horen wat het kost dat plaat werk en inneens horen da ze het binnen hebben. Volgend weekend hoop ik dat ik er aan kan beginnen.

Hey, cool!
Doe het rustig aan, niet overhaasten, dan zal het best goed gaan.

Succes!

Ik ga alles rustig aan doen. Ik heb geen haast. Ik ga eerst mijn plaatwerk halen voor da ik er aan begin te slijpen enzo.

Heb nieuwe foto's toe gevoegd. Ben nu mijn onderkant aan het proper maken en zien naar roest plekken.

hier is de link: link

Heb dus een nieuw dak gekocht wel tweede hands. Heb ook een splinternieuwe en een oirgineele gardeboe bij gekregen. Voor foto's zie mijn site

Mini-1976 schreef:
Heb ook een splinternieuwe en een oirgineele gardeboe bij gekregen.

Wat is belgisch toch ook een prachtige taal!
Ik was er toch echt niet achter gekomen dat 'gardeboe' spatbord betekend, als ik die foto's niet had bekeken! :D

NETJUUUUS! :D
nu de boel er nog op gaan lassen :D

ff off topic, misschien is het handig om op je site een aantal albums aan te maken. zou e.e.a. overzichtelijker maken.

en ik zag dat je gereedschap had gekocht, met die schuurmachine krijg je uiteindelijk GEEN strak spuitresultaat. Je hebt een excentrisch schuurapparat nodig om je body mooi strak te schuren, met een vlakschuurapparaat zoals je nu hebt kan je prima verf verwijderren en grove dingen doen, dus let op als het echt strak moet worden ;)

Jah, met een machien kan ook, wat dacht je van met de hand schuren red flame??? Zo heb ik het gedaan :+) ben je wel ff een paar uur bezig!!!
Eerst met 600, dan met 800 en later nog met 1000! wel alles waterproof schuurpapier natuurlijk, en wedduh da me karretje glad was :D
Maar met een machien gaat wel sneller

met de hand is ook nog eens goedkoper.
=> duurt misschien wel wat langer maar ja als je op de prijs let.

Ik ga gewoon zien dat er al zoveel mogelijk verf af is, speeld geen rol welk schuurmachien het is. Word toch gezandstaald.

Ben nu de site wa ordelijker aan het maken ;)

zandstralen is helemaal the business!!!

het was een tipje tussendoor, heb vaker mensen gezien die zonder een geschikt apparaat de wagen strak probeerde te krijgen...

en met de hand is absoluut goed te doen, een mini is zo groot niet, al kan je ook doorslaan (vriend van me met een amerikaan van 7 mtr en met de hand willen schuren :x |:( )

vooral geduld is het belangrijkste!!!

red flame schreef:
ff off topic, misschien is het handig om op je site een aantal albums aan te maken. zou e.e.a. overzichtelijker maken.

Bij deze heb ik het gedaan

Whoo een amerikaan van 7 mtr, damn, wil niet weten hoe lang die daar mee bezig is geweest!

Maar, zandstralen, dat is wel beter jah :D
Ben benieuwd hoe het dakje gaat lukken, en wat voor kleur hij word :P

Het zal wel lukken maar zal wel lang duren. De kleur da is voor later ik weet het echt nog niet. Kleur kiezen is altijd het moeilijkste bij een auto.

Ik geef de link nog eens van de site link

Hey Mini-1976:
Op mijn site staat ook een dakwissel.
Jan Kuit had wat last van bloemkolen op zn dak en heeft die er af geslepen, en een ander tweedehands dak opgezet. Moet je maar even kijken als je wilt, en voor vrage ken je uiteraard pm-en.

Erik

Jullie hebben gewoon de stijlen er afgeslepen. Voor deze trug aan elkaar te lassen was dat niet moeilijk. Je moet toch ook goed zien voor de ramen.
Ik was van plan alleen mijn dak plaat te vervangen.

Voor elke stijl zijn er malletjes gemaakt zodat je precies de goede afstand afslijp. Hierna zet je je nieuwe dak erop (die ook aan de hand van malletjes is geslepen) en als je deze vast. Echter om mooi strak te krijgen las t even vast, dan rechtkloppen (las zal waarschijnlijk gaan scheuren), weer dichtlassen, enz... totdat je m mooi strak heb.
Veel werk maar je ziet amper dat t dak er nie top hoort :P

Erik

Ik heb het precies zo gedaan als Erik schrijft. Het viel me mee, want ik heb het ondanks uitgebreid meten voor het afzagen en het passen van deuren en ramen voor het lassen in een dagje gedaan, incl. lassen afslijpen.
En het dak zit er na 7 jaar nog steeds op ;)

Er staan weer nieuwe foto's op mijn site. Ben nu ook begonnen met de motor.

Ik heb nu al mijn plaatwerk om te kunnen beginnen aan mijn mini. Heb deze gekocht bij DCM trading.
Mijn motor licht nu ook hellemaal uit elkaar. Voor foto's zie mijn site.

Het is toch al een tijdje geleden da ik nog aan mijn mini heb gewerkt.
Ik heb nu een 1.3 motor gekocht. Ik ga deze reviseren maar het liep al dik tegen da ik mijn vliegwiel er totaal niet afkrijg. Heb zelf de bouten van mijn trekker kapot gedaan plus de schroefdraad in het vliegwiel.

Voor foto's zie mijn site

Mijn 1.3 blokje licht uit elkaar. Heb mijn vliegwiel er eindelijk af gekregen, heb gewoon de slijpschijf genomen wand met de trekkers ging het gewoon niet. Ben nu alles al aan het proper maken. foto's volgen nog.

Ik ben dus de zaterdag naar dcm trading geweest om mijn subframe te gaan halen en nog twee stukjes plaatwerk. Ik kan ook weer al verder met het subframe.

Foto's volgen volgende week.

Ik heb dus de nieuwe foto's al op mijn site gezet. volgend weekend nieuwe foto's met vooruit gang natuurlijk

Goed bezig man!
We blijven het volgen. Gelukkig is je mini weer in super staat straks :D

Ik ben er nu volop mee bezig dus. Maar straks zal hij niet klaar zijn ;) zal zeker nog een jaar duren. Tenzij da jullie komen helpen. Ik dacht dat het hier ergens sta da jullie is langs kwamen voor te helpen :P

Ik heb al een tijdje niet veel meer gedaan aan mijn mini om da ik een garage heb gekocht en deze moest nog ingericht worden dus, ik heb mijn tijd daar ingestoken. Maar dan er na ben ik geopereerd aan mijn apendix en nu ben ik twee weken thuis voor te rusten dus. Maar ik ga zien als ik mij beter voel zal ik proberen om voort te doen.

Ik heb al verder gedaan met mijn carosserie. Ik heb al een paar slechte plekken er uit geslepen. (Foto's staan bij carosserie)

Ik ben ook nieuwe onderdelen gaan halen voor mijn motor. Nieuwe zuigerveren, alle pakkingen, nokkenas bussen, nokkenas 276, dubbele veren en bussen. (Zie foto's bij 1.3 motor)

Volgende week komen mijn schelpen binnen van de drijfstang en de krukas. Kan ik motor al in elkaar steken :P

link

Ik heb vandaag mijn lastpost dus ik kan beginnen te lassen. Ik zet er zo snel mogelijk foto's op mijn site van de werkzaam heden

Morgen is't precies 1 jaar geleden da'k je mini voor het eerst gezien heb (en misschien wel dat je er voor het eerst mee op een meeting was ?). Als je nu heel de nacht doorlast is hij tegen morgenmiddag klaar en kan je dat vieren door er morgen mee te komen :D :D :D

Neenee ik weet dat je nog een lange weg te gaan hebt zenne.

Ik heb dus problemen met mijn laspost. Ik krijg hem niet goed afgesteld. Konstand zit hij te knetteren heb alles al geprobeerd.

Ik was vandaag bezig met mijn motor, ik wilde mijn segmenten er op zetten past mijn olie schraapveer niet zeker. Ik heb deze bij DCM trading gaan halen en waren orgineel maten heeft hij gezegd ik zie het.
Dus heb ik mijn drijfstang schelpen maar al gestoken.

hoe 1 lasapparaat heb jij :?

het is een heel verhaal...maar helemaal gelezen...
ik ben benieuwd hoe hij er uit ziet als tie klaar is...

suc6 met klussen

Mini-1976 schreef:
Ik heb dus problemen met mijn laspost. Ik krijg hem niet goed afgesteld. Konstand zit hij te knetteren heb alles al geprobeerd.

Wil je er hulp mee op het forum, dan graag even een nieuw topic openen. Verder a.u.b. geen adviezen in dit topic. Dergelijke adviezen kunnen ook heel nuttig zijn voor anderen, maar ook totaal onvindbaar worden als ze verstopt staan in een topic als dit.

Ik weet hoe het komt. Ik gebruik een verlengkabel en de laspost vraagt meer stroom dat de verlangkabel kan geven.

Heb vandaag weer wa gewerkt aan mijne mini. Ik heb onderdelen proper gemaakt en gespoten in grondverf.
Foto's zie bij voor subframe en achter subframe.

Bij 1.3 motor heb ik ook nog een paar nieuwe foto's gepost.

Ben vandaag beginnen te lassen aan mijn voetplaat.
Het was niet gemakelijk ik krijg mijn laspost niet goe afgesteld. Ik heb er redelijk veel door gezeten, maar de gaatjes zijn trug toegelast.

Iemand las tips om dit te verkomen.

Voor foto's zie mijn site

Om da ik een andere mini heb gekocht heb ik deze eventjes aan de kant geschoven. Maar ik ga hem zeker verder op maken. :)

Mini-1976 schreef:
Ben vandaag beginnen te lassen aan mijn voetplaat.
Het was niet gemakelijk ik krijg mijn laspost niet goe afgesteld. Ik heb er redelijk veel door gezeten, maar de gaatjes zijn trug toegelast.

Iemand las tips om dit te verkomen.

over lassen is een heel topic geopened
moet je ff nalezen hoe t beste te lassen..

Wil gewoon ff zeggen da ik trug ben begonnen met deze mini. Ben nu met een nieuw dak bezig om deze er op te lassen, staan ook nieuwe foto's op mijn site