is een nette prijs
niet extreem hoog of laag
ik heb hogere offertes voorbij zien komen en ook lagere maar die zijn er niet zo heel veel
- Login of registreer om te reageren
is een nette prijs
niet extreem hoog of laag
ik heb hogere offertes voorbij zien komen en ook lagere maar die zijn er niet zo heel veel
Is het wit of zwart? (betaalwijze dan, niet de kleur
Is het binnen en buitenkant?
Metallic of normale verf?
Bodemzijde ook erbij, in bodyshchutz of niet?
Als alle antwoorden op ja (incl wit en metallic) beantwoord worden, valt de prijs mee.
Groet ron
dat is het hem nou juist. Betreft strakmaken en spuiten in uni kleur van buitenkant en binnenzijde. Verder niets, geen bodyshutz of e.d. Prijzen nagenoeg allemaal zwart
opzich zijn het normale prijzen, spuiten is erg duur geworden, arbeidsloon van het strakmaken is ook niet echt leuk...
Oh ja, hhmmm, tsjah, hhmmm, dan is 2500 toch wel wat aan de dure kant..
Groet ron
Waren dit nederlandse spuiters?
Anders moet je eens de grens overgaan, viel mij toen ook al op dat ze daar (in Duitsland) goedkoper waren.
nederland en belgisch
Normaal zijn ze daar toch minder duur.
HEt is niet zo dat ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, maar ruim 2500,- Het moet wel goed gebeuren
Ingediend door Minatsu op ma, 10-01-2011 18:55
voor dat geld koop je zelf een goede compressor met voldoende capaciteit, en kun je nog eens gaan oefenen ook voor je je eigen mini gaat spuiten.
In het Oostblok doen ze het tussen de 3-4000 euro inc transport en laswerk.
Maar ja, kom daar maar eens.
Misschien willen ze wel in prijs zakken als je voorbereidende zaken zelf doet.
Tsjah, het oostblok.
Vandaag offerte gehoord, BMW 3-serie cabrio laten spuiten; 700 euro.
Eenvoudig daarheen rijden, paar dagen met vrouwtje aan de zwier en als ie klaar is rijdt je weer retour naar NL.
Maar ja, rijdt je auto niet, zie hem dan maar eens in Polen te krijgen.
Dan kan minipino hem beter hier laten spuiten voor die 2500 euro.
Komen er in ieder geval geen transport kosten bij.
Groet ron
Pasgeleden heeft een kennis ook zijn Mini laten spuiten. Strakmaken, metallic lak, alleen buitenkant, deurenafhangen, striping op de zijkant. Totaalprijs: 2200. Een hoop geld, maar het is wel erg netjes gedaan.
Dennis
tja ik reken nog om naar de guldens he als het al met metalic lak zou worden kwam er nog eens 500 bij
Vind het best jammer, maar ik wel ook wel weer dan mijn mini er mooi bij komt te staan :)" title="Evil" /> moeilijke keuze
vind ik wel relatief duur voor gewone uni lak,
maar weet zeker dat je er eentje vind die je mini mooi en strak maak,
groetjes
lassen en spuiten in polen... kan er een boekwerk over schrijven en dat is dan alleen gebaseerd op de koets die in mijn loods staat...
hij is pas 2x gespoten en mag nog een keertje opnieuw, enige geluk is dat er nu wel subframes gemonteerd kunnen worden en de neus er nu wel recht op zit, maarja het was maar een klein beetje scheef...
Red Flame schreef:
lassen en spuiten in polen... kan er een boekwerk over schrijven en dat is dan alleen gebaseerd op de koets die in mijn loods staat...
hij is pas 2x gespoten en mag nog een keertje opnieuw, enige geluk is dat er nu wel subframes gemonteerd kunnen worden en de neus er nu wel recht op zit, maarja het was maar een klein beetje scheef...
hmm laat hem wel hier in de buurt spuiten Lijk me ook niks
Mijn broer kent nog een spuiter in Australië, ik wil hem wel vragen of hij een mooi prijsje kan geven.
hallo mensen er zit een spuiter in noord-overijssel die niet duur is en top werk aflevert hij is bekend met mini s. laten wij ook de auto s spuiten. hij doet ook spuitwerk voor mensen van de porsche 356 speedster club [ nep porsche op vw basis] en hoor er alleen maar lof over. tip?????
Ik vind het ook een hoop geld..
Maar het is wat je zelf wil: super mooi en strak ----> penning 16
Minder mooi en strak ----> goedkoper
Voor 500 tot 1500 euro moet je niet op de eerste rang willen zitten.
wanneer je enkele lagen laat spuiten heb je voor 500 euro niet eens de benodigde lak. Zeker niet in metallic.
Het ligt er ook een beetje aan welke kleur je gespoten wilt hebben. Bij een donkere kleur zie je alle verschillen op de lak, bij een lichte kleur valt dat mee..
Snackey schreef:
Het ligt er ook een beetje aan welke kleur je gespoten wilt hebben. Bij een donkere kleur zie je alle verschillen op de lak, bij een lichte kleur valt dat mee..
Hij wordt weer lichtblauw en natuurlijk mag het wat kosten, maar richting 2500/3000!!!
Ingediend door _mini_cooper_ op wo, 12-01-2011 17:16
ettore bugatti schreef:
In het Oostblok doen ze het tussen de 3-4000 euro inc transport en laswerk.
In Polen kost spuiten maar rond de 3-400 euro, laswerk erbij zal dan niet zo heel veel meer kosten denk ik.
Kan je er beter zelf heen rijden, of Mini op een trailer scheeld je een paar 1000 euro
ettore bugatti schreef:
En de kwaliteit voor dat bedrag?
Wil je het goed, of wil je het goedkoop?
Maar 300/400 is erg goedkoop.
Ikzelf heb viavia een adres gekregen, waar de broer van een vriendin van een vriend werkt. Kosten 700 euro.
Eens kijken hoe de beide BMW cabrio's daarvandaan komen deze zomer.
Groet ron
Uiteraard wil ik het goed, maar heb net weer een spuiter langs gehad en die komt ook met 3500
misschien een heel gekke vraag, maar hoe is de staat van het geheel??
je kan natuurlijk hier een prijs vragen en wij kunnen een prijs roepen, maar is de koets ook klaar om strakgemaakt te worden. En waarop is dat gebaseerd?
voor het idee, als je alle panelen erop gebakken hebt en je hebt de laspikken afgeslepen ben je er nog niet, je zal alles moeten afkitten en dat is nog maar het begin...
als een spuiter dit allemaal ook moet doen ben je snel nog eens 1000/1500 euro kwijt...
maak eens wat foto's van het geheel, dan hebben we allemaal een beter beeld erbij...
Ingediend door _mini_cooper_ op wo, 12-01-2011 19:21
ettore bugatti schreef:
En de kwaliteit voor dat bedrag?
Ik heb een Ford Focus van een oud collega gezien, was helemaal bekrast door iemand. En liet hem voor ongeveer 400 euro helemaal overspuiten, en de kwaliteit was niks op aan te merken
Maar dan moet je natuurlijk net weten wat een goed adres is
Op zich goed idee.
Echter tot nu toe hebben alle spuiters die zijn komen kijken, dat de mini in een erg goede staat was en dat het niet bijster veel om strak te maken. Heeft 4 punten die meer aandacht vroegen maar dat was het dan ook. Verder is alle plaatwerk in goede conditie
Zal eens pogen om wat foto's te uploaden
Hier wat foto's
"Ergste" plekken zijn bij achterwielen onderin, moet een beetje plamuur komen, 1 a paneel en de 1 naad aan de voorzijde spatbord/voorfront
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OPGMOALQ-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-R4DWKJQH-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VSHB4TOU-D.jpg
meer foto's in album
ayla schreef:
ettore bugatti":8xgcq763]En de kwaliteit voor dat bedrag?
Wil je het goed, of wil je het goedkoop?
[/quote:8xgcq763]
Jaja, ik wil het goed, goedkoop en snel.
Of was het maar 2 van de 3?
je kan natuurlijk hier een prijs vragen en wij kunnen een prijs roepen, maar is de koets ook klaar om strakgemaakt te worden. En waarop is dat gebaseerd?
voor het idee, als je alle panelen erop gebakken hebt en je hebt de laspikken afgeslepen ben je er nog niet, je zal alles moeten afkitten en dat is nog maar het begin...
+1
Maar, er was ook een autospuiter hier actief. Heb je die al gevraagd?
Er heeft wel iemand hier op forum gereageerd, maar die zit nog niet lang op forum Weet niet of je hem bedoeld? Anders zou ik niet weten wie je bedoelt
Ik ben zelf ook nog zoekende, ook wat qua prijs realistisch is.
Tot zover heb ik ook de prijzen gehoord die Minipino verteld zijn, alleen is die bij mij niet daadwerkelijk bekeken. Maar als ik het hier zo bekijk, lijken deze prijzen idd tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld te zijn voor een Mini in best fatsoenlijke staat. Vind het nogal een flinke tegenvaller
Ingediend door mini-johan op wo, 12-01-2011 20:26
dat zijn nogal prijzen brrrrrrrrr
ik ga de mijne wel zelf strak maken en spuiten
ik mag voor een €200-€250 een spuitcabine gebruiken/huren
als het mee zit ga ik eind van de maand m'n lak ophalen was vorig jaar al besteld maar de leveransier leverde niet meer naar nederland ivm eisen
daarna kan ik de harder en vernis bestellen .
gr johan
ik heb voor de spuitcabine 110 euro betaald inclusief stookkosten,
dus, je moet alleen een spuiter vinden die het goed kan,
Prijzen zijn natuurlijk heel uiteenlopend.
Ligt er ook aan in hoeverre je m echt strak wil hebben.
ELke spuiter die kan t goedkoop doen. Maar echt netjes. Als je t zelf kunt is al helemaal handig.
Zet voor jezelf gewoon een prijs in gedachte en ga dan zoeken wie dat voor die prijs kan doen (wel realistisch dan).
Er zijn spuiterijen die doen m al voor €500,-...maar dan krijg je ook iets voor €500,-!
Klopt, heb ook een prijs in gedachte!
Ik was met de allereerste spuiter ((die niets meer laat horen) overeen gekomen. Hij heeft de mini gezien en beoordeelt en kwam op 1750,- uit en ik zou hem ongeveer 3 weken moeten missen.
Vond ik wel netjes en mooie prijs. Niet echt goedkoop, maar zeker niet duur maar het dubbele
Heb al wat foto's gepost en in mijnalbum staan er nog meer
Ben benieuwd
minipino schreef:
Heb al wat foto's gepost en in mijnalbum staan er nog meer
Ben benieuwd
Had ze niet gezien
Er is dus niks laswerk meer aan ?
Je wil hem dus in een gewone unikleur binne en buiten,onderkant en wielkuipen hoeft niks meer aan gedaan te worden?
Yep, onderkant zit al in bodyshoot en ongeveer de kleur blauw, wielkasten kunnen wel een beetje carrossiekleur op bodyshoot krijgen.
Rest is idd strakmaken in unikleur, binnen en buiten, op die 4 punten na die ik eerder noemde ziet hij er best goed uit.
Maar Je woont wel ver van mij vandaan toch
Heb het hele verhaal een beetje doorgelezen. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de totaalprijs dus spuiten en lakken erg afhankelijk is van de hoeveelheid er strakgemaakt moet worden. Ik laat mijn auto,s door een erkend schadeherstel bedrijf strakmaken en spuiten tegen hele leuke prijzen, met of zonder bon, ofterwel zwart of wit. Een hoop mensen denken ook dat laswerk onder het strakmaken valt maar dat is niet het geval, dat valt dan weer onder de noemer "plaatwerk".
Om te voorkomen dat mijn verhaal verwijderd word i.v.m. regels m.b.t. reclame zou ik zeggen, stuur me eens een PB, let wel ik ben geen ondernemer of werk niet bedrijfsmatig.Voor verdere info mail me dus gerust.
Gr,
Sebastiaan
is afstand echt een probleem? oftewel als ie toch eenmaal op een transporter staat maakt de lengte van het ritje toch niet meer uit, als je daarmee 1500 euro aan kosten bespaard??
XeroBas schreef:
Heb het hele verhaal een beetje doorgelezen. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de totaalprijs dus spuiten en lakken erg afhankelijk is van de hoeveelheid er strakgemaakt moet worden. Ik laat mijn auto,s door een erkend schadeherstel bedrijf strakmaken en spuiten tegen hele leuke prijzen, met of zonder bon, ofterwel zwart of wit. Een hoop mensen denken ook dat laswerk onder het strakmaken valt maar dat is niet het geval, dat valt dan weer onder de noemer "plaatwerk".
Om te voorkomen dat mijn verhaal verwijderd word i.v.m. regels m.b.t. reclame zou ik zeggen, stuur me eens een PB, let wel ik ben geen ondernemer of werk niet bedrijfsmatig.Voor verdere info mail me dus gerust.
Gr,
Sebastiaan
Zoals er hier vaak wordt gezegd dat het strakmaken door de spuiter gebeurt...
Dat is een werk voor de voorbewerkers,dat is echt een werk op zich en ook het belangrijkste om tot een goed resultaat te bekomen .
minipino schreef:
Yep, onderkant zit al in bodyshoot en ongeveer de kleur blauw, wielkasten kunnen wel een beetje carrossiekleur op bodyshoot krijgen.
Rest is idd strakmaken in unikleur, binnen en buiten, op die 4 punten na die ik eerder noemde ziet hij er best goed uit.
Maar Je woont wel ver van mij vandaan toch
Ik ben van het Antwerpse (Belgie).
g6reke schreef:
XeroBas":163ffn0c]Heb het hele verhaal een beetje doorgelezen. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de totaalprijs dus spuiten en lakken erg afhankelijk is van de hoeveelheid er strakgemaakt moet worden. Ik laat mijn auto,s door een erkend schadeherstel bedrijf strakmaken en spuiten tegen hele leuke prijzen, met of zonder bon, ofterwel zwart of wit. Een hoop mensen denken ook dat laswerk onder het strakmaken valt maar dat is niet het geval, dat valt dan weer onder de noemer "plaatwerk".
Om te voorkomen dat mijn verhaal verwijderd word i.v.m. regels m.b.t. reclame zou ik zeggen, stuur me eens een PB, let wel ik ben geen ondernemer of werk niet bedrijfsmatig.Voor verdere info mail me dus gerust.
Gr,
Sebastiaan
Zoals er hier vaak wordt gezegd dat het strakmaken door de spuiter gebeurt...
Dat is een werk voor de voorbewerkers,dat is echt een werk op zich en ook het belangrijkste om tot een goed resultaat te bekomen .[/quote:163ffn0c]
Klopt helemaal. Als ik zeg "spuiter" bedoel ik spuiterij, zal wel iets uit het oosten zijn.De "betere" spuiterijen hebben dan ook vaak ook plaatwerkers, voorbewerkers en natuurlijk als laatst spuiters in dienst. Naar mijn mening is elk facet van het hele gebeuren absoluut een vak apart.
Interessant topic.
Als je het anders bekijkt en de totaalkosten gaat 'uitkleden' hoe ziet het er dan uit qua materiaal kosten? Waar zitten de grote verschillen in..?
Denk aan; metallic, uni, verharder, primer, epoxy, vuller, uurloon, cabine huur etc.
Met lakken ga je ook zover je zelf wil .
Je het bvb al blanke lak voor 50/60euro voor een bus van 5 liter maar hebt er ook van 250euro en meer.
Kwaliteit betaal je nu eenmaal .
Maar sommige prijzen gaan er wel een beetje over die ik hier lees
Vandaar dat ik al eerder zei. voor elke prijs kun je m spuiten.
Zonde als je na je restauratie je spuitwerk laat vernaggelen om 500 euro te besparen.
RE: Strakmaken en spuiten duur?
Ingediend door minipino op ma, 10-01-2011 17:11
Ik heb enkele spuiters over de vloer gehad die mijn mini wel willen spuiten. HEt strakmaken viel op zich mee, want de carrosserie is op zich nog goed.
Alleen moet ik bekennen dat ik behoorlijk schrik van de prijzen die ik te horen heb gekregen
Wat hebben jullie ongeveer betaald (als men dat wil zeggen ) voor het strakmaken en spuiten zowel binnen als buiten?
Bij mij varieert de prijs tussen de 2500 en 3000 euro