RE: 1100 of 1300 kop op een 1000.
Ingediend door Mini Mart op di, 21-02-2006 09:56
Natuurlijk, niet aangedacht!
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door Mini Mart op di, 21-02-2006 09:56
Natuurlijk, niet aangedacht!
er is een redelijke kans dat je ook zonder pockets af kan. ( mits je er geen VP8 met 1.5 rockers er in zet ).
Ingediend door C de Feijter op di, 21-02-2006 20:02
dank u voor de info
ik heb zelf een goed boekje gevonden van me vader
Maak uw auto sneller
van : Gert hack ( gedrukt in 1969 )
staan veel intresante dingenin
als je echt een boek wil lezen over het tunen van de mini motor(a-series)
koop dan TBASE van D. Vizard
dat word niet voor niets de gele bijbel genoemd
Ingediend door Mini Martin op zo, 05-11-2006 20:34
Wat moet er aangepast worden om een 12G940 kop op een 1000 blok te zetten?
Ik heb het dan niet over de rand hardware maar gewoon modificatie aan de kop zelf.
Kijk ook even bij Calver:
http://www.gr8website2.com/calverst/main.htm
Onder Calvers Corner > Engine vind je een beschrijving wat te doen.
Ik heb dit ook als leidraad gebruikt.
Dennis
Ik had als idee om voor mn vakantie naar frankrijk een 1330 op te bouwen. Dit duurt iets langer dan gepland, dus dacht ik, misschien kan ik bepaalde onderdelen alvast op mn 1000cc zetten, om dan iets meer power/betrouwbaarheid te hebben.
Dus dacht ik, zal ik er een andere kop op zetten. Ik had nog een ongelode 12g940 kop liggen, dus die wilde ik er graag op zetten. Maar begrijp ik het dus goed, dat zonder aanpassingen dit niet gaat werken? Hij moet dus wel betrouwbaar zijn. En ik wil geen andere aanpassingen doen, zoals iets aan mn blok veranderen, met dremel o.i.d. Ik wil gewoon kopje eraf en ander kopje erop. Dit kan dus eigenlijk niet met een 12g940??
Ik wilde dit doen in combinatie met een lcb uitlaat, en een inlaat plus hiff44, en een elektronische ontsteking. Maar deze kop gaat dus niet werken??
[size=85:d36u86a5][topics samengevoegd - Crispy][/size:d36u86a5]
Hallo allemaal,
Ik ben met mini 1000 uit 77 bezig druk te restaureren. Nu heb ik een tijdje terug allemaal extra onderdelen van een neef van mij gehad. Waaronder drie koppen. En waarvan er twee naar mijn mening van een 1275 gt zijn. zie code 12G940. Maar toch als je ze naast elkaar zet zijn ze anders. Wie kan mij vertellen wat het verschil tussen deze twee is. (zie foto
Ik wil namenlijk een van de koppen op mijn 100tje zetten. En dan gelijk de volgende vraag kan dit. Zo ja moet ik dan nog meerdere aanpassingen doen en zo ja welke. Wie kan mij hierover uitgebreid informeren.
Groetjes michael
De onderste heeft 11 kopbouten en de bovenste 9 is het eerste verschil dat ik zie.
Hier staat als wat info voor je in. Als je even de zoekfunctie gebuikt kan je vast meer vinden.
viewtopic.php?f=39&t=7113&hilit=+1300+kop+1000+kop+1000+1300
Groeten Miniauto!
Er stond trouwens nu ik er over nadenk, een blokje op Mark.... tekoop met zoon kop op een 1000. Moet dus zeker kunnen.
Ik wil misschien nog een keer zoon kop op mijn 1100 zetten, maar zover ben ik nog niet. Hou ons op de hoogte! Leuk project om een topic over te maken.
Groeten Miniauto!
Een (9-studs) kop past alleen op een small-bore blok (bv 1000) als je het blok voorziet van zogenaamde pockets voor de kleppen. Anders komen de kleppen tegen het blok zodra ze opengaan en kun je de boel met het oud-ijzer meegeven...
Ik heb de vraag aan een bestaand topic toegevoegd, lees het even door.
Wat ik in deze thread niet zo 1,2,3 zie is het verhaal dat je zonder het blok te pocketen een big bore kop op een small bore blok kon zetten.
Je moest alleen de klepzittingen dieper (ik meen 0.040") in de kop monteren (dus boren in de kop) en dan kon je er mee wegkomen als je een niet te wilde nokkenas qua lift gebruikte (tot MG Metro).
Verder is het zo dat 12G940 koppen verschillende combinaties hebben met inlaat en uitlaatkleppen. Een MG Metro kop luistert nauwer dan een std 1275, omdat de eerste grotere kleppen heeft.
EDIT:
linkje: http://www.catslab.com/mini/998_AAC_12G ... Calver.pdf
minimike schreef:
[size=85:13off2o6][topics samengevoegd - Crispy][/size:13off2o6]
Wie kan mij vertellen wat het verschil tussen deze twee is.
Groetjes michael
De onderste kop lijkt veel op een kop van een Innocentie 120 die ik zelf ooit heb gehad. Was ook een 11 studs kop met een vlakke bovenkant en die had 12G940 ook boven het thermostaathuis staan (mits je een kop daaraan herkenbaar mag noemen?). Kijk eens of die enkele of dubbele klepveren heeft en meet de inlaat kleppen eens op. Een Innocentie heeft 35,7 mm inlaatkleppen en dubbele klepveren standaard. Mischien zie je daar ook het verschil tussen de 2 koppen.
Groetjes,
[size=85:38ds8l71][topics samengevoegd - Crispy][/size:38ds8l71]
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag een donor gekocht voor onderdelen. Deze auto heeft een 1000 blok en een 1300 kop. Kan dit werken of kan ik dit beter van elkaar splitsen? Ik ben overigens niet van plan dit blok te gebruiken voor mijn projectje.
Wie weet hier van? Ik ben benieuwd!
Groeten,
Pascal.
Dit kan zeker werken... er rijden een aantal mensen met deze set-up.
Heeft dit blok al eerder gedraaid? Want dit gaat namelijk niet zonder aanpassingen aan het middenblok.
Er moeten namelijk pockets aan gebracht zijn in het middenblok, waar de kleppen uitkomen.
Tevens moet de kop behoorlijk afgevlakt worden om goede compressie te krijgen.
ik zou het niet doen, nooit aan beginnen...
wat je dan krijgt is een duizendje met veel trekkracht, beetje afhankelijk van de nokkenas. voor je het weet koop je een twin hs2-setup, pas je de ontsteking aan, bouw je een kort diffje in je versnellingsbak en heb je een belachelijk snel ding voor de deur staan...
het is wat peter zegt, er rijden enkele mensen rond met deze setup, voor zover ik weet maar 2 personen, namelijk dennis en ikzelf. wat een geweldig apparaat is het, maar niet denken dat je dit elke dag kan rijden, het is heel betrouwbaar vind ikzelf maar het is wel veruit tunen van een 998tje.
inderdaad moet het middenblok aangepast worden en de cilinderkop heeft ook aandacht nodig voordat het goed gaat werken.
succes!!
Het blok heeft bij mij nog niet gelopen maar was lopend weggezet. Geen idee of at werkelijk zo is, maar dan zien we dan.
Mijn pa heeft de transactie geregeld en heeft wel gekeken of het blok rond gaat. Dat is wel het geval.
Maar gezien je antwoord kan ik dat dus best wel even zo laten staan en niet zo maar splitsen.
@Peter Even off topic, stond jullie surfblue laatst in Grubbenvorst? Mooie kar!!!
Groeten,
Pascal.
Controleer bij de verkoper of het blok ooit gelopen heeft. Als hij het zo op elkaar geschroefd heeft, zal het wel ronddraaien, maar lopen zal het niet worden
De Surf-Blue heeft wel eens in Grubbenvorst gestaan, maar dat is al een hele tijd geleden. De laatste keer is een week of 7 geleden ofzo.
Ik zal met de tijd wel eens kijken wat het is. En of het blok is aangepast. Is in elk geval ook niet voor de daily driver bestemd.
De donor was me ook niet om het blok te doen, maar het trok mijn aandacht.
Wie weet ooit voor het andere project. Als dat ooit klaar is wil ik die toch alleen maar gebruiken met mooi weer in het weekend. En voor de rest wil ik hem droog binnen laten staan.
Ik heb de vraag aan het bestaande topic over dit onderwerp gehangen zodat de informatie bijelkaar blijft.
Whahaha, heb ik me beet laten nemen. Het is een CAM4180 dus gewoon een 1000 kopje. Maar waarom is hij rood, zelfs onder het deksel...
Opnieuw spuiten is geen probleem, als toch alles uit elkaar ligt.
RE: 1100 of 1300 kop op een 1000.
Ingediend door Theo van den Bogaard op di, 21-02-2006 09:03
een 1098 is hetzelfde als een 998, maar met langere slag (dus ook pockets in het blok maken om een 1275 kop te gebruiken)
zie ook:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 4919#34919
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 835#122835
HTH,
Theo van den Bogaard