Renessy is hier ook meebezig, je kunt het beste dit topic even doorlezen
link
Of vtec intypen bij zoeken
Mvg,
Minian
- Login of registreer om te reageren
Renessy is hier ook meebezig, je kunt het beste dit topic even doorlezen
link
Of vtec intypen bij zoeken
Mvg,
Minian
Ingediend door minitec op vr, 29-06-2007 14:52
ja ik hou alle topics bij en probeer zo veel mogelijk foto's te bekijken.
als er nog tips zijn die handig zijn voordat ik begin zijn die zeer welkom, daarom ook meer dit topic.
misschien zijn er mensen die zeggen, als ik het van te voren had geweten dan ....
Ga je je blok voor of achterin plaatsen?
Ik plaats hem achterin, eigenlijk als enige nog hier geloof ik. Remspoor, Daan en anderen zijn bezig met een Honda blok voorin te plaatsen. Genoeg te lezen dus. Kijk ook op de engelse forums, daar kun je ook heeeeeel veeeeel vinden.
Ben benieuwd hoe en wat je plan verder is.....
Succes!
René
Ingediend door minitec op vr, 29-06-2007 16:13
ja ook gewoon voorin.
zal het engelse forum ook goed bestuderen. staan veel foto's op.
Zorg dat je alle ingredienten in huis hebt en beginnen maar.
Je kan ook de d16 serie pakken en een andere nokkenas uitlaatspruitstuk en chip nemen. zit je ook op ong
150 pk. die onderdelen zijn op iedere hoek van de straat te koop.
Hoe meer crx mini,s hoe beter.
Wat betreft je verlanglijstje hier komt nog wel wat bij.
Ingediend door minitec op vr, 29-06-2007 18:35
ja vul hem maar aan.
kan ik er rekening mee houden.
minitec schreef:
- goeie carrosserie vinden. bouwjaar i.v.m roest +-
1990.
laat je asjeblieft niet leiden door het jaartal om een goede boddy te vinden!
hoe ouder de mini hoe beter het staal
en dat maakt echt een behoorlijk verschil
toen ik mijn "73 mini kocht zag de boddy er stukken beter uit dan die van latere waar ik ook was gaan kijken
dus verander je verlang lijst naar "een goede body."
wat betreft de remmen je kan een geventileerde metro setup er onder schroeven
maar daar is via de search genoeg over te vinden
ik ben het met nonono eens, ik heb een mini uit '71, toevallig heb ik vandaag helemaal achter het subframe een klein gaatje gevonden.
Hoe ouder de mini, hoe beter de originele kwaliteit.
Groet ron
-Heb je ook al gedacht aan het nieuwe subframe? Die heb je natuurlijk ook nog nodig.
-Radiator.
-Benzine pomp.
-Standaard remmerij..... 8,4 geventileerd en gesleuvd/gaten zou misschien net gaan. Ikzelf ga voor grotere....
-Schijven achter zijn ook geen overbodige luxe.
-Je kunt voor je stoelen ook een klapbaar frame nemen in plaats van verstelbare stoelen.
-Aanpassingen voor koppeling en versnellings gebeuren.
-Aanpassingen van de uitaat.
Om je lijstje mee aan te vullen.....
Verder komen er natuurlijk nog een miljoen kleine dingen om de hoek kijken als je bezig bent.....
Houdt er in iedergeval rekening mee dat je je knip wel open mag trekken, soms lijkt zo'n ombouw zo simpel maar velen met mij kunnen het tegendeel bewijzen.....
Voor vragen heb je ons natuurlijk!
René
Renessy schreef:
-Schijven achter zijn ook geen overbodige luxe.
zijn wel een overbodige luxe
schijven achter heeft alles mat de massa van de auto te maken
en een mini zelfs met een vtec weegt niet veel
Ik ben het wel met nonono eens.
Bij huidige auto,s met schijven achter merk ik vaak dat de klauwen vast zitten.
voordelen zijn
weinig tot geen remverschil achter.
staat zeker mooi.
das waar
en als je ook nog eens voor een beam axle gaat dan ben je 90%van je gewicht achter kwijt
er zijn zeker redenen om het te doen alleen remkracht is er niet een van
Misschien heb ik wat over het hoofd gezien hoor, maar minimonster heeft ook een honda 2 liter blok erin liggen.....
Een grijze met New Mini 15inch velgen eronder, RDW gekeurd.
Een berichtje sturen kan nooit kwaad!
Groet Jelmer
Ingediend door minitec op za, 30-06-2007 12:39
Renessy schreef:
-Heb je ook al gedacht aan het nieuwe subframe? Die heb je natuurlijk ook nog nodig.
-Radiator.
-Benzine pomp.
-Standaard remmerij..... 8,4 geventileerd en gesleuvd/gaten zou misschien net gaan. Ikzelf ga voor grotere....
-Schijven achter zijn ook geen overbodige luxe.
-Je kunt voor je stoelen ook een klapbaar frame nemen in plaats van verstelbare stoelen.
-Aanpassingen voor koppeling en versnellings gebeuren.
-Aanpassingen van de uitaat.
René
- Subframe ga ik maken van het originele
- radiator haal ik gewoon van de sloop. kijken wat er
in de ruimte past.
- bezinepomp haal ik uit de sloper
- uitlaat maak ik zelf pas met bestaande buizen.
ligt aan de demper die er onder zit of er nog een
andere onder moet.
voor de remmen ga ik vandaag alle forum is even goed doorspitten.
Blinky schreef:
Misschien heb ik wat over het hoofd gezien hoor, maar minimonster heeft ook een honda 2 liter blok erin liggen.....
Maak daar maar een 1.6 van (ook mooi!)
Heb je dit topic al gezien?
Staat al vrij veel informatie in wat betreft je lijstje, bouwjaren en wat er verder nodig is.
Lijkt me trouwens dat het al met al aardig wat gaat kosten om het goed te krijgen en gekeurd enzo, dus vraag me af waarom je bezuinigt op een bodykit...
Ingediend door minitec op ma, 02-07-2007 10:02
ja vind daar niet heel veel antwoorden.
heb er niet zo'n probleem mee om de bodykit iets aan te passen, dus waarom dan duur betalen.
woont een spuiter schuin tegenover ons en die maakt dat wel strak.
en weer wat nieuws voor mijn lijst:
de remklauwen van een metro GT, standaard heeft deze metro geventileerde schijven. de standaard mini klauwen passen niet met geventileerde schijven. daarnaast hebben de klauwen ook 4 cilinders inplaats van 2. op mini's die al schijfremmen hebben passen ze zo op. (moet je wel 12 inch wielen hebben of meer
:)
Ingediend door minitec op ma, 02-07-2007 16:50
nog een leuke site gevonden:
klik
het kan dus op zich makkelijk met crx schijven en klauwen of zie ik dat verkeerd?
alles is mogelijk. De enige beperkingen zijn je skills en je budget...
Bij mij is het voornamelijk het budget.
Ik wil het graag leuk houden.
En met zo min mogelijk geld het meest bereiken.
Dan is het net wat Daan zegt skills hebben en doorzettingsvermogen om alles zelf te maken.
Het word allemaal een stuk makkelijker als je alles kant en klaar koopt. (bv het Ben van Leeuwen pakket).
Ingediend door minitec op di, 03-07-2007 09:39
de skills hebben we genoeg. zijn al aantal verbouwingen geweest hier.
heb het nog niet heel goed bestudeerd maar zie dat de crx schijven erg lo budget zijn als je b.v. een complete sloper hebt. zit alleen een extra plaatje op toch?
Ingediend door remspoor op wo, 04-07-2007 13:18
Als je info wilt hebben moet je maar eens een keer langskomen...........
Kijk ook eens op www.16vminiclub.com
en voor onderdelen en bijv. assen www.16vminishop.co.uk
-Hubs van een rover 114 gti, en dan gewoon 240x22
gevent/gegroefd erop icm ferodo race pads.
-Achter 16mm remcylinders met rover 114 gti
remdrukverdelers, superfins en ebc race pads.
Genoeg remvermogen neem ik aan?
Mijn bouw kun je volgen op een van de onderstaande links..............
Ingediend door minitec op wo, 04-07-2007 14:20
ja kwam jou topic al tegen in het engels.
kwam ook de conversie tegen met de 2.0 16v van opel.
zelfde pk's ongeveer, maar er zijn veel meer kadetjes te vinden.
vragen echt hoge prijzen voor een b16a1-2. € 2000,-
nog niet het engeles forum doorgespit maar is dit meer werk? of is er te weinig ruimte bij een nederlandse i.v.m. de rem?
Ingediend door remspoor op wo, 04-07-2007 15:31
Ik weet zeker dat een B16 beter/sneller is als een opel blok.
Opel blok is veel zwaarder/groter volgens mij.
Ik dacht dat een B16 40kg zwaarder was als een mini blok, weet niet wat een opel blok weegt.
vragen echt hoge prijzen voor een b16a1-2. € 2000,-
Zeker niet, ik heb er 450 euro voor betaald en renessy heeft er pas een gekocht voor 800. En er staan genoeg blokjes tekoop. Voor een B16B of een jdm betaal je 2000 euro.
Een goede B16A kost zeker niet meer als 1200 euro.
Goed zoeken, marktplaats,hondaperformance,hkh,slopers, en probeer de onderdelenlijn eens, hoef je zelf niet te zoeken.
Ingediend door minitec op wo, 04-07-2007 16:55
heb 1000 begroot voor een sloper. dus dat zou moeten lukken. zou mooi zijn om het voor 500,- te krijgen.
levert een lege crx nog wel iets op bij de sloop?
vind het idee om er een vtec in te hebben ook veel leuker dan een opel blok.
ga eerst de sloperijen maar is langs en kijken of ze misschien willen bellen als ze een vtec binnen krijgen.
is [bedrijfsnaam verwijderd - zie forumregels - Crispy] ook goed adres voor carrosserie? of heeft die alleen gerestaureerde?
zag nog een rode mini op mp onder schadeauto's met brandschade. 1250,- ziet er op eerste gezicht goed uit.
remspoor schreef:
Ik weet zeker dat een B16 beter/sneller is als een opel blok.
Opel blok is veel zwaarder/groter volgens mij.
Een opel redtop is zeker sneller dan een b16, daarnaast veel bruter, onvoorspelbaarder, en goedkoper te tunen. Het blok is ook zwaarder, waardoor je het vermogen iets beter kwijt kan. Dit gaat wel ten koste van de 'handling'. Omdat het opel blok groter is, is het moeilijker om in een std roundnose te zetten. Als je de beginpagina van het 16v forum leest krijg je een beetje inzicht in de verschillen tussen honda en opel. Een aanrader!
Toch zou ik voor Honda kiezen. Het is mooiere techniek, mooier geluid, lichter, kleiner, verfijnder en snel genoeg!
Ingediend door remspoor op do, 05-07-2007 14:23
Een opel redtop is zeker sneller dan een b16, daarnaast veel bruter, onvoorspelbaarder, en goedkoper te tunen. Het blok is ook zwaarder, waardoor je het vermogen iets beter kwijt kan. Dit gaat wel ten koste van de 'handling'. Omdat het opel blok groter is, is het moeilijker om in een std roundnose te zetten. Als je de beginpagina van het 16v forum leest krijg je een beetje inzicht in de verschillen tussen honda en opel. Een aanrader!
Toch zou ik voor Honda kiezen. Het is mooiere techniek, mooier geluid, lichter, kleiner, verfijnder en snel genoeg!
Ff informatie van carbase:
Opel calibra redtop C20xe:
max. vermogen 100 kW (136 pk)
max. koppel 185 Nm
topsnelheid 205 km/h
acceleratie 0-100 km/h 11,5 s
massa leeg 1255 kg
Honda civic Vti B16A2:
max. vermogen 118 kW (160 pk)
max. koppel 150 Nm
topsnelheid 215 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,3 s
massa leeg 1083 kg
Honda integra B18:
max. vermogen 140 kW (190 pk)
max. koppel 178 Nm
topsnelheid 233 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,7 s
massa leeg 1120 kg
Zeg maar dag tegen de opel..............
Ik citeer vanuit een trackday uit engeland:
And it doesnt matter how many red tops you get on the day, it only takes 1 VTEC to win.
"And it doesnt matter how many red tops you get on the day, it only takes 1 VTEC to win."
Hahahahahahahahahahahahahaha! Fantastiche uitspraak!
remspoor schreef:
Ff informatie van carbase:
Opel calibra redtop C20xe:
max. vermogen 100 kW (136 pk)
max. koppel 185 Nm
topsnelheid 205 km/h
acceleratie 0-100 km/h 11,5 s
massa leeg 1255 kg
Er zijn meerder types 2.0XE. Volgens deze site http://www.sbdev.co.uk/History_files/Hi ... hallXE.htm , tot 153 Pk.
Maar ik heb me idd vergist, ik dacht dat het std 180-200 was. Dat komt omdat de meeste mensen op het 16v forum met een redtop TB's gemonteerd hebben...Geen eerlijke vergelijking dus.
Maar begrijp me niet verkeerd hoor. Al [u:150zsvg9]was[/u:150zsvg9] Opel std sneller, dat is Honda IMO nog de betere keus....
Ingediend door remspoor op do, 05-07-2007 20:46
Boeie volgens mij rijden we allemaal honda en geen opel..................
Een Opel blok is lichter dan een Ford Zetec (waarom zie die nooit opduiken in een Mini?)maar iets zwaarder dan een Duratec. Ik geloof dat het iets was van 97, 105 en 110 kg.
remspoor schreef:
:D Boeie volgens mij rijden we allemaal honda en geen opel..................
Precies! Wat zo mooi is aan een Honda blok is dat hij zo hoogtoerig is. Bij 4000rpm komt wat los dat tot 7000-8000 toeren duurt. Daaronder is hij heel rustig, prima mee te cruisen...Dat die Jappen zo'n blok zo betrouwbaar en slijtvast krijgen is echt een medaille waard
@Ettore: Zetec heeft standaard een slechte PK/gewichtverhouding. Valt wel meer uit te halen, maar 'at a price'....
In kitcars lopen ze te smijten met Zetecs en Rover K-series. Terwijl bij Mini's dat helemaal niet het geval is.
Ik vind dat raar want in principe moet er de zelfde filosofie gelden.
Lichtgewicht, makkelijk sleutelen en grote onderdeelvoorziening.
Een Opel blok is misschien iets beter dan een Zetec of K-series, maar niet veel. Bovendien kan je echt alles aan go-fast-er goodies voorbeide motoren krijgen.
Ik ben er gewoon verwonderd over. Datis alles.
http://16vminiclub.com/forums/viewtopic ... ight=zetec
zetec S is a ford 1.6 heavy and lemon hp/litre fugure. no tto mention quite bulky with its back to front manifold
ford racing puma lump is a 1.7 yamaha unit and goes very well
only experienced both engiens in fiesta's
methinks the zetec engiens were jsut a stop-gap til lthe duratec's were brought out. they take boost well though.
1.6 zetec conversion yet?
just over 100 horse.
Thats probably your answer.
The K series 1.4 Engine kicks out more than that, its 200cc Less, a damn sight lighter and more compact.
K-series wordt wel veel gebruikt in Engeland. Ze zijn wel beruchte koppakking-verslinders...
Wat ik mij afvroeg, is er al een bouwtekening van het subframe dat je nodig hebt voor een vtec motor? Want ik lees veel over mensen die dit zelf in elkaar gezet hebben, en ik weet/lees dat er kant en klare subframes te vinden/te koop zijn.
Maar de mensen die het zelf gemaakt hebben, hebben die er ook toevallig een bouwtekening van? Want als ik hier ooit aan zou willen beginnen zou ik bij het subframe starten. Die moet eerst klaar zijn voor mij. En als ik dan toch bezig ben, dan liever alles zelf maken..
Dus iemand die bouwtekeningen heeft/weet?
Ingediend door minitec op wo, 11-07-2007 11:15
hoe werkt het eigenlijk met het dashboard?
ik zat te denken om de tellers van de crx pas te maken in een mini dash.
daar kun je wel wat moois van maken. zie dit topic:
link
hij bouwt toch de tellers om? anders lijkt het mij ook moeilijk i.v.m. toerenteller etc.
past het ook makkelijk op de draadboom van de crx.
er zijn op mp mooie plasma tellers te koop voor honda.
Ingediend door minitec op do, 19-07-2007 12:44
even wat kentekens gecontroleerd en zie dat bij sommigen van rond 1986 ook zonder cc op kenteken staat.
dan kun je het dus niet laten aanpassen bij rdw maar heb je al minder problemen lijkt mij omdat het niet erop staat hoeveel het is.
Er zijn geen echte bouwtekeningen voor het maken van subframes. Je zult het echt helemaal zelf moeten doen... begin eens met 16vminiclub eens helemaal uit te spitten. Ik ben ongeveer een jaar bezig geweest met voorbereiden....
friso
Ingediend door minitec op wo, 25-07-2007 14:34
ik probeer om alle foto's die ik tegen kom van een ombouw op de schijf te zetten heb ik straks heel veel dingen die ik op kan zoeken.
Op het IMM in Denemarken werd ik benaderd door een groepje Duitsers. Zij maken voor verschillende klanten een mini met een V-tec motor. Zij willen hier ook meer mee de boer op gaan in Europa, dus niet alleen Duitsland.
Zij hebben een kit die uit Amerika komt. Zij hebben ook het importeursrecht voor deze kit in Duitsland. Ze zijn ooit begonnen met het tunen van de Honda zelf en vanuit hun liefde voor de mini doorgegaan met het inbouwen in de mini.
De site voor de mini is nog niet helemaal uitgebreid, maar je kunt van daaruit wel naar het bedrijf dat de kit maakt in Amerika. Wellicht dat sommige mensen hier wat hebben aan de informatie die zij kunnen leveren, of deze mensen zelfs kunnen helpen.
De gegevens over het bedrijf kunnen bij mij opgevraagd worden via PM, gezien het beleid over bedrijfsnamen hier.
Ingediend door minitec op do, 13-09-2007 09:24
nou heb al weer wat body's gezien. wil misschien even bij deze kijken. vraagprijs 350,- lijkt mij goeie prijs.klik
het bekijken waard denk ik.
alleen wat zit daar rechtsachter volgens mij flinke roestplek
Jaapio
Ingediend door minitec op do, 13-09-2007 10:46
ja zag het ik denk dat het een oudere foto is maar heb het ff gevraagd.
lijkt ook alsof het links achter al weer begint te roesten.
soms is beter gewoon even langs te gaan. dan kan je het altijd veel beter beoordelen.
de prijs is niet gek
Jaapio
Als je een kas koopt om de mechaniek in te stoppen kun je toch wel een plekje roest wegwerken, of niet?
Ingediend door minitec op vr, 14-09-2007 10:09
kas
hoe minder roest hoe beter natuurlijk
en tuurlijk is het geen probleem om wat weg te werken
RE: ook beginnen aan een project vtec
Ingediend door minitec op vr, 29-06-2007 13:35
heb al het e.e.a. bekeken op verschillende forums en wil er ook aan beginnen. de schuur moet nog wel leeg maar daarna lekker aan het werk.
zal nog wel even duren dus kan rustig op zoek naar onderdelen etc.
heb me verlanglijstje bijna klaar
- goeie carrosserie vinden. bouwjaar i.v.m roest +-
1990.
- B16a 1 of 2 blok van de sloop.
- Kuipstoelen
- Bodykit zeemax imitatie (origineel veels te duur)
- hilo setje
- stalen balken en buizen
- 13 inch cup velgen
- bedrijfje vinden om aandrijfassen te laten lassen
ik zit alleen nog even met de remmerij, zijn de standaard schijven eerst genoeg om 150pk af te remmen ?