mini-rulez schreef: Dan liever een echt Xenon setje incl ballasten enzo. Kost zo'n beetje 160 euro maar dan heb je the real stuff En veel betere lichtopbrengst.
Dennis
160 euro?? Dacht 165 + verzendkosten
Heb ook aan xenon gedacht, maar een paar dingen vielen me tegen:
1 heb nog geen mini ermee gezien/ ervaringen?
geen grootlicht xenon dit blijft een lullig halogeen peertje.
Wellicht in de toekomst xenon als de prijzen nog meer zakken ;-D
gualtiero schreef: behoud je met die xenon je grootlicht? Want dat is vaak het probleem...
Ja, de H4 sets van Pilot hebben gewoon groot- en dimlicht. Bij de gewone xenon set is het grootlicht een halogeen lampje. Bij de bi-xenon is het een mechanische constructie die het grootlicht regelt. Pilot heeft hiervoor een apart kabeltje voor waarmee je hem plug and run aan kan sluiten in geval van de Mini, waar het dimlicht aan blijft staan als het grootlicht ingeschakeld wordt. Ik ben zelf ook geen held met een soldeerbout, dus even bij hen nagevraagd. Het moet een fluitje van een cent zijn. (en daar hou ik toch wel van). Als je het bi-xenon setje bij hen gaat bestellen, moet je er effe bij zeggen dat je kabeltje voor het grootlicht voor aan je lampstekker graag erbij wil hebben (Barrie van de xenonstore weet dan wel wat je moet hebben)
Het gewone setje kost bij de xenonstore iets van 215 euro en de bi-xenon iets van 249 euro.
Ik heb mijn xenon project even opgeschoven naar komend voorjaar (2008) omdat ik dan wat meer tijd en ruimte (ik moet de garage nog opruimen ) En vond het wel een leuk verjaarskadootje.
Xenon projectje is naar komend weekend geschoven. Ik kreeg pijn in mijn kop van de miserabele lichtopbrengst van de koplampen (zijn goed afgesteld door een autobedrijf).
Zit er trouwens verschil in de bediening van het grootlicht bij de Mini's? Ik heb een MPI, ik kan de richtingaanwijzerhendel, waar je het grootlicht mee bedient, alleen naar me toe klikken. Peter had het in het schreeuw topic over dat hij bij zijn SPI de betreffende hendel ook naar voren kon vastzetten. Ik heb het bij de mijne geprobeerd, maar om te voorkomen dat ik de hele hendel eraf zou breken heb ik maar niet door gedrukt . Om te seinen kan ik de hendel naar me toe tikken en als ik 'm iets verder naar me toe tik dan klikt ie vast in grootlicht. Dim- en grootlicht branden dan. Net nog even gecheckt.
Weet iemand of er ook steekfittingen voor de stadslichten te verkrijgen zijn? Nu zit er een soort van bajonet fitting met een soort van fietslampje als stadslicht. Ik krijg nl. bij mijn xenonset een setje ledlampjes met steekfitting en iets in mijn brein zegt dat dat niet helemaal goed gaat passen met de huidige fitting
Faiz schreef: Weet iemand of er ook steekfittingen voor de stadslichten te verkrijgen zijn? Nu zit er een soort van bajonet fitting met een soort van fietslampje als stadslicht. Ik krijg nl. bij mijn xenonset een setje ledlampjes met steekfitting en iets in mijn brein zegt dat dat niet helemaal goed gaat passen met de huidige fitting
Die zijn gewoon te krijgen.
Ik heb hier nog een setje [size=59:3qvxg7js](zeer illigaal)[/size:3qvxg7js] blauwe liggen die zo in de bestaande Mini stadslichtfittingen passen.
Kwestie van even naar een automaterialenzaak gaan die tuningspul verkoopt.
Thanks, ik zal eens gaan zoeken. Ik kom vooralsnog alleen lampjes tegen. Ik heb wel iets gezien, maar dat hat dee draaivoet (was wel voor T5 lampjes). Volgens de foto van waar ik mijn xenonkit heb, zijn het T10 lampjes
Ik word wat moe van de bedrijfnamen terreur. Blue Vision is tenslotte ook een merknaam. Daarom voor de duidelijkheid een paar foto's.
Links een ledje wat o.a. in je zijkknipperlicht en instrumentenverlichting zit. Rechts een stadslichtje voor in de koplamp:
De andere zijde. Hier is ook te zien dat de beide ledjes een ander glas hebben, en zodoende ook anders licht geven. De bolle geeft een 'puntje', die met de inkeping geeft gespreid licht.
En de bijbehorende doosjes, met de prijsjes:
Zoals je ziet, ze zijn gewoon allemaal te koop.
Als iemand die blauwe wenst, ik heb ze toch teveel..
Garage opgeruimd, Mini erin gekregen
Koplampjes los geschroefd, grille eraf gehaald met m'n stomme kop ook de motorkap eraf geschroefd .
Lampjes eruit, xenon kit eraan voor de test... 1 ballast werkt niet... (die andere werkte trouwens goehoeeeed! motorfietsschakelaarkabel werkt ontzettend makkelijk)
Kan je dus de hele zooi weer inelkaar zetten... Tot overmaat van ramp schiet er van mijn stadslicht het rode draadje los, klapte er een zekering uit. Geen reserve zekering bij de hand, dus naar de benzinestation voor een nieuwe zekering. Nieuwe zekering erin en de boel weer inelkaar schroeven.. Heb nu wel 1 stadslicht die het niet doet, dus daar moet ik ook iets op verzinnen om dat weer werkend te krijgen, is het dan handiger om een nieuwe fitting te halen? Verder krijg ik die klote motorkap niet helemaal netjes erin, in m'n eentje. Hij gaat wel dicht (gelukkig maar) maar zit niet helemaal goed, want als ik hem weer open doet, dan wil ie een beetje klemmen aan de raam kant. Wie heeft hier ervaring mee? Hulp is welkom.
Anyway, vandaag maar even bellen voor een nieuwe ballast.
Ingediend door Evilcomputing op ma, 03-12-2007 09:54
Tis idd echt een afrader die motorkap lashalen
Pokke ding ik heb hem na 3 uren weer enigsinds fatsoenlijk goed gekregen.
Bah open sluiten open sluiten etc etc..
Wel klote dat alles niet in 1x werkt...
Eens zien wat nieuwe ballast doet.
Maar wat is nu de exacte reden dat stadslicht niet meer werkt ? draadje los? die kan je toch were vats maken of?
Het rode draadje van het stadslicht schoot uit de fitting.
Volgens mij moet je hem in de fitting solderen. Kom je meteen bij het volgende probleem. Deze gozer heeft geen soldeermeuk. Maar als er losse T10 steekfittingen te koop zijn (ik heb zaterdag bij een minigarage wel koplampen met steekfittingen gezien), dan kan ik de fittingen omwisselen en mijn gratisjjjjj lampjes erin steken.
De ballast moet ik omwisselen. Aangezien dat weer een aantal dagen in beslag neemt voor je het spul weer terug hebt, heb ik maar besloten om hem in te laten bouwen door de zaak waar ik het heb gekocht. Kost 50 Eur en bespaard een hoop ergenissen en een chagrijnige teerbeminde.
Kost me alleen een ritje Eindhoven op vrijdagavond.
ik heb lang gewacht met reageren, maar kon het nu toch niet laten:
Dat hele aftermarket xenon/bleuvision is volgens mij dus een grote rommel en grote ergernis.
Ik zit dus vrijwel alleen s'avonds op de weg, en ik heb nog geen auto gezien waar aftermarket spul in is gezet, dat fatsoenlijk schijnt.
Wellicht wel voor de bestuurder, maar denk ook eens aan de mensen die je tegemoet rijd.
Het lijkt net alsof je met groot licht aan rijd...
Ik heb al regelmatig geseind naar tegenliggers en voorbijgangers, waarvan ik in eerste instantie dacht dat ze met groot licht reden, maar in het voorbij gaan bleek het toch een auto te zijn waar (ik 90% zeker van weet) dat daar geen Xenon-achtig spul in thuis hoort...
sorry voor de vervuiling van dit topic, en wellcht dat fatsoenlijk geinstalleerd spul minder fel schijnt (al lijkt me dat sterk, dat is juist de reden dat men dat plaatst ), maar zo denk ik over dat spul...
Ingediend door Evilcomputing op ma, 03-12-2007 11:40
Tsjah,
Ben het met je eens dat veel van die pokke xenon lampen je blind maken... Seinen helpt niet, want ze weten niet hoe ze de lampen wel moeten afstellen. Dus denk ik dat veel mensen ze niet kunnen afstellen en dat menig hobbyist ze er zo inplaatst...
Maar met APK moeten ze toch worden afgesteld.
Dus aan de andere kant :S
En aan de andere kant, de verlichting (ook niet xenon) van elke hippe auto van tegenwoordig, die achter de Mini rijdt, knalt keihard recht je achteruitkijkspiegels in, dat verblind ook best aardig.
sja, nogmaals, wellicht dat fatsoenlijk afgesteld spul minder irritant is, en dus ook niet opvalt.
Maar ik heb sterk het idee, dat het het gros van het spul helemaal niet te stellen is. Het is gewoon 1 grote lichtbundel...
Dat zal inderdaad wel beetje overdreven zijn, gezien de APK-plicht
als voorbeeld, gisteren haalde me een MK1 Clio'tje me in, met ook nog eens de mistlampen aan (ook met dat xenon-achtige erin) die reed 50 meter achter me, en ik kon mijn lampen net zo goed uitzetten, mijn lichtbundel werd nog door die van hem overheerst
Ik ben het wel met Peter eens dat veel after-market xenon lampen meer de boomtoppen verlichten dan de weg. Ik heb wel enige ervaringen met xenon lampen achteraf ingebouwd, maar het wordt nooit zoals de autofabrikant het oorspronkelijk bedoeld cq ontworpen heeft. Veel auto's met originele xenon lampen hebben een speciaal reflectie/binnenhuis van de koplamp in tegenstelling tot normaal halogeenlicht. Het ligt er ook wel een beetje aan wat voor conversiekit er wordt gebruikt, want ook daar zit enorm veel verschil in. Je ziet ze rijden, met een enorme blauwe felle lichtgloed, gemonteerd in een snelle lage golf, een lichtwolk dansend in de lucht. Tja, als minirijder wordt je dan snel verblind natuurlijk
Maar ben toch benieuwd naar het resultaat als de auto van Faiz klaar is.
Waar je waarschijnlijk knettergek van wordt zijn de PIAA lampen die 100 Watt eruit mikken. Worden verkocht als "xenon HID bulbs". Dat zijn gewone H4 lampen met 100 Watt aan vermogen. Daar wordt je echt knetter scheel van. Vaak pleuren ze die meuk in Golfjes GTI en Astraatjes GSI (petjes achterstevoren)
Zodra het er allemaal in hangt, zal ik wel wat fotootjes schieten. Mocht je in de buurt wonen, hobbel je gewoon een keertje langs.
minitec schreef: uiteindelijk komt het allemaal uit dezelfde fabriek.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Met name in de ballasten van de kits zit wel redelijk wat kwaliteitsverschil. Uiteraard geldt hetzelfde voor de lamp zelf. Uit mijn periode met een andere club was er veel merkbaar kwaliteitsverschil tusen bv sets van Hella/Target en een merk als Meccatune of AutoStyle. Het beste kun je eigenlijk zelf een set maken met onderdelen uit een schadeauto. Heb het destijds gedaan en na 5 jaar werkt het nog steeds.
Eindelijk zit het spul er in. Even laten doen door de zaak waar ik het vandaan had. Op de een of andere manier zat het er binnen een uurtje in. En dan haal ik de motorkap en grille los
Gisteravond van Eindhoven naar Amersfoort gereden. Sodeknetter zeg, wat een bak licht heb je ineens. Om het goed te testen ben ik er bij Soesterberg afgegaan en binnendoor naar huis gereden, bijna geen straatlantaarns. Dan merk je pas echt het verschil tussen halogeen en xenon. Zet mij maar in het groepje van xenon aanhangers.
Anyway. Even met mijn telefoon waar je foto's mee kan maken wat plaatjes geschoten toen ik gisteravond thuis kwam. (fyi: de flits staat uit)
Zo was het (cheap ass xenon imitatie meuk):
Zo is het nu (bad ass bi-xenon stuff ) :
Hier nog even wat plaatjes van de kit zelf (met een fototoestel geschoten waar je niet mee kan bellen)
Gezien de prijs van die speciale Philips lampjes zoals Nightguide, Bluevision etc. valt de prijs van de "real deal" (echte xenon dus) ontzettend mee, als je ook het rendement van de lampen meetelt. Het is alleen een geklooi om het erin te krijgen.
Eentje tussen de ECU en de zijwand gefrot. de andere met zelftapschroefjes aan de andere zijwand geschroefd. Helaas heb ik mijn Mini even niet tot mijn beschikking, maar zodra ik hem wel heb, maak ik even wat fotootjes als je dat wilt.
Duplo stekkers??? R2???? Keine ahnung. De verbindingen van de ballast zijn van die waterdichte stekkers (een gekloot om die dingen vast te krijgen, maar dan zit het ook goed ) En je hebt een stekker met 3 dingetjes (wat lijkt op de kont van een H4 halogeen lampje)
Als je deel 1 voor 1 januari 2006 (of 2007, dat ben ik even kwijt) ligt, dan hoef je geen automatische hoogte regeling en koplampsproeiers. Het is dan even een zaakje om je koplampen goed af te stellen en ze schoon te houden (nu standaard een sponsje in de kofferbak liggen )
Gelukkig kan ik op mijn MPI de koplamphoogte regelen
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door gualtiero op di, 06-03-2007 17:38
[size=75:2enptzzm][Geplitst uit Bluevision of toch iets anders? - Eelke][/size:2enptzzm]
160 euro?? Dacht 165 + verzendkosten
Heb ook aan xenon gedacht, maar een paar dingen vielen me tegen:
1 heb nog geen mini ermee gezien/ ervaringen?
geen grootlicht xenon dit blijft een lullig halogeen peertje.
Wellicht in de toekomst xenon als de prijzen nog meer zakken ;-D
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Faiz op do, 27-09-2007 16:02
Ik ben ook bezig met een setje van Pilot.. kost iets meer, maar is best goed spul.
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door gualtiero op vr, 28-09-2007 21:55
behoud je met die xenon je grootlicht? Want dat is vaak het probleem...
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Faiz op za, 29-09-2007 10:23
Ja, de H4 sets van Pilot hebben gewoon groot- en dimlicht. Bij de gewone xenon set is het grootlicht een halogeen lampje. Bij de bi-xenon is het een mechanische constructie die het grootlicht regelt. Pilot heeft hiervoor een apart kabeltje voor waarmee je hem plug and run aan kan sluiten in geval van de Mini, waar het dimlicht aan blijft staan als het grootlicht ingeschakeld wordt. Ik ben zelf ook geen held met een soldeerbout, dus even bij hen nagevraagd. Het moet een fluitje van een cent zijn. (en daar hou ik toch wel van). Als je het bi-xenon setje bij hen gaat bestellen, moet je er effe bij zeggen dat je kabeltje voor het grootlicht voor aan je lampstekker graag erbij wil hebben (Barrie van de xenonstore weet dan wel wat je moet hebben)
Het gewone setje kost bij de xenonstore iets van 215 euro en de bi-xenon iets van 249 euro.
Ik heb mijn xenon project even opgeschoven naar komend voorjaar (2008) omdat ik dan wat meer tijd en ruimte (ik moet de garage nog opruimen ) En vond het wel een leuk verjaarskadootje.
Succes
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Faiz op do, 22-11-2007 20:48
Even uit het schreeuw topic:
Xenon projectje is naar komend weekend geschoven. Ik kreeg pijn in mijn kop van de miserabele lichtopbrengst van de koplampen (zijn goed afgesteld door een autobedrijf).
Zit er trouwens verschil in de bediening van het grootlicht bij de Mini's? Ik heb een MPI, ik kan de richtingaanwijzerhendel, waar je het grootlicht mee bedient, alleen naar me toe klikken. Peter had het in het schreeuw topic over dat hij bij zijn SPI de betreffende hendel ook naar voren kon vastzetten. Ik heb het bij de mijne geprobeerd, maar om te voorkomen dat ik de hele hendel eraf zou breken heb ik maar niet door gedrukt . Om te seinen kan ik de hendel naar me toe tikken en als ik 'm iets verder naar me toe tik dan klikt ie vast in grootlicht. Dim- en grootlicht branden dan. Net nog even gecheckt.
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Evilcomputing op do, 22-11-2007 21:37
klopt mpi's hebben echt alles aan het stuur.
draaien --> licht aan
aantrekken beetje --> seinen
aantrekken meer --> vast
maar hoe je dan je xenon kuit vast moet zetten.
denk dat het eigenlijk niet zo gek veel verschilt met war er nu heen gaat
zeker niet met bi-xenon
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Faiz op do, 22-11-2007 22:02
Mooi, dan kan ik gewoon aan de gang
Ik zal mijn fotocamera eens even opladen
Weet iemand of er ook steekfittingen voor de stadslichten te verkrijgen zijn? Nu zit er een soort van bajonet fitting met een soort van fietslampje als stadslicht. Ik krijg nl. bij mijn xenonset een setje ledlampjes met steekfitting en iets in mijn brein zegt dat dat niet helemaal goed gaat passen met de huidige fitting
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Berry M op za, 24-11-2007 20:52
Die zijn gewoon te krijgen.
Ik heb hier nog een setje [size=59:3qvxg7js](zeer illigaal)[/size:3qvxg7js] blauwe liggen die zo in de bestaande Mini stadslichtfittingen passen.
Kwestie van even naar een automaterialenzaak gaan die tuningspul verkoopt.
[size=75:3qvxg7js][link verwijderd - bedrijfsnamen - Crispy][/size:3qvxg7js]
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Faiz op zo, 25-11-2007 06:51
Thanks, ik zal eens gaan zoeken. Ik kom vooralsnog alleen lampjes tegen. Ik heb wel iets gezien, maar dat hat dee draaivoet (was wel voor T5 lampjes). Volgens de foto van waar ik mijn xenonkit heb, zijn het T10 lampjes
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Texpert op zo, 25-11-2007 23:52
Succes ermee, als alles goed gegaan is heb ik er nog wel ééntje voor je
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Faiz op ma, 26-11-2007 10:18
een fittinkje voor een T10 steeklampje?
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Berry M op ma, 26-11-2007 16:53
Ik word wat moe van de bedrijfnamen terreur. Blue Vision is tenslotte ook een merknaam. Daarom voor de duidelijkheid een paar foto's.
Links een ledje wat o.a. in je zijkknipperlicht en instrumentenverlichting zit. Rechts een stadslichtje voor in de koplamp:
De andere zijde. Hier is ook te zien dat de beide ledjes een ander glas hebben, en zodoende ook anders licht geven. De bolle geeft een 'puntje', die met de inkeping geeft gespreid licht.
En de bijbehorende doosjes, met de prijsjes:
Zoals je ziet, ze zijn gewoon allemaal te koop.
Als iemand die blauwe wenst, ik heb ze toch teveel..
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Texpert op ma, 26-11-2007 21:38
Neuhh, meer een Mini die graag xenon wil...
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Faiz op di, 27-11-2007 10:20
Kan je Mini geen ongelijk geven
Berry: ik wist niet dat je ze ook met bajonetfitting kon krijgen.
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door de Geertsjes op wo, 28-11-2007 17:38
"teveel" spijt van zeker
hoe lang hadden ze er ook al weer ingezeten,
er staat tog duidelijk op de verpakking:
Voor Showuse Only
was wel beetje zonde [size=59:1618ngsa](van het geld)[/size:1618ngsa]
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Faiz op ma, 03-12-2007 09:45
Dat alles tegen zit.
Garage opgeruimd, Mini erin gekregen
Koplampjes los geschroefd, grille eraf gehaald met m'n stomme kop ook de motorkap eraf geschroefd .
Lampjes eruit, xenon kit eraan voor de test... 1 ballast werkt niet... (die andere werkte trouwens goehoeeeed! motorfietsschakelaarkabel werkt ontzettend makkelijk)
Kan je dus de hele zooi weer inelkaar zetten... Tot overmaat van ramp schiet er van mijn stadslicht het rode draadje los, klapte er een zekering uit. Geen reserve zekering bij de hand, dus naar de benzinestation voor een nieuwe zekering. Nieuwe zekering erin en de boel weer inelkaar schroeven.. Heb nu wel 1 stadslicht die het niet doet, dus daar moet ik ook iets op verzinnen om dat weer werkend te krijgen, is het dan handiger om een nieuwe fitting te halen? Verder krijg ik die klote motorkap niet helemaal netjes erin, in m'n eentje. Hij gaat wel dicht (gelukkig maar) maar zit niet helemaal goed, want als ik hem weer open doet, dan wil ie een beetje klemmen aan de raam kant. Wie heeft hier ervaring mee? Hulp is welkom.
Anyway, vandaag maar even bellen voor een nieuwe ballast.
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Evilcomputing op ma, 03-12-2007 09:54
Tis idd echt een afrader die motorkap lashalen
Pokke ding ik heb hem na 3 uren weer enigsinds fatsoenlijk goed gekregen.
Bah open sluiten open sluiten etc etc..
Wel klote dat alles niet in 1x werkt...
Eens zien wat nieuwe ballast doet.
Maar wat is nu de exacte reden dat stadslicht niet meer werkt ? draadje los? die kan je toch were vats maken of?
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Faiz op ma, 03-12-2007 11:17
Het rode draadje van het stadslicht schoot uit de fitting.
Volgens mij moet je hem in de fitting solderen. Kom je meteen bij het volgende probleem. Deze gozer heeft geen soldeermeuk. Maar als er losse T10 steekfittingen te koop zijn (ik heb zaterdag bij een minigarage wel koplampen met steekfittingen gezien), dan kan ik de fittingen omwisselen en mijn gratisjjjjj lampjes erin steken.
De ballast moet ik omwisselen. Aangezien dat weer een aantal dagen in beslag neemt voor je het spul weer terug hebt, heb ik maar besloten om hem in te laten bouwen door de zaak waar ik het heb gekocht. Kost 50 Eur en bespaard een hoop ergenissen en een chagrijnige teerbeminde.
Kost me alleen een ritje Eindhoven op vrijdagavond.
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Evilcomputing op ma, 03-12-2007 11:34
Word nog duur hallogeen setje dus
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Peter op ma, 03-12-2007 11:34
ik heb lang gewacht met reageren, maar kon het nu toch niet laten:
Dat hele aftermarket xenon/bleuvision is volgens mij dus een grote rommel en grote ergernis.
Ik zit dus vrijwel alleen s'avonds op de weg, en ik heb nog geen auto gezien waar aftermarket spul in is gezet, dat fatsoenlijk schijnt.
Wellicht wel voor de bestuurder, maar denk ook eens aan de mensen die je tegemoet rijd.
Het lijkt net alsof je met groot licht aan rijd...
Ik heb al regelmatig geseind naar tegenliggers en voorbijgangers, waarvan ik in eerste instantie dacht dat ze met groot licht reden, maar in het voorbij gaan bleek het toch een auto te zijn waar (ik 90% zeker van weet) dat daar geen Xenon-achtig spul in thuis hoort...
sorry voor de vervuiling van dit topic, en wellcht dat fatsoenlijk geinstalleerd spul minder fel schijnt (al lijkt me dat sterk, dat is juist de reden dat men dat plaatst ), maar zo denk ik over dat spul...
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Evilcomputing op ma, 03-12-2007 11:40
Tsjah,
Ben het met je eens dat veel van die pokke xenon lampen je blind maken... Seinen helpt niet, want ze weten niet hoe ze de lampen wel moeten afstellen. Dus denk ik dat veel mensen ze niet kunnen afstellen en dat menig hobbyist ze er zo inplaatst...
Maar met APK moeten ze toch worden afgesteld.
Dus aan de andere kant :S
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Faiz op ma, 03-12-2007 11:47
kwestie van goed afstellen
En aan de andere kant, de verlichting (ook niet xenon) van elke hippe auto van tegenwoordig, die achter de Mini rijdt, knalt keihard recht je achteruitkijkspiegels in, dat verblind ook best aardig.
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Peter op ma, 03-12-2007 11:51
sja, nogmaals, wellicht dat fatsoenlijk afgesteld spul minder irritant is, en dus ook niet opvalt.
Maar ik heb sterk het idee, dat het het gros van het spul helemaal niet te stellen is. Het is gewoon 1 grote lichtbundel...
Dat zal inderdaad wel beetje overdreven zijn, gezien de APK-plicht
als voorbeeld, gisteren haalde me een MK1 Clio'tje me in, met ook nog eens de mistlampen aan (ook met dat xenon-achtige erin) die reed 50 meter achter me, en ik kon mijn lampen net zo goed uitzetten, mijn lichtbundel werd nog door die van hem overheerst
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Texpert op ma, 03-12-2007 11:55
Ik ben het wel met Peter eens dat veel after-market xenon lampen meer de boomtoppen verlichten dan de weg. Ik heb wel enige ervaringen met xenon lampen achteraf ingebouwd, maar het wordt nooit zoals de autofabrikant het oorspronkelijk bedoeld cq ontworpen heeft. Veel auto's met originele xenon lampen hebben een speciaal reflectie/binnenhuis van de koplamp in tegenstelling tot normaal halogeenlicht. Het ligt er ook wel een beetje aan wat voor conversiekit er wordt gebruikt, want ook daar zit enorm veel verschil in. Je ziet ze rijden, met een enorme blauwe felle lichtgloed, gemonteerd in een snelle lage golf, een lichtwolk dansend in de lucht. Tja, als minirijder wordt je dan snel verblind natuurlijk
Maar ben toch benieuwd naar het resultaat als de auto van Faiz klaar is.
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Evilcomputing op ma, 03-12-2007 12:03
Ik ook, ook omdat ik weet dat hij niet een mp kitje voor 100 euro heeft aangeschaft en dus wel een beetje kwaliteit van verwacht.
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Faiz op ma, 03-12-2007 13:28
Waar je waarschijnlijk knettergek van wordt zijn de PIAA lampen die 100 Watt eruit mikken. Worden verkocht als "xenon HID bulbs". Dat zijn gewone H4 lampen met 100 Watt aan vermogen. Daar wordt je echt knetter scheel van. Vaak pleuren ze die meuk in Golfjes GTI en Astraatjes GSI (petjes achterstevoren)
Zodra het er allemaal in hangt, zal ik wel wat fotootjes schieten. Mocht je in de buurt wonen, hobbel je gewoon een keertje langs.
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Texpert op ma, 03-12-2007 14:53
Als het klaar is hobbel ik wel eens eff langs. Kunnen we gelijk je kap er recht op leggen
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Faiz op ma, 03-12-2007 15:51
Is goed
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door minitec op ma, 03-12-2007 16:24
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Texpert op ma, 03-12-2007 19:36
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Met name in de ballasten van de kits zit wel redelijk wat kwaliteitsverschil. Uiteraard geldt hetzelfde voor de lamp zelf. Uit mijn periode met een andere club was er veel merkbaar kwaliteitsverschil tusen bv sets van Hella/Target en een merk als Meccatune of AutoStyle. Het beste kun je eigenlijk zelf een set maken met onderdelen uit een schadeauto. Heb het destijds gedaan en na 5 jaar werkt het nog steeds.
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Faiz op ma, 03-12-2007 20:20
Ik heb al bij ons in de garage gekeken of ik een Lexus kon slopen Maar dat vond mijn werkgever geen goed plan
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Faiz op za, 08-12-2007 06:40
Eindelijk zit het spul er in. Even laten doen door de zaak waar ik het vandaan had. Op de een of andere manier zat het er binnen een uurtje in. En dan haal ik de motorkap en grille los
Gisteravond van Eindhoven naar Amersfoort gereden. Sodeknetter zeg, wat een bak licht heb je ineens. Om het goed te testen ben ik er bij Soesterberg afgegaan en binnendoor naar huis gereden, bijna geen straatlantaarns. Dan merk je pas echt het verschil tussen halogeen en xenon. Zet mij maar in het groepje van xenon aanhangers.
Anyway. Even met mijn telefoon waar je foto's mee kan maken wat plaatjes geschoten toen ik gisteravond thuis kwam. (fyi: de flits staat uit)
Zo was het (cheap ass xenon imitatie meuk):
Zo is het nu (bad ass bi-xenon stuff ) :
Hier nog even wat plaatjes van de kit zelf (met een fototoestel geschoten waar je niet mee kan bellen)
Bi-xenon kit
"motorfiets stekker" voor grootlicht
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Evilcomputing op za, 08-12-2007 09:05
zo zo een behoorlijk verschilletje.
zal er nu zeker sterk over na gaan denken.
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Texpert op za, 08-12-2007 13:52
Absoluut een overweging waard! Beter dan de standaard waakvlam
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Faiz op zo, 09-12-2007 07:41
Gezien de prijs van die speciale Philips lampjes zoals Nightguide, Bluevision etc. valt de prijs van de "real deal" (echte xenon dus) ontzettend mee, als je ook het rendement van de lampen meetelt. Het is alleen een geklooi om het erin te krijgen.
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Evilcomputing op zo, 09-12-2007 21:56
Hey Faiz,
Hoe ziet dit er nu uit van de voorkant ?
Zowel bij dag en nacht?
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Faiz op ma, 10-12-2007 10:05
Overdags zie je er niks van.
's Avonds moet je een lasbril op hahahahaha
Vanavond even een plaatje schieten als ik thuis ben.
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Evilcomputing op ma, 28-01-2008 23:32
Faiz,
Waar heb je die ballasten eigenlijk gelaten?
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Faiz op di, 29-01-2008 08:44
Eentje tussen de ECU en de zijwand gefrot. de andere met zelftapschroefjes aan de andere zijwand geschroefd. Helaas heb ik mijn Mini even niet tot mijn beschikking, maar zodra ik hem wel heb, maak ik even wat fotootjes als je dat wilt.
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Dirk130 op di, 29-01-2008 09:37
Die foto's zou ik ook wel willen zien. Wat een bak licht
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Faiz op zo, 24-02-2008 17:05
En hier de foto's van de ballasten zoals ze bij mijn Mini zijn geplaatst.
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Stephan.nl op ma, 25-02-2008 18:23
Heb je je Mini weer terug? Ik ben ook erg benieuwd naar het resultaat (foto van de voorkant)
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Faiz op ma, 25-02-2008 19:42
yups, de Mini staat weer thuis
Ik zal straks even een plaatje schieten
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Stephan.nl op ma, 25-02-2008 20:26
Jeuj
Btw die Duplo stekkers zoals jullie zeggen, is dat een R2 aansluiting?
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Faiz op ma, 25-02-2008 20:50
Duplo stekkers??? R2???? Keine ahnung. De verbindingen van de ballast zijn van die waterdichte stekkers (een gekloot om die dingen vast te krijgen, maar dan zit het ook goed ) En je hebt een stekker met 3 dingetjes (wat lijkt op de kont van een H4 halogeen lampje)
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Faiz op ma, 25-02-2008 20:55
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Ben. op ma, 25-02-2008 21:01
Wow, wat heb jij veel licht! Heb jij nu ook een automatische hoogteregeling ?
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Faiz op ma, 25-02-2008 21:09
Als je deel 1 voor 1 januari 2006 (of 2007, dat ben ik even kwijt) ligt, dan hoef je geen automatische hoogte regeling en koplampsproeiers. Het is dan even een zaakje om je koplampen goed af te stellen en ze schoon te houden (nu standaard een sponsje in de kofferbak liggen )
Gelukkig kan ik op mijn MPI de koplamphoogte regelen
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Texpert op ma, 25-02-2008 23:22
Donders... hebbehebbehebbehebbehebbe....
RE: Xenon in classic Mini
Ingediend door Faiz op di, 26-02-2008 10:19
doen doen doen
Ik moet alleen van 1 kant het stadslicht maken.. Het rode draadje is uit de fitting geschoten. Iemand een idee hoe dat goed is te fixen?
Paginering