Werd er gisteren nog een teaser-filmpje geplaatst, vandaag zijn de eerste officiele foto's uitgelekt van de nieuwe Mini Countryman, ook wel bekend als de R60 of de Cross-over.
(b)engeltje schreef: Lelijk. Meer valt er eigenlijk niet over te zeggen. Heeft heel weinig meer van een mini.
Texpert":11wwy364]Die 10 jaar MINI is leuk geweest, maar ik hoop dat ze deze merknaam vanaf heden weer in de ijskast pleuren. Als BMW met dit soort gedrochten aankomt heeft het écht niets meer met Mini/MINI van doen. Inpakken en wegwezen.... [/quote:11wwy364]
Klare taal. Lelijk vind ik hem niet, wel sluit ik me aan bij de twijfel wat dit eigenlijk nog met Mini te maken heeft. Toch, als je die tweede foto bekijkt, in verhouding met die dame lijkt het toch een relatief kleine auto te zijn. Aan de andere kant, als dit soort auto's betekent dat Mini ook niche-modellen als de Speedster en Coupe kan maken... Daarnaast is het een publiek geheim dat er gewerkt wordt aan een JCW-auto gebaseerd op deze R60, dus dit kan de rentree van Mini op het hoogste niveau van de rallysport betekenen (de gewone saloon heeft een te korte wielbasis voor de moderne reglementen). Noodzakelijk kwaad?
Ingediend door (b)engeltje op wo, 20-01-2010 09:38
MMC-forum schreef: Hmmm er wordt nu hardop getwijfeld of de foto's wel echt zijn. MINI heeft aangegeven dat dit geen foto's van MINI zijn. Ook wel logisch aangezien alle persfoto's van MINI altijd met een duits kentekenen zijn genomen. Het ziet er na uit dat we dus nog even geduld moeten hebben tot februari van dit jaar als de officiele foto's en informatie worden vrijgegeven. Misschien dat het nog wel meevalt
Via Autotelegraaf:
Op internet is een drietal foto's opgedoken van een Mini Cross-over. De vraag is of dit de echte plaatjes zijn, zoals door alle andere media wordt aangenomen. De foto's roepen namelijk twijfels op. Zelfs de woordvoerders van Mini zijn verbaasd over het beeldmateriaal en kunnen de echtheid ervan niet bevestigen.
Wat roept vragen op? Waar Mini vrijwel altijd Duitse kentekenplaten gebruikt bestaande uit MI en NI, zijn op deze foto's nummerplaten gebruik met M en RC.
Daarnaast wijkt het front van de wagen af van het model uit de teaservideo, zoals nu op Youtube.com is te vinden. Dat zou te verklaren kunnen zijn door het verschil in uitvoering. De hier getoonde foto's tonen naar verluidt de Cooper S-versie foto's, terwijl in de video, afkomstig van Mini zelf een Cooper gebruikt zou kunnen zijn. Elders op internet worden de foto's al bestempeld als officieel beeldmateriaal.
Mocht blijken dat de foto's nep zijn, dan gaan al die media voor de tweede keer in korte tijd de fout in met materiaal van de Mini Cross-over. Enkele weken geleden deponeerde Mini het ontwerp van de uit 2008 daterende concept car. Die tekeningen werden toen beschouwd als het definitieve design van de Cross-over. "Alles wat bedrijven patenteren, wordt na zes maanden automatisch openbaar," zo laat een medewerker van een autofabrikant weten. "We moeten sowieso alles bij het patentbureau deponeren om te voorkomen dat een ander op hetzelfde moment aan hetzelfde idee werkt en alle rechten opeist."
Mini neemt de Cross-over eind dit jaar in productie, al gaat de Britse fabrikant de wagen niet zelf bouwen. De productie is uitbesteed aan Magna, dat de twee- en vierwielaangedreven Cross-over in Oostenrijk gaat vervaardigen. De beoogde jaarproductie ligt op ten minste 50.000 units.
In tegenstelling tot de huidige Mini-modellen wordt de Cross-over een echte vijfdeurs. De deurconstructie van de conceptcar, waarbij de achterste portieren langs de flank schuiven, heeft het productiestadium niet gehaald. De deuren scharnieren allemaal aan de voorzijde. Achter monteert MIni een klep. In vergelijking met andere Mini-types ligt de motorkap vlakker en staat de grille meer rechtop. Iets dat ook de toekomstige tweede productlijn zal krijgen.
In gesprek met De Telegraaf liet een hooggeplaatste functionaris van Mini weten dat het vijfpersoons model geen Crossman gaat heten. Ook Countryman is twijfelachtig, aangezien de aanduiding reeds door een bedrijf in Japan is geregistreerd. Het Engelse merk probeert inmiddels de naam bij de Japanners los te weken.
Volgende maand onthult Mini hoe de auto gaat heten. Het publieksdebuut van de Cross-over staat gepland voor de begin maart te houden Autosalon van Genève.
Ik neem aan dat MINI hier zelf ook nog verder geen officiële uitspraken over gedaan heeft, behalve het feit dat men ergens zomaar een paar foto's vind.
(b)engeltje schreef: Hmmm er wordt nu hardop getwijfeld of de foto's wel echt zijn.
Dat mag, maar ik vond zojuist een mail van de BMW PressClub in mijn inbox, en deze foto's maken "gewoon" deel uit van de presskit. Dit zijn officiële foto's, alleen te vroeg uitgelekt. Daar reageert BMW nu op door de aankondiging vervroegd naar buiten te brengen.
Wat betreft de naam, de titel van het persbericht is letterlijk:
Fun has no Limits: The MINI Countryman*. (* The name of the car may vary in some markets.)
Hier nog een foto van de Cooper-versie, ik ben persoonlijk meer gecharmeerd van de Cooper S (maar daar doen ze het om, natuurlijk).
Voor de geinteresseerden heb ik [i:2lt7t8b3]alle[/i:2lt7t8b3] foto's uit het persbericht geupload naar de Flickr-stream van de club. Dit is de eerste: http://www.flickr.com/photos/32044691@N06/4290459688/ (klik aan de rechterkant op "Next", "Previous" staan alleen de drie foto's die in de eerste post staan).
Ingediend door (b)engeltje op wo, 20-01-2010 13:09
Aangezien BMW dan ook echt naar buiten heeft gebracht dat dit hem wordt, dan heb ik daar niets meer over te zeggen.
Mijn mening blijft echter staan. Het is een lelijk ding, in een marksegment, waarvan de afgelopen tijd is gebleken dat het aan het inzakken is. Daarnaast is het een marktsegment, waar een model/merk als MINI eigenlijk niets te zoeken heeft. Een mini is altijd bedoeld als kleine gezinswagen. Dit is geen gezinswagen meer. Dit is een gedrocht.
(b)engeltje schreef: Mijn mening blijft echter staan. Het is een lelijk ding, in een marksegment, waarvan de afgelopen tijd is gebleken dat het aan het inzakken is.
Welk segment mag dat zijn? Auto's als de Nissan Qasqai verkopen volgens mij juist als warme broodjes...
Ingediend door (b)engeltje op wo, 20-01-2010 17:26
Die verkoopt alleen maar omdat het een redelijk goedkope wagen is, met redelijk wat ruimte. Als je gaat kijken naar het hele segment SUV, waar deze mini onder zou vallen, dan blijkt dat men er redelijk van aan het terugkomen is om deze aan te schaffen.
Puur de mensen met nog een hele dikke knip willen deze nog wel aanschaffen. De modale mens, die normaal een SUV zou willen kopen, richt zijn pijlen momenteel meer op de wat kleinere en zuinigere wagens.
Nou Bram, ik ben het gedeeltelijk met je eens.
De mini heeft niets te zoeken in dat segment van de markt.
Echter de mensen die een SUV wilden kopen, kopen hem nu juist (of wachten nog iets langer) en gaan zeker niet naar de zuinigere of kleinere.
Die kopen er nu juist 1 omdat ze goedkoper zijn geworden.
Vaste lasten zoals wegenbelasting en verbruik (ik schaar deze ook maar ff onder vaste lasten) blijven gelijk, terwijl (all-risk) verzekeringen nog wel eens zouden kunnen zakken (of minstens niet stijgen), omdat ze niet meer gewild zijn (dus ook niet bij het dievengilde).
Groet ron (die sinds kort ook zo'n SUV/pc-hooftstraattrekker heeft)
(b)engeltje schreef: Als je gaat kijken naar het hele segment SUV, waar deze mini onder zou vallen [...]
Dit is beslist niet het SUV-segment waar auto's als een X5 of een Range Rover in horen. Dit is qua formaat en toepassing veel meer te vergelijken met een Qasqai. Wel voor een premium prijs, ja (maar dat is nu eenmaal het huidige Mini - vergis je niet, al sinds omstreeks 1996 of misschien wel eerder; er zijn ook classic Mini's tegen premium prijzen verkocht). Maar een SUV..? Volgens mij moet je nog eens goed naar het formaat kijken. Hij is groot voor een Mini, maar beslist niet [i:x1acajvx]groot[/i:x1acajvx].
Ook daar veel verwarring over hoe groot hij nou eigenlijk is. Grappig dat er aangehaald wordt dat hij korter is van een Fiesta, en dat de normale Bini korter is dan een Yaris. Het valt best mee, volgens mij; de concept die ik op Mini United zag viel me in elk geval erg mee, qua formaat; die had ik ook groter verwacht, en de Countryman schijnt qua afmetingen verregaand overeen te komen met de Cross-over concept. Het enige waar ik ronduit niet blij van wordt bij deze Countryman is de achterkant, met dat mega-grootte Mini-logo. Bij de Cooper S dan. De Cooper ziet er op de een of andere manier veel lomper uit.
Ingediend door ettore bugatti op za, 23-01-2010 01:02
Ik moet hem nog in het echt zien, maar we kunnen wel verwachten dat het een benchmark in zijn klasse wordt.
En in Amerika gaat iedereeen zijn Scion xB inruilen.
Qua concurrenten zou je eens naar de Toyata Urban Cruiser moeten kijken, Citroen c3 picasso Nissan Cube en Kia Soul. Hoewel die iets goedkoper zullen zijn.
De Toyota (volgens mij alleen via grijze import verkrijgbaar, qua styling gebaseerd op een retro landcruiser, maar dan platter) is volgens mij fors groter dan de andere modellen die je noemt. Of verbeeld ik me dat?
Martin schreef: De Toyota Urban Cruiser is een "Kleine Auto" doet mee in de "Kleine Autoweken"-campagne van Toyota.
Hij zit qua grootte zelfs onder de Toyota RAV.
Even bij Toyota op de site gekeken, ik was in de war met de FJ Cruiser. Urban Cruiser past inderdaad een stuk beter in het rijtje.
Wat is die BMW die ervoor staat? Kan het niet echt plaatsen. Het is volgens mij geen gewone 1-serie, ook geen 3-serie station. Het lijkt in elk geval geen bijzonder grote BMW, en de Mini is kleiner.
Als je de Mini beoordeeld op zijn uiterlijk dan is het een fantastische auto. Hij heeft de elementen van een Mini maar is niet echt meer mini te noemen .
oorspronkelijk is de Mini ontworpen met in gedacht een volwaardige gezinsauto die binnen de 10-feet blijft. Dat laatst punt is al vanaf 2000(1999) overschreden, maar met de huidige standaards(veiligheid en comfort) moet de Mini ook met zijn tijd mee. Ik zie deze Mini als de eerste volwaardige gezinsauto, met zijn 4 stoelen en nog een redelijke achterbak. De andere Mini's zijn meer bij de 10-feet principe gebleven, maar worden meer gebruikt als boodschappen autootje.
Mini heeft nu een auto voor de luxe rijder en zal denk ik met name gereden worden door zakelijke mensen(lease-rijders).
Eerst werd mini nog een beetje gezien als onderdeel van BMW, maar nu ze meerdere varianten op de Mini produceren wordt het weer een opzichzelfstaand merk. Al zal de Mini van tegenwoordig niet meer als een echte Mini worden genoemd onder de classic Mini liefhebber.
joho schreef: Mini heeft nu een auto voor de luxe rijder en zal denk ik met name gereden worden door zakelijke mensen(lease-rijders).
Dat is zeker een belangrijke markt, maar er is toch ook een behoorlijke schare liefhebbers die deze auto's privé rijden (zoals ondergetekende). Deze Countryman biedt de mensen die om praktische redenen toch niet meer voor een Mini kiezen nu weer een extra mogelijkheid. Het formaat kun je je vraagtekens bij zetten, maar afgezet tegen andere "kleine" crossovers in de markt (zoals eerder in deze thread genoemd) is hij toch echt geen reus.
sjoerd24":1pudp268]What's up met die rare zwarte plastic wielkasten enzo? Ik vind dat op de gewone new mini ook al zo oerlelijk staan... [/quote:1pudp268]
Dat is een designelement dat is overgenomen van de laatste 12" classic modellen, met de Special wielkastverbreders. Ik vind het persoonlijk goed in het ontwerp passen. Je ziet ook wel eens dat new Mini's de spatborden meegespoten krijgen, maar dat vind ik dan juist weer niet om aan te zien. Het wordt een veel te massief beeld, daardoor.
Eelke schreef: Deze Countryman biedt de mensen die om praktische redenen toch niet meer voor een Mini kiezen nu weer een extra mogelijkheid. Het formaat kun je je vraagtekens bij zetten, maar afgezet tegen andere "kleine" crossovers in de markt (zoals eerder in deze thread genoemd) is hij toch echt geen reus.
Daar zit ook wat in, alleen moet je dan wel het geld hebben om deze aan Mini aan te schaffen. Je zit toch meer in het luxe segment. Het aparte is dat ze bij de Countryman voor standaard een 4 zitter zijn gegaan.
Wat betreft de plastic wielkasten, deze geven bij de cross-over meer de off-road look. Bij de andere Mini's geeft het wat een stoerder uiterlijk. Bij de classic Mini's vind ik het weer geen waarde toevoegend element. Dan zou ik eerder voor meegespoten verbreders gaan.
Het aparte is dat ze bij de Countryman voor standaard een 4 zitter zijn gegaan.
Ik heb ergens gelezen dat in Nederland standaard een 5 zitter geleverd gaat worden en dat de vierzits uitvoering zonder meer prijs besteld kan worden, net als dat bij de Clubman het geval is.
Minimaatje schreef: De Mini Countryman start met een prijs van 26000 Euro volgens de Telegraaf
valt nog mee dacht dat ik gelezen had dat hij in de 30 duizend zou beginnen. verder had ik gelezen dat hij standaard als 4-zitter wordt gelezen(autoweek) en zonder meer prijs 5-zitter. vrij apart zal wel de doelgroep zijn.
Als vierzitter heeft hij twee losse stoelen achterin, die onafhankelijk verstelbaar staan. Ook loopt de multifunctionele rail dan helemaal door naar achteren (ik neem aan dat dat bij de bijzitter niet zo is). Toch wel erg leuk.
[size=85:29ygmbcj][Topics samengevoegd - Eelke(!?)][/size:29ygmbcj]
Als je de nieuwe Countryman naast een "gewone" new Mini zet, dan is het niet zo heel schokkend, hoeveel groter de cross-over is. Maar we weten allemaal dat als je een nieuwe Mini naast een classic zet, dat dat redelijk confronterend is. Hoezo, "mini"? De mannen (m/v) van BMW/Mini hebben gezegd dat dit echt het grootste is dat een Mini ooit zal worden, maar zijn ze niet al een stapje te ver gegaan? Autoexpress gooit de knuppel in elk geval in het hoenderhok door een foto te publiceren van de Countryman "face to face" met een Mk1 classic.
Aan de andere kant, iedereen zal het er over eens zijn dat bijvoorbeeld de Kia Soul prima het predikaat "kleine cross-over" kan dragen. En laat die nou nog een paar cm groter zijn dan de Countryman. Dus: alles is relatief en het is ook niet realistisch om te verwachten dat in deze tijd een auto nog net zo klein kan zijn als in 1959.
Je kunt nu juist zo mooi zien dat de neus en profil heel veel lijkt op de classic Mini Net zo vierkant. Behalve de koplampen zeg je... Ja, dat lijkt juist [i:3bt9dcrh]niet[/i:3bt9dcrh] op een classic Mini, inderdaad (dat is dan van de voorkant weer duidelijker). Ik vind persoonlijk juist erg knap hoe ze een familiegezicht weten te behouden, ook met een link richting de classic. Alleen het formaat... Tja...
MikeJetBlack schreef: Zet er dan ook een echte classic countryman naast
De nieuwe Countryman is natuurlijk helemaal niet bedoeld als "opvolger" van de oude Countryman, dat is meer de huidige Clubman (what's in a name... Allemaal marketing, natuurlijk). De nieuwe Countryman is een segment waar Mini nog niet eerder iets had wat je er echt mee kunt vergelijken (cross-overs als de Kia Soul en Citroen C3 Picasso - waar je deze Countryman mee moet vergelijken - zijn sowieso iets van de laatste jaren). En voor de foto is juist de normale Mini leuk natuurlijk, dan is het verschil des te groter Het verschil is nu 1 meter in de lengte. Met een classic Countryman aan de andere kant zou dat [i:3bt9dcrh]nog[/i:3bt9dcrh] minder zijn
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Eelke op wo, 20-01-2010 09:20
Werd er gisteren nog een teaser-filmpje geplaatst, vandaag zijn de eerste officiele foto's uitgelekt van de nieuwe Mini Countryman, ook wel bekend als de R60 of de Cross-over.
Omdat het om een officiële aankondiging gaat is het topic over de Cross-over concept gesloten.
Met dank aan Ettore Bugatti voor het plaatsen van de foto's.
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Eelke op wo, 20-01-2010 09:30
Uit het andere topic:
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door (b)engeltje op wo, 20-01-2010 09:38
Ik neem aan dat MINI hier zelf ook nog verder geen officiële uitspraken over gedaan heeft, behalve het feit dat men ergens zomaar een paar foto's vind.
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door G-force op wo, 20-01-2010 09:44
Ik vind het wel een mooie auto,
Hoewel het toch ver van de oude mini is lijkt het er wel op dat het een mini wordt onder de grote SUV's.
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door G-Bee op wo, 20-01-2010 10:29
Hihi wat een verwrongen geest.
Wel leuk als het gebeurd
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Eelke op wo, 20-01-2010 12:09
Dat mag, maar ik vond zojuist een mail van de BMW PressClub in mijn inbox, en deze foto's maken "gewoon" deel uit van de presskit. Dit zijn officiële foto's, alleen te vroeg uitgelekt. Daar reageert BMW nu op door de aankondiging vervroegd naar buiten te brengen.
Wat betreft de naam, de titel van het persbericht is letterlijk:
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Minimaatje op wo, 20-01-2010 12:17
Hier nog wat meer foto's van Autoweek
http://www.autoweek.nl/specials.php?id=533
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Eelke op wo, 20-01-2010 12:46
Hier nog een foto van de Cooper-versie, ik ben persoonlijk meer gecharmeerd van de Cooper S (maar daar doen ze het om, natuurlijk).
Voor de geinteresseerden heb ik [i:2lt7t8b3]alle[/i:2lt7t8b3] foto's uit het persbericht geupload naar de Flickr-stream van de club. Dit is de eerste: http://www.flickr.com/photos/32044691@N06/4290459688/ (klik aan de rechterkant op "Next", "Previous" staan alleen de drie foto's die in de eerste post staan).
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door (b)engeltje op wo, 20-01-2010 13:09
Aangezien BMW dan ook echt naar buiten heeft gebracht dat dit hem wordt, dan heb ik daar niets meer over te zeggen.
Mijn mening blijft echter staan. Het is een lelijk ding, in een marksegment, waarvan de afgelopen tijd is gebleken dat het aan het inzakken is. Daarnaast is het een marktsegment, waar een model/merk als MINI eigenlijk niets te zoeken heeft. Een mini is altijd bedoeld als kleine gezinswagen. Dit is geen gezinswagen meer. Dit is een gedrocht.
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door G-Bee op wo, 20-01-2010 13:15
tsja de Moke was ook niet als gezinswagen bedoeld,
maar aan de andere kant, naast een classic is dit een tank
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Bram Nagel op wo, 20-01-2010 15:30
Nog wat details met betrekking tot Motoren en bijtelling: http://www.autoweek.nl/autonieuws/13472 ... Countryman
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door G-Bee op wo, 20-01-2010 16:32
Ik bedacht me net dat dit de eerste 4 (5) deurs Mini is dat in productie gaat
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Minimaatje op wo, 20-01-2010 16:41
De Mini Van en de Mini Estate had al 4 deuren
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Eelke op wo, 20-01-2010 16:54
Welk segment mag dat zijn? Auto's als de Nissan Qasqai verkopen volgens mij juist als warme broodjes...
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door (b)engeltje op wo, 20-01-2010 17:26
Die verkoopt alleen maar omdat het een redelijk goedkope wagen is, met redelijk wat ruimte. Als je gaat kijken naar het hele segment SUV, waar deze mini onder zou vallen, dan blijkt dat men er redelijk van aan het terugkomen is om deze aan te schaffen.
Puur de mensen met nog een hele dikke knip willen deze nog wel aanschaffen. De modale mens, die normaal een SUV zou willen kopen, richt zijn pijlen momenteel meer op de wat kleinere en zuinigere wagens.
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door ayla op wo, 20-01-2010 18:04
Nou Bram, ik ben het gedeeltelijk met je eens.
De mini heeft niets te zoeken in dat segment van de markt.
Echter de mensen die een SUV wilden kopen, kopen hem nu juist (of wachten nog iets langer) en gaan zeker niet naar de zuinigere of kleinere.
Die kopen er nu juist 1 omdat ze goedkoper zijn geworden.
Vaste lasten zoals wegenbelasting en verbruik (ik schaar deze ook maar ff onder vaste lasten) blijven gelijk, terwijl (all-risk) verzekeringen nog wel eens zouden kunnen zakken (of minstens niet stijgen), omdat ze niet meer gewild zijn (dus ook niet bij het dievengilde).
Groet ron (die sinds kort ook zo'n SUV/pc-hooftstraattrekker heeft)
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Eelke op wo, 20-01-2010 18:09
Dit is beslist niet het SUV-segment waar auto's als een X5 of een Range Rover in horen. Dit is qua formaat en toepassing veel meer te vergelijken met een Qasqai. Wel voor een premium prijs, ja (maar dat is nu eenmaal het huidige Mini - vergis je niet, al sinds omstreeks 1996 of misschien wel eerder; er zijn ook classic Mini's tegen premium prijzen verkocht). Maar een SUV..? Volgens mij moet je nog eens goed naar het formaat kijken. Hij is groot voor een Mini, maar beslist niet [i:x1acajvx]groot[/i:x1acajvx].
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Bram Nagel op vr, 22-01-2010 03:20
Filmpje: http://www.autoweek.nl/video/1681/Mini-Countryman
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door jaapio1984 op vr, 22-01-2010 13:38
ook op het Engelse forum zijn de meningen verdeeld hierover
http://www.theminiforum.co.uk/forums/in ... 146420&hl=
Jaapio
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Eelke op vr, 22-01-2010 14:41
Ook daar veel verwarring over hoe groot hij nou eigenlijk is. Grappig dat er aangehaald wordt dat hij korter is van een Fiesta, en dat de normale Bini korter is dan een Yaris. Het valt best mee, volgens mij; de concept die ik op Mini United zag viel me in elk geval erg mee, qua formaat; die had ik ook groter verwacht, en de Countryman schijnt qua afmetingen verregaand overeen te komen met de Cross-over concept. Het enige waar ik ronduit niet blij van wordt bij deze Countryman is de achterkant, met dat mega-grootte Mini-logo. Bij de Cooper S dan. De Cooper ziet er op de een of andere manier veel lomper uit.
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door ettore bugatti op za, 23-01-2010 01:02
Ik moet hem nog in het echt zien, maar we kunnen wel verwachten dat het een benchmark in zijn klasse wordt.
En in Amerika gaat iedereeen zijn Scion xB inruilen.
Qua concurrenten zou je eens naar de Toyata Urban Cruiser moeten kijken, Citroen c3 picasso Nissan Cube en Kia Soul. Hoewel die iets goedkoper zullen zijn.
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Eelke op ma, 25-01-2010 08:37
De Toyota (volgens mij alleen via grijze import verkrijgbaar, qua styling gebaseerd op een retro landcruiser, maar dan platter) is volgens mij fors groter dan de andere modellen die je noemt. Of verbeeld ik me dat?
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Martin op ma, 25-01-2010 12:18
De Toyota Urban Cruiser is een "Kleine Auto" doet mee in de "Kleine Autoweken"-campagne van Toyota.
Hij zit qua grootte zelfs onder de Toyota RAV.
Hier nog een leuk filmpje
http://www.autoweek.nl/video/1681/Mini-Countryman
Het is dus wel een grote Mini, maar geen grote Auto als je e.a. vergelijkt met de man die er bij staat en er in rijdt.
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Eelke op ma, 25-01-2010 13:30
Even bij Toyota op de site gekeken, ik was in de war met de FJ Cruiser. Urban Cruiser past inderdaad een stuk beter in het rijtje.
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Racing Green op ma, 08-02-2010 20:52
Gecamoufleerd exemplaar gespot aan een luchthaven in Zweden:
[youtube:5o90iv7c]HE41S29VrqA[/youtube:5o90iv7c]
Bron: Pistonheads.
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Eelke op di, 09-02-2010 09:29
Wat is die BMW die ervoor staat? Kan het niet echt plaatsen. Het is volgens mij geen gewone 1-serie, ook geen 3-serie station. Het lijkt in elk geval geen bijzonder grote BMW, en de Mini is kleiner.
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Crispy op di, 09-02-2010 09:35
Volgens de tekst in de Pistonheads link een X1
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Eelke op di, 09-02-2010 10:00
Was inderdaad ook de optie die nog bij me opkwam. Ik had dus even moeten doorklikken
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Bram Nagel op wo, 24-02-2010 14:56
Reclame filmpje: http://www.mini.nl/nl/nl/webspecials/mi ... iefilm.jsp
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Minimaatje op di, 02-03-2010 17:24
http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/6 ... lle__.html
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door joho op wo, 03-03-2010 23:20
Als je de Mini beoordeeld op zijn uiterlijk dan is het een fantastische auto. Hij heeft de elementen van een Mini maar is niet echt meer mini te noemen .
oorspronkelijk is de Mini ontworpen met in gedacht een volwaardige gezinsauto die binnen de 10-feet blijft. Dat laatst punt is al vanaf 2000(1999) overschreden, maar met de huidige standaards(veiligheid en comfort) moet de Mini ook met zijn tijd mee. Ik zie deze Mini als de eerste volwaardige gezinsauto, met zijn 4 stoelen en nog een redelijke achterbak. De andere Mini's zijn meer bij de 10-feet principe gebleven, maar worden meer gebruikt als boodschappen autootje.
Mini heeft nu een auto voor de luxe rijder en zal denk ik met name gereden worden door zakelijke mensen(lease-rijders).
Eerst werd mini nog een beetje gezien als onderdeel van BMW, maar nu ze meerdere varianten op de Mini produceren wordt het weer een opzichzelfstaand merk. Al zal de Mini van tegenwoordig niet meer als een echte Mini worden genoemd onder de classic Mini liefhebber.
groeten,
Joho
http://www.restauratieworld.nl
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Sjoerd24 op wo, 03-03-2010 23:47
Mja... Kan me niet echt bekoren dit model. Zal wel weer een veel te dure fashion-auto zijn, as usual.
What's up met die rare zwarte plastic wielkasten enzo? Ik vind dat op de gewone new mini ook al zo oerlelijk staan...
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Eelke op vr, 05-03-2010 10:14
Dat is zeker een belangrijke markt, maar er is toch ook een behoorlijke schare liefhebbers die deze auto's privé rijden (zoals ondergetekende). Deze Countryman biedt de mensen die om praktische redenen toch niet meer voor een Mini kiezen nu weer een extra mogelijkheid. Het formaat kun je je vraagtekens bij zetten, maar afgezet tegen andere "kleine" crossovers in de markt (zoals eerder in deze thread genoemd) is hij toch echt geen reus.
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door joho op za, 06-03-2010 12:02
Daar zit ook wat in, alleen moet je dan wel het geld hebben om deze aan Mini aan te schaffen. Je zit toch meer in het luxe segment. Het aparte is dat ze bij de Countryman voor standaard een 4 zitter zijn gegaan.
Wat betreft de plastic wielkasten, deze geven bij de cross-over meer de off-road look. Bij de andere Mini's geeft het wat een stoerder uiterlijk. Bij de classic Mini's vind ik het weer geen waarde toevoegend element. Dan zou ik eerder voor meegespoten verbreders gaan.
www.restauratieworld.nl
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Martin op za, 06-03-2010 18:35
Ik heb ergens gelezen dat in Nederland standaard een 5 zitter geleverd gaat worden en dat de vierzits uitvoering zonder meer prijs besteld kan worden, net als dat bij de Clubman het geval is.
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Minimaatje op za, 06-03-2010 21:28
De Mini Countryman start met een prijs van 26000 Euro volgens de Telegraaf
Zie mij mededeling pagina 2
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door joho op za, 06-03-2010 21:53
valt nog mee dacht dat ik gelezen had dat hij in de 30 duizend zou beginnen. verder had ik gelezen dat hij standaard als 4-zitter wordt gelezen(autoweek) en zonder meer prijs 5-zitter. vrij apart zal wel de doelgroep zijn.
jorrit
www.restauratieworld.nl
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Eelke op zo, 07-03-2010 16:07
Als vierzitter heeft hij twee losse stoelen achterin, die onafhankelijk verstelbaar staan. Ook loopt de multifunctionele rail dan helemaal door naar achteren (ik neem aan dat dat bij de bijzitter niet zo is). Toch wel erg leuk.
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door jaapio1984 op ma, 08-03-2010 19:42
dat was je 11000e post Eelke
Jaapio
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Bram Nagel op vr, 12-03-2010 02:39
Prijzen zijn nu ook bekend, kijk maar: http://www.autoweek.nl/autonieuws/13812 ... n-geprijsd
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Eelke op ma, 10-05-2010 09:19
[size=85:29ygmbcj][Topics samengevoegd - Eelke(!?)][/size:29ygmbcj]
Als je de nieuwe Countryman naast een "gewone" new Mini zet, dan is het niet zo heel schokkend, hoeveel groter de cross-over is. Maar we weten allemaal dat als je een nieuwe Mini naast een classic zet, dat dat redelijk confronterend is. Hoezo, "mini"? De mannen (m/v) van BMW/Mini hebben gezegd dat dit echt het grootste is dat een Mini ooit zal worden, maar zijn ze niet al een stapje te ver gegaan? Autoexpress gooit de knuppel in elk geval in het hoenderhok door een foto te publiceren van de Countryman "face to face" met een Mk1 classic.
Aan de andere kant, iedereen zal het er over eens zijn dat bijvoorbeeld de Kia Soul prima het predikaat "kleine cross-over" kan dragen. En laat die nou nog een paar cm groter zijn dan de Countryman. Dus: alles is relatief en het is ook niet realistisch om te verwachten dat in deze tijd een auto nog net zo klein kan zijn als in 1959.
Via MotoringFile.
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door jvv op ma, 10-05-2010 10:28
doe mij die classic maar, ik vind de countryman echt geen mini meer..
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door MikeJetBlack op ma, 10-05-2010 14:31
Zet er dan ook een echte classic countryman naast
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Theo van den Bogaard op ma, 10-05-2010 15:00
quick and dirty
groetjes,
Theo van den Bogaard
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door jaapio1984 op ma, 10-05-2010 15:24
hoezo mike de linker is toch ook geen countryman
Jaapio
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door _mini_cooper_ op ma, 10-05-2010 17:39
die linker is net een Dodge of Caddilac in mijn ogen echt GEEN Mini meer!
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door ger-mini op ma, 10-05-2010 18:26
dat vond ik ook al mini_cooper
maak het dak enzo dezelfde kleur als de auto .. en tada
de neus heeft zo vanaf de zijkant veel weg van een dodge ram ofzo
op de koplampen na lijkt het er gewoon op ( de neus )
link
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Eelke op ma, 10-05-2010 19:41
Je kunt nu juist zo mooi zien dat de neus en profil heel veel lijkt op de classic Mini Net zo vierkant. Behalve de koplampen zeg je... Ja, dat lijkt juist [i:3bt9dcrh]niet[/i:3bt9dcrh] op een classic Mini, inderdaad (dat is dan van de voorkant weer duidelijker). Ik vind persoonlijk juist erg knap hoe ze een familiegezicht weten te behouden, ook met een link richting de classic. Alleen het formaat... Tja...
De nieuwe Countryman is natuurlijk helemaal niet bedoeld als "opvolger" van de oude Countryman, dat is meer de huidige Clubman (what's in a name... Allemaal marketing, natuurlijk). De nieuwe Countryman is een segment waar Mini nog niet eerder iets had wat je er echt mee kunt vergelijken (cross-overs als de Kia Soul en Citroen C3 Picasso - waar je deze Countryman mee moet vergelijken - zijn sowieso iets van de laatste jaren). En voor de foto is juist de normale Mini leuk natuurlijk, dan is het verschil des te groter Het verschil is nu 1 meter in de lengte. Met een classic Countryman aan de andere kant zou dat [i:3bt9dcrh]nog[/i:3bt9dcrh] minder zijn
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door Racing Green op ma, 10-05-2010 20:12
Volgens mij doe je velen meer plezier met een classic mini en een meter bier erbij (voor thuis)
[size=50:gl327n4h](post voegt niets toe maar ik kon em niet laten liggen)[/size:gl327n4h]
RE: Mini Countryman (R60/Cross-over)
Ingediend door MikeJetBlack op ma, 10-05-2010 23:17
@Theo: Super! Ik heb 'm ff geript!
Paginering