dank je wel seffens
Vandaag is ie in 2k epoxyprimer gespoten. Nu kan ie mooi blijven staan tot in september wanneer ik aan het laswerk wil beginnen.
Hier wat actiefoto's
Gr!
- Login of registreer om te reageren
dank je wel seffens
Vandaag is ie in 2k epoxyprimer gespoten. Nu kan ie mooi blijven staan tot in september wanneer ik aan het laswerk wil beginnen.
Hier wat actiefoto's
Gr!
toch fijn zo'n "free to air" spuit cabine
maar nog een vraag waarom heb je ook niet de deurschanierren er af gehaald ervaring leerd dat het daar onder ook altijd verrot is
hilbert
Omdat de A-panelen ervan af moeten omdat het er inderdaad rot achter is. En de bouten zijn compleet vastgeroest. Dus komen ze er samen met het a-paneel vanaf. De scharnieren worden ook vervangen, vandaar.
Gr
Weer een beetje gelast aan de mini. Het lukt nog niet perfect maar het begint al te gaan. Heb al wel eens eerder gelast maar nog nooit op zo dun staal.
Antennegat dicht gelast:
Achterste ruitjes voor:
Tijdens:
En na:
Gr!
rustig blijven en dan komt het allemaal wel goed
en vooral niet te kleine stukjes willen vervangen roest plekken ruim uitslijpen.
hilbert
Ziet er goed uit! Toch erg weinig roest, vroeger was het staal ook wat beter oudere body's zijn vaak minder rot. Nu gebruiken ze allemaal van dat pisbakkenstaal.
succes verder
Juist wat ijzer op maat gezaagd om er een kader van te maken om de body te verstevigen als de bodem er onderuit gaat.
Is dit voldoende om de body 'in vorm' te houden zonder bodem?
Ruben
Wil je de bodem er helemaal onderuit halen, of wil je het in delen doen? Als je per keer een halve bodem doet, dan is dit zeker voldoende.
Ik heb een volledige bodem gekocht (volledige lengte en breedte). Dus hij gaat er wel helemaal onderuit moeten en de instap? (door step/side noemt het op minisport) moet ook aan beide kanten worden vervangen maar deze ga ik wel pas wegsnijden als de nieuwe bodem er onder is denk ik.
Dan zou ik toch eens kijken of je ook niet een balk in de deuropening zou hangen. Dan weet je zeker dat de afstand tussen de A- en B-stijl gelijk blijft.
Je zou ook eens kunnen kijken of je naar de bakjes aan de achterzijde een stuk staal naar voren kunt brengen tot aan het schutbord. Zo weet je zeker dat de mini geheel recht blijft.
Bedankt voor het advies .
Dus aan elke kant nog een stuk staal vanaf de bakjes tot aan het schutbord zetten? Was eerst aan het denken van ze in de deuropening te zetten, maar die laat ik waarschijnlijk best open om de deur in te kunnen passen?
Heb wat ik al had gezaagd, (en mijn staal is nu ook op ) er al ingelast en ziet er nu zo uit:
Als je nog een stuk staal hebt, dan kun je die ter plaatse van de deur aan het frame maken. Je hoeft hem niet precies in de deuropening te plaatsen.
Je komt altijd materiaal te kort als je zo bezig bent, maar daar kom je pas achter als je denkt klaar te zijn.
Om TMF heeft er eentje de bodem vervangen zonder versteviging.
Volgens mij was zijn redenatie:
Nieuwe bodem is de beter aan de maat dan de koets, dus werk ik daar naar toe...
Ja, ik heb dat ook gezien. En ook iemand die het had geprobeerd maar nadat hij zijn instap eruit had geslepen en nieuwe ingelast was zijn deuropening getwist. Daar heb ik toch wel schrik van.
Vermits de originele bodem (met een tweede erbovenop gelast , op z'n Engels gerestaureerd) er nog onder hangt denk ik dat de huidige maat wel goed is en dat ik dus best de nieuwe bodem passend maak op de auto.
Als je de bovendorpel laat zitten, dan zal er niet al teveel fout kunnen gaan in de maatvoering.
Toch nog paar metertjes staal gevonden en er de a-stijl met de b-stijl mee verbonden.
Hope this will do the job.
Ik denk dat het zo wel voldoende moet zijn. Zo weet je zeker dat de body stijf blijft.
Ik zou wel de bodem in delen weghalen om te testen hoe alles het houd.
Succes ermee.
Een gelukkig 2011 aan iedereen!
Heb tussen al het gefeest wat zitten nadenken over de volgorde waarin ik nu best de onderkant van mijn mini vervang. De volgende delen moeten worden vervangen: de inner wings, de vloer, de kofferbodem en de instap. De laatste drie heb ik al, op de eerste wacht ik al een half jaar maar ze willen nog steeds niet aankomen. Volgens de winkel zijn ze er nog altijd op aan het wachten vanuit heritage. De linker was aangekomen maar die hebben ze per ongeluk doorverkocht tijdens het wachten op de rechter .
Ik denk dat ik best volgende volgorde hanteer: kofferbodem, vloer, instap en inner wings.
De kofferbodem doe ik best eerst denk ik, omdat de vloer een volledige assembly is en ik de kofferbodem er niet meer ga inkrijgen als de hele vloer als op zijn plaats zit. Iemand misschien nog bruikbare tips?
Als iemand nog een tip weet om aan inner wings te komen voor een mk1, je mag het mij altijd laten weten.
Gr!
Ruben
Zijn het toevallig:
14A6498 voor LH en
14A7900 voor RH ??
Staat bij
van 1959 tot 1975 voor LH
van 1959 tot 1969 voor RH
Maar ik weet niet hoelang de MKI innerwings gebruikt zijn en of dit dus de juiste zijn.
Deze ben ik aan het denken van nu te gaan kopen.
Die ik eerst besteld had kwamen van de andere grote miniwinkel in Engeland (mag ik de winkel eigenlijk noemen of niet ?). En daar hebben ze het nr MCR70 en MCR71. Dat zou een volledig assembly moeten zijn met binnenste en buitenste a-paneel erop.
Maar misschien dat ik beter doe met die twee die jij zegt te bestellen en de a-panelen er zelf aanlassen en zo de deur richten, gelijk ik de meeste zie doen op dit forum.
Maar heeft deze de juiste vorm van een MKI, hier zit toch verschil in met latere wings. (ik heb dit een keer opgevangen op het forum zelf niet zo goed bekend met MKI parts)
Ik denk het wel. Volgens mij zijn de buitenste wings altijd hetzelfde gebleven buiten een extra knipperlicht. Het grootste verschil tussen die innerwings is denk ik het aanhechtingspunt voor de deuren en het ventilatorgat.
Voorzover ik weet is het de wielkuip die anders is , maar er zijn mensen op het forum die dit beter weten dan ik.
Het zou goed kunnen, ben er nog redelijk nieuw in, in de mini materie . Maar ik dacht gezien te hebben bij het topic van Ollie's mk1 dat hij een latere innerwing heeft gebruikt en hiervan het ventilatorgat heeft dichtgelast om het zo het uiterlijk van een mk1 te geven.
De spatborden zijn bij de laatste mini's wel iets anders vanwege de verstelbare koplampen. Er is dan een hapje uit het koplampdeel. Maar als ze gee zijknipperlicht hebben zal het hetzelfde zijn.
Zo, deze week weer wat kunnen werken eraan. Fijn nu het wat warmer wordt kan de garage weer wat open. Ik heb besloten om van de achterkant naar voren toe te werken dus moest de kofferbodem er nu eerst aan geloven. Omdat ik geen richtpunt meer had voor het achterste subframe op de achterste plaat van de vloer heb ik de wielkastjes voorlopig laten staan en de bodem tegen die brackets aan geschroefd voor een goede uitlijning.
Het proplassen is voor morgen en gaan de wielkastjes eruit. De nieuwe leken wel niet erg goed aan te sluiten aan de nieuwe kofferbodem toen ik ze er tegenhield. Vooral de linker. Nochtans zijn deze ook van Heritage.
Gr!
Ruben
Nog eens een update van de restauratie:
De nieuwe wielkasten zitten erin en het achterste paneel heb ik ook vernieuwd omdat dit te zeer weggeroest was vanonder en hij aan de rechterkant vanachter ooit is aangereden in Londen.
Gr!
Ingediend door miniTOBS op ma, 16-05-2011 12:01
Ziet er netjes uit! Succes er verder mee
Dit weekend de achterkant eens verder afgewerkt:
Nu beginnen aan het uitslijpen van de bodem ( wat er eigenlijk 3 zijn op sommige plaatsen )
Vandaag de radiator van het kacheltje terug afgehaald. Is volledig proper gemaakt, getest en gelakt.
Ben ook begonnen met de carburateur uiteen te halen. Ik krijg wel de naald niet los. Heb het verzonken vijsje losgedraaid. Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat zou de beste manier zijn om deze helemaal proper te krijgen? Ultrasoon laten reinigen?
Gr!
goede aanpak hier,
ziet er allemaal keurig uit, blijf dit ook zeker volgen,
ik denk dat de naald door de jaren vast is gaan zitten, ik zou hem even met kruipolie inspuiten en dagje laten intrekken,
groetjes seffens
Vandaag stukjes opgehaald die ik heb laten duplex coaten (elektrolytisch verzinken + poederlakken). En dat ziet er dan zo uit:
Gr!
Dank je wel . Het is wel fijn om vervolgens alles zo wat vorm te zien krijgen. Het kacheltje ga ik volgende week proberen terug in elkaar te steken. De naald van de carburator heb ik ondertussen dan toch losgekregen en de hele carburator proper gemaakt met de ultrasoon reiniger.
Gr!
how jong, vet, vet, en in Hasselt dan nog wel. ik werk in Hasselt en kom regelmatig met mijne mini werken, als ik niet met de moto ben. Ik ga zeker opletten of ik u daar niet ga zien rondrijden. Maar kan misschien nog een tijdje duren vooraleer ge hem in gebruik gaat nemen ?
Allé, ik ga deze topic zeker volgen!!
groetjes
Paddy
Hey Paddy,
Dat gaat nog even duren denk ik ja. Had eerst gedacht voor de volgende zomer maar ik vrees ervoor. Wat voor een mini heb je? Dan moet ik eens opletten als ik er nog een zie hier .
Gr!
Vandaag heb ik het kacheltje terug opgebouwd:
Voor:
en na:
Alleen nog het frontplaatje laten printen volgende week en dan is hij weer zo goed als nieuw.
Gr!
Waar dient het knopje/schakelaar voor ? Die aan onderzijde van het kachelhuis zit?
Goed te zien op de een na laatse foto..
Inderdaad. Beetje raar omdat de kachel een mechanische 'off' stand heeft waarmee je de luchtdoorgang blokkeert, maar kunt de motor ook nog apart bedienen.
Vandaag nog wat bezig geweest aan de bodem vanvoor. Op sommige plaatsen was het te rot en daarom heb ik twee nieuwe plaatjes geplooid om erin te lassen:
Gr!
Vandaag iets minder goed nieuws terug gekregen van het revisiebedrijf:
Gr!
RE: 1966 Morris Mini Minor
Ingediend door seffens op do, 29-07-2010 21:03
ja inderdaad,
ziet er nog goed uit,
nu komt het leuke werk.
succes verder,
groetjes seffens